Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 2°C | 6°C Még több cikk.

Megmarad-e a Kisalföld Volán neve és logója?

Információnk szerint ha nem is gőzerővel, de zajlik Volán-társaságok összeolvasztása. A minisztérium szerint az irányítási és vezetői körben várhatóak "változások". Szavazás.

Mint arról korábban hírt adtunk, 2014. december 31-ig kell befejeződnie annak a folyamatnak, amely során a Volán-társaságok összeolvadnak regionális vállalatokká.

A huszonnégy Volán-társaságból az átszabást követően csak hét marad. A változások nyitányaként tavaly év végén a vezetők nagyobbik hányadát visszahívták tisztségéből, köztük Pócza Mihályt, aki 22 éven át irányította a Kisalföld Volánt.

"Nem nyilatkozhatok, ebben a témában a minisztérium illetékes"

A Dunántúlon a Balaton Volán, a Bakony Volán, a Somló Volán, a Zala-, a Kisalföld- és a Vasi Volán fog egyesülni a 100 százalékosan állami tulajdonú Észak-Nyugat-Magyarországi Közlekedési Központ égisze alatt.

A közlekedési mamutvállalatot decemberben be is jegyezték; az új felállás szerint a hat cégből és négy megyéből álló dunántúli Volán-régió lesz a legnagyobb.

Az egyesülési folyamat jelenlegi állásáról szerettük volna megkérdezni Papp László vezérigazgatót - elsősorban az érdekelte volna portálunkat, hogy az átszervezés jár-e majd elbocsátásokkal, illetve a Kisalföld Volán nevét és jól megszokott színfestését a buszokon megtarthatja-e -, de a Vasi Volán korábbi első embere szűkszavúan annyit mondott: "nem kívánok nyilatkozni, ebben a témában a minisztérium illetékes".

"Érdekesség", hogy ugyanebben a témában a Vehir pár hete írt cikket, de időközben az anyagot "valamiért" törölték.

Így aztán jobb híján kénytelenek vagyunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium válaszaira támaszkodni.


Papp László vezérigazgató nem kívánt válaszolni kérdéseinkre.
Papp László vezérigazgató nem kívánt válaszolni kérdéseinkre. Fotó: Bertleff András

"Az irányítási, vezetői szegmensben a hatékonyabb humánerőforrás-felhasználás alapvető elvárásként fogalmazódott meg"

"Az ÉNYKK (Északnyugat-Magyarországi Közlekedési Központ Zrt.) tervezett működési területéhez tartozó hat Volán-társaság regionális átalakítása az előre meghatározott ütemezés szerint történik.

A Volán-társaságok állami tulajdonú részvényeinek a regionális központi társaságba történő apportálásáról szóló alapítói döntés megszületett" - kezdte dr. Falvai Mátyás, szakterületi médiareferens.

"Számításaik szerint mennyi pénzt sikerül megspórolni éves szinten a hat társaság összevonásával, az érintett volántársaságok dolgozóinak kell-e számítaniuk leépítésekre?" - vetettük fel.

"A regionális átalakítással elsősorban a jelenleg önállóan gazdálkodó társaságok tevékenységeinek összehangolásból eredő szinergiahatások révén várható középtávon jelentős megtakarítás.

A ráfordítások csökkenése alapvetően ott jelentkezik, ahol a beszerzések több társasággal együtt, koordináltan történnek. Példaként említhetjük az MNV Zrt. által lefolytatott villamosenergia- vagy földgáz-közbeszerzési eljárásokat.

Az átalakítás az előzetes várakozások szerint jelentős megtakarítást jelenthet középtávon, de konkrét számok csak a jogi folyamatok lezárása után határozhatók meg.

A régiós átalakítás tervezett folyamata alapvetően nem számol leépítéssel, hiszen a fizikai, forgalmi állomány esetében folyamatosan a létszámhiány határán mozognak.

A folyamatok racionalizálása, a központi irányítás kiépülése után az irányítási, vezetői szegmensben a hatékonyabb humánerőforrás-felhasználás alapvető elvárásként fogalmazódott meg" - válaszolta dr. Falvai Mátyás.

"A folyamat kiterjed a menetrendek felülvizsgálatára is"

Az utasokat hogyan érintik a változások, várhatóak-e fejlesztések a járatokon? Kell-e készülnie az utazóközönségnek újabb kilométerszám-csökkentésekre? (Tavaly a Kisalföld Volán helyközi és távolsági járatai esetében 245 ezer km-t vontak el 2011-hez képest, erről szóló cikkünket ide kattintva olvashatják el - a szerk.) - hangzottak újabb kérdéseink.

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a személyszállítási közszolgáltatási menetrendeket az utazási igények alapján folyamatosan változó, dinamikus rendszerként kezeli.

