Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi

"Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne" - mondta Thomas Faustmann. Összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben.


Az utolsó simításokat végzik az Audi Hungaria Motor Kft. új győri autógyárán - nyilatkozta az Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke.

"Az új gyár majdnem kész, nem titok, hogy az első járművek már el is készültek benne, jelenleg a sorozatgyártás beindításához szükséges utolsó finomhangolásoknál tartunk" - mondta.

Közlése szerint a cég létszáma jelenleg 8900 körüli a tavalyi 1450 fős növekedés nyomán.

Noha álláshirdetéseikre sokszoros a túljelentkezés, mégis vannak szakmák, amelyekben szakember-hiánnyal küzdenek. Ilyen terület a szerszámgyártás, ahol nem egyszerű szakembert találni sem a fizikai területekre, sem a mérnöki feladatokra, így többek között a karosszériagyártáshoz és a szerszámok előállításához vagy éppen a lemezmegmunkáláshoz kapcsolódóan.

Szívesen növelnék továbbá a női munkavállalók arányát, de női pályázó kevés van a jelentkezők között úgy a fizikai dolgozók körében, mint a mérnöki állásoknál - mondta Thomas Faustmann.

Az MTI kérdésére az ügyvezetés elnöke arról beszélt: a Volkswagen-konszern tavalyi magyarországi beszerzése elérte a másfél milliárd eurót, ami negyven százalékos növekedést jelent. Az Audi Hungarianak félszáz magyarországi beszállító szállít alkatrészeket a győri sorozatgyártáshoz, a termelésben 10-15, az új gyár építésénél 60-70 százalék a magyar beszállítói arány.

"A termelésben szeretnénk növelni ezt a mutatót, de ez is annak a kérdése, hogy képesek-e ezek a cégek olyan terméket előállítani, amely minőségében és technológiájában megfelel a konszern elvárásainak" - jegyezte meg.

Hozzátette: a tavalyi év a motorszám tekintetében rekordot hozott, a gyári folyamatok komplexitása erőteljesen növekedett.

A győri motorgyártásról Thomas Faustmann elmondta: jelenleg 360 féle motorvariánst állítanak elő, a négyhengeres, 1,2 literes Otto-motortól a tízhengeres 1,6 literestől a 12 hengeres, hatliteres dízelig. A változatok számának érdemi növekedése nem várható a következő fél évtizedben, a megújulás miatt azonban folyamatos lesz a belső átrendeződés.

A fejlesztési irányokról szólva arról beszélt: még nagyon hosszú időbe telik, amíg beindul az elektromos autók sorozatgyártása és ez az innováció a nagyközönség számára is elérhetővé válik. "Világossá vált, hogy a belsőégésű motor a következő 10-15 évben is világszerte a meghatározó meghajtási megoldás marad. A mi feladatunk ezt a terméket folyamatosan továbbfejleszteni, és nyitni az olyan új megoldások felé, mint a légnemű sűrített földgázzal való meghajtás" - fogalmazott.

Az Audi-stratégiáját ismertetve kiemelte: a feladatuk az, hogy technikailag leginnovatívabb, prémium minőségű termékeket állítsanak elő, megfelelő időben, mennyiségben és áron. Arról, hogy a következő három-öt évben elképzelhetőnek tartja-e a győri gyár további nagyléptékű bővítését, annyit mondott, "alapvetően a növekedés mindig lehetséges".

Hogy lesz-e újabb fázis, az két tényezőtől függ. Az egyik, hogy milyen mértékben fejlődhet az Audi és tulajdonosa, a Volkswagen-konszern a világpiacon, a másik, hogy mennyire tud helytállni a győri gyár a konszernen belül, az egyes termékek gyártásáért folyó versenyben. Így akár az is elképzelhető, hogy új feladatokat kap a gyár, akár az is, hogy egyes folyamatokat máshová helyeznek át - mondta a gyárvezető.

"Globális helyzetben és versenyben vagyunk, az Audi minden földrészen terjeszkedik, és ahogy fejlődik a márka, világszerte épít új motorgyárakat a vállalat. Ma az is a feladatunk, hogy ezeknek az új gyártótelephelyeknek a beindulását elősegítsük azzal, hogy támogatjuk a termelés beindítását, például a szakember-háttér biztosításával" - említette meg Thomas Faustmann.

