Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 10°C Még több cikk.

Még nincs megoldás az 1-es busz problémájára

Szeptembertől összevonták az 1-es és a 3-as buszjáratot, így el lehet jutni Marcalváros II-ről Újvárosba is. A probléma ott van, hogy a busz a hosszú útvonal miatt rengeteget késik.
A panaszosok szerint a megoldás pofonegyszerű lenne. A Volán-társaság szerint is minden megoldható, csak azt fizesse meg valaki – ez esetben Győr.

Kommentár nélkül idézzük a mintegy száz lakó aláírásával a szerkesztőségünkbe küldött levelet, melyekben az elhangzottakra reagálnak a levélírók:

„...ha a Kisalöld Volán illetékese utánanézne, hogy Szigetbe, illetve a városrészen keresztül hány járat – a 2-es, a 13-as, a 14-es és a 23-as – közlekedik, és összehasonlítaná ezt az adatot az új városival, belátná, nem alaptalan az itt élők felháborodása.

A 2-es és 14-es buszok olyan sűrűn járnak, hogy napjában többször egy percen belül három azonos számú járat halad egymás nyomában – van időnk megszámolni, amíg az 1-es re várunk..."

A lakók szerint: Pofonegyszerű lenne a megoldás, mégsem lépnek az illetékesek „Ezután szépen ott várakoznak a buszok a Liget utcai fordulónál (a 14-es végállomásán), talán a csodára, talán az utasok ra várva.

A megoldás pedig pofonegyszerű, a ráérő 14-es járatot mindössze két megállóval kellene továbbküldeni, és ezzel megoldódna az 1-es járat utasai- nak problémája. Az újvárosi járat késése esetén ugyanis igénybe vehetnék a gyakrabban járó 14-est. Ilyen egyszerű az egész, nem pedig Győr közlekedési rendjét milliárdokért megvál toztatni..."

„Minden megoldható, ha azt valaki megfizeti" – mondta a Kisalföld Volán helyiüzletág-ve zetője, miután ismertettük vele a levél tartalmát. Hozzátette azon ban, az érintett szakaszon (a két megállónyi távolságon) alig né hány utasra lehet számítani, a 14-es pedig csuklós busz, így fi noman szólva is luxus lenne az útvonalat így bővíteni.

A helyi önkormányzati képviselő számításai szerint körülbelül 500 méterrel kellene meghosszabbítani a 14-es útvonalát; Lencse Gyula helyiüzletág-vezető szerint viszont kilométerenként 400 forintjába kerül ez a Volán-társaságnak. Ezért is ismételte meg a kijelentését:

„Minden megoldható, ha azt valaki megfizeti." Márpedig a megrendelő ez esetben (is) a győri önkormányzat. S ha már szó esett az önkormányzatról és a városrész képviselőjéről, a panaszos levél utolsó mondata így hangzik: „Egyébként ezt a megoldást a választások előtt a körzet önkormányzati képviselője már beígérte, csak valahogy elfeledkezett róla..."

Kalmár Ákos képviselő ezt cáfolta, kedden azt mondta a Kisalföldnek: több alkalommal is kopogtatott ez ügyben a Kisalföld Volán ajtaján (s ezt a továbbiakban is megteszi), de megoldás sajnos így sem született a tömeg közlekedés problémájára. Annyi megjegyzést ehhez: a levélírók értelemszerűen csak a saját városrészüket, tehát Újvárost érintő panaszt fogalmazták meg, az 1-es busz viszont szeptember től Marcalváros II. és Újváros kö zött közlekedik.

Így a késések nemcsak a levélírókat, hanem a Győr többi városrészében élő lakókat is érintik. Ezért is kellene végre megoldást találni a problé mára. Sudár A lakók szerint, ha a 14-es járatot mindössze két megállóval továbbküldenék, megoldódna az 1-es járat problémája.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baross emlékét őrzik Ilavában

Győr állhatatosan ápolja és őrzi Baross Gábor emlékét, az eredmény pedig az egykori győri képviselő,… Tovább olvasom