Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Mikor aszfaltoznak? Csúszásban a Győr és Abda közötti kerékpárút építése

A 227 millió forintból épülő, Győr és Abda között vezető új kerékpárúton egyelőre egyetlen kapavágást nem tudtak elvégezni. Utánajártunk az okoknak.

Portálunk március végén számolt be arról, hogy közel 227 millió forintot nyert Győr és Abda közös pályázattal az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programjában.

Tavasz elején úgy tűnt, hogy a körülbelül 3,2 kilométeres új szakaszt legkésőbb december végéig megépítik.

Nem sikerült megegyezni a földtulajdonosokkal: kisajátításra volt szükség

Nos, nem elképzelhetetlen, hogy sikerül tartani a határidőt - mindez elsősorban attól függ, meddig tart ki a meleg idő -, de azt Szabó Zsolt abdai polgármester megkeresésünkre elismerte: csúszásban van a beruházás.

"Tény, hogy eddig egyetlen kapavágást nem tudtak ejteni a körülbelül 3,2 kilométeres új szakaszon, ennek több oka is van.

Egyrészt a kerékpárút nyomvonalán a földek tulajdonosaival nem sikerült megegyeznünk, a tárgyalások elhúzódtak, s a kisajátítás eszközével kellett élnünk.

Megjegyzem, a földértékelését végző közigazgatási hivatal mindkét fél részére megnyugtatóan tudta rendezni a kérdést.

A kisajátítás és a földvásárlás összesen hárommillió forintba került" - kezdte Szabó Zsolt.

A felújított régi Rábca-híddal nincs gond: a műtárgyon minden további nélkül átvezethet a kerékpárút. Fotó: Kisalföld-archívum.
A felújított régi Rábca-híddal nincs gond: a műtárgyon minden további nélkül átvezethet a kerékpárút. Fotó: Kisalföld-archívum.
Az évek óta lezárt Rábca-híd illeszkedéséről a Győr-Abda kerékpárútba ide kattintva olvashatnak bővebben! 


Hogyan illeszkedjen a kerékpárútba az áteresz a Holt-Rábcán?

Arra a kérdésünkre, hogy igaz-e az a hír, miszerint a Holt-Rábcán vezető áteresz tervdokumentációban szereplő műszaki illeszkedését a kerékpárútba szakhatóság kifogásolta, Abda polgármestere úgy válaszolt: "ez így van, de múlt héten a szakmai egyeztetések során ezt a problémát is megoldottuk, s sikerült olyan műszaki megoldást találni, mely a szakhatóság részére elfogadható".

"A pályázat szempontjából kezelhető, ha valamelyest kicsúszunk a határidőből, s csak jövő tavaszra készül el Győr és Abda között a kerékpárút.

A közbeszerzési felhívás megtörtént, két héten belül kiválasztjuk a nyertes céget, s október első napjaira át tudjuk adni munkavégzésre a területet.

A földmunkák az idei évben véleményem szerint mindenképp elvégezhetőek, a fő kérdés, hogy az aszfaltozásra mikor kerül sor.

Presztízskérdésből ugyanis nem szeretnénk mindenáron az idén hordót gurítani, számunkra sokkal fontosabb, hogy jó kerékpárutat építsünk, melynek minősége megfelelő legyen" - zárta szavait Szabó Zsolt.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. ikalav 2012. szeptember 06. 09:10
    „Laci, értem és szerintem igazad van. Itt nem a várost kell győzködni, hanem az útkezelőt. Elég önjáróak :-(”
  • 20. civil 2012. szeptember 05. 08:08
    „ikalav.18:
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/sovanyabb_lesz_a_gyori_koltsegvetes/2264693/”
  • 19. aghla 2012. szeptember 04. 22:02
    „iklav
    Nem gondoljuk hogy feltétlenül igazunk van, nem tudjuk kitől kell megkérdezni. A lehetséges fórumokon bekiabálunk, sajnos nem válaszolnak az illetékesek, pedig lehet hogy olvasnak minket.
    A CM honlapon viszonylag értelmes viták zajlanak, a Kerékpárosklub eredményesen működik Budapesten. A Thököly úton a piros hetes busz mellett európai színvonalú /olcsó/ kerékpársávot jelöltek ki, nálunk a Jereváni úton ellentétes folyamat zajlik rendkívül drágán. Nem nyugatra kell hivatkozni, már tőlünk keletebbre is értik a szakmát. Ezt kellene Győrben is elérni.
    Ezt is szeretnénk:
    https://picasaweb.google.com/aghlaci/KUT

