Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Megszűnnek a pesti járatok: kényszervonatozás Pestre buszozóknak

A Budapest–Győr autóbuszvonalon kilenc járatpárt közlekedtet a Kisalföld Volán, ebből nyolcat naponta, egyet a szabadnapok kivételével mindennap. Sopronból napi két, Csornáról egy buszt indít a Volánbusz a fővárosba, s ugyanennyit vissza – még. Április 15-től több járat is megszűnik.
Jövő hét vasárnaptól a Budapest–Győr autóbuszvonalon mindössze egyetlen járat lesz, amelyik mindennap közlekedik. Ezenkívül a fővárosban tanulók igényeit figyelembe véve a hét utolsó tanítási napján, valamint az első tanítási napot megelőző munkaszüneti napon még négy járatpárból választhatnak az utasok. A soproniak és a csornaiak ennél rosszabbul járnak, április 15-től ők közvetlenül csak vonattal juthatnak el a fővárosba.

Farkas Gergely Budapesten tanul, hetente utazik busszal a fővárosba és vissza. Tegnap a Győrből 12 órakor induló járatot választotta, két hét múlva erre már hiába várna. Fotó: Mészáros M.
Farkas Gergely Budapesten tanul, hetente utazik busszal a fővárosba és vissza. Tegnap a Győrből 12 órakor induló járatot választotta, két hét múlva erre már hiába várna. Fotó: Mészáros M.

A menetrend-módosítást ugyanis a Volánbusznak is végre kell hajtania: a Budapest–Győr–Csorna–Sopron útvonalon nem indulnak járatok a hónap közepétől.

A szaktárca a vasút előnyét kívánja érvényesíteni minden olyan viszonylaton, amelyen a vonatközlekedés versenyképes szolgáltatást képes kínálni.

A járatok megszüntetését a kihasználatlanság nem indokolná: a Kisalföld Volán legutóbbi, február 28-tól március 5-ig végzett utasszámlálása szerint átlagban 70 százalékos volt a telítettség a Győr–Budapest vonalon, a legnagyobb utasforgalmat bonyolító járatok pedig rendre megteltek.

A Kisalföld a megrendelőnél, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál érdeklődött a menetrend változtatásának okáról. A minisztérium közölte: „A Széll Kálmán Terv több, a közösségi közlekedés fenntartható finanszírozását, költséghatékony működését szolgáló intézkedést tartalmaz.

Ezekkel összefüggésben szükséges megszüntetni a fennálló indokolatlan menetrendi párhuzamosságokat. A szaktárca a vasút előnyét kívánja érvényesíteni minden olyan viszonylaton, amelyen a vonatközlekedés versenyképes szolgáltatást képes kínálni."

Megkerestük Radnóti Ákost, a Fidelitas győri vezetőjét is, a szervezet ugyanis 2009 novemberében tiltakozott az akkor tervezett buszjárattörlések ellen. (Az akkori kormány megszüntette volna a buszközlekedést, egy járatpárt meghagyva.) Radnóti Ákos így nyilatkozott: „Amikor 2009-ben felhívásunkat megfogalmaztuk, az volt a célunk, hogy a Győr–Budapest buszközlekedés megmaradjon, vagy ha nem, akkor a vasúti kapacitást bővítsék.

A most életbe lépő módosítások az akkor, általunk fogalmazottaknak megfelelőek lesznek, mivel nem szűnik meg a buszközlekedés, a fiatalok iskolába jutása és hazajárása biztosítva lesz mind vonattal, mind busszal, mert több járat megmarad, mint amit a 2009-es javaslat tartalmazott. Ráadásul azóta a vasúti kapacitás növekedett, színvonalasabb lett."

A vizsgált hét nap alatt összesen 2293 utast számolt össze a Budapest–Győr vonalon a Kisalföld Volán, közülük nagy valószínűséggel sokan kénytelenek lesznek majd a vasutat választani – a legnépszerűbb járatok (a Budapestről 16.30-kor, 10.30-kor és 18.30-kor, illetve a Győrből 14 órakor induló) ugyanis megszűnnek.