Kitért arra, hogy Győrben folyamatosan fejlesztenek, illetve továbbfejlesztenek erőforrásokat. A győri fejlesztőmérnökök munkájának eredménye a Volkswagen Amarok motorja, amelyet Argentínában gyártanak.

Pénteken tette közzé 2012-es termelési adatait a társaság. Ezek szerint minden eddiginél több motort gyártott győri üzemében az Audi 2012-ben. Összesen 1 millió 915 ezer 567 motor készült Győrben, az egy évvel korábbi 1 millió 883 ezer 757 darab után. Autóból azonban az előző évi 39 ezer 518 darabnál kevesebb, 33 ezer 553 hagyta el a gyártósorokat. Az elmúlt év utolsó napján 8 ezer 663 embert foglalkoztatott a társaság, szemben az egy évvel korábbi, 7 ezer 322-vel.

A közlemény szerint a gyárban tavaly 1 millió 421 ezer 768 négyhengeres Otto- és dízelmotort gyártottak. Öthengeresből 5080 készült a 457 523 hathengeres, több mint 27,5 ezer nyolchengeres, 3336 darab tízhengeres és 233 tizenkét hengeres erőforrás mellett. A szalagról legördülő autók közül 16 940 volt az Audi TT Coupé, 4940 Audi TT Roadster, 8089 A3 Cabriolet és 3433 Audi RS 3 Sportback volt.

Tavaly 11 új motorvariáns sorozatgyártásába kezdtek; a termékpaletta többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorokkal bővült. A vállalat az új motorprojektek megvalósítása érdekében bővítette a gyártási területet a motorgyárban. Tavaly adták át a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét is. Emellett az Audi Hungaria két jubileumot is ünnepelt: júniusban a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, decemberben az ötszázezredik nyolchengeres motor hagyta el a gyártócsarnokot - emlékeztetnek, utalva arra is: 2012-ben tartották az idén avatandó új járműgyár bokrétaünnepé.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. melos 2013. január 29. 21:20
    „Őszintén! Mi a baj azzal, hogy az Audiban a melósok többet akarnak? Évről-évre nől a követelmény és évről-évre egyre nagyobb profitot termelnek az Audisok az anyavállalatnak! A magyar gazdaság egyik húzómotorja! Arról nem is beszélve, hogy 8500 ember termeli meg a GDP egy részét! Miért fáj ez egyeseknek? Talán azért, mert ezek az okostojások képtelenek alkudni a bérükre? Miért nem tud a magyar örülni más sikerének? Azzal, ha irigykedtek több lesz nektek? Amúgy a partvonalról bekiabálókat magasan letojják az Audisok! Gyertek be és mutassátok meg mit tudtok! Ez a sok okostojásnak szól! Végre valahára egy közösség, akik összefogással szembeszállnak a multival és nem hagyják magukat! Amúgy megnyugodna a lelkivilága az embereknek, ha az Audiban is átlagos bérek lennének? A képlet egyszerű! Átlagon felüli munkakövetelményért és teljesítményért, átlagon felüli bér jár és kész! Annyit kell kérni amennyit csak lehet, arról nem is beszélve, hogy egy magasabb béremeléssel növekszik a munkaerő ára is a piacon, így azok a vállalatok is kénytelenek emelni, akik amúgy nem tennék! Bocs, csak azok a cégek, akiktől kikényszerítik az ott dolgozók! Nos ezt az Audiban megteszik! Irigykedjetek csak, annál erősebbek lesznek és beleröhögnek a sok okostojás arcába! Üzenem a sok elégetlenkedőnek, akiknek nem tetszik az Audisok béremelési követelése, hogy birkák és birkákkal csak bégetni lehet! Az Audisok inkább összefognak és megpróbálják elérni céljaikat! Csak így tovább!”
  • 56. oxana 2013. január 28. 18:45
    „55. gonzo Talán el vannak már kényeztetve az audisok´? Hiszen magyar viszonylatban nagyon jól keresnek, vagy
    nem? Vagy talán németországi béreket akarnak?”
  • 55. gonzo 2013. január 28. 13:30
    „46.vélemény,bocs,tényleg nem kisebbségi komplexusról árulkodik e sorod:
    "Azt hiszed csak az az ember ma Mo-n, aki egy fisz-f<moderálva> semmit nem tudó mérnöknek nevezett senki?"
    Nem csak arról.Egyszerűségről is.Mert mit is állítasz te ezzel?Minden mérnök fisz-f.sz(ilyen kifejezést persze csak intelligens,művelt ember használ),a mérnök az semmittudó meg még egy nagy senki is.