    http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111227/2011-masodik-feleben-9-milliard-lett-kiosztva-kerekparos-infrara-jo-ez-vagy-nem
    http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120126/gyor-balaton-nyomvonal-valtozatok”
  • 18. ikalav 2012. szeptember 04. 21:35
    „civil: megnéztem, az NFÜ honlapja szerint 100%-os a támogatás. Persze, ha van többletköltség, azt az önkormányzatoknak kell állnia.

    LOLka: én támogatnám, hogy köz-/társadalmi munkában épüljenek ezek az utak, korrekt fizetésért a dolgozó embereknek. Szerintem is olcsóbb lenne.

    aghla: kösz "kik vagyunk"-a a választ. Nem ismerem annyira az ügyet, hogy állást tudjak foglalni a nyomvonal kérdésében. A küldött linket megnéztem, racionálisnak tűnik, amit mondasz. Kit kell megkérdezni, hogy miért ez a nyomvonal épült? Nem hiszem, hogy ne lenne oka, és azt sem hiszem, hogy csak a "zsebbe pakolás" lenne az, meg a "telekvásárlás". Az állandó fikázás (nem te!) zavar, hogy mindjárt lenyúlás van, ha vmelyik önkormányzat nyer egy pályázaton, főleg ha Győr az.

    dsj: "Amúgy az eddig Magyarországon készült kerékpárutak egységköltsége 20-50 MFt/km között volt. " - ennek hol tud más földi halandó is utánanézni?”
  • 17. civil 2012. szeptember 04. 21:05
    „Ha jól értem, 227m -t nyertek. Mi van az önrésszel? Azt még hozzá kell adni, nem?”
  • 16. LOLka 2012. szeptember 04. 20:46
    „Én adnék egy tippet a költségek lefragására. Építsük meg mi a kerékpárutat. Igen mi, mégpedig úgy, hogy kivezényelni a Jókai utca lakóit, és szerszámot adni a kezükbe. Így érezzük magunkénak a kerékpárutat, ugyanis a mi jövedelmünkből eltartott polgárok munkájából készül el ez a csodálatos út. Nem is értem miért van az, hogy őket manapság már ennyire védik. Energiát nem csak a konditeremben lehet levezetni.”
  • 15. aghla 2012. szeptember 04. 20:01
    „ikalav
    Civilek vagyunk, akik bejárjuk a lehetséges bicikliút nyomvonalakat és javaslatot teszünk a kerékpárosok számára megfelelő, az adófizetők érdekeit is figyelembe vevő józan megoldásokra.
    Az abdai nyomvonal változatot 2008-ban tettük le az önkormányzat asztalára ahol akkor a Magyar Kerékpárosklub képviseletében résztvettünk a város kerékpáros koncepciójának kialakításában.
    A kisalfold.hu összes Abdával kapcsolatos blogban /keresd vissza/ beírtam a javaslatunkat annak ellenére hogy az már eldőlt. Szeretnénk felrázni a közvéleményt, beleszólásra bíztatni a jövőben tervezett hasonló projectekhez.

    https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.000477dc3c8a0531f44f2&msa=0
    https://picasaweb.google.com/aghlaci/Abda?authuser=0&feat=directlink