„Kiskereskedő vagyok, Budapestre járok hetente áruért busszal. Kedden reggel szoktam Pestre menni s délután vissza. Ezután nem tudom, hogy lesz, mert a vasútállomás számomra nem jó érkezési pont" – panaszolta egy győri vállalkozó. A végállomás miatt választja a buszt V. Péter is. „Az állomástól 500 méterre járok iskolába, így Budapesten belül már nem kell közlekedésre költenem. Kényelmesebb is, hetente többször utazok ezzel a fővárosba és vissza. Nem örülök, hogy ezentúl vonatra kell szállnom" – mondta.

 A Kisalföld Volán tájékoztatója. Győrből Budapestre naponta 5.30-kor, visszafelé 15 órakor indul busz. A hét utolsó tanítási napján és az első tanítási napot megelőző munkaszüneti napon további járatok indulnak: Győrből Budapestre 11.00, 13.30, 16.15 és 18.30 órakor, Budapestről Győrbe 13.30, 16.15, 18.30 és 20.50 órakor. A Győr–Csorna–Kapuvár–Sopron vonalon két új buszjárat indul: Sopronból Győrbe 6.05-kor, Győrből Sopronba 16.30-kor.







Olvasóink írták

67 hozzászólás
  • 67. szikra606 2012. június 03. 19:55
    „Húzza a f***ára a Széll Kálmán tervet az összes semmittevő ál-honatya. Nekik édes mindegy mi kell a népnek. Amíg az ipad meg a blikk olvasásért százezreket kapnak plusz jutalékokat, meg ingyen autót, az se bosszantaná őket, ha 800 forint lenne egy kiló kenyér.”
  • 66. zsír.a.buli? 2012. április 10. 10:41
    „vonattal kényelmesebb és gyorsabb is Győr-Budapest.csak ne felejtsenek el +2 vagont kapcsolni a szerelvényhez.”
  • 65. ekkenekepen 2012. április 09. 16:50
    „én meg lexarom ki mivel megy, 6-os átlagfogyasztással alig 1 kilóval többért megfordulok kocsival, akkor indulok amikor akarok és kaputól kapuig visz.
    Csóringerek benyalhatnak, szevasztok”
  • 64. Jerry 2012. április 09. 16:49
    „Azért mégis csak jó ez a szél kálmán terv.Szépen megújulás felé viszi az országot,már a közlekedésben is elérjük a 44-es állapotokat,Akkor is mindenki vonattal utazott,mert a háború után alig volt autóbusz. Hát fidesznek sikerült ezt is vissza hozni,gratulálunk.Már csak az a kérdés, hogy akik jó messze laknak a vasútállomásoktól,márpedig elég sokan,azok hogy fognak kijutni időben a vonathoz??Na mert ugye ilyen benzin árak mellett sokan lerakták az autót, na meg sok embernek nincs is kocsija/ezért járt busszal/helyi buszközlekedés meg nincs.Na és ez főleg az időseket érintette,akik azért csak kiballagtak a közeli buszmegállóba a helyközi járatokhoz, de a vasútra már nehezen fognak.Pedig ki kell,mert ugye a járásítással a helyben elintézhető ügyekkel is be kell majd menni a székhelyekre.Csornán pl jó messzi van a vasútállomás a városházától, és Kapuváron,Móváron meg Sopronban sem a városháza szomszédságában. Egyedül Győrben mindegy, mert ott egymás mellett van a két pályaudvar.Na de a megyében nem csak Győrben élnek emberek,de hát láthatóan kedves kormányunkat ez nem igazán érdekli.Érdekes,a szavazatszedés idején tudták, hogy hol van a vidék,azóta már a helyi képviselők is elfelejtették, hogy honnan a kapták a voksokat.Végül is a szolgálati audiból másfél millás havi fixel az ember könnyen viccel.Havi 47000 ből jól meglehet élni és vonatra is telik.Végül is 44-ben is sok ember örült volna,ha havi 47000-et keres,és még vonattal is utazhat.Magyarország meg....”
  • 63. Pistike 2012. április 04. 20:49
    „62. Rolee76

    "Pistike:a MÁV-Cargo igen is ingyen használja a vasúti pályát ezért van ekkora vesztesége a Máv-nak!!!A haverok kezére kiadott árú szállítás ezért lehet olyan nyereséges!!!Ez az infó belső körökből érkezik és ezért is megbízható!!!"

