Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Mikor kezdődik el az Auchan-beruházás Győrben?

Továbbra sem tudni, mikor indítja el a francia multi győri megaberuházását, így a rendkívül balesetveszélyes "Metro-csomópont" átépítése is "lóg a levegőben".

Mint arról portálunk hírt adott, múlt pénteken ismét súlyos baleset történt a 83-as főúton, az M1-es autópálya lehajtójánál a hírhedt "Metro-csomópontban".


Fotók a múlt pénteki súlyos balesetről.

Többször írtunk arról, hogy az Auchan Magyarország Kft. jelentős közlekedésfejlesztést vállalt a közelben tervezett beruházásért cserébe.

A francia tulajdonú cég vállalta, hogy négysávossá bővíti a 83-as, Pápa felé vezető főút M1-es autópálya és Malom utca közötti szakaszát, valamint körforgalmat épít mindkét sztrádalehajtóhoz.

A tavaly novemberi közgyűlésen Borkai Zsolt, Győr polgármestere azt mondta: a kötelezettségvállalás összege két és fél milliárd forint.

A kérdés már "csupán az, hogy mikor kezdődik el az Auchan-beruházás, s ezzel azonos időben mikor szűnik meg a balesetveszélyes csomópont a Metrónál?

A felvetésre azonban nincs konkrét válasz: megkeresésünkre Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs igazgatója annyi válaszolt: "egyelőre semmilyen új fejleményről nem tudunk beszámolni".

A kisalfold.hu információja szerint az Auchan leghamarabb 2013-ban tudja elkezdeni a győri kereskedelmi központ építését - bővebb részletek ugyanakkor jelenleg nem kerültek nyilvánosságra.

Olvasóink írták

  • 17. pancser 2012. szeptember 08. 08:25
    „Minden beruházást támogatni kell ezt is. Az Auchan csak jót hoz Győrnek meg a környéknek, munkahely, iparűzési adó választék, árverseny csupa -csupa jó dolog. Nincs út majd lesz, nem olyan bonyolult dolog ez.”
  • 16. civil 2012. szeptember 07. 20:23
    „15.anuvuk:
    Persze, szedjék szét az autopályát is, nem? Nézdd már meg, mennyi hely van ott? Mikor építették is nagyon hamar vissza kellett bontani. A vízelvezetés is alig fér el, nem hogy 1 vagy 2 plusz sáv!
    A 83-as már jelenleg is járhatatlan. Mi a frásznak kellett oda vinni az osont is (meg a vele együtt épülő másik ötöt), amikor a vásárlóknak szeniván is közelebb lenne, mint budaörs...”
  • 15. anuvuk 2012. szeptember 07. 18:44
    „Az autópálya alatti átjárót, kellene a duplájára szélesíteni, plusz két sávval!”
  • 14. értelem 2012. szeptember 07. 18:14
    „Előszöris, baleseteket nam a csomópontok okozzák, hanem a felelőtlen, figyelmetlen emberek. Másodszor akinek nem rövid az emlékezete az tudja, hogy Borkai és a FIDESZ-KDNP azzal kampányolt, hogy több bevásárlóközpontot és nagyáruházat nem engednek építeni Győrben, mert meg kell védeni a kiskereskedőket és az itt lakók érdekeit. Aztán Bolla Péterrel elmentek az Auchan központjába és ez a vélemény megváltozott. <moderálva> Ahova az áruházat tervezi amúgy Európa legértékesebb leleteggyüttese található, amit egy magára adó város bemutat és nem eldózerol. Bár a Széchenyi tér esetéből levont következtetések mást mondanak. Ehhez mostanra megszervezték a teljes Kultúrális Örökség Hivatal eltörlését és ezáltal minden akadály elhárul a kultúrális örökségi javak eltörlése előtt. Erre szavazott a győri polgár? Nem, nem hiszem, hogy az átlagemberek ennyire buták és korlátoltak lennének. Azaz ezen a téren is hazudtak nekik.”
  • 13. orbison 2012. szeptember 07. 18:12
    „Nem akarom feltalálni a spanyolviaszt, de egy valamit átgondolhatnának az oda körforgalmat kérők:

    Előtte és utána rendőrlámpás kereszteződések vannak, elég jól szinkronizálva, összehangolva. Miért nem lehet ide egy rendőrlámpás kereszteződést tervezni? Az autópálya forgalmát nem akadályozná, hiszen még a jelen viszonyok között sem telik fel a lehajtó sáv, ha viszont egyszerre le-fel hajthatna 4-5 autó, akkor teljesen biztonságos lenne az egész. Amúgy is sebességkorlátozás van ott, így azt is be lehetne tarttatni.

