Kisalföld logö

2018. 08. 15. szerda - Mária 19°C | 28°C Még több cikk.

Megkezdődött a törvénymódosítás vitája

Az Országgyűlés délután egy óra előtt kezdte meg a népszavazás által érintett kérdésekben vitáját.
Szakmai párbeszédet kezdeményez az egészségügyi miniszter a népszavazás eredménye következtében kialakult károk enyhítésére - mondta Horváth Ágnes egészségügyi miniszter Országgyűlésben, a népszavazáson hozott döntések végrehajtását célzó kormányzati és fideszes törvényjavaslat együttes általános és részletes vitájának kezdetén. "A népszavazás nagyon nehéz helyzetet teremtett az egészségügyben, amiért nem a szavazók, hanem a voksolást kezdeményező pártok kétszeresen is felelősek" - jelentette ki expozéjában Horváth Ágnes. Hozzátette: a Fidesz és a KDNP olyan referendumot kezdeményezett, amelyet csak megnyerni lehet, másrészt nem mondták meg, milyen módon pótolnák az egészségügyből kieső bevételt. Horváth Ágnes cserbenhagyásos gázolásnak nevezte, hogy a Fidesznek nincs javaslata a kialakult problémák megoldására.

Kikerül a felsőoktatási törvényből a képzési hozzájárulásról szóló rész, így az egyetemeken és főiskolákon szeptembertől nem kell tandíjat fizetni. Ezt Hiller István oktatási és kulturális miniszter jelentette be az Országgyűlésben, a népszavazáson hozott döntések végrehajtásáról szóló törvényjavaslatok összevont általános és részletes vitájának expozéjában. A miniszter elmondta: azok a mesterképzésben résztvevő hallgatók, akik eddig fizették a képzési hozzájárulást, a törvény hatályba lépését követő harminc napon belül vissza fogják kapni az összeget, és a jövőben a mesterképzésben sem kell a hozzájárulást fizetni.


Kedden délben kezdi meg az Országgyűlés a vizitdíj, a kórházi napidíj illetve a tandíj eltörléséről szóló kormánypárti és fideszes törvényjavaslatok együttes általános, majd részletes vitáját - jelentette be hétfőn Szili Katalin házelnök a Házbizottság rendkívüli ülése után. Kedden négyórás időkeretben tárgyalják a képviselők a két törvényjavaslatot, módosító indítványokat pedig szerda délután egy óráig lehet benyújtani. A tervek szerint az Országgyűlés jövő hétfőn szavaz az előterjesztésekről - tette hozzá Szili Katalin.

A Fidesz még vasárnap éjszaka benyújtotta - faxon - törvénymódosító csomagját a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörléséről, a kormány pedig hétfő reggel 8 órára, hivatalnyitásra juttatta el előterjesztését Szili Katalin titkárságára.


A hétfői ülés eseményei

"Nagyon sokat árt Magyarországnak, ha lényegében költségvetési kérdésekről lehet szavazni" – mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök napirend előtti felszólalásában hétfőn délután az Országgyűlésben. A népszavazást értékelő beszédében a kormányfő úgy vélekedett, hogy felelős polgári demokráciában nem lehet olyan kérdést feltenni a választóknak, akarnak-e az emberek valamilyen közszolgáltatásért kevesebbet fizetni, adót, járulékot csökkenteni.

Ezzel kapcsolatban Gyurcsány Ferenc azt is mondta, hogy tudomásul veszi az Alkotmánybíróság népszavazási kérdéseket érintő korábbi döntését, de hibának tartja, nem ért vele egyet és az véleménye szerint sokat árt Magyarországnak. A kormányfő úgy látja, azt nem lehet tudni, hogy valóban „Magyarország győzött-e", de 3,2 millió ember akarata most érvényesül. Ahogyan nem igaz, hogy ha egy demokráciában valaki kisebbségbe kerül, akkor a haza kerül ellenzékbe, úgy nem igaz az sem, hogy ha valakinek az álláspontja többségbe kerül, akkor a haza győzött.

A Fidesz frakcióvezetője szerint nagyon fontos forrást találni a népszavazás miatt kieső bevételek pótlására, a KDNP képviselőcsoportjának vezetője úgy vélte, a kormány vagy végrehajtja a döntéseket, vagy  lemond, míg az MDF elnöke szerint válság alakult ki az egészségügyben és az oktatásban. Ez hétfőn hangzott el az  Országgyűlésben, a miniszterelnök napirend előtti felszólalását  követő reagálásokban.

Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetője szerint senki sem gondolta azt, hogy ingyenes az egészségügy és az oktatás, de ha az  emberek elég sokat fizetnek ezekért a szolgáltatásokért, akkor nem  kellene róluk még egy bőrt lehúzni.