    Egyébként teljesen félremagyarázod a soraimat,de e szösszeneted után nem csodálkozom.

    Az egész világ fetreng a válságban,munkahelyek milliói szűnnek meg a világban és akkor az amúgy is átlag felett kereső audisok az ő általuk kötelezőnek vélt béremelésükért nyavalyognak a fórumon.Nekem ez nem teteszett,ennek adtam hangot.
    A "teccettek volna többet tanulni" annak szólt,hogy nyilván nem a mérnök nyavalyog a 200,300,400+szos nettó bérével.

    Az élettörténeted meg végképp nem érdekelt.Egyrészt azért mert semmi közöm hozzá másrészt mert mindenki azt ír itt amit csak nem szégyell.

    Az meg,hogy egy nick utálja a fajtámat(milyen is az?leszűrhető egy félremagyarázott hozzászólásból?Grat!:)),megint csak hidegen hagy.”
  • 54. zsi-ci 2013. január 28. 10:07
    „Egyik ismerősöm felhívta az audi személyügyet és erre a cikkre hivatkozva kérdezte ,hogy tényleg keresnek női munkaerőt, persze lepattintották! Valaki hazudik!!!”
  • 53. elemér 2013. január 27. 21:07
    „Igen a tények azok itt vannak, és a net anyanyelve angol, pláne ha üzletröl van szó.”
  • 52. oxana 2013. január 27. 18:51
    „51. Nem a te tolladból származnak.”
  • 51. elemér 2013. január 27. 17:41
    „Na mivan beszorult a fejetek mikor a tényeket feltárom ?”
  • 50. oxana 2013. január 27. 17:08
    „elemér, fogd már vissza magad. Vagy Amerikában nem tudsz senkivel társalogni?”
  • 49. elemér 2013. január 27. 16:34
    „Azért nem árt ha tisztázok valamit. Legnagyob autopiac az usa. Legnagyob növekvö piac pedig kina. 62 millios világpiac van, de ebben a kiseb teherautok is bent vannak. Ami nálunk kerül piacra az pedig é.ámerikában készül. A világ piacon pedig a profit számit, és g.m. vezet.”
  • 48. elemér 2013. január 27. 15:49
    „Kinában a hatodik gyárat nyissa a ford. 1.2 millio kocsit terveznek 2015-re. 18 millio kocsit adtak el egy évben a kinai piacon. Eu.-ban zsugorodik a piac.”
  • 47. elemér 2013. január 27. 15:20
    „Nálunk egész máskép megy. Aszongya az orvos a csöszerelönek, én nem kérek ennyit.
    Válasz erre tudom, mert én is orvos voltam.”
  • 46. véleményalkotó 2013. január 27. 14:05
    „30. Gonzo:
    Idézzem? Tessék:
    Teccett volna többet tanulni,aztán akkor nem a soron robotolna azért a "kevés" bérért....
    Nem Én járatlak le, lejárattad Te saját magadat!!
    Kisebbségi komplexus a mérnökökkel szemben? Röhögnöm kell. Akkor csak hogy tudd! Tanultam legalább annyit, mint bármelyik mérnök. Lehet, hogy a diplomám is többet ér, az is lehet, hogy többet keresek mint Ők.
    Egyszerűen csak utálom az ilyen alakokat - mint Te -,akik ha a melósok kérnek, vagy netalán kérdezni merészelnek valamit, akkor rögtön az a válaszuk hogy "teccet volna tanulni"..”
  • 45. elemér 2013. január 27. 13:55
    „A profitot lehet inovácioval megtartani és növelni. Ez viszont relativ. Tokosok már tulrepültek a kakuk fészken. Financirozzák maguk az innovációkat.”
  • 44. elemér 2013. január 27. 13:36
    „4G létezik Bp.-n és méreg drága. Felhívjuk figyelmét, hogy az alábbi térkép tájékoztató jellegű, kérjük, hogy egy adott hely pontos ellátottságáról tájékozódjon ügyfélszolgálatunkon.;))”
  • 43. Nagymedve1 2013. január 27. 13:35
    „40.
    Profit: ez kitol függ, a gyartol, mint fogalomtol, vagy a menedszmenttol, talan az anyakonszern dönteseitöl?

