Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Megkezdődött az aluljáró építése

Megkezdődtek a győri Tihanyi úti aluljáró építési munkái, jobb felkészülni: forgalmi változások várhatók.
Elbontják a repülőhidat.
Most még csak néhány gödör, bucka jelzi, hogy megkezdődött a 3,9 milliárd forintba kerülő Tihanyi úti aluljáró építése. Igen gyorsan azonban „látványos" szakaszába ér a munka, és ez enyhén szólva is érzékenyen érinti a megyeszékhely közlekedését. Az építés jelentőségéről, menetéről, a várható forgalmi változásokról tegnap sajtótájékoztatón beszélt Eredics Imre alpolgármester, Bella Tamás, a kivitelező Strabag Rt. területi igazgatója és Tóth Péter, a város útkezelő szervezetének tájékoztatási munkatársa.

Vonatok az utcán

Az előkészítési munkák részeként már február 21-től folyamatosan elterelik a gépjárműforgalmat és a vasúti forgalmat is. Az Eszperantó utca egyik sávjára vasúti pályaszakaszt építenek, úgy, hogy a másik sávon biztonságosan maradhasson a közúti közlekedés. Amikor ez elkészül, elkezdődik az a technikai folyamat, amelynek során (úgynevezett réselési módszerrel) kialakítják a leendő aluljáró oldalfalait.

Az ideiglenes sínpárokon várhatóan március 20-tól indulhat az elterelt vasúti forgalom.
A következő nagy szakasz az aluljáró födémszerkezetének megépítése a Szent István úti oldalon május 8-ig, a Tihanyi Árpád úton pedig június 30-ig. Miután a Szent István úti oldalon az aluljáró födémszerkezetének kétharmada elkészült, illetve a Tihanyi úti oldalon is befejeződtek a födémszerkezeti munkák, mind az öt sínpárra visszakerül a vasúti forgalom.

Ezután az Eszperantó utcán a Corvin utcától az aluljáró irányába egyirányúsítva közlekedhetnek az autók. Ezzel egy időben megépül a Tihanyi utat kiváltó szervizút, amely a Csaba utcát és az Eszperantó utcát köti össze. Változik emiatt a buszpályaudvar megközelítése is, a buszok nem az Eszperantó utcán mennek a végállomásra, hanem a Szigethy Attila úton és a Zrínyi utcán keresztül.

A már említett réselés befejezése várhatóan július 30., ez alapján a munkagödör kiemelésének befejezése augusztus közepére várható: folyamatos víztelenítés mellett 40 ezer(!) köbméter földet szednek ki.
Az aluljáró szerkezetépítésének befejezési határideje december 15. Ezzel együtt megkezdődik a kapcsolódó úthálózatok, szegélye, korlátok kiépítése – ez az ütem már az aluljáró „felöltöztetése".

Régészeti kutatások

A Strabag rögtön azután, hogy az önkormányzattal decemberben megkötötte a szerződést, megkezdte az aluljáró szerkezeti terveinek elkészíttetését. Még néhány építtetői egyeztetés és néhány hatósági engedély beszerzése van hátra. A MÁV területén a pálya átalakítása a feltárással és egy cső vasút alatti átsajtolásával pár napja már megkezdődött. A lőszerkutatást az ilyen nagy munkáknál megszokott módon végzik, ezután a régészeké a terep. A Szent István úti oldalon feltárják a hajdani rác temető esetleg ideeső részét, a feltárt maradványokat a múzeumba szállítják. Szakemberek szerint a Tihanyi úti oldalon római kori leletek felbukkanására is számítani lehet.

Elbontják a repülőhidat

A gyalogos-felüljárót (ismertebben a repülőhidat) február 21-től lezárják, március első napjaiban elbontják.
Az építés számos, igen jelentős forgalmi változással jár. Ezúttal a „legközelebbieket" említjük.

Távközlési kábelt fektetnek az Eszperantó u.–Tihanyi út–Csaba u. torkolatának nyomvonalán, emiatt három helyen félpályás útlezárás korlátozza a forgalmat már e hét végén. Február 21-től lezárják a Gárdonyi utcai ingyenes parkolót és bezárják a teniszpályát.

Megszűnő buszmegállók

Február 21-től vasúti pályatest áthelyezése, valamint közműépítések miatt jelzőlámpás forgalomirányítás mellett félpályás lezárás lesz az Eszperantó u.–Tihanyi út csomópontnál várhatóan március elejéig.
Tavasszal számos forgalmi változás igényel türelmet nem csupán az autósoktól, hanem a busszal közlekedőktől is. Több megálló megszűnik vagy áthelyezik – s mindez a jövő év végéig tart.

Az időszerű tudnivalókról a város útkezelő szervezete lapunkon keresztül is folyamatosan, részletesen tájékoztatja a lakosságot. A forgalmi változások az aluljáró építésének környékén 20 utca(!), köztük fő közlekedési utak, illetve az ott lakók életére lesznek hatással. Szemléletes példaként említjük, hogy a Zrínyi utcán ma naponta 200 autóbusz halad át, de miután a vidéki buszforgalom jelentős részét is erre terelik, ez a szám hétszázra nő.

A tegnapi sajtótájékoztatón elhangzott: a Strabag is szükségét érzi, hogy a város életét ilyen jelentős módon befolyásoló beruházásról folyamatosan és részletesen tájékoztassa a lakosságot. Akár lakossági bemutató fórumot is szervez, ám arra kér mindenkit, puszta kíváncsiságból ne menjen túl közel az építési területhez. Különlegessége miatt egyúttal nagyon veszélyes „üzem" is! A speciális technikájú építkezést természetesen lapunk is figyelemmel kíséri.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az élhető városért

A Reflex Környezetvédő Egyesület érdeklődéssel, ugyanakkor aggodalommal szemlélik a Győrrel… Tovább olvasom