Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

Megkaphatja a falu a Rábca-hidat

Abda - A jelenleg lezárt Rábca-híd Abdánál átalakítható gyalogos- és kerékpáros-közlekedésre. Ez azért jó hír, mert így kisebb költséget jelent a falut Győrrel összekötő bicikliút építése, nagyobb az esélye, hogy mielőbb megvalósul.
A kerékpárút megvalósításához, ami Abdát Győrrel kötné össze, meg kell oldani azt is, hol vezethet át a nyomvonala a falu határában folyó Rábca fölött. Korábban úgy tűnt, erre a két meglévő híd közül egyik sem alkalmas. Jelenleg nem is. Ugyanis ahol a gépjárművek haladnak, nincs hely biztonságos biciklisávnak, a régit pedig gyalogosok sem használhatják, életveszélyessé vált. Erről már korábban is írtunk, az abdai képviselő-testület azonban azóta is kereste a megoldást, a pályázati pénzen, amit a kerékpárút terveztetésére nyert, új hidat is terveztetett.

Fejleményt az ügyben az jelent, hogy a jelenleg nem használható, a Rábca fölött átívelő építmény állapotfelmérése során kiderült: alkalmassá tehető kerékpáros- és gyalogosközlekedésre. Tulajdonosa, kezelője, a Magyar Közút Kht. hivatalosan megkereste az abdai önkormányzatot azzal a kérdéssel: ha felújíttatja a régi hidat, átveszi-e azt és a rá vezető utat a falu. (A közbeszerzési értesítőben már meg is jelent a felújítás elvégzésére meghirdetett pályázat.)

Egyelőre lezárva: Ha felújítják, gyalogos- és kerékpáros-közlekedésre alkalmassá teszik a régi közúti vasbeton íves Rábca-hidat, akkor átveszi azt működtetésre az abdai önkormányzat. Ezen vezethet át
Egyelőre lezárva: Ha felújítják, gyalogos- és kerékpáros-közlekedésre alkalmassá teszik a régi közúti vasbeton íves Rábca-hidat, akkor átveszi azt működtetésre az abdai önkormányzat. Ezen vezethet át


A település vezetése – azért hogy megfelelő ismeretek birtokában tudjon dönteni a képviselő-testület –, a győri Széchenyi-egyetem szakembereitől kért segítséget, szakvéleményt arról, mekkora költséget jelentene egy új kerékpároshíd fenntartása és mennyit a kerékpáros-közlekedés céljára felújított régié. Kiderült: ötven év távlatában is nagyjából ugyanakkora ráfordítást igényelnének, évi mintegy egymillió forintot. Emellett a most lezárva lévő, 1951–52-ben készült híd lassan ipari műemlék korába lép és a tervezett bicikliút nyomvonalába jól beleillik. Jellegzetes, szép formáját már megszokták a helybeliek, az arra járók. Arról nem is beszélve, hogy

egy új, harmadik híd építtetése szakértői becslések szerint mintegy 120–180 millió forintba kerülne.

Ha ezzel nőne a kerékpárút kivitelezésének költsége, az önkormányzatnak csökkenne az esélye a pályázati támogatás megszerzésére és nagyobb lenne a rá eső önrész, amit fizetnie kellene.
Mindezeket mérlegelve a képviselő-testület úgy döntött, elfogadja a Magyar Közút Kht. ajánlatát: teljesen felújított állapotban átveszi a gyalogos- és kerékpáros-forgalomra átalakított régi közúti vasbeton íves Rábca-hidat. Egyeztetést, pontosítást kért a téren, hogy pontosan mely területeket veszi így át és kérte, hogy ha már később a falué lesz a híd, a közbeszerzésben, ami a felújítási munkálatokra vonatkozik, részt vehessen az önkormányzat képviselője.

A kerékpárút tervei pedig már készek. Jelenleg földtulajdonosokkal folyik az egyeztetés, árajánlatot kaptak területeiknek arra a részére, amit a tervezett nyomvonal érint. Az önkormányzat hamarosan benyújtja a kivitelezés érdekében pályázatát, támogatást igényelve. A beruházás hídépítés nélkül is mintegy 240 millió forintba kerül; ehhez Abda nyolcvanszázalékos támogatásra számít.

Olvasóink írták

  • 1. matriné 2008. július 05. 12:54
    „Ezen is lehet egy mini-golf pályát kialakítani.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven pontról tárgyaltak a maratoni közgyűlésen

Győr - Nyári szünet előtti utolsó ülését tartotta a győri közgyűlés. Legtöbbet a nagyberuházásokról… Tovább olvasom