    A Győr-Balaton nyomvonalon pl. 15 km erdészeti út fut, a tervek szerint párhuzamosan építenek másikat fél milliárd forintért.
    https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.000492e6115d411086fac&msa=0
    Azokhoz szólunk, akiket zavarnak az ilyen dolgok...”
  • 14. dsj 2012. szeptember 04. 16:59
    „Vajon ki nyeri / nyerte a "világ legdrágább" kerékpárútja pályázatot. Van rá tippetek?
    Amúgy az eddig Magyarországon készült kerékpárutak egységköltsége 20-50 MFt/km között volt. Az abdai - gondolom, és remélem -, arannyal lesz "kikövezve"! :)”
  • 13. lacivélemény 2012. szeptember 04. 16:10
    „Háté
    Te meg egy jó példa vagy arra amikor egy buta ember okoskodik...”
  • 12. háté 2012. szeptember 04. 15:46
    „A kisajátítás és a földvásárlás összesen hárommillió forintba került" -/227-3-/ bizony komoly gond lehetett a kisajátítás.
    Szerintem mozgó járda, sem kerülne sokkal többe”
  • 11. ikalav 2012. szeptember 04. 12:39
    „melyik a kiváló minőségű aszfalt, amire gondolsz, aghla? hol írtátok le? (kik azok a ti?)

    területszerzési probléma mindenképpen lett volna, hiszen a fennmaradó útszakaszon sem volt minden terület, tudomáom szerint, az önkormányzatok tulajdonában”
  • 10. aghla 2012. szeptember 04. 12:28
    „Ezerszer leírtuk, elmondtuk. A Holt-Rábca átvezetés teljesen felesleges, hiszen kiváló minőségű aszfalton kikerülhető. Az egész probléma fel sem vetődött volna, ha 1,4 km építésével a város centruma felé az ikrényi elágazót is érintve futna kiváló bicikliút.
    Valaki valamiért jobban szeretne problémásan 9 vagy legalább 3,2 km-t építeni.
    Érteni vélem.”
  • 9. Hyppolit 2012. szeptember 04. 12:12
    „..a tulajdonosokkal nem tudtak megegyezni...gondolom jó magyar szokás szerint mindig van, aki az egyébként eladhatatlan néhány négyzetméteréből akar "akasztani. Tényleg szükség van rá, csak a szigetköz példájára néhány év múlva ne nőjjön az aszfaltrepedésekben a fű...”
  • 8. ikalav 2012. szeptember 04. 11:13
    „Jaja, ezt a távolságosdit én sem értem, szerintem is ez a 3,2 km a reális. Ráadásul te, ha jól látom, vmi ÚSZT-s táblázatot szedtél le.

    Nem gondolom, hogy titkos lenne, mi kerül ennyibe egy km kerékpárúton, de ahogy látom, ezt a kérdést még senki nem tette fel. Minden ilyen pályázat tervezői költségbecslésen alapul - és tapasztalataim szerint inkább alul-, mint túlbecsülik a tervezők a kivitelezés költségeit.

    Ha van benne sok forgalomtechnika, közvilágítás, na azok is tudnak dobni rajta rendesen.

    Szóval: látni kellene a tervet, meg a költségbecslést, abból okosabbak lennénk. Így én is csak annyit látok, hogy bármennyire is drágának tűnik, nem lóg ki a "többi" közül.”
  • 7. bringaval 2012. szeptember 04. 11:10
    „Ikalav: pontosítom magamat, az általam linkelt táblázat hivatalosságát nem tudom ellenőrizni.
    Az Új Széchenyi Terv rendszerében járatosabb valaki talán meg tud erősíteni, vagy ha kell, örömmel látnám a hiteles adatokat.”
  • 6. bringaval 2012. szeptember 04. 11:05
    „Ikalav: "Győr nem 80 millával szerepel, hanem 38-cal és nem 3,2 km-rel, hanem 6-tal" Hát ez az, amit a legkevésbé értek.
    A földterülettel kapcsolatban feltétlen igazad van, ám az úthosszak (9 km, 6 km, 3,2 km) sokfélesége számomra zsonglőrködésnek tűnik.
    Végponttól végpontig bő 3 km, ez lemérhető a térképeken. A pályázat kizárólag külterületi út építésére vonatkozik, tehát ennél nagyobb sehogy sem lehet a megépülő úthossz, már ami ezt a pénzforrást illeti.”
  • 5. ikalav 2012. szeptember 04. 10:53
    „Bringaval: kösz a táblázatot. Ha megnézed, ott Győr nem 80 millával szerepel, hanem 38-cal és nem 3,2 km-rel, hanem 6-tal. A különbség nem tudom, miből adódik. Azt tudom, hogy pl. a földmunka brutális költségeket jelenthet, ez pl. jelentős különbségeket okoz két kerékpárút között, ezért nehéz az összehasonlítás.

