Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 23°C Még több cikk.

Miért jelentek meg téves információk a győri totemoszlopokon?

A 6-os, a 11-es és a 11B jelzésű buszok menetrendi változásait lassan és rosszul követték az online utastájékoztató oszlopok. Utánajártunk az okoknak.

A kisalfold.hu augusztus közepén adott hírt arról, hogy változik a menetrend a 6-os, a 11-es és a 11B jelzésű buszokon Győrben.

A szóban forgó kishír hozzászólásainál került terítékre, miszerint a buszok érkezését jelző totemoszlopokon több napig téves információk jelentek meg.

"Az új, a korábbinál jóval részletesebb információkat tartalmazó utastájékoztató rendszerben a menetrendi változások átvezetése a korábbinál jóval hosszabb időt vesz igénybe" - mondta portálunknak Mihályka Imre, a Kisalföld Volán Zrt. személyszállítási igazgatója.

"Miután a győri önkormányzat - a helyi közlekedés megrendelője - kérte a fenti útvonal-módósítás sürgős végrehajtását, társaságunk tájékoztatta a várost arról, hogy az utastájékoztató rendszerben a változások átvezetése hosszabb időt vehet igénybe.


Fotónk illusztráció.
Fotónk illusztráció.


Azt javasoltuk, hogy a módosítás bevezetését halasszák kicsit későbbre, de az önkormányzat válaszlevelében ennek ellenére elrendelte a sárási és bácsai betérés lehetőségének mielőbbi megszüntetését.

Megjegyzem, az utazóközönséget mind az érintett megállóhelyen, mind internetes portálunkon tájékoztattuk a változásokról, s itt kitértünk arra is, hogy totemoszlopokon a módosítás a rendszer felépítése miatt hosszabb időt vehet igénybe" - közölte Mihályka Imre.

Arra a kérdésünkre, hogy most már helyes információk jelennek-e meg az online utastájékoztató oszlopokon, a Kisalföld Volán Zrt. személyszállítási igazgatója úgy válaszolt: "mostanra megnyugtatóan sikerült rendezni a problémát".

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Freehill 2012. augusztus 25. 17:53
    „zotyakona: "minden nap busszal járok" ... "ezt a "következő megállós" hangjelzést egyedül Pesten tapasztaltam a Metrón" - akkor figyelj jobban, légy szíves :)
    "nem ismerem a buszok rögzítő eszközét" ... "nem hiszem hogy az ajtók nyitását is rögzíti" - ez szerintem nem hit kérdése!
    anita67: azért ne tegyünk úgy, mintha az egész rendszer működésképtelen lenne! Az idő 95%-ában tökéletesen működik, bár tény, hogy még vannak hiányosságai, amelyeket remélhetőleg kijavítanak majd. De Gőcze_Lászlónak is teljesen igaza van: ezen hiányosságok nagy része elő sem jönne, ha nem borulna fel állandóan a város forgalmi rendje különböző okokból.”
  • 22. Gőcze_László 2012. augusztus 25. 07:31
    „Elkalandoztunk a témától. És ha már elkalandoztunk, akkor annyit érdemes magjegyezni, hogy ha működik az autóbuszon a tájékoztató rendszer, akkor az a megállóból történt elindulást követően egyrészt kijelzi a következő megállót, másrészt bemondja azt. Így aztán a magyar utas magára vessen, ha túlszalad vele a busz a kívánt leszállási helyen.
    Tessék kérem "fidelni", tudják, mint a Castro!
    De hogy visszakanyarodjunk, a felvetett probléma lényege továbbra is az, hogy egy erősen megkötött tájékoztató rendszert hibás működésre kényszerített egy előzetesen nem átgondolt működési alapinformáció módosítása.
    Arra valószínüleg nem gondoltak a forrást biztosítók, hogy a kiépített rendszer indítását követően egy éven belül már módosítani kell. Persze mit várunk el ezen a szinten, ha egy törvény, lásd akár az Alaptörvény, a hatályba lépést követően szinte azonnal módosul ilyen-olyan okból.”
  • 21. anita67 2012. augusztus 24. 23:54
    „Valakinek a győri önkormányzatnál jól jött az összeg, amit felvett ezért a szar rendszer kialakításáért! Ez is vmi Eus-
    pályázat volt - amit el kell költeni - mind1 hogy működik v. nem - a lényeg, hogy elköltötték a megadott pénzt!”
  • 20. zotyakona 2012. augusztus 24. 22:43
    „Kurbli, minden nap busszal járok, majd kipróbálom hogy akkor jelzek mikor az a bizonyos hang megszólal... kíváncsian várom hogy hányszor fog hátra anyázni a sofőr hogy időben kéne jelezni... ezt a "következő megállós" hangjelzést egyedül Pesten tapasztaltam a Metrón, egyébként nem ismerem a buszok rögzítő eszközét, de akármilyen( pl. forgalmi) okból megállhat a sofőr, nem hiszem hogy az ajtók nyitását is rögzíti. A betonozásra visszatérve egy-kétszer igazán "beleejthették" volna a simítódeszkát a friss betonba hogy télen ne essen-keljen rajta mindenki. Így sem mindig takarítják el a havat a pályaudvarról!”
  • 19. kurbli 2012. augusztus 24. 18:47
    „Kedves zotyakona!
    Nem jó a megfigyelésed, vagy csak nagyon ritkán utazol busszal!
    Bár megszokhattuk már itt, hogy a leg keményebb kritikákat a buszokról azok írják,
    akik csak ritkán, vagy egyáltalán nem utaznak busszal. Sokszor olvasni olyan hozzászólást,
    "én nem utazom busszal, de....." Na ezek a vélemények olyanok, hogy nem értek hozzá, de
    beszélni tudok róla.