A Volán-társaságok regionális összevonásának célja nem a személyszállítási kapacitások csökkentése, hanem az egyes a Volán-társaságok régiós szintű egységes működésében rejlő hatékonysági tartalékok kiaknázása.

Természetesen e folyamat kiterjed a menetrendek felülvizsgálatára is, amelynek keretében az egyes Volán-társaságok menetrendje, valamint a vasúti és Volán-menetrend összehangolása folyamatosan megvalósul.

Ennek célja azonban az utazóközönség színvonalasabb kiszolgálása, az indokolatlan párhuzamosságok megszüntetése, valamint a közpénzek hatékonyabb felhasználása" - közölte a Kommunikációs Főosztály szakterületi médiareferense.

Megmarad-e a Kisalföld Volán neve és logója a buszokon? 

"A Kisalföld Volán név és logó megmarad-e az átalakítás után, vagy az új Észak-Nyugat-Magyarországi Közlekedési Központ cégére alatt fognak közlekedni a buszok 2015-től?" - szólt utolsó kérdésünk.

"A régióba tartozó hat Volán-társaság és a régiós központi társaság cégjogi összevonásának eredményeként egységes regionális társaság jön létre, ezáltal a Kisalföld Volán Zrt. megszűnik mint önálló jogi személyű gazdasági társaság.

Az utasok által megszokott Volán nevet mint vállalati `brandet´ azonban a szükséges névhasználati jogokkal kapcsolatos jogi kérdések rendezését követően a továbbiakban is használni kívánják a regionális vállalatok" - tudtuk meg dr. Falvai Mátyástól.

Úgy tudjuk, hogy e téren más álláspont is szóba került már az átszervezés során, vagyis biztosat csak az összeolvadás lezárását követően lehet kijelenteni.


Itt a piros, hol a piros? Jelenleg úgy tűnik, hogy hagyományos színeit nem veszíti el az összeolvadás során a Kisalföld Volán. Fotó: Krizsán Csaba
Itt a piros, hol a piros? Jelenleg úgy tűnik, hogy hagyományos színeit nem veszíti el az összeolvadás során a Kisalföld Volán. Fotó: Krizsán Csaba


Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. matykóka 2013. május 15. 19:53
    „Pontosítok! A szegmenseket először is szinergizálják, de festést csak a minisztérium végezheti. A festő alosztály!
    Az utas a hülye, hogy miért nem a MÁVAUT-hoz ragaszkodik.
    Én már látom a jövőt! Összehangolják a buszos cégeket, beolvasztják őket a vasútba, lesz teherforgalom is(TEFU), aztán lesz egy erős állami nagyvállalat.
    Európa meg csodálkozik, csak úgy tátja majd a száját.
    Bizony!”
  • 21. Demalgon 2013. május 15. 08:46
    „matyóka, gondolom Te is találkoztál már ezeknek az összehangolásával, amikor még a csatlakozást sem tudják megoldani ... nos én ezt úgy értelmezem, hogy az összehangolást ők megcsinálják (olyanokkal főleg, akik sose buszoztak), csak az utas a hülye, hogy miért nem éri el.”
  • 20. Demalgon 2013. május 15. 08:45
    „kalm, akkor remélem, hogy az osztrákok keményen meg fogják fingatni a magyar államot, ahogy csak tudják. Mert olyan szar szolgáltatás és színvonal, mint a máv, nem kell, az, meg hogy a gyesev jobb? Tenni kéne a mávnak és nem követni a nagyok példáját, azaz nem kéne lopni.”
  • 19. Valaki 2013. május 14. 21:49
    „Le komcsi volánokkal! :)))
    Az Árpád úti volán iroda az elrettentő példa. :)”
  • 18. matykóka 2013. május 14. 21:01
    „Mi van?
    A leggyengébb cég vezetője lett az Isten?
    A busz festéshez minisztériumi illetékesség kell?
    Ekkora csinovnyik nem lehet valaki!
    "Az irányítási, vezetői szegmensben a hatékonyabb humánerőforrás-felhasználás alapvető elvárásként fogalmazódott meg"
    Akkor miért a szakadtak főnökét bízták meg ezzel? Mi a fene számít ma egy kinevezésnél?
    De jó lenne rokonnak lenni. A valakinél.
    Ha én nem értek hozzá, akkor én is lehetnék VEZÉR?