Semjén Zsolt, a KDNP frakcióvezetője úgy fogalmazott: „Gyurcsány úr, kit érdekel, hogy ön egyetért a nép akaratával vagy nem ért  egyet". Szerinte egy demokráciában a kormány két dolgot tehet: vagy  végrehajtja a nép akaratát vagy lemond.

Dávid Ibolya, az MDF elnöke szerint sem a kormány, sem a Fidesz  nem tud megoldást találni a kialakult válságra, ezért létre kellene  hozni egy független szakértői testületet.

Viszontválaszábanm Gyurcsány Ferenc közölte: örömmel veszi, ha akár a köztársasági  elnök, akár bárki más összehív egy szélesebb szakértői kört. Mint  mondta, a koalíció jó irányba keresi a megoldást, azonban „látom, hogy hárommillió ember határozottan szembe megy ezzel a megoldással,  nagyon nem akarta ezt a megoldást".

Orbán Viktor hétfőn napirend előtt azt mondta, a népszavazással Magyarország  győzött. A Fidesz elnöke felszólalásában - lényegében megismételve a vasárnap esti beszédét - azt hangsúlyozta, hogy a népszavazással nem pártok, nem politikusok, hanem Magyarország győzött, a kormánypártok  pedig veszítettek. A pártelnök idézett az őszödi beszédből, és azt  mondta, hogy a beszéd nyilvánosságra kerülése után döntöttek úgy, hogy népszavazást kezdeményeztek.

Vasárnapi vélemények

"A népszavazási eredmény ismeretében az Országgyűlésnek meg kell tennie a szükséges jogi lépéseket és a politikusoknak le kell vonniuk a  következtetéseket" - mondta Sólyom László köztársasági elnök az Országos Választási Központban tartott vasárnap esti, az előzetes  tájékoztató eredményt ismertető sajtótájékoztatón, a Duna Palotában.  

Kattintson a képre a nagyobb méretért >>

Népszavazás: kedden parlamenti vita, jövő hétfőn szavazás

Keddre kezdeményezte Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a vasárnapi ügydöntő népszavazás végrehajtásáról szóló módosító javaslatok általános és részletes vitát.

A kormányfő Szili Katalin házelnöknek írt levelében kérte, hogy a Házbizottság javasolja az Országgyűlésnek, hogy a törvényjavaslat tárgyalásánál így térjen el a Házszabálytól. A javaslat szerint jövő hétfőn tartanák a szavazását és a zárószavazást is a módosító javaslatokról. A miniszterelnök levelében az is olvasható, hogy a vitában a kormányt Horváth Ágnes egészségügyi miniszter képviseli.

A Fidesz-KDNP által kezdeményezett népszavazáson vasárnap több mint négymillióan szavaztak. A túlnyomó többség - 82-85 százalék - a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlése mellett tette le voksát. Gyurcsány Ferenc az eredmények után bejelentette, hogy április elsejétől helyreállítják a három díj előtti állapotot.

















Az államfő köszönetet mondott a népszavazáson résztvevőknek, valamint a választási szerveknek a gyors és pontos munkáért. "A magyar választók kinyilvánították akaratukat, az eredmény egyértelmű" - hangoztatta az államfő, utalva arra, hogy a részvétel és az eredmény az ország minden részében hasonló. Mint mondta, most a törvényhozókon és a politikusokon van a sor. Jelezte ugyanakkor, hogy a szükséges lépések meghozatala, illetve a  következtetések levonása nem néhány nap a kérdése, de elodázni nem  lehet.

"Egyértelmű, hogy a magas részvételi arány mellett és a magas igen szavazatok után a kormány minél előbb eleget tesz kötelezettségének, és már hétfőn törvényt módosít" - nyilatkozta a kisalfold.hu-nak Halmai Gábor. Az alkotmányjogász arra a kérdésünkre, hogy a szocialisták hibáztak-e abban, hogy nem kampányoltak, úgy válaszolt, szinte reménytelen próbálkozás lett volna meggyőzni az embereket arról, hogy ezután fizetniük kell.

Halmai Gábor alkotmányjogász.

Halmai Gábor fenntartotta véleményét, amelyet a múlt héten a Vasárnapi Kisalföldben tett, és ismét súlyos hibának nevezte azt, hogy az Alkotmánybíróság költségvetési kérdésben kiírta a népszavazást. Az eredmények ismeretében elmondta, "precendenst teremtett a testület, s fennáll a veszély, hogy ezután más költségvetési kérdésben is lehet népszavazást tartani. A parlamenti demokrácia működése kérdőjeleződne meg ezzel."

Gyurcsány Ferenc este 7 órakor elmondott beszédében utalt arra, hogy április elseje után helyreállítják a bevezetés előtti állapotot. A kormányfő hangúlyozta: a bevételt, amelyet a népszavazás elvesz, sem a költségvetés, sem a kormány nem pótolja.
"A népszavazás politikai célját tekintve vereséget szenvedett, mert a  kormányt nem tudta megbuktatni" - mondta Gyurcsány Ferenc  miniszterelnök, az MSZP elnöke vasárnap tíz órakor.  

