Kisalföld logö

2018. 04. 23. hétfő - Béla 13°C | 25°C Még több cikk.

Miniszteri levél a sorompóról

A közlekedési tárca vezetője szerint a győr-szabadhegyi főút–vasút gócpontot várhatóan csak 2006 után szüntetik meg, ha lesz rá egyáltalán pénz. Eszerint az arra járóknak még hosszú évekig bosszankodniuk kell.
A Kisalföld több alkalommal foglalkozott a pápai vasútvonal és a 82-es főút kereszteződésében lévő sorompó okozta gondokkal, bosszúságokkal. Decemberben Szakács Imre, a megyei közgyűlés elnöke, országgyűlési képviselő tett fel kérdést Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek, milyen intézkedések várhatók a győr-szabadhegyi átjáró körül sokszor tapasztalható káosz megszüntetése érdekében. „Megépül-e a 82-es főút vasúti felüljáróval ellátott új győri bevezető szakasza a vasútvonal villamosításával egyidejűleg?" – kérdezte a képviselő. Szakács Imre hivatkozott a lapunkban megjelent írásra, melyben Kedves Ferenc az IC-vonatoknak a pápai vonalon várható közlekedéséről tájékoztatta lapunkat.

Csúcsidőszakban nagy probléma

A napokban a Kisalföld is betekinthetett a miniszter válaszlevelébe. Csillag István azt írta: „A kérdésben szereplő 82-es számú főút győri bevezető szakasza kiépítésének tervei Győr rendezési tervében szerepelnek, annak megvalósítására eddig forráshiány miatt nem került sor." A miniszter elismerte: „Csúcsidőszakban a főút bevezető szakaszának forgalmát valóban akadályozza a Győr–Pápa vasútvonal forgalma."

A MÁV véleménye

A közlekedési tárca vezetője ismertette ezután a MÁV tavaly augusztusban a Szent Imre úti átjárónál végzett vizsgálatának eredményét. Abban az szerepelt, hogy az átlagos zárva tartás 2 és fél perc. A leghosszabb sem hosszabb 5 percnél, s a kritikusnak tartott reggeli időben végzett tolatások nem voltak hosszabbak 1–4 percnél, délután nem végeztek kocsirendezést. A minisztert úgy tájékoztatta a MÁV, hogy a reggeli tolatásokat a térség munkaerő-foglalkoztatása szempontjából is kiemelkedő fontosságú üzemek körülményei indokolják. Az állomáson semmiféle olyan tolatási munkát nem végeztek, melyek máshol (például Győr rendezőben) elvégezhetőek lettek volna.

Az új nyomvonal

Levelében Csillag István kiemelte, hogy a szóban forgó fejlesztések előzetes tervezési munkái folynak, de az engedélyezési tervek még nem készültek el. A tervek szerint az új nyomvonal a jelenlegitől nyugatra, a Győr–Veszprém vasútvonallal párhuzamosan vezetne, majd keresztezve a Pándzsa patakot és külön szintben a 83. számú főutat. A beruházás megvalósítása 2006 után, a források és a megyei prioritások figyelembevételével lehetséges.

„ Ami pedig a vasútvonal-villamosítást illeti – írta Csillag István –, a tervekben első helyen a Győr–Celldömölk vasútvonal villamosítása szerepel... Győr vezetői és a MÁV vezérigazgatója között tárgyalások folytak az ügyben. Abban állapodtak meg, hogy a győri vasúti rekonstrukciókat a 82. számú főút bevezető szakaszának építésével összhangban hajtják végre."

Csillag István másképp látja

Csillag István miniszter szerint nem helytálló a lapunkban megjelent, a vasútvonal forgalmának növekedését prognosztizáló hír. „A most életbe lépett menetrend szerint az IC-vonatok továbbra is Csornán keresztül érik el távolabbi célpontjaikat.

A pápai vasútvonal forgalma annak villamosítását követően sem növekszik..." – állítja Csillag István.
Megjegyezzük, hogy a 2003. október 9-én megjelent írásunkban Kedves Ferenc győri állomásfőnök a következőt nyilatkozta: „Márpedig jövőre a villamosítás is elkezdődik, megnő a forgalom, IC-vonatok közlekednek majd a szabadhegyi állomáson. Gyakorlatilag észak–dél irányban »megnő« a vasút."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adós maradt a szépségverseny rendezője?

A Győri Ütő Együttest nemrég Győrbe hívták fellépésre, aztán ügyesen bevitték az erdőbe. Papp… Tovább olvasom