Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Megterheli a lakókat a 83-as forgalma

Téti kistérség - Mindhárom megyénkbeli település, amelyen áthalad a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakasza, örül a pápai reptér fejlesztése kapcsán beígért útépítésnek, de nem mindegy nekik, milyen és főként, hogy hol lesz a főút az átalakítás nyomán.
– Gazdasági előnyt jelenthet városunknak, térségének, lendületet adhat a befektetési kedvnek, hogy a NATO légibázisává alakuló pápai reptér fejlesztése kapcsán onnan a Győrbe jutást meg kell könnyíteni. A főút javítását régóta várjuk, de ragaszkodunk ahhoz, hogy Tétet és a hozzá tartozó Tétszentkutat is kikerülő szakasz készüljön – szögezte le Szabó Ferenc polgármester és hozzátette: ha a reptérfejlesztés miatt megnövekedő teherforgalom is Téten menne át, az élhetetlenné tenné a várost. Szerinte most is túl sok jármű halad erre, naponta átlagosan 8700, mert az elmúlt három évben megháromszorozódott számuk. Úgy tudja, a baleseti statisztika is a 83-ason a legrosszabb a megyében.


Tét: „Győrbe jutni most kalandtúra"

– Közel városunkhoz Győr és az autópálya is, mégse lehet kihasználni ezt az előnyt, mert rossz az oda vezető főút vonalvezetése. Most a megyeszékhelyre jutás felér egy kalandtúrával. Veszélyes, mert szinte egyáltalán nincs olyan szakasz, ahol előzni lehet, így ha beragadnak a személyautók egy-egy lassúbb teherjármű mögé, néhány mindig megunja ezt és többek életét veszélyeztetve szlalomozni kezd – mondta el tapasztalatát Szabó Ferenc.


Gyarmat: „Éjjel se szünetel a dübörgés"

Gyarmat polgármestere, Baráth Béla is belátja: drágább úgy átalakítani a 83-as főutat, hogy az falujukat is elkerülje. Azt tartja azonban feladatának, hogy ezt igyekezzen elérni a helybeliek érdekében. Elmondta, hogy aki a főút mellett lakik, az tudja, a zaj, a dübörgés mintegy két éve már éjjel se szünetel, az úttest rossz állapotban van. Mégis inkább azt tartaná jó megoldásnak, ha falujuk „nyügje" lenne, hogy azt megjavíttassák, csak készüljön elkerülőszakasz. Szerinte mindenkinek ez az érdeke egyébként, hiszen csak akkor lesz gyors és biztonságos a Pápáról Győrbe jutás, ha nem vezet át az út több településen is. Aggódik amiatt is, hogy elkészül-e a 83-as átépítése időben, ugyanis úgy tudja, már jövő év második felében üzemképes lesz a reptér, mint NATO-bázis, ami miatt megnő errefelé a teherforgalom.


Győrszemere: „Mindenkinek ez lenne gyorsabb"

– Szerencsések az érintett települések, hogy a légibázis érdekében az utat is fejlesztik, csak nem mindegy, hol viszik azt el. Nem lenne jó, ha csak kiszélesítenék és megerősítenék a jelenlegi nyomvonalat, elkerülő szakasz kellene Győrszemere esetében is és még nem biztos, hogy meg is lesz. Pedig rendezési tervünkben megvan a helye – mondta Horváth Gyula polgármester. Indokként megemlítette, hogy a falun naponta átlagosan nyolcezer kamion halad át és a személyautó-forgalom is megnőtt. Elmondta, hogy a kedvező döntés érdekében nem riad vissza útlezárás szervezésétől se, de úgy véli, jobb lenne előre megértetni a döntéshozókkal, hogy az elkerülőszakaszok bevétele a tervbe a jobb megoldás.