Orbán Viktor 
a Polgárok Házában berendezett sajtóteremben nem sokkal este fél kilenc előtt azt mondta, nem a pártok, nem a politikusok, hanem  Magyarország győzött, a népszavazással a magyarok nyertek, győztek,  akik igennel szavaztak és azok is, aki otthon drukkoltak a igenek  győzelme mellett. A pártelnök szerint ugyanakkor azok is győztek, akik a pártjuk iránti lojalitásból nemmel szavaznak, hiszen nekik sem kell fizetni a továbbiakban a vizitdíjat, a kórházi napidíjat és a tandíjat. Majdnem mindenki nyert, a kormánypártok az egyedüli vesztesi mai  népszavazásnak - fogalmazott Orbán Viktor.

A törvényjavaslat teljes szövegét itt letöltheti.doc

 

Az MSZP 2006 tavaszán.

Olvasóink írták

226 hozzászólás
  • 226. Don Kartács 2008. március 13. 13:27
    „pan.cser ugyanez elmondható a jobb oldalról is, őket sem kell félteni, ott is bőven van milliomos, ők is az aranytojást tojó tyúkot akarják, mert kiapadt a harácsolt vagyok. A fideszesek között is rengeteg mszmp-s és ex-kisz tag van, szóval nem annyira szentek, mint amennyire az emberek tartják magukat, és ők is ugyanúgy kivették az oroszlánrészüket a rombolásban, csak az más dolog, hogy nem ismerik el a hibáikat.

    pártatlannak meg egyetértek maximálisan!!!!!”
  • 225. pártatlan 2008. március 13. 10:00
    „Emberek!!!

    Nyissátok már ki a szemeteket!
    Teljesen mindegy, melyik kormány lesz hatalmon, úgysem lesz jobb! Csak tekintsünk vissza a rendszerváltásig. Onnan bűzlik az egész. Adjunk kedvezményeket az állampolgároknak. Oké! De miből, amikor deficites az államháztartás. Ne legyenek megszorítások. Oké! legfeljebb vissza kell fizetnünk az EU-s támogatásokat kamatostul, aminek az lesz a vége, hogy megszűnünk létezni mint ember, mint önálló független állam. Vagy az a baj, hogy a megszorítások miatt három doboz ciginél kevesebbet tudunk majd elszívni?! Ha valakinek ez a gondja, akkor gratulálok hozzá...”
  • 224. pan.cser 2008. március 13. 09:01
    „Kedves Don Kartács! Úgy látszik még mindig Ron Werber korában élsz 2002-ben. Orbánékat kell támadni, hogy megszedik magukat, meg nem akarnak átláthatóságot stb. Ez mind igaz de az érintett személyek Gyurcsány Ferenc és a "kemény" csapat( a la Horn Gábor). Nézzünk körül: Az MSZP egy pénztermelő automata annak aki benne van a csapatban. A legtöbb milliomos a szociknál van. Összefonódás minden szinten, a volt MSZMP-és és KISZ-es mag nem vállalkozásból szerezte vagyonát, hanem lopta. Ennél az hirhedt angol kalózok, Morgan meg a többiek sokkal különbek voltak mert ők vásárra vitték a bőrüket minden kalandnál. A mi kalózaink nem, nekik lehetett ingyen üdülőhöz jutni, a házi fittnessterem után visszaigényelni az ÁFÁ-t, potyán jutni hitelhez, 1,5 millió kp-ért komplett gyárhoz jutni stb. Ez a szocialista párt, a rablóbanda felsorakozik a főnök mögött, mert rettegett ember hírében áll. Karsai jól tudja!”
  • 223. Don Kartács 2008. március 13. 07:12
    „Tudod itt egy nagy baj van, hogy az emberek sokszor azt hiszik, hogy valóban ők döntenek legyen szó bármiről, csak közben nem veszik észre, hogy a politikusok ezt hitetik el velük. Nem azért örülnek a tandíj, a vizitdíj meg a napidíj eltörlésének, mert ők akarták így, hanem azért, mert a politika azt magyarázta beléjük, hogy ez így jó. Amíg az ember nem képes kinyitni a szemét és valóban a saját tapasztalata alapján állást foglalni és dönteni, addig mindig ez lesz.”
  • 222. Tyutyu 2008. március 12. 20:03
    „Don Kartács!

