Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Milliárdok a győri állomásra

Jövőre kezdődik a győri vasúti pályaudvar több milliárd forintba kerülő felújítása, szó van a szabadhegyi vasútvonal, valamint a helyi és részben a helyközi buszpályaudvar áthelyezéséről.
Ráfér a felújítás: A megyeszékhely pályaudvara már nem felel meg a huszonegyedik század modern követelményeinek. Kattintson a képre >>
Mindez a győri önkormányzat és a MÁV csütörtöki tárgyalásán derült ki. A Budapest–Hegyeshalom vasútvonal korszerűsítésének részeként jövőre elkezdődhet a győri pályaudvar teljes felújítása – hangzott el tegnap a Kisalföld kérdésére a győri városházán, ahol Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója Balogh József polgármesterrel, Eredics Imre alpolgármesterrel és Jezsó György városépítési irodavezetővel tárgyalt.

A teljes beruházás – amelyet fele-fele részben finanszíroz az állam és az Európai Unió – 42 milliárd forintba kerül. Ebből 15 milliárd jut Győrre és környékére, és ezen belül több milliárd forint a megyeszékhely vasútállomására. A tervek már elkészültek, így nincs akadálya annak, hogy jövőre megkezdődjenek a várhatóan 2006-ig tartó munkálatok.

A beruházás során felújítják a peronokat, az egész épületet, a mozgáskorlátozottak számára akadálymentesítik a létesítményt, kisebb vágánykorrekciókat hajtanak végre és korszerű biztosítórendszert építenek ki.

Vonatok Marcalvároson át?

A megbeszélésen hangsúlyos témaként volt szó a Győr–Pápa–Celldömölk–Szombathely vasútvonal fejlesztéséről. Mándoki Zoltán MÁV-vezérigazgató szavaiból kiderült, céljuk az, hogy Marcalváros I. és II. városrészek között vezetve lerövidítsék a szakaszt. Eredics Imre alpolgármester úgy vélekedett, ezzel megoldható lenne az elővárosi közlekedés a két legnagyobb peremkerület, Ménfőcsanak és Szentiván között.

A Kisalföld kérdésére, miszerint nem okoz-e lakossági tiltakozást az elképzelés, tekintettel arra, hogy az érintett lakótelepeken több tízezren élnek, a vezérigazgató azt válaszolta: a fejlesztés során természetesen a magyar szabványnak és előírásoknak zajvédelmi és környezetterhelési szempontból is meg kívánnak felelni. Eredics Imre hozzátette, a mai technológiával már megoldható, hogy a vasútvonal akár teljesen zárt szelvényben haladjon. Az önkormányzat a városszerkezeti terv folyamatban lévő, a közgyűlés elé jövőre kerülő felülvizsgálata során figyelembe veszi ezt az elképzelést. A MÁV egyébként jövő áprilisig terhelési tanulmányt készít a Győr–Celldömölk vonalra, amelynek megnövekedett forgalma már most is sok bosszúságra ad okot az autósoknak, miután a 82-es főút szabadhegyi vasúti átkelője a korábbinál sokkal gyakrabban és tovább van zárva. A forgalom ezen a szakaszon a közeljövőben várhatóan nem nő tovább.

Költöző buszpályaudvarok

Elvi egyetértés jött létre a vasúttársaság és az önkormányzat között a Fehérvári út és a Bisinger híd környékének rendezéséről. A város és a Kisalföld Volán Rt. azt szeretné, hogy néhány éven belül ide települjön ki a helyi buszpályaudvar, valamint részlegesen – elsősorban a szigetközi járatokkal – a helyközi buszpályaudvar. Ehhez „ki kell nyitni" a Révai Miklós utca keleti végét.

Tegnap kiderült, a MÁV érdeke is ez, mert az utca folytatásával értékesíthetővé válik számára a tulajdonában lévő hatalmas terület. Eredics Imre elmondta: a buszok költöztetése néhány százmillió forintból megoldható. Ennek következtében teljesen újra kellene szabni a megyeszékhely tömegközlekedését, amely olcsóbbá, gyorsabbá és egyszerűbbé válna. Jelentősen csökkenne a Baross híd terhelése is.
Erre a programra a város pályázatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Terv és EU-támogatások Hivatalához a pályázat-előkészítő alapra. Ötmilliárd forintos programot dolgoztak ki, amely magában foglalja a Budai úti csomópont átalakítását is. A projekt támogatását azonban – a nagy bekerülési költség miatt – egyelőre elhalasztották.

Szélesebb átkelő

A tárgyaláson a MÁV jelezte, kész eladni néhány olyan ingatlanát, amelyre a város igényt tart. Így várhatóan lehetővé válik a szabadhegyi vasúti átkelő szélesítése. Megegyezés született arról is, hogy az önkormányzat és a közlekedési cég a közeljövőben felülvizsgálja a győri iparvágányok helyzetét.


Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A tervek készek- pénz azonban nincs

Igaz a szóbeszéd: valóban bajba került a győri Széchenyi-egyetem tervezett fejlesztése: pénz… Tovább olvasom