    "A regionális átalakítással elsősorban a jelenleg önállóan gazdálkodó társaságok tevékenységeinek összehangolásból eredő szinergiahatások révén várható középtávon jelentős megtakarítás."
    Ekkora halndzsát rég olvastam a Kisalföldben. Középtávon? Szinergiahatások? Összehangolások?
    Ez Showder Klub szintjét sem éri el!
    Én biztosan rákérdeznék nála ismét, hogy miért nézi olvasót hülyének?”
  • 17. szimre50803 2013. május 14. 20:55
    „Szerintem az összes buszt narancssárgára kellene festeni, a sofőröket ugyanolyan színű egyenruhába öltöztetni, akkor mindenki tudná, hogy a Fidesz Volán buszán utazik!”
  • 16. mindigatutit 2013. május 14. 16:03
    „Tényleg nem érti az ember,ha ilyen mamut cégeket csinálnak az mitől fog jól működni??Már milliószor bebizonyosodott,hogy ami állami az xar egyszerűen legalábbis magyarországon.Döntésképtelen emberek,vízfej stb..”
  • 15. szabadságharcos 2013. május 14. 15:27
    „Viccország. Tovább a Lenini államosítási úton narancselvtársak!”
  • 14. sineiraetstudio 2013. május 14. 14:28
    „Csak annyiban fognak változni a busz-társaságok nevei, hogy mindegyikébe bekerül a bűvös " NEMZETI" szó. Meg aztán muszáj valami újat kitalálni, mert közelednek a választások, sok fideszes képviselő kimarad a parlamentből, aztán nehogy ne jusson nekik valami zsíros állás. Rengeteg olyan hű alattvaló is van, aki kopogtatócédulát gyűjtött, s még mindig nincs vezető pozícióban.Pár ezren ugyan részesültek a TRAFIK és FÖLDmutyikból, de még akad biztosan néhány eljövendő "mutyizós ügy" ahol fideszék kiokumulálnak valamit.”
  • 13. megmondó 2013. május 14. 13:59
    „Báb hát. Mi más lenne?”
  • 12. dödike 2013. május 14. 13:26
    „Ezek szerint semmi háttértanulmány,ugrás a mély vízbe oszt vagy bejön vagy nem,de az egyik biztos.”
  • 11. kalm 2013. május 14. 12:21
    „csak nehogy azt találják ki véletlenül hogy a Gysev-et beolvasztják a Máv-ba.”
  • 10. Madarász 2013. május 14. 12:19
    „"A minisztérium szerint az irányítási és vezetői körben várhatóak "változások"" - ezekbe a székekbe is birka pártkatonák kerülnek majd...”
  • 9. arrabonem 2013. május 14. 12:13
    „"A Dunántúlon a Balaton Volán, a Bakony Volán, a Somló Volán, a Zala-, a Kisalföld- és a Vasi Volán fog egyesülni a 100 százalékosan állami tulajdonú Észak-Nyugat-Magyarországi Közlekedési Központ égisze alatt."

    Fix hogy ugrik a név, a szín, minden ami a múltra emlékeztet.
    Jön az Ényumakökö Volán!”
  • 8. embertelen 2013. május 14. 11:55
    „Egyetértek 4.Demalgon hozzászólásával. Dr. Pócza Mihályt én is utcahosszal tehetségesebb és tapasztaltabb vezetőnek tartom, mint Papp Lászlót. Ezt a korábbi, önálló Kisalföld Volán Zrt. minden adata bizonyítja. Pócza Mihály egy nagyon tisztességes, emberileg nagyra becsülendő vezetője volt a cégnek. Csak a cég eredményei érdekelték, ezért munkájától távol tartotta a politikát, a baloldalit is, és a jobboldalit is. Ez lett a veszte, ugyanis a fideszes diktatúrának, távoltartó vezető nem kell, az Orbán féle diktatúra csak a nyaló embereket tudja elviselni! A "Nem nyilatkozhatok, ebben a témában a minisztérium illetékes" mondat mindent elárul a demagóg, brutálisan diktatúra fideszes irányításról! Remélem 2014-ben örökre vége szakad ennek a szégyenletes, pofátlan orbáni világnak!”
  • 7. Tündenéne 2013. május 14. 08:45
    „"biztosat csak az összeolvadás lezárását követően lehet kijelenteni" - de hát ehhez felesleges volt az egész cikk :)”
  • 6. miracle 2013. május 14. 08:44
    „Már megint miért nem lehet nyilatkozni, miért?
    Állami vállalatok, jogunk van tudni mi történik majd. Vagy már megint senki nem tudja mi lesz belőle, megy a süketelés ezerrel, meg az általánosságok szajkózása, a háttérben meg szokás szerint nincs kiszámolva, megtervezve, hogy mi is jön ki ebből.”
  • 5. acsali 2013. május 14. 07:45
    „A Pócza egy csodálatos ember volt.”
  • 4. Demalgon 2013. május 14. 07:32
    „Pócza volt a legerősebb igazgató ... ez a vasi akárki meg a leggyengébb ... és a leggyengébb minőség került az élre.”
  • 3. urbaniastapista 2013. május 14. 07:24
    „#1. Vagy sunnyog.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előzetesben a férfi, aki halálra verte munkatársát Győrben - fotók

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn Cs. Pétert, aki pénteken halálra verte munkatársát Győrben - állítja róla a nyomozóhatóság. Tovább olvasom