    Arról beszélek, amit a válaszodban írtál. eggyik sem fog változtatni. Nekik ez így jó. Se a Vikike nem akarta, se a Fecó. Porhintés az egész, miközben minket kisembereket kizsigerelnek. csak az ő vagyonuk gyarapodjon. Korrupció felső fokon. Fejétől bűzlik a hal. Ebben az országaban már nagyon tömény a bűz!!”
  • 221. Don Kartács 2008. március 12. 19:51
    „Ezzel a résszel nem foglalkozik a jobboldal. Szóbahozták ezt, amikor az embereket kezdtél el felhúzni, hogy majd mi olyan szentéletű emberek leszünk, hogy kiharcoljuk:
    - politikusaink csak számla alapján számolhassanak el
    - az az átlagbér a KSH honlapján valóban átlagbér lesz és nem a politikusok bérével súlyozott mutató.

    A fidesz volt élből az első, aki leszavazta a ferinek azt a javaslatát, amely élesen szembement az összes politikussal, mert megpróbálta volna megszorongatni az összesnek a tökét az elszámolás keretében. Ugye itt kezdődik a jobboldal: húzzuk a népet, de ugyanakkor először magunkat szedjük meg, aztán ha marad még valami, akkor cselekszünk. Az emberek többsége szó szerint valóban hülye, mert elhiszi a viktor dajkameséit is a baloldali storykkal együtt, de ugyanakkor a viktornak addig kellenek az emberek, míg vissza nem kaparintja a hatalmat, utána le lesz szarva mindenki, mert fignja sincs, hogy miként kellene talpraállni.”
  • 220. Tyutyu 2008. március 12. 19:41
    „Don Kartács!

    Bizonyos szinten igazad van, de emlékezz vissza, a drasztikus gázáremeléskor a Gy Fecó közölte, hogy a világpiaci árakat nem tudja megállítani a határon. Igaz!! De a bérekkel ez sikerült. az összes politikusnak jólmenő vállalkozásai vannak. Tőlünk 100 Km-re nyugatra egy átlag család 2 dolgozóvol cca. 1 MFt-ot visz haza. Abból ki lehet fizetni a világpiaci árakat. 100.000. Ft.ból is??? Az extra profitot meg lenyúlja a nyugati tőkés, meg a polirikusok. Azután számla, illetve kimutatás nélkül felveszik a költségtérítést is. havi több misit. Nekünk meg marad az utolsó fillérigtörténő elszámolás, adózás. Demokrácia, egyenlőség?? Wels Állatfarmja jut eszembe, ahol a disznók vették át a hatalmat az embertől: "Mindenki eggyenlő, de az eggyenlők között is vannak eggyenlőbbek.". Röhej!! Aztán jól ki is csinálták a többit. Itt is eztörténik. Ők dúskálnak könnyedén lavíroznak, a többi meg is dögölhet, nem számít!! Korrekt??”
  • 219. Don Kartács 2008. március 12. 15:15
    „szerénke, jogos, 5 pont, valóban elnéztem.....

    De amúgy továbbvihetjük azt is, amit mondasz. Pl.:
    - a gáz ára függ az orosz-ukrán vitától is, függ attól, amit Te is mondasz mennyi a világpiaci ára, függ attól, hogy mennyiben nőnek a fenntartási és karbantartási kötelezettségei, stb.
    - a benzin ára is amiatt nő, mert a nemzetközi piacon nő az olaj ára. Magasabb olajár, magasabb benzin. Magasabb benzin, magasabb gáz egyenlő magasabb költség, kiadás, amelyet az eladók, függetlenül attól mit adnak, vagy netán szolgáltatnak a vevőkkel megfizettetnek. A kormánynak a nemzetközi ügyekbe beleszólása? Nonszensz. Minden mindennel összefügg. Ha valami növekedik globális szinten, akkor minden változik, és erről, ahogy szerénke is mondja, nem a poltikusok tehetnek, hanem a piac. ( Jól mondom? )”
  • 218. szerénke2 2008. március 12. 14:57
    „Don Kartács!
    Látod pan.cser pontosan értette az én mondanivalómat,Te pedig félreértetted!
    Pan.cser! Hogy ki harsogott túl kit,azon lehetne vitatkozni.Nem vitatkozom, inkább vedd elő a FIDESZ 2005 -ben készült választási programjátés döntsd el Te, hogy ki tudott nagyobbat mondani ,akkora államadósság és akkora költségvetési hiány árnyékában, mint azt "felelős politikusaink" minden bizonnyal látták,látniuk kellett.A "nagy leromlás" kezdetét a FIDESZ propagandája jelölte ki számotokra azzal a Medgyesi féle jóléti rendszerváltással, amit maguk is lelkesen megszavaztak, mert politikai érdekük úgy kívánta.Vajon melyik FIDESZ közeli közgazdász mondta akkor, hogy "baj lesz ebből gyerekek!" Emlékeim szerint egyik sem.Még azt is megkockáztatom,hogy akkora nagy baj nem is lett belőle, legalább némileg enyhítették az egészségügyben és az oktatásban dolgozók tényleg tarthatatlanul rossz bérhelyzetét.Valaki most is szólhatna Gaskóéknak, hogy baj lesz ebből gyerekek!Persze ez más tészta.Valaki akkor is elmagyarázhatta volna, hogy emberek, a gáz nem egy fixáras termék, a gáz ára törvényszerű,hogy igazodik a világpiachoz, és az bizony annyi amennyi. Nem ,helyette napi rendszerességgel adta elő a TV-ben Áder, hogy az a csúnya Lendvai mit mondott a gázárról.Ezt oly hatékonyan tette,hogy közületek több ezren még mindíg azt hiszik, hogy a gáz ára kimondottan a csúnya kormány, mi több Gyurcsány műve...Hogy most akkor min is vitatkozunk? Talán azon, hogy ki is az agymosott.
    Gondoskodó önkormányzatok? Látod,hogy a gondoskodó önkormányzat milyen tempóval igyekszik Orbán programjának egyetlen üdvözítő megoldását alkalmazni? Most módja és lehetősége lett volna az iparűzési adó mérséklésével könnyítani a munkaadók,vállalkozók terhein!Tette? Teszi?-esze ágában sincs.
    Akkor kinek is lehet hinni.Ami most van nem a kormánypártok felelőssége, hanem a mindenkori politika felelőssége, és ha ezt te és hasonló gondolkodású társaid minden áron egy, azaz egy ember nyakába akarjátok varrni, felmentve ezzel a mindenkori ellenzéket , az a Te felelősséged is, aki egyébként legalább fogalmazni tud,és el tudja mondani a véleményét, akire talán ha csak
    -e szűk körben is ,de odafigyelnek!”
  • 217. Don Kartács 2008. március 12. 14:09
    „Kijavítalak: a nagy leromlás folytatása. Onnantól kezdődött a nagy leromlás, amikor Bokrost leváltották, mert a politikáját nem akarták továbbvinni. Nem sok idő volt a leváltás és a fidesz megszavazása között, úgyhogy istenigazából, aki a sülyesztő felé kezdett el terelni az pont a ti hőn szeretett kormányotok volt, amit a medgyessy korszak csak továbbvitt. Szóval ismét terelés van a felelősségről nagyon is.