    Bocs, elkalandoztam.

    "A buszokon a "hang" csak akkor szólal meg ha a busz az adott megállóba ér"

    Ez nem egészen így van. A külső tájékoztatás (Pl. "kettes járat, a Révai Miklós utca felé") valóban
    csak akkor szólal meg, ha a busz elérte a megállót, és a sebessége 0 Km/óra!
    Ugyanis csak akkor van értelme, mert ha nincs felszálló, akkor kinek mondaná?
    A belső pedig ha megáll a busz ha nem, az akkor is teszi a dolgát. Amikor kiindul a megállóból, akkor
    mondja, Pl. hogy "a következő megálló: likócsi híd" tudod, akkor kell(ene) jelezni. Aztán amikor
    már majdnem eléri a megállót, akkor mondja, hogy "likócsi híd". Azért, hogy készülj, pillanatokon
    belül nyílik az ajtó, és mehetsz a dolgodra.

    Aki nem ismerős, az úgyis megkérdezi, hogy hol kell leszállni Pl. az állatkerthez. Aki nem mer kérdezni,
    hát bizony lehet, hogy túlmegy az úticélján.

    "könyöröghet a sofőrnek hogy ne a következő megállóban szállhasson csak le, a
    sofőr meg "mért nem jelzett..." címszó alatt megy tovább, mert ez jellemző a volánra..."

    Nem kell könyörögni, nincs értelme. tudomásul kell venni, a buszvezető munkáját is szabályok
    irányítják, egy megállón kívüli ajtónyitással fegyelmit, de lehet, hogy "csak" kajautalvány megvonást
    lehet nyerni!!!! Ja, és nem kell, hogy valaki meglássa, vagy valaki bejelentse, a fedélzeti számítógép
    rögzít mindent!Elvárnád tőlem, hogy bevállaljam? A másik ok, amit Manka írt, ha éppen ott csúsznál
    le a lépcsőn, és megsérülnél.

    "Ahelyett hogy a buszparkot frissítették volna, ilyen felesleges dolgokra verik el az utazók pénzét!"
    Az a helyzet, ez a pénz nem az utazók pénze, hanem uniós pénz, amit ERRE A PROJEKTRE KAPOTT A VÁROS, ÉS A VOLÁN!!!
    ERRE, semmi másra, ebből se buszt, se üzemanyagot, se céges személyautót, semmi mást nem lehet venni!
    Erre kapták, erre lehetett, és kellett felhasználni.”
  • 18. Mankapunka 2012. augusztus 24. 11:26
    „zotyakona

    Attól,hogy te ostoba vagy,és nem ismered az emberek viselkedését,meg a pár szabályt,attól még nem kell másokat leszólni.

    Elárulok egy titkot,hogyha megállón kívül rakod le az utast,és ő másnap látlelettel beballag a Volánhoz tanuval együtt,akkor onnantól már nincs utasbiztosítás,így,hogyha te vezetted a buszt,akkor te csengeted a lóvét,amit kér a károsult.

    Tudod,magyarisztán már csak ilyen,hűen imádott hazátok.”
  • 17. zotyakona 2012. augusztus 24. 10:12
    „Szerintem az egész rendszer kidobott pénz, semmi értelme, a külföldi turisták ha nem tudnak magyarul úgy sem értik mit mond, ha meg tudnak, akkor feltételezhetően el is tudják olvasni a nyomtatott verziót! A buszokon a "hang" csak akkor szólal meg ha a busz az adott megállóba ér, ha nem jelez senki és a megállóban sem áll senki, a sofőr lassítás nélkül hajt tovább, aki nem ismerős a környéken a megálló után könyöröghet a sofőrnek hogy ne a következő megállóban szállhasson csak le, a sofőr meg "mért nem jelzett..." címszó alatt megy tovább, mert ez jellemző a volánra...Ahelyett hogy a buszparkot frissítették volna, ilyen felesleges dolgokra verik el az utazók pénzét! Nah meg persze gratulálnék a kivitelezőnek a tükörsima betonozásért a vidékiben, megnézném majd tél után a statisztikát mennyit vett el a kasszából az utasbiztosítás...”
  • 16. elemér 2012. augusztus 23. 21:05
    „SMS-t használlnak a városokban nyugaton évek óta a buszokra. Jegyet is igy veszik meg. Totemoszlopokon több napig téves információk jelennek meg, mert az elavult volt már eredetileg is.
    http://tinyurl.com/dyzfozg”
  • 15. Dwatson 2012. augusztus 23. 18:31
    „Szerintem meg találó a totemoszlop elnevezés,jelentése címeroszlop,ami egy nagy családé,közösségé,rokonságé volt,mai értelemben egy cégé is lehet,őt jelképezi,régen hatalmas fából faragták,ma a manapság használt anyagokból készül.”
  • 14. borsmenta 2012. augusztus 23. 16:53
    „6. Gőcze_László

    "Előzetesen nem volt lehetőség az igények pontos felmérésére?"