    Még hogy belső infó... :-)
    Ha valaki a Magyar vasútvonalakon közlekedni akar -legyen az MÁV Pályavasút vagy GYSEV vonala- annak fizetni kell, méghozzá előre! Különben el sem indíthatják a vonatot.”
  • 62. Rolee76 2012. április 04. 18:15
    „Pistike:a MÁV-Cargo igen is ingyen használja a vasúti pályát ezért van ekkora vesztesége a Máv-nak!!!A haverok kezére kiadott árú szállítás ezért lehet olyan nyereséges!!!Ez az infó belső körökből érkezik és ezért is megbízható!!!
    Mankapunka .Azért írtam a 100km-es tartalékot mert a Volánbuszos sofőrök nem pesti lakosok csak bedolgoztak a Volánbusznak!Ott álltak alkalmazásban,így hogy megszünteti a fityesz kormány a Győri járatot,továbbra is ott maradhatnak de csak ha vállalják a napi feljárást és az ücsörgést mert se busz se járat nincs a számukra!!!”
  • 61. icalicoh 2012. április 04. 18:12
    „A most életbe lépő módosítások az akkor, általunk fogalmazottaknak megfelelőek lesznek, mivel nem szűnik meg a buszközlekedés, a fiatalok iskolába jutása és hazajárása biztosítva lesz mind vonattal, mind busszal, mert több járat megmarad, mint amit a 2009-es javaslat tartalmazott. Ráadásul azóta a vasúti kapacitás növekedett, színvonalasabb lett."

    Kicsit álságosnak tetszünk lenni .... kedves fiúk ....”
  • 60. Pistike 2012. április 04. 15:20
    „47. Rolee76

    "a MÁV-Cargo ingyen használja a vasúti pályát az országban"

    Ezt meg honnan szedted? A pályavasút egy külön cég. Ha a Rail Cargo Hungary (MÁV-Cargo), MÁV-Start, GYSEV, vagy bármelyik magán vasút közlekedni akar rajta, fizetnie kell érte!”
  • 59. bszilvia71 2012. április 04. 09:12
    „Most Győr-Budapest buszok, majd a következő lépés Sopron-Győr buszok megszüntetése lesz??
    A MÁV megkapja a pénzt a Volán járatok után!”
  • 58. sorok_közt 2012. április 03. 23:16
    „..." két új buszjárat indul: Sopronból Győrbe 6.05-kor, Győrből Sopronba 16.30-kor"...

    A 16:30-as évek óta közlekedik. he-he-he”
  • 57. Mankapunka 2012. április 03. 22:33
    „Irassatok egy cikket erről akkor a Kisalfölddel,hogy járjon utána.