    Öngondoskodás igen, mert egyre többet vár el a magyar az állam, de egyre kevesebbet ad, eleve, hogy ha akarsz valamit egy ilyen szar helyzetben gondoskodj magadról. Az emberek zöme annyira elkényelmesedett, és mindent az államtól vár, hogy azt sem tudja mit jelent takarékoskodni, meg spórolni.”
  • 216. pan.cser 2008. március 12. 13:24
    „Kedves Don Kartács és szerénke! Akárhány Kaya Ibrahim járta az országot, ha felálltak Orbánnak hanem, egy biztos nem ő vitték gallyra az országot. Feledés homálya? Nos lebbentsük fel a fátylat: Kovács László, Lendvai Ildikó egymást túlharsogva hirdették: Jobban is élhetnénk, és jött a Medgyessy féle jóléti rendszerváltás, mint utóbb kiderült ez volt a NAGY LEROMLÁS kezdete. Most akkor min vitatkozunk? Cseresznye ügy nem a Fidesz ügye volt, akkor én is derültem rajta. Ez jutott eszembe mikor a hipermarketben tegnap este vettem egy zacskó édes chilei szilvát! Akkor én sem hittem volna! Aztán ma reggel láttam egy gólyát, arról meg az kezdett derengeni, hogy volt egy SZDSZ plakát tele madárfészkekkel, fiókákat etető anyamadarakkal. Az aláírás: Gondoskodó önkormányzatokat! Most másként nevelnek, a Kóka csapat ma már azt szorgalmazza, hogy mindenki gondoskodjon magáról. Szóval a fátylat emelgethetjük, minél jobban benézünk alája annál világosabb a kormánypártok felelőssége. Csak önmagukat okolhatják a mai helyzetért!”
  • 215. Don Kartács 2008. március 12. 12:46
    „pan.cser, arról senki sem tehet, hogy amit saját szemével tapasztal, az esetenként nagyban hasonlít ugyanazokra, amit esetlegesen a bal oldal mond. Igen kitartok a véleményem mellett, mert amit én mondok azt láttam, és nem etettek be, mint benneteket.
    Azonban, ha jobban észreveszed nem a Feri mellett állok ki, hanem csak azok a pontok mellett, amelyet a baloldal képvisel, ld. fentebbi ok miatt. A baloldal nem vonul a feri után, ha így lenne, akkor nem gondolkodnának azon, hogy leváltják. A jobboldal viszont kutyamódjára követi viktort, akinek mivolt nagyban hasonlít Adolf Hitlerérhez a megzakkanása előtti 10 évben folytatott hangzatos szózataihoz.
    A tapasztalataim alapján, amint nap, mint nap látok nekem az jön le, amit idegességében a feri mondogatott anno : el lehet menni. Legyen hatalmon a fidesz, de én csomagolásra készen állok, mert az üres szöveg mögött nem látok rációt és terveket, tetteket arra, hogy itt bármi is helyreálljon.

