Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Másfél óra alatt 14 gyorshajtó az M1-esen

A személyi sérüléses és halálos közlekedési balesetek száma nőtt duplájára az elmúlt év első nyolc havi és augusztusi adatainak összehasonlítása alapján az M1-es autópálya megyei szakaszán és az M15 autóúton.
Míg 2011 augusztusában négy személyi sérüléses közlekedési baleset történt, addig idén augusztusban nyolc; az első nyolc hónap összesített adatai tekintetében, míg a múlt évben, egy halálos balesetben két ember veszítette életét, addig az idén történt két halálos balesetben négyen haltak meg - áll a rendőrség sajtóközleményében.

A fokozott rendőri ellenőrzés egyik módszere a sebességellenőrzés. A napokban történt traffipaxos ellenőrzés, mikor egy felüljáróról mérték a közlekedési rendőrök a járművek sebességét, meglepő adatokat mutatott. A 1,5 órás ellenőrzés során 14 gyorshajtóról készültek felvételek, olyanokról, akik a megengedett 130 km/h sebességhatárt jóval meghaladóan vezették járművüket. A rekordot egy 186 km/h sebességgel közlekedő autós döntötte meg.

A közlekedők ezentúl is számíthatnak sebességellenőrzésre. Nemcsak a lakott területen belüli útszakaszokon, hanem a lakott területen kívüli és a gyorsforgalmi utakon is.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Oscar 2012. szeptember 18. 05:37
    „Kérdeznék de mit? Főleg tőled, aki olvasni is csak a nagybetüket tudod,ISMÉTLEM SZERB AUTÓBUSZ UTÁNFUTÓVAL120as tempó, nekem még mindig 80km/h.”
  • 28. Mankapunka 2012. szeptember 17. 16:10
    „Oscar Igen jól írtad,tűréshatáron belül van a