    Ennek meg így nincs értelme,hogy 100 km-re tartaléknak. Ezt nem vágom,mire akar rámutatni.”
  • 56. Demalgon 2012. április 03. 22:16
    „Erre csak egy véleményem van: mindennek megvan a maga előnye és a maga hátránya. A vonattal jól jár az, aki a vonatszakasz mentén lakik, és össze tudja egyeztetni. Aki falurészen lakik neki minimum 2 átszállás, mert vonattal olyan városig, ahol megáll a gyors, vagy az IC. A busznak is megvannak a maga előnyei, én saját példámat tudom erre mondani: Sopron - Keszthely vonattal körülményes a közlekedés, cirka 4 - 4,5 órámba telik lejutni 2-3 átszállással. Busszal viszont 3 óra, pénteken 2 óra, és le se kell szállnom. Szóval nem mindegy. Első sorban az utas az első és nem a kormány, ahol mindenki segge alatt adófizetők pénzéből vásárolt kocsi van zömében. Az utasból lesz bevétel, a bevételből elkölthető összeg. Nincs értelme átrakni az embereket a vonatra, mert nem fogják kiegészíteni annyi kocsival a vonatokat, amennyi kellene, és vasárnap pl dugig van gyorsvonat és IC egyaránt. Hol lehet így kényelmesen utazni? Főleg, hogy vannak napok, ahol ülőhely sincs, és egyedül az ajtóknál lévő részek maradnak állóhely gyanánt? Marhavagonokká akarják alakítani a személyi kocsikat, ahol az utas a vágóállat? Ehhh, ez a legszakbarbárabb kormány, ami valaha is volt. Csak duma van és amihez hozzányúlnak az tönkremegy.”
  • 55. Dwatson 2012. április 03. 21:46
    „Ez még csak a kezdet,rengeteg település van,ahová vonat is és busz is jár...Köszönjük Fideszes kétharmad!”
  • 54. egybuszos 2012. április 03. 21:34
    „Mankapunka
    Tudatom veled hogy a soproni és a csornai járat kollégákat nem tudják átcsoportosítani mivel ők nem pestiek. ÉRTED!!!!”
  • 53. Rolee76 2012. április 03. 21:29
    „Mankapunka! A Volán a héten közli a sofőrökkel hogy csak tartalékként tudja őket foglalkoztatni a lakóhelyüktől 100km-ekre!!!De fel is mondhatnak!!!A kormány a Volánokon sportolt pénzt a MÁV-ba pumpálja hogy onnét észrevétlenül ki tudja venni!!!http://www.hir24.hu/belfold/2012/04/03/egymilliard-forintot-pumpalnak-at-a-volanbol-a-mav-ba/”
  • 52. Dwatson 2012. április 03. 21:21
    „46. omarhulm 2012.04.03. 18:44
    Van egy másik Győr-Mosonmagyaróvár járat is,amelyik tíz szigetközi falun keresztül közlekedik,és legalább 30 helyen megáll,de ennek is csak 78 perc a menetideje.”
  • 51. anyucko 2012. április 03. 21:15
    „Addig amíg a vonatokon olyan nagy a zsúfoltság, hogy a pótdíjas leszínvonalasabb RAILJET-en is állva, vagy a folyosón a földön ülve kell utazni Mosonmagaróvártól Budapestig nincs miről beszélni. Az autóbuszközlekedés is nagyon színvonalas és mindig kihasznált. Ezekután el lehet képzelni, hogy milyen zsúfoltság lesz a vonatokon!”
  • 50. jani1961 2012. április 03. 21:10
    „Győr-Csorna-Kapuvár-Sopron vonalon két új buszjárat indul:6.05-kor..és aki reggel 6-órakor lép le a munka helyéről Sopronban az hogy fogja elérni ezt a járatot.Megint nagy körültekintéssel intézkedett a volán.”
  • 49. Mankapunka 2012. április 03. 20:56
    „Miért veszítené el a munkáját?? Az a 6 sofőr az 2 buszt jelent. Akkor majd csaj úgy leállítanak szerinted e miatt.

    Meg lesz oldva az átcsoportosítás.”
  • 48. admen 2012. április 03. 20:54
    „T.Cloeon_dipterum! Sem én, sem az itt kommentelők nem ingyen akarunk utazni, csak felháborít bennünket, hogy miért akarnak plusz ktg.-et ránkverni! Szerintem Ön nem utazik ezen a vonalon, a szavai alapján megteheti, hogy támogassa a MÁV-ot, BKV-t. Én hetente többször járok Bp.-re, s azért választottam a buszt, mert a számomra szükséges utcákat elérem gyalog, hosszabb-rövidebb sétával. A railjet jóval drágább, az plusz 800 ft.Ahhoz, hogy a Déli v Keleti pu.-ról elérjem ezeket a pontokat, vennem kell minimum 2 jegyet oda- vissza is, ami alkalmanként 4*280 Ft. Ha én 8-szor megyek Pestre, akkor az havi szinte több, mint 15000Ft plusz ktg.-et jelent. Ez nekem nem, csak a MÁV-nak, BKV-nak előnyös.Próbáltam a vonatot, mert esetleg Kelenföldről bő 1 órás sétával elérnék Újbudára, de az a pu. vmi undorító, maga a környéke is putri, Keleti szintén zenész.Hadd döntsük már el mi magunk, hogy mivel utazunk!”
67 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megdőlt a márciusi napsütésrekord

Valamennyi Győr-Moson-Sopron megyei állomáson megdőlt a napfényrekord márciusban – tudta meg a… Tovább olvasom