    Lehetőség lett volna. Szándék volt arra, hogy megismerjék az igényeket.

    4. Tündenéne

    Csak ezen a honlapon használják ezekre a szerkezetekre következetesen és helytelenül a szót, szerintem is kifejezetten zavaró.”
  • 13. Freehill 2012. augusztus 23. 16:04
    „Akik szerint olyan rémesen egyszerű frissíteni ezt a rendszert, és csak a volánosok nem képesek megnyomni 2 gombot, azok látták már valaha is közelről? Mert tudás nélkül nem ildomos rágalmazni másokat...”
  • 12. Mankapunka 2012. augusztus 23. 15:52
    „walterpista

    Nem a tajékoztató oszlopokat kell megjavítani,hanem a szoftware-t frissíteni. Nem ugyanaz a kettő.”
  • 11. walterpista 2012. augusztus 23. 15:03
    „Köszönöm "Tündenéne", hogy végre van valaki, akinek szemet szúr ez a buta elnevezés, amit a tömeg utánoz,
    Mint a ....
    Aki kitalálta ezt az elnevezést, nem tudhatja, mi is az a TOTEMOSZLOP.

    Ettől függetlenül a téves információt adó Utastájékoztatókat meg kell javítani.”
  • 10. Dwatson 2012. augusztus 23. 12:39
    „A totemoszlop térképei meg a kihelyezésükkor is már elavultak voltak,ugyanis a Jedlik híd nem is létezik rajta amin a buszok járnak,de a térkép szerint nem is arra járnak hanem a Kossuth hídon!”
  • 9. kmmk 2012. augusztus 23. 12:30
    „A valasz egyszeru: egy osszetakolt valami. Vicc, hogy 2012-ben egy papirlapra kinyomatjak a menetrendet, melyet fenycsovel megvilagitanak. Melleraknak egy ledsort, mely kijelzi a busz poziciojat. Ezek utan azert kivancsi lennek, hogy a hatterinfrastruktura az hogyan van megvalositva. Siman el tudom kepzelni, hogy egy "szakembernek" ki kell mennie a volanhoz, hogy megcsinalja a valtozasokat. Ez nem a volan a hibaja, hanem aze a cege, aki ezt a valamit osszetakolta.
    Ha egy tranzakcio elinditasahoz tobb perc kell, akkor ott valami nem stimmel, ez a jegyvasarlasnal figyelheto meg. A bankkartyas vasarlas szoftveresen nem mukodik, ahol akartam hasznalni.”
  • 8. bojtár 2012. augusztus 23. 11:41
    „mit is csodálkozunk olyan a információs oszlop mint a kisalföld volán”
  • 7. Mankapunka 2012. augusztus 23. 11:13
    „Nem tudom,hogy valaki a régi számítógépes Legyen Ön Is Milliomos játékba nem csinált kérdéssort?

    Gondolom ennél csak nem lehet bonyolultabb egy megállónév kivétele a rendszerből,a többit úgyis a gép számolja,mennyi idő van így hátra,persze az mp3-as hangfájlt is ki kell venni onnan.”
  • 6. Gőcze_László 2012. augusztus 23. 08:42
    „Mindenkinek igaza van, de ugyanakkor senkinek sem.
    Ha tüzetesen megnézi valaki az összes kijelzett adatot, akkor világossá válhat számára, hogy egy egyszerű útvonal módosítás teljesen korrekt átvezetése nem a legegyszerűbb feladat, még a mai kor technikai lehetőségei mellet sem.
    Sokkal inkább az a tanulsága az ügynek, hogy egy csilli-villi, nagyon sok, egyébként nem mindenben hasznos, inkább csak helykitöltő információ (a járatok pillanatnyi helyét jelző LED-ek) karbantartása mereven követeli az információforrás változatlanságát, azaz nem engedi meg az autóbuszjáratok nyomvonalának ötletszerű módosítgatását. Előzetesen nem volt lehetőség az igények pontos felmérésére? Nem hiszem.”
  • 5. lezlidzsi 2012. augusztus 23. 08:31
    „A lényeg, hogy kifelé végre nem megy cigányútra a busz.”
  • 4. Tündenéne 2012. augusztus 23. 08:05
    „Hagyjuk már ezt a "totemoszlop"-ot, miért nem lehet utastájékozató oszlopnak vagy ilyesminek hívni? A totemoszlop teljesen más.”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lezárják a Kossuth-hidat csütörtök este

Augusztus 23-án, csütörtökön este nyolc óra és éjfél között lezárják az autósforgalom elől Győrben a Kossuth-hidat. Tovább olvasom