Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Mi lesz a bakonyi vasútvonallal? Kara Ákos egyeztetést szeretne Völner Pállal

Kara Ákos azt javasolja: a Győr és Veszprém közötti menetrend ügyében legyen minisztériumi egyeztetés a Bakonyvasút Szövetséggel.


Kara Ákos győri országgyűlési képviselő Talabér Mártával (Várpalota polgármestere, országgyűlési képviselő) közösen a napokban levelet adott át a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának.

Az elmúlt évek munkája veszhet kárba

A levél egyik legfontosabb üzenete: azt javasolják, hogy a jövő és a
menetrend tekintetében legyen egyeztetés a Bakonyvasút Szövetséggel.

"Országgyűlési képviselőként és korábban a megyei közgyűlések alelnökeiként is folyamatosan figyelemmel kísértük és támogattuk azt a munkát képviselőasszonnyal, amely az előző szocialista kormány alatt bezárásra ítélt Győr-Veszprém vonalszakasz megújítását segítette.

Az elmúlt esztendőkben civil szervezetek és önkormányzatok munkáját is segítettük abban, hogy Győr és Veszprém között mind a munkába járás, mind az iskolába járás, mind pedig a turisztikai, idegenforgalmi térségi célok megvalósuljanak" - kezdte portálunknak Kara Ákos.


Vadregényes tájakon vezet a bakonyi vonat útja.
Vadregényes tájakon vezet a bakonyi vonat útja.

Kara Ákos: "reményeink szerint közösen, mindenki számára megnyugtató megoldást találunk"

"A Bakonyvasút Szövetség 18 magánszemély, 8 települési önkormányzat - köztük Veszprém, Zirc és Bakonyszentlászló - és 5 civil szervezet részvételével 2008. június 27-én alakult meg; azóta számos esemény, rendezvény, program gazdája lett a szövetség, valamint segítette a szóban forgó célok megvalósulását

Az elmúlt héten napvilágot látott hírek alapján az érintett térség
országgyűlési képviselőiként azt javasoljuk, hogy a Bakonyvasút
Szövetség képviselővel folytasson a szaktárca egyeztetést a
Győr-Veszprém vonalszakaszról, illetve külön kiemelten konkrétan a
menetrendi kérdésekkel kapcsolatban" - folytatta a győri országgyűlési képviselő.

"Az egyeztetésen természetesen mi magunk is részt kívánunk venni és reményeink szerint közösen, mindenki számára megnyugtató megoldást találunk" - zárta szavait Kara Ákos.

Mint arról portálunk beszámolt március elején, három-három vonatpárt hagynának meg csupán áprilistól a 2010-ben újranyitott - köztük a Pápa-Csorna és Győr-Veszprém - vonalakon.

Ide kattintva olvashatnak arról, hogy a megyei vasúti közlekedést milyen változások érinthetik a tervek szerint.

Olvasóink írták

  • 16. agoston1754@freemail.hu 2012. március 24. 09:02
    „Már évekkel ezelött is az volt a véleményem, hogy egy-egy vasutvonalat csak a hétvégi túristákból nem lehet fenntartani. Ehhez más,-gazdasági fejlődés kell(ene).
    A probléma szerintem nem politikai, hanem gazdasági.
    Valaki itt azt javasolta, hogy adják át a GYESEV-nek. Miért van az, hogy a GYESEV tuná hasznosítani, gazdaságosan, a MÁV meg nem? Osztrákoknál is vannak hasonló elég alacsony forgalmu vasutvonal, mégis gazdaságos. Miért? Például Bruck-Pamhagen-Kapuvár...
    Talán még egy, ami szerintem a külföldi tapasztalatok alapján "nem kellően van megszervezve+ nálunk, mégpedig az elővárosi vasuti közlekedés.Csodálom, hogy ezen nem véltoztatott egyik kormány sem.
    Mindenesetre körültekintő átalakítást tartok szükségesnek.”
  • 15. zakarias3 2012. március 23. 21:21
    „Hosszú hétvégén,szombaton felkerekedtünk a családommal,hogy egy jót sétáljunk a bakonyban!Délelőtt kilenc órakor indúlt a vonat de mindössze kettő vagonból állt a szerelvény!Mint a heringek a konzervosdobozban,úgy utaztunk Vinyéig!Nyúlon,már volt olyan utazni szándékozó,aki fel sem tudott ülni a vonatra!Többet biztos nem fogok hétvégén ezen a vonalon utazni!Megjegyzem,hogy visszafele is csak a peronon állva tudtunk utazni!Ez minden,csak nem szolgáltatás!”
  • 14. Dwatson 2012. március 23. 20:21
    „Az egyik Fideszes szapulja a másik Fideszest,utána meg ugyanarra a vezényszóra szavaznak.Azért szégyenlik teljesen megszüntetni,így inkább hagynak valamit tessék-lássékból.”
  • 13. Fenyőrigó 2012. március 23. 19:01
    „Ha már szóba került a kerékpározás, a 82-es főút melletti kerékpárútért mikor fognak érdemi lépéseket tenni a tisztelt választott képviselő urak!!! Úgy gondolom, hogy a mai és a várható üzemanyagárak mellett régóta maximálisan ki lenne használva! Ha gondolják küldök majd egy bringára való lámpát, mert én ennél többel nem tudom támogatni ezt az érdeket. További szép napot mindenkinek!”
  • 12. Mankapunka 2012. március 23. 16:05
    „Az egész szerelvény hullára van festékezve.

    Az a vicc,hogy lehet az ide irogatók gyermekei csinálták mind. Sokan azt hiszik,milyen jó a gyerekük,mert el van,ha az utcán játszik,míg ő ide irogat.”
  • 11. zsukov 2012. március 23. 14:21
    „Annátok sálja !!!!!”
  • 10. kisteso 2012. március 23. 12:16
    „Ennél azért szebb vonatok közlekednek ezen a vonalon... Nem igazán szerencsés a képválasztás... Ez a szerelvény esetinek mondható... Ekkor még működtek a vezérlőkocsik...”
  • 9. wengi 2012. március 23. 11:28
    „Ir!
    Ezekkel a dolgokkal tisztában vagyok,mint ahogyan sokan mások is. Az elmúlt 23 év alatt ez bevett gyakorlat lett ebben az országban. A múlt rendszerben nem szólhattál semmiért,most meg senki sem hallgat meg.
    btkjac!
    A kérdés nem az hogy ki tudná megvenni, és haszonnal üzemeltetni, hanem az hogy kinek akarják eladni.”
  • 8. btkjac 2012. március 23. 10:43
    „Adják át a GYSEV-nek, létrehozza a Győr-Balaton tengelyt, és kaszál rajta!”
  • 7. btkjac 2012. március 23. 10:22
    „A jelenlegi tervezet szerint se délutánosból, se éjszakásból nem tudok hazajönni! Én középiskolába, egyetemre, munkába vonattal jártam, járok, és járni is akarok! Ha elüldözitek azt a maradék melóst is, akkor a nyugdíjasok és a diákok több bevételt hoznak? Ennyi erővel zárjátok le az egész vonalat. :-(( Talán a kormányzati kommunikáció milliárdjaiból járhatna még a két vén piroska, mert vonat már nem jár nekünk. Éppen ma szavaznak a frakciók pénzeinek 20%-os emeléséről, arra kerül!!!”
  • 6. aghla 2012. március 23. 09:51
    „Szerintem a jelenlegi forgalmi adatok mellett tényleg nehéz a fenntartás mellett érvelni. Megoldás van, csak kissé máshol kell keresni. A helyiek nem fognak többet vonatozni, de a turisztikai adottságok miatt lehet forgalmat generálni, fenntarthatóvá tenni a vasutat.
    A Bécs-Pozsony-Győr-Balaton tengely a kerékpáros turizmus szempontjából minimális ráfordítással fejleszthető. A biciklis túraútvonalak közül mindig az népszerű és felkapott, amelyik mentén alternatív közlekedési lehetőség is van. A kerékpárosok bátrabban kelnek útra ha eső, fáradtság esetén néhány óra alatt hazajutnak pl. vonattal.
    Az OtRT. nyomvonal terve elkészült, sajnos ez is a sokkal drágább változatot fogadta el, pedig évekkel hamarabb is elkészülhetne a Balatonig. Ezt követően szervezési kérdés a Veszprém-Győr- Győr-Pozsony/Bécs csatlakozás.
    A tárcák között közös gondolkodás szükséges.
    Mikor, ha nem 2/3-al?”
  • 5. lr 2012. március 23. 09:44
    „3 Wengi! most úgy csinálsz, mintha nem tudnád mire megy ki a játék.
    olyan menetrend lesz, hogy se a munkába-suliba járók vagy a túrázók ne tudják azt igénybe venni. Aztán majd jön a sírás, hogy -dehátkiasználatlanavonal.- meg kell azt szüntetni. A cél amugy is ez már évek óta.
    A kutyát nem érdekli műemlék és hegyi vasút... csak a pénz számit, ami zsebbe lehet tömni. Nemcsak itt mindenhol.”
  • 4. Köszörűs 2012. március 23. 09:31
    „Pápa-Csorna-Gyopáros ??? :(((”
  • 3. wengi 2012. március 23. 09:02
    „Ezt aztán jól átgondolták.A héten kiadott( nem hivatalos) menetrend szerint nagyon sok dolgozó embernek kell buszra vagy személykocsira váltani.Az új menetrend nem csak a munkába járást lehetetleníti el de a túrázóknak sem kedvez igazán. Ezután lehetetlen lesz 2 illetve 3 műszakban munkába járni, valamint a Bakonyi túrázás is eléggé későn lehet elkezdeni.Gratulálok.”
  • 2. Köszörűs 2012. március 23. 08:52
    „Azt ígérték - visszacsinálják
    Most azt állítják - összecsinálnák
    Szerintem meg - belecsináltak”
  • 1. Joebacsi70 2012. március 23. 08:52
    „Már bocsánat, de ennek talán nem ez a módja, kedves Képviselő úr !
    Fel lehet szólalni a fideszben, hogy nem ért egyet a járatcsökkentéssel, lehet nemmel szavazni az országgyűlésben. Ez műbalhé telejsen felesleges. Ez a Borkai féle "Győrben sírunk, hogy mit tesz velünk a kormány, Pesten meg nyomjuk az igen gombot és kussolunk a pártban" reméelm nem jön be senkinél sem.
    Egy fenékkel egy lovat lehet megülni, egy ügyben pedig egyfajta véleménye lehet valakinek !
    Politikusok, mit várjon tőlük az ember.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

30 millió forintos rongálás: 118 villanyoszlopnak estek neki a vandálok megyénkben

A rongálások mellett 67 oszloptörés is történt Győr-Moson-Sopron megyében az elmúlt egy év során. Tovább olvasom