Kisalföld logö

2018. 04. 22. vasárnap - Csilla, Noémi 12°C | 23°C Még több cikk.

Mi lesz veled Baross-híd?

Győr hídjai közül talán a belvárosban található Baross-híd van jelenleg a legrosszabb állapotban.

A útburkolat sem a régi, a négy lépcsőfeljáró pedig már szinte használhatatlan. Ráadásul veszélyes is. Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a híd a jelenlegi forgalmat „még" képes elviselni. Az esetleges felújítás csakis a finanszírozástól függ...

Kisebb-nagyobb munkálatok igaz voltak az évek alatt, de mint tudjuk, semmi sem tart örökké. A Magyar Közút 2006-ban készíttetett egy felújítási tervet, de az abban rögzített munkák forrás hiányában a mai napig nem tudtak megvalósulni. Az időközben tovább romló hídállapot miatt mára szükségessé vált egy új terv készítése.

–A tervezéshez szükséges összeg biztosítása esetén tudjuk az új felújítási tervet elkészíteni, majd annak elkészülte után, és csak a kivitelezéshez szükséges összeg rendelkezésre állása esetén tudjuk a tényleges felújítást megkezdeni – reagált a kisalfold.hu kérdésére Szabó Bernát, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatóságnak üzemeltetési és fenntartási osztályvezetője.



A híd jelenlegi állapotából talán a legszembetűnőbb a lépcsőfeljárók állapota, melyen az utóbbi időben folyamatosan egy „veszélyes tábla" hívja fel a gyalogosok figyelmét az esetleges nehézségekre.

– A híd járdáira felvezető négy lépcső állapota sajnos már régóta gondot jelent, ezeket főleg a téli időszakban viseli meg az időjárás. A lépcsők hibáinak javításáról az elmúlt években már több esetben kellett gondoskodnunk. A híd állapotát fokozottan figyelemmel kísérjük. Leromlott állapota ellenére egyelőre nem látjuk indokoltnak további korlátozások bevezetését, a jelenlegi forgalmat még képes elviselni –tette hozzá Szabó Bernát.

Mi lesz veled Baross-híd? - Fotó: Cseh Róbert


Arra a kérdésre, hogy várható-e felújítás a közeljövőben, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatóságnak üzemeltetési és fenntartási osztályvezetője így válaszolt: –Reméljük hogy a finanszírozás kérdésében hamarosan pozitív döntés születik és az új beavatkozási terv elkészülte után rövid idővel megújulhat a híd.

Baross-híd

Az eredeti híd 1893-ban épült, amit 1945 évi lebombázása után 1948-ban építettek újjá. 1957-ben szélesítették és megerősítették a hidat, majd a növekvő forgalmi igények miatt 1980-ban kétoldali, konzolos gyalogjárdát építettek. Továbbá 1993-ban és 2004-ben burkolatcsere történt a hídon. 2002-ben dilatációs-szerkezet cserét végeztek rajta. Az Eszperantó utcánál a híd alatt a magassági korlátozás ellenére áthajtó magasabb járművek több esetben "elütötték" már a híd acél főtartóit, emiatt 2004-ben magasságkorlátozó védőkapukat telepítettek a híd elé. 2010-ben a hídról leváló kisebb betondarabok lehullásának megakadályozására, a közlekedő vonatok és a peronokon lévők védelme érdekében egy felfogó-hálót függesztettek fel a szerkezet egyes részei alá.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. Joco124 2011. szeptember 05. 09:15
    „Nem unjátok az állandó panaszkodást,panaszkodtok de csinálni nem akartok semmit.”
  • 36. fortuna54 2011. szeptember 03. 14:14
    „Vén Baross-híd,ha végig megyek rajtad én.......”
  • 35. T_McVay_01 2011. szeptember 03. 11:19
    „#32

    Ezek szerint Te a fizetésedből a szomszéd házát újítod fel
    vagy éppen adod fel a számláit. Végül is egy utcában laktok
    és még ismeritek is egymást.

    Az Enese elkerülőt sem Enese fizeti pedig alapos érdeke fűződbe hozzá.

    Győr városa saját erőből építette a Jedlik hidat ahogy a Nádor aluljárót is.
    Állami támogatást egyikre sem kaptunk egy fillért sem.
    És sajnos azt hiszem nem tévedek sokat ha azt gondolom hogy az új
    Sportcsarnokunkra sem fogunk kapni állami támogatást. Nem úgy mint Debrecen ahol
    egy milliárdos (Szima Gábor 14,1 Mrd becsült vagyon) tulajdonos helyett épít az
    állam stadiont. Nálunk Győrben Tarsoly Csaba saját vagyonából és hitelből épített.
    Továbbá Győr nem kapott 26 Mrd forint állami és uniós pénzt villamos vonalak építésére
    és villamos beszerzésére.

    Tehát erre óriási hiba lenne városi pénzt adni, amikor az kőkemény állami feladat

    Nagyon egyetértek # 21. urbaniastapista gondolatával:

    ,,Állam nem költ rá, cinikusan arra bazíroz, hogy mivel a város közepén van, a népharag előbb-utóbb ráveszi a "kőgazdag" győri önkormányzatot, hogy valamit csináljon helyette a híddal."