    A 38 milla a 2011/2-es nyertes pályázatok között, a rövidebb (10 km alatt - a hosszabb szakaszok fajlagos költsége érthető módon tud olcsóbb lenni) útszakaszok fajlagos ktg-e 20 és 79 M Ft/km között sorjázik. Az összes projekt kapcsán az átlagos költség 31,9M Ft, tehát a győri projekté valamivel átlag fölötti.

    Nem csak az abdai földterület van, hanem a győri is, mivel a projektet a két önkormányzat együtt valósítja meg. Csak erről valahogy (?) elfelejt írni a Kisalföld.”
  • 4. bringaval 2012. szeptember 04. 09:24
    „Ikalav: itt a hivatalos táblázat:
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Alqx26QSUJjXdDhXdldwNE9zMHJlNDVlOHA3M05Memc#gid=0

    Elég húzós a mi kilométerenként több mint nyolcvan millánk, tudva, hogy a földterület csak hárommilliót emésztett fel a költségekből”
  • 3. ikalav 2012. szeptember 04. 08:00
    „Én már láttam néhány ilyen EU-s pályázatot. Nem akarok állást foglalni abban, hogy ez drága vagy sem, de a 227M forintban nem csak az építés van benne, hanem pl.

    - az előkészítés költségei (pl. területszerzés - nem hiszem, hogy Győrnek olcsó lett volna) - 10%
    - műszaki ellenőr
    - könyvvizsgálat
    - PR

    Ezen kívül baromi sokba kerül a gyakran egyébként fölösleges forgalomtechnika meg egyéb útkezelői előírások.

    Bárki tud vmi összehasonlító árat mondani, mondjuk szomszédos országokból, hogy egy "síkvízi" kerékpárút kilométere mennyibe kerül? Mert enélkül a sok-kevés kérdése szerintem inkább csak hőbörgés.”
  • 2. bringaval 2012. szeptember 04. 07:30
    „Idén márciusban még így nyilatkozott Szabó Zsolt: "A Győr és Abda között épülő új kerékpárút körülbelül 9 kilométer hosszú lesz, s az elképzelések szerint ideális esetben október végére birtokba vehetik a biciklisek" - zárta szavait Szabó Zsolt." Ez a szöveg mára ki lett javítva 3,2 kilométerre a Kisalföld honlapján, de a Google még őrzi az eredeti változatot. Különös!
    Alaposan összezsugorodott az út hossza, e cikk szerint 3,2 kilométer. Az ára persze nem csökkent!
    A Google-Maps szerint az abdai Rákóczi utca és a győri Nép utca torkolata közt 3,0 kilométer a távolság. A régi híd fel-és lejáróinak az állapota kiváló, semmit, vagy alig kell javítani rajta, ez kb. 440 méter, ennyivel is kisebb a távolság, legjobb esetben is csak 2,8 kilométernél tartunk, 227 millió forintért, ez kilométerenként már több mint nyolcvanmillió forint!”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győri szállodából vitt el készpénzt - fotó

A tolvaj több tízezer forintott vitt el, a hotel biztonsági kamerája rögzítette. Tovább olvasom