    Szerénke, Orbánt jogosan vádolták, merthogy
    - szép dolog a lakáshitel, amivel előhozakodtak, de nem volt hozzá stabil alap, és főleg azok szedtek össze jópár lakást, akik nem éppen a szükségember kategóriájába tartoznak.
    - családi pótlékot megvonták, de a segélyeket ugyanúgy adták, másrészt pedig nem láttam azt, hogy valóban kézzelfogható gyakorlattá vált volna, hogy aki nem járatta a gyerekét iskolába nem kapott családi pótlékot. Ha mégis volt, akkor megoldotta más segélyek formájában. Próbálj meg egy olyan zsákot összevarrni állandóan, amelyben a rák újra és újra kivágja azt, csak mindig máshol. Mi a jobb megoldás? Levágni a rák ollóját, vagy foltozgatni mindig a zsákot?

    Nem akarom védeni a ferit, mert számomra nem szimpatikus, de még mindig mindenki elferdíti az öszödi beszéden elhangzottakat. Mert egy valamiben nagyon egyetértek vele, nemcsak az mszp, de az összes más pártbeli politikus ott verte át a népet, ahol csak tudta. Amit pedig viktor kiharcolt az nem épp demokratikus tekintély, hanem kísértetiesen hasonlít a régi feudális rendszerbeli nagy végigvonulásokra. Ha valóban olyan lenne, mint amilyennek állítod, nem buzdítja az embereket aggresszíróra, nem küld provokátorokat, nem szólítja fel őket élő adásban burkoltan arra, hogy most március 15-tel nem kell balhé, nem támadja a rendőrséget, hogy ha rendet teremt hülye, most meg ha nem fog rendet tartani akkor hülye. Sorolhatnám még a sorokat, amiket a jobboldal úgysem fog sose észrevenni. Az okot szintén leírtam.

    Végezetül. Megnézhetjük az általad említett vitákat. Az egyik fél valamit mond, a másik azt kiegészíti, önálló gondolat? nuku. Jó népvezér, értelmes önálló gondolatot, amely nem a hergelésre és az aggresszió keltésére utalna még nem hallottam el a szájából.

    Az álláspontom pedig végleges : legyen viktorotok király, ahogy akarjátok, de akkor az országnak valóban vége, és akkor majd benyújtjuk a többletköltségünk számláit felétek, hisz úgyis olyan gazdagok vagytok, hogy fizettek be annyit az államnak, hogy mindenki luxuskörülmény között élhet.”
  • 214. georg 2008. március 12. 11:13
    „206. Summa izé, vagy ki vagy?!