    Ebbe a zsarolásba azonban nem szabad belemenni nem szabad engedni.
    Van éppen elég városi feladat ahhoz hogy csak arra koncentráljunk ami a Város feladata.”
  • 34. Joco124 2011. szeptember 02. 16:34
    „Aki értet valamit a kormányzáshoz az vagy meg halt,vagy külföldön él.
    Reklamálás helyett miért nem csaptok az asztalra.
    Buritsátok rájuk az asztalt”
  • 33. ortadon 2011. szeptember 01. 15:36
    „Nem híd, hanem felüljáró!!! Csak a neve híd! Hidat a víz fölé építenek!
    Más: A Fehérvári úton a körforgalomtól a "Spar"-ig és vissza is 30-as korlátozás van! Mire föl? A lámpákat nem kellene áthangolni hozzá? Újabb "díjbeszedő" hely lett belőle?”
  • 32. Goldmund 2011. szeptember 01. 13:59
    „17. T_McVay_01 2011.08.31. 12:18
    "A Baross G. híd állami kezelésű és fenntartású híd.
    Az állami kezelésű és fenntaertású utakra és hidakra külön kasszából, központi állami forrásokból költenek
    azokhoz a városnak semmi köze."

    Az túlzás, hogy semmi köze. Döntő többségben ui. a városlakók használják. Továbbá, ha a város fel akarná újítani, nem hiszem, hogy a Magyar Közút megtiltaná nekik.
    Viszont ez a helyzet tényleg jó arra, hogy mindegyik fél a másikra mutogasson.
    Sajnos 21.hsz. urbanistapistának nagyon igaza van!

    Majd egyszer egyonüt egy betondarab valakit, vagy miatta siklik ki egy vonat és tömegbaleset lesz. Majd akkor lesz valami.”
  • 31. Joco124 2011. szeptember 01. 08:37
    „Magyarországon nem volt,és nem is lesz igazság.”
  • 30. urbaniastapista 2011. szeptember 01. 07:33
    „A hídvédők már éledeznek. :)”
  • 29. misskittina30 2011. augusztus 31. 21:20
    „26. Morpheus 2011.08.31. 19:26
    Azt nem mondták melyik szeptemberben.

    Szerintem kár lenne lebontani, én sajnálnám azt a hidat. Persze mindenre van pénz, csak olyan dolgokra nincs aminek éppen látszatja is lenne.”
  • 28. @Gabben 2011. augusztus 31. 20:49
    „Mi lesz veled Baross-híd? a kérdésre a válasz majd egyszer szétesik ennyi a város"vezetés" szégyenére”
  • 27. Morpheus 2011. augusztus 31. 19:27
    „24.: Nem kell lebombázni, leszakad az majd magától...”
  • 26. Morpheus 2011. augusztus 31. 19:26
    „Hogy is volt tavasszal? "Szeptemberben végre megújulhat a Baross-híd."”
  • 25. b.ildi57 2011. augusztus 31. 17:05
    „szószatyor hülyeségeket beszélsz vétek lenne lebontani egy ilyen gyönyörű és régi hidat”
  • 24. Axl.Bundy 2011. augusztus 31. 16:02
    „Megint le kéne bombázni, hogy legyen már vele valami.”
  • 23. pappe 2011. augusztus 31. 13:50
    „Nem az a gond, hogy alacsony vagy magas, hanem, hogy régi. És ideje lenne felújítani, attól függetlenül, hogy hivatalosan ki a tulajdonosa (kezelője)!”
  • 22. Skip 2011. augusztus 31. 13:27
    „az hülyeség, hogy alacsony. minden alagútba és sok felüljáró alatt is alacsonyabban van a felső vezeték a vasút számára. ez így van kitalálva.”
  • 21. urbaniastapista 2011. augusztus 31. 13:00
    „A behúzott áramszedő hülyeség,, nem behúzzák, hanem a kábel van alacsonyabban és az nyomja össze az áramszedőket.
    Amúgy a híd a magyar útigazgatás és fejlesztés állatorvos lova. Állam nem költ rá, cinikusan arra bazíroz, hogy mivel a város közepén van, a népharag előbb-utóbb ráveszi a "kőgazdag" győri önkormányzatot, hogy valamit csináljon helyette a híddal. Megy még majd egy darabig a gyáva-nyúl játék, a híd menthetetlen lesz, és akkor jön majd ráadásnak egy mélyértelmű városvédő, hogy az eredeti formában újítsák fel, kétszer annyiért, mintha újat építenének. Lesz nagy perpatvar, aztán ez is olyan marha drága lesz, mint a Margit-híd Pesten. 2025-ben.
    Persze intermodális csomópont nem lesz, mert az csak pár százezer kis-adófizető-választó-polgárnak lenne érdeke.
    Ne legyen igazam.”
  • 20. Bali01 2011. augusztus 31. 12:53
    „szerintem meg tegyünk ki -ide is- 20km- es korlátozó táblákat ,rossz útszakasz megjelöléssel,trafit mindét oldalra,a városháza oldalára kettőt is a sárgán áthaladók sarcolására(fontos nagyon),aztán amíg össze nem dől,addig is hozza a pénzt,kedves polgártársak,és meg is van oldva.
    Aztán előbb-utóbb csak lesz valami haver vagy koma akinek a cége lebontja-felújítja-alagutat fúr vagy épp viaduktot épített természetesen nekünk,azembereknek.
    Mert erre szavaztak a naaagy fülke-forradalomban :)))))”
  • 19. Infamous 2011. augusztus 31. 12:42
    „a whb megcsinálná 10 milliárdból! negyede a fityesznek, negyede a póóógármesterúrnak... jó lenne? :-)”
  • 18. szószatyor 2011. augusztus 31. 12:24
    „Szerintem inkább le kellene bontani és aluljárót építeni a helyén. A híd túl alacsonyra lett építve anno, a mai vonatok csak behúzott áramszedővel tudnak elmenni alatta, a nádorvárosi oldalon meg ugye a teherautók magasságát kell miatta korlátozni.”
37 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felgyorsult a kölcsönzött könyvek visszavétele megyei könyvtárban

Gyors információs pontot is kialakítottak a győri Kisfaludy Károly Megyei Könyvtárban. Tovább olvasom