Kisalföld logö

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 2°C | 7°C Még több cikk.

Miért nem épül a 82-es új bevezetője?

Budapest–Győr - A 82-es főútról tett fel kérdést Szijjártó Péter győri országgyűlési képviselő (Fidesz) a parlament hétfői ülésén.
A politikus arra volt kíváncsi, mikor épül meg ennek az útnak a vasúti felüljáróval ellátott új, győri bevezetőszakasza. Emlékeztetett rá, hogy a nyomvonal évtizedek óta szerepel a kisalföldi megyeszékhely rendezési tervében, azonban az építés az állam feladata és kötelessége. A képviselő felidézte párttársa, Szakács Imre 2003 végi interpellációját. Csillag István akkori közlekedési miniszter akkor úgy fogalmazott, a beruházás megvalósítása 2006 után válhat lehetségessé.

A mostani kérdésre Puch László, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium államtitkára elmondta: a probléma évtizedek óta valós, ám most egyelőre forráshiányból nem épül az útszakasz, nem pedig akarathiányból. – A Közlekedési Operatív Program 2007–2013 közötti beruházási tervben szerepel egy elkerülő megépítése. Még nincs elkésve semmi – tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 11. Nagy Oszkár 2008. október 30. 07:29
    „Milyen elkerülő?
    Tudomásom szerint a 2007-2013 között Győr város körül semmilyen elkerülő nem épül meg! Vagy rosszul tudom? Vagy az AUDI út folytatásáról beszéltek, át a Mosoni-Duna felett?
    Amennyi pénzt ráfordítottak az utak felújítására az elmúlt években, már lassan megépülhetett volna az AUDI út folytatása a Mosoni-Duna irányába, vagy az új 82.számú út!
    Az út felújítások csak látszat megoldások! Tudom, hogy szükségessek, de először a kamionokat kellene kivinni a városból!!
    Legalább fellélegezhetnének az autósok is és a lakosok is! Pár év múlva mennyi beteg ember lesz?
    Nem tudom, hogy a Győr-Újváros és Szigetet összekötő híd a legfontosabb, vagy egy elkerülő út, ami megoldaná Győr város kaotikus helyzetét?
    Oszi”
  • 10. Solymár László 2008. október 01. 15:58
    „szokás szerint, a politikusok dobálják egymást sárral, a hozzászólók is, és megint nem fog semmi történi, itt tart ma Magyarország!”
  • 9. Valaki 2008. október 01. 08:36
    „4. érdeklöd

    Kiszfiam, a fityesz idején 1,2 milliárd/ km volt a tarifa, a "lopstopotok" után 3,2 milliárd/km ugyanazon a terepen! Számold ki, hogy a különbségből hány km utat lehetne építeni! :))))”
  • 8. xy- 2008. október 01. 07:47
    „7-hez!

    Völgyhíd épült, mert a környező önkormányzatok nem engedtek más nyomvonalat az útna irreális követeléseik benyújtása által.
    az említett út esetén ugyanez a helyzet. Demokrácián anomáliája ez!

    Szerencsére a "Megyeri -híd" ennek nem esett áldozatául.Valaki úgy fogalmazott :országos őrültség lett volna át nem adni"
    hallgasd meg mit mondanak róla az átadásának körülményeiről !

    A kérdésre adott válasz a cikkben csak félig van idézve, mert a válasz másik fele az volt, hogy választani kellett

    A Győrt elkerülő autópálya szakasz és a többi jogos úttal kapcsolatos kérés között.

    Én is az elkerülőt tartom fontosabbnak!
    Sajnálom, hogy ebben a cikkben a tájékoztatás felemásra sikeredett.”
  • 7. sörös 2008. október 01. 07:29
    „Ha nem fúrtak volna alagutat az épülő M6-os autópályán a 20 m magas dombba, hanem az onnan kiszedett földet betolták volna oda ahol most állításuk szerint völgyhidat kell építeni, akkor megspóroltak volna 50 milliárd forintot.
    Tervezéskor az egyik szakember (ha jól emlékszem nevére Posta Imre) felajánlott egy alternatív nyomvonalat ami alagút és völgyhíd nélküli lett volna, és jóval olcsóbb, erre azt mondták neki, "Posta úr miért fáj magának 50 milliárd".
    Ilyen dolgok miatt folyik el a pénz, és nem jut másra, többek között elkerülő utakra, felújításokra, nyomvonal korrekcióra.
    A fenti eset csak egy a sok közül, mert rengeteg az ami nem derül ki, és ott még több pénz elfolyik, tulajdonképp a mi zsebünkből.
    Érdekes, hogy anno M1 kivitelezésekor nem építettek óriási völgyhidakat, nem fúrtak alagutakat, pedig annak nyomvonalán aztán vannak hegyek, völgyek, sőt akkoriban még "pénz is volt" az építésre.”
  • 6. Oklahoma 2008. október 01. 07:27
    „Ami még az első hsz-ből kimaradt: metró építés minden áron. Jelenleg tartanak valahol 550 millárd körül, és ez még korántsem a végösszeg. Ezekhez képest a kért megyei fejlesztések csak így is alamizsna mértékűnek tűnnek. Úgy látszik nekünk az sem jár. Molnár Csaba sikerült néhány nap alatt lejáratni magadat. Balogh Józsefen nem csodálkozom tőle többet nem is vártam.”
  • 5. /joco1-azigazi 2008. október 01. 06:32
    „Oklahoma 2008.09.30. 21:19: ha a "Judapestre" szavat mellözted volna és csak egyszerüen "Budapestre" szot használtad volna az egész reagálásod minden GY-M-S megyei részére elfogadhato lenne.”
  • 4. érdeklödő 2008. október 01. 06:21
    „Mikor a Fidesz volt hatalmon miért nem sürgették az utak
    rendbetételét?Egy kezemen megszámolom hány kilométer
    autópályát épitettek.Adót csökkentenének osztanának
    szóban mindenkinek de miből?Tény nagyon rosszak az utak
    Óvártól Letenyéig minden település elkerülő utat akar épittetni.
    Kérdezem miből? Akkor még nem beszéltünk az ország másik
    feléről.Nem kell lázitani,az igény jogos,de ennyit megoldani
    30 év is kevés lesz.”
  • 3. creat 2008. szeptember 30. 22:09
    „Ha a memóriám nem csal, a fideszes országvezetés idején, mintha meg a fideszes területekre jutott volna több pénz. Lehet, hogy Győr mindig rosszul helyezkedik?”
  • 2. Cain 2008. szeptember 30. 21:36
    „1. "a probléma évtizedek óta valós"

    2. "Még nincs elkésve semmi ".

    Vagyis ha 50 vagy 100 éves távlatokban gondolkodnak a szocik akkor Puch Lászlónak igaza van.”
  • 1. Oklahoma 2008. szeptember 30. 21:19
    „Megyeri híd =>63 milliárd forint, M0-M6-os 8 km 48 milliárd forint ! Judapestre van pénz. Nyugat-magyarország pedig nagy iívben lexarva. Csorna elkerölő sohanapján. 83-as főút Győr-Pápa között új nyomvonalon vagy legalább elkerülőkkel alighanem álom. 82-es főút Győr városi elkerülő majd egyszer valamikor. Molnár Csaba, Balogh József és a többi kormánypárti megyei képviselő ébresztő. Vagy 2010-ben is ez lesz a szlogen: "Még nincs elkésve semmi"”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Balogh visszavonul 2010-ben

Győr - Balogh József országgyűlési képviselő, Győr 1994 és 2006 közötti polgármestere a Magyar… Tovább olvasom