    Szerintem te is valami pozitív tulajdonságot vélsz felfedezni magadban, de a paraszti hozzászólásod arra vél következtetni, szóljak, hogy ne higgy magadnak. Rendkívül alacsony intelligenciájú lehetsz...”
  • 213. szerénke2 2008. március 12. 10:24
    „Kedves Don Kartács!
    Vedd észre végre, hogy az Ezüsthajó csak egy fantom volt, eltünt az emlékezés ködében, Kaja Ibrahimok, Joszip Tot-ok már nem járják az országot, hogy tönkretett cégeket vásároljanak fel, jótékonyan megszabadítva őket adóterheiktől, nincs már Torgyán József,aki chillei cseresznyét vésárona nekünk, mellékesen tönkrevágva az ország mezőgazdaságát.
    Soroljam még? Nem sorolom, mert ezeket a tényeket jótékonyan borítja a feledés leple, pedig ezektől volt az ország bizakodó és optimista hangulatban,(ahogy pan.cser írja),hogy ilyen többé nem fordulhat elő.Ezért is kellett menni annak, azoknak, akik támogatták a tenni akarókat(lakásokat vásárlókat) jókora terhet hagyva az "utókorra"(állami támogatás). Szelíd erőszakkal próbálták megoldani a cigánykérdést,egyszerűen nem fizettek családi pótlékot annak aki nem járatta iskolába a gyerekét.Okos gondolat,talán van is ebben ráció, csakhogy semmit nem oldott meg. Orbánt teljesen alaptalanul vádolták királykodással, führerezéssel.Ő csak tekintélyt teremtett magának, ő csak elvárta,hogy kormányának tagjai felállva üdvözöljék a kormányülésre való beléptekor.Ő egy igazi demokrata volt.Ma így emlékszik a nép.Ő volt az,aki Nemzeti Konzultációt szervezett, kikérte népe véleményét,igaz,kissé megkésve.Gyurcsány hazug politikus. Ezt tudjuk Öszöd óta.
    Milliószor hallottam érvként,hogy a választási vitában tagadta a vizitdíj és a tandíj bevezetését,megerősítette adócsökkentési szándékát.Egyetlen egyszer nem hallottam azt, hogy O.V honnan a francból tudta azt, hogy mit kell kérdezni, hogy később, ha szükség lesz rá hazugságon lehessen érni vetélytársát.
    Talán akkor ő is úgy gondolta, hogy égető szükség lesz az adóemelésre,a vizitdíjra, meg a tandíjra? Különben miért kérdezte volna? Amúgy meg magam is úgy látom,az a bizonyos korona félig már a fején van.Csak remélni tudom a köz és magam érdekében, hogy jó király lesz belőle.”
  • 212. pan.cser 2008. március 12. 09:00
    „Kedves Don Kartács! Elismerést érdemel a kitartásod, amellyel az szoc-lib kormányzatot támogatod és ugyanilyen hévvel húzod le a lassan már egy évtizede hatalomra került OV-t. Csakhogy ők nem rontották le az országot, támogatták azokat akik tenni akartak, szelíd erőszakkal vették rá, a gyerekek szüleit, hogy iskolába járassák gyerekeiket stb. Az ország felét optimista bizakodó hangulat jellemezte. Ma már a baloldali szavazók sem optimisták. Viszont látjuk Gyurcsányt, olyan pozicióban, amelyben a királykodással vádolt, führerezett Orbán sohasem volt. Gyurcsány igazi beképzelt majomhoz hasonlóan(elmebeteg), rosszabb esetben diktátorhoz, legfőbb hadúrhoz hasonlóan mindenbe beleszól. Emlékszel bizonyára amikor a pincérekkel foglalkozott, aztán az orvosokkal, majd rendőröket irányít . stb. Most legújabban személyesen intézkadik egy vezérigazgató leváltásáról. A szoci párt el fog süllyedni Gyurcsánnyal együtt. Én nagyon sajnálom a pártot, de saját maguknak köszönhetik. Kitartás Don Kartács a végső bukásig! Nem kéne inkább Gyurcsány hazaküldeni Klárikához?”
  • 211. Don Kartács 2008. március 12. 01:26
    „Na vegyük sorba....

    205) lajcsika
    Két megjegyzés:
    1. A nappalisok sírnak a legjobban, amikor pont ők azok, aki nem tudnak semmit megbecsülni, mert a nagy ingyenesség miatt a többségük pusztán a szórakozás kedvéért jár egyetemre, ezáltal 2-sel végighúzva önmagukat túlértékelve kerülnek piacra. Nem mondom azt, hogy nincsenek valóban tanuló egyének, de pont ők alkotnak kisebbséget, és a többség, akiket érintett volna a tandíj általánosítássá teszi joggal a kérdésüket, helyzetüket, és nincs alap, ami miatt őket külön kellene választani. Amire utaltam tehát : biztosítsátok minden családnak az anyagi jólétet, hogy ne kényszerüljön rá rengeteg diák a költségtérítéses formára, és akkor joggal mehettek ki tüntetni, mert akkor valóban mindenki állami támogatás keretében tudja végezni a főiskoláját. De a mai napig az tudja leginkább megbecsülni a végzettségét, aki munka mellett tette meg, mert ő valóban megdolgozik és vért izzad, mivel nem engedheti meg magának azt, amit sok nappali megenged.
    2.) A minimálbér emelésre csak annyit reagálok : amikor hirtelen megugrott a minimálbér összege, ott mutatkozott meg az, hogy nagyon-nagy probléma van, és az, ha jól emlékszem az 1998 - 2002-es ciklusban volt, de mérget nem veszek rá.

    207.) Lucifer
    Abban az értelemben tisztavérű magyar, ahogy a szó valódi jelentése tükrözi határon belül sincs rá példa. De ugyanakkor ismeretes fogalom az átvitt értelem. Ergo : tisztavérű magyar nekem azt jelenti, aki valóban itt él ebben az országban és úgy magyar, és nem pedig más ország állampolgára, máshova fizeti adóit és közben, ha ideeszi a fene, akkor még mi adakozunk neki, ha beteg lesz, mert OV minden határon túli magyarnak bizonyos jogokat megszavaztatott

    209.) Igen, valóban csak az ő magyarázatát fogadom el, mert nem vagyok hajlandó egy olyan jobboldali elvet elfogadni, ami önmagát ténynek nevezi, a terv valójában viszont inkább a feketegazdaságra utal. Csak van egy érdekes pont. A jobboldal fel tudta húzni annyira az embereket, hogy ha egy baloldali politikus fingik a Jancsik felháborodva nekiesnek és közben nem veszik észre, hogy szeretett hősük az orruk előtt írja le olymódon tervét, amely a gazdasági életben manipulatív és bármikor jogilag büntethető, hisz papíron egy jövedelmet akárhányszor és féleképp fel tudsz osztani, de a sok változat mögött csak az egyik mögött lesz pénz. Ez amolyan itt a piros hol a piros csak nagyban.

    210.) pan.cser
    OV megjegyezte, szép elmélet, gyakorlatban pedig osztogatott, mégszebb gyakorlat. A kedvezményes lakáshiteleknél is boldog boldogtalan igényelte, főleg azok, akik olyan jövedelemforrással rendelkeztek, amelyből akár 3 lakás egyidejű vásárlása is könnyen kifutotta, csak pont azoknak nem jutott belőle semmi, aki valóban rászorult volna a program lényegére. Széchenyi terv sem jöhetett volna létre, ha előtte egy megszorítás nem állítja helyre viszonylag helyre a mérleget. Egy valamit elismerek, OV elkezdte az osztogatást, a Medgyessy kormány folytatta, majd mikor már 9. éve ment az osztogatás kaptak észbe, hogy nincs hozzá kellő alap. Csak az kicsit szánalmas, hogy mind a 9. évnyi osztogatásért egy oldal legyen a felelős, mert közben a fidesz mossa kezeit, és a saját sarát hárítja át másokra. Szépen beszélni mindenki tud, mert a magyar beetethető. Ezt Viktor ügyesen kihasználta, mert szó szerint azt teszik az emberek, amit ő akar. Szabad akarat? Persze, van szabad akarat, mert Viktor azt mondja szabad akaratod van, de valóban van-e olyan szabad akaratod, amit a saját öntudatod diktál, nem pedig más ember üres locsogása, ami mögött nem látni tartalmat.”
  • 210. pan.cser 2008. március 11. 23:24
    „Kedves Don Kartács! Tetszik nekem, hogy saját magatoknak mondtok ellent. OV. még miniszterelnöksége idején megjegyezte: Nem helyes dolog az, hogy erős, egészséges emberek segélyből akarnak megélni! Az kapott családi pótlékot aki a gyerekét iskolába járatta stb. Pontosan a szocialista párt volt az aki rászoktatott sok embert az állami pénzekből való élésre, ingyen ebédet osztogat, még arról is leszoktatott embereket, hogy a gyerekeiket táplálják, ez is állami feladat lett. Még néhány napja, Kóka, amikor az újságírók a szlovák száguldó gazdaságot szembeállították a lesántult magyarral, azzal példálódzott, hogy hasonlítsuk össze a családi pótlékot meg a segélyek rendszerét is a magyarral, a magyar mennyivel jobb. Vagyis védelmébe vette azt a magatartás amit most felrósz milliónyi embernek. A baloldal nevelte, ösztönözte őket az eltartott mentalitásra. A vizitdíj a munkás többség számára jogosan nem így merül fel, hanem úgy, hogy ő fizetett előre a szolgáltatásért, ezért jár neki az egészségügyi ellátás. Nem kell összemosni a lumpenek dolgát a szorgalmas, igyekvő többséggel. OV. mondta egyszer: Azokat kell elsősorban támogatni, akik vállukon hordják az országot. 2002-től ez az elv módosult a következőképpen: Azt nyúzd akit lehet, lehetőleg 7 bőrt arról aki tesz is valamit a hazáért!”
  • 209. magyaro 2008. március 11. 22:12
    „Don Kartács
    Elfeledtem, hogy te csak a pártatlan média és kormányod magyarázatát fogadod el, a tények nem érdekelnek.”
  • 208. magyaro 2008. március 11. 22:08
    „Don Kartács ("A vicc az, hogy az a magyar, aki Trianonkor kerül határon túlra már kihalt, kevertvérűek vannak már csak, hisz a tisztavérű magyarok száma külföldön fokozatosan csökken. ")
    Te tartod magad baloldalinak??? MI az internacionalizmus arra nem emlékszel????
    Különbem mint "kevert" magyar, csak az létezik, sőt Európában nincs is "tiszta" faj!!!
    Nézz utána, a kettős állampolgársággal, nem minden jogot kaptak volna meg.”
  • 207. Lucifer 2008. március 11. 21:48
    „Don Kartács!
    204-es hozzászólásodra ("A vicc az, hogy az a magyar, aki Trianonkor kerül határon túlra már kihalt, kevertvérűek vannak már csak, hisz a tisztavérű magyarok száma külföldön fokozatosan csökken. ")reagálva megkérdezném:ki a tiszta vérű magyar?Csak mert aki a hazánk határain belül él,az sem az.Gondolod,hogy akad olyan magyar család,aki nem keveredett semmilyen mértékben az anno itt állomásozó oroszokkal ,a németekkel,anno a törökökkel,tatárokkal etc...Mitől lesz valaki neked "tisztavérű magyar"???”
226 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Motorost gázoltak a 83-ason

Hétfő este 19 óra körül, a 83-as úton egy fiatal férfi segédmotorkerékpárjával eddig tisztázatlan… Tovább olvasom