    Indianok: Mount Rushmore Monumental, Laramie bekeszerzodes 1868. A lakota indianokhoz tartozo Black Hillst par evvel ezutan visszavettek (mivel aranyat talaltak), a sziklakba, ami szent hely es ahol a holt lelkek nyugszanak, belevestek a 4 exelnök fejet...

    Marshall terv: oriasi uzlet volt europat kivereztetni, majd ujjaepiteni - a felszabaditok johettek volna jopar evvel elobb is. Miert nem segitenek ehinseg sujtotta afrikai orszagok diktaturait felszamolni, vagy Tibeten, Eszak-Korean, stb? Es miert segitettek azonnal, ha olajmilliardos orszagokban tortenik valami?”
  • 42. elemér 2013. január 27. 13:30
    „"ja, a györi audi motorgyár a világ legnagyobb motorgyára. ráadásul nincs válságban, mint a gm..."
    G.M. a legjobban profitáló auto vállalat a világon.”
  • 41. elemér 2013. január 27. 13:27
    „Akamai a mi (usa) cégünk és a világ legnagyobb elosztott tartalomszolgáltatója (CDN pedig a mi szabványunk), az internetes forgalom 20-30% érkezik a hálózatukból, közel 5 terabit/sec sebességgel. Összehasonlítás képen a magyar BIX ~80 gnigabit/sec átlagos forgalom folyik a szolgáltatók között, ennek közel 64x az Akamai hálózatának a forgalma. A teljesség igénye nélkül a következő cégek/weboldalak tartoznak az ügyfeleik közé: Fehér ház,Apple, Microsoft, Facebook, Twitter, Amazon.com, AMD, Adobe, Blizzard, Hilton és még sokan mások. Egyszóval ezek mind a mi cégeink és mi uraljuk a net-t. Akamai központja pedig Cambridge, Massachusetts USA. Alapitoi MIT professzorok akik a forgalmat a net-n próbálják megoldani. A
    sebesség az relativ és azt kapod amit megfizetsz. Kattintasz speedtest és látod a sebességet. Mo.-n 4g mégcsak nem is létezik, pedig a mobile a jövö.”
  • 40. elemér 2013. január 27. 12:54
    „Szóval GM második a világpiacon és elsö a profitban. Ami nem profitál azt becsukják. Magas német órabér az nem versenyképes, de olcsó magyar az igen. Ezt az audi tudja legjobban tapasztalatbol. Volt fizetésemelés, és hol volt mennyi ?
    h.sz. 36-37
    Na akkor miröl van szó, magyarázzátok meg nekem, mert idáig besültetek. Kiárulták az országot és mutyiztak meg hazudoztak. Bajnai, Oszkó Péter, aztán következett Orbán Viktor a legnagyob mutyizo, aki szabadságharcal tömi a fejeteket. Péterbá ezt tapasztalatbol ismeri. Tessék válasszatok. Az emberiség történelme a népvándorlás. Az indián is bevándorló ázsiábol, akárcsak a magyarok. Az okos ember mindig nyugatra tartott.”
  • 39. oPTiKa 2013. január 27. 12:42
    „elemérnek: http://m.index.hu/tech/2013/01/27/a_roman_szelessav_jobb_a_magyarnal/

    ja, a györi audi motorgyár a világ legnagyobb motorgyára. ráadásul nincs válságban, mint a gm...”
  • 38. Nagymedve1 2013. január 27. 12:33
    „2012 jan.-szept. millio auto ertekesitese a FTD informacioi szerint:
    Toyota 7,2
    GM 7
    VW 6,71

    A GM-nek sikerult pl. a nemetorszagi Opel-gyarat tonkrevagnia, Bochum 2016-ban bezar, a nemeteknel ezert nagyon "nepszeru" az amerikai anyakonszern... Sok pletyka kering, hogyan lehetetlenitik el az innovaciokat.”
57 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mozgásban: fizika nap a Krúdy-iskolában - fotó, videó

Az idei fizika nap témája a mozgás volt. Közel ezer diák regisztrált Krúdy Gyula középiskola… Tovább olvasom