    Szerintem normális körforgalomhoz kicsi ott a hely a vízelvezetők miatt.”
  • 12. zsuzso100 2012. szeptember 07. 16:45
    „Én azt hallottam, hogy a Baumax helyén lesz az Auchan és Baumax költözik...hogy mi igaz belőle...”
  • 11. miranda12 2012. szeptember 07. 14:19
    „Mikor volán mögé ülünk, minden felelősség a mienk! Mindegy milyen úton közlekedünk, csak FIGYELJÜNK oda! Erről miért nem ír senki? A balesetekért nagy általánosságban nem az útviszonyok a felelősek, szerintem! A közlekedési kulturával több gond van, mint útjainkkal!”
  • 10. urbaniastapista 2012. szeptember 07. 13:41
    „A hivatkozott két és fél milliárd kötelezettségvállalás a linkelt korábbi cikkben csak egy. Mi történt az elmúlt majd´ egy évben?
    Győrben nem kellene azzal villogni, hogy az állam helyett megcsinálunk valamit.
    Van elég polgármester a parlamentben, egy szokásos tempójú utolsó pillanati módosítóval simán el lehetne venni az államtól a belterületi közutak fenntartását, ott úgysem költenek semmit, végre egyértelmű helyzet és felelősség lenne.”
  • 9. monkeybusiness 2012. szeptember 07. 13:07
    „Budaorson szoktam vasarolni az Auchan-ba sokszor fele annyit fizettem mint a Gyori vagy barmelyik Tescoban ugyan azon termeker. Remelem jol odaver a Kiralyszek utcai egyeduralomnak.”
  • 8. pancser 2012. szeptember 07. 11:44
    „7."macizoli" Miért inkább az adózók fizessék? Eddig az volt a baj a multik kiviszik a hasznot, most meg az a baj hogy a magyar utakra költik, Építsék minél előbb, annál jobb. Mosonmagyaróváron is a Tesco oldottam meg a közlekedést az északi oldalon!”
  • 7. macizoli 2012. szeptember 07. 10:46
    „A legnagyobb szégyen amikor a mi elszart kereszteződéseinket és útjainkat a beruházó multikkal akarják megfizettetni! Akik megtervezték és engedélyezték azokat kellene közmunkában arra kötelezni,hogy építsék át!”
  • 6. Yana 2012. szeptember 07. 10:04
    „Én azt hallottam, hogy az Auchan csak lerakatot, logisztikai központot épít, nem pedig bevásárlóközpontot. Ha ez így van, akkor a kamionforgalom óriási lesz - és a 83-as út amúgy is elviselhetetlen forgalma még rosszabbá válik, beleértve az autópálya-lehajtó szakaszt.
    Csanakról lassan már csak légi közlekedéssel lehet megközelíteni a várost, és ha ne adj´ isten valaki az Audiban dolgozik, akkor legkésőbb 7-kor el kell indulnia, hogy 8-ra beérjen dolgozni.
    Át kellene gondolnia a városnak az egész infrastruktúrát, mert a helyzet finoman szólva is katasztrofális.”
  • 5. Valaki 2012. szeptember 07. 10:02
    „A kedvedért szídhatom az obit is, de az nem tehet arról, hogy valamelyik hozzánemértő beengedte a belvárosba! A belámpázott kereszteződés egy újabb óriási közlekedési káoszt okozott! A körforgalom sokkal jobb lett volna, de itt is a dilettantizmus győzött. :)))”
  • 4. 1olvasó 2012. szeptember 07. 09:14
    „1. Valaki! Nem tudom mi a problémád az Auchan építésével. Szerintem ez jó ötlet, viszonylag jó minőségű termékeket kapni elérhető áron. Én sokat vásárolok itt és azt gondolom sokak kedvence lesz. Az OBI beruházást miért nem szidod? Az mennyire kellett oda?

    3. Hedon
    Egyet értek!”
  • 3. Hedon 2012. szeptember 07. 08:45
    „Ez a kötelezettség vállalás, vagy inkább közlekedésfejlesztési
    kompenzáció a körforgalmakkal eleve elhibázott.

    Az autópálya lehajtók és a 83-as főút csatlakozásairól, ill. kereszteződéseiről
    van szó. Sem az autópálya sem a 83-as főút nem önkormányzati út.
    Ezek átépítése bármennyire is égetően fontos a körforgalmak építése
    és nagyon jó elképzelés (magam is egyetértek vele ) nem Győr város feladata.
    Pl. a lepukkadt Baross híd is bár Győr szívében található, az a járdáival együtt
    állami tulajdonban, a Magyar Közút kezelésében fenntartásában van.
    Így költeni arra sem szabadna egy fillért sem, bár jól láthatóan az állam ott is
    arra játszik hogy Győr előbb vagy utóbb, amikor már nagyon kínos a helyzet csak beszáll
    anyagilag is. Óriási hiba lenne!

    Így az Auchantól is óriási hiba azt kérni hogy az állami cégek (Állami Autópálya, és Magyar Közút )
    helyett ő oldja meg és fizesse azoknak a kereszteződéseknek az átépítését.
    Talán nem a nyúli körforgalmat kellet volna építeni amit sem a forgalom nagyság
    sem pedig a baleset veszélyesség nem indokolt. Nem olyan nehéz összerakni
    egy tisztán győri listát ahol a csomópontok vagy utak átépítésre bővítésre szorulnak.
    Ha az Auchan Győrnek akar kedvezni akkor győri fejlesztésekhez kell kérni tőlük pénzt.”
  • 2. Madarász 2012. szeptember 07. 08:45
    „Ha nem kezdődött el a beruházás, akkor mi a fenét túrnak-fúrnak ott hetek óta a munkagépek?”
  • 1. Valaki 2012. szeptember 07. 06:59
    „Nagyon bonyolult lenne egy körforgalmat a metróhoz építeni?
    Aki ide beengedte az osánt, azt el kéne tíltani a mostani foglalkozásától! is :))))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Falunap Gyömörén - programok

2012. szeptember 15-én tartják Gyömörén az idei falunapot. Tovább olvasom