A megnövekedett járműforgalom is indokolja a helybeliek szerint, hogy Győrszemerénél is elkerülőszakasz épüljön.Fotó: Bertleff András
A megnövekedett járműforgalom is indokolja a helybeliek szerint, hogy Győrszemerénél is elkerülőszakasz épüljön.Fotó: Bertleff András

Térségi összefogás: hamarosan újabb egyeztetés

Mindemiatt kezdeményezett február óta három egyeztetést is Kara Ákos, a megyei közgyűlés alelnöke, amelyeken az érintett önkormányzatok tájékoztatást kaptak a tervekről és képviselhették érdekeiket. Legközelebb augusztus elején Téten lesz újabb találkozó, ahol az előzetes megvalósíthatósági tanulmányt készítő cég emberi is ott lesznek. Így időben hallhatják a településvezetők kéréseit azok, akik őszre elkészítik a tanulmányt, ami tartalmazza a műszaki és költségvonzatai mindkét változatnak. A jelenlegi nyomvonal „feljavításának" és annak is, amiben az elkerülőszakaszok is szerepelnek. Az alelnök szerint is fontos, hogy meglegyenek az elkerülők, ezért is törekszik arra, hogy az önkormányzatokat ne hagyják ki a további egyeztetésekből se.

Olvasóink írták

  • 6. Eu-foria/-fruszt./ 2008. július 22. 17:58
    „Elképzelhető, hogy apró hazánk az útjai (balkáni közlekedési folyosó) miatt kellett az EU-nak? Most benne vagyunk (a darálóban) és az összes utat tönkreteszi a bődületes tranzitforgalom. Mennyi hasznot húz ebből az ország? (....)”
  • 5. pedró 2008. július 22. 14:26
    „Joepapa igazad van!
    A legjobb lenne a nílegyenes új út!
    Ha a zöldek éppen nem is fúrkálódnak, akkor majd biztos akad olyan gazda, aki nem hajlandó odaadni a földjét, hogy ott új út épülhessen! Tehát ez a verzió már itt el is bukott!!!
    A vasút is azért megy Gyömörénél és nem Tétnél, mert a téti emberek ilyen értelmesek, pár ember nem egyezett bele, hogy az ő földjén menjen a vasút, meg amúgy is azon a környéken ne zakatoljon...
    Na ugyanez lesz az új úttal is, hiába erölködnek a normális emberek...”
  • 4. joepapa 2008. július 22. 14:11
    „üdv!
    Egy pápai hetilapban megjelent a hír, hogy aug 2 a környékén Tét ad otthont az újabb találkozónak, ez kb 2 hete volt!kérdem én, ha annyira tenni akarnak az ügy érdekében mire kell várni addig ill az is megjelent, hogy szept 18 án tárgyalja az órszággyűlés a határozatot...
    szerintem mindenképp egy új nyomvonalon épülő 4 sávos út lenne a leg célszerűbb, és akár nem is elkerülőket építeni, hanem a városokból, falvakból rá ill levezetőket úgy mint az autópályák esetében...a költség kisebb lenne, kanyarok sem lennének, és akár szinte nyíl egyenes út lehetne pápától győrig...de mint minden útépítést, új nyomvonal kialakítást (hiába az országgyűlés beleegyezése) a Zöldek teszetosza politikálya úgyis elhalassza 5 évvel, mert ők jobban szeretnek szmogban kamionok közt élni lásd Budapest esetében...inkább bíróságra járnak....szánalmas...remélem nem nekem lesz igazam, és minél hamarabb megépül egy új út, de ez még ha simán megy minden akkor is sokáig elhúzódik....”
  • 3. nagy gabesz 2008. július 22. 13:41
    „errol kár beszélni szerintem.még ugy kb 30-40 év addigra autopály lesz talán az egész országban.mint pl ausztriában.addig marad a forgalom.aztán ennyi.................”
  • 2. Putyilov 2008. július 22. 13:20
    „Úgysem fog történni semmi.”
  • 1. jh 2008. július 22. 06:17
    „Az összefogást szerintem minden érintett település lakója támogatja. Ha kell a polgármesterink mögé állunk.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Honnan jön a pénz a kultúrpalotába?

Győr - Az olajgyár helyére tervezett kultúrpalotát Győr magánbefektetőkkel kívánja megépíteni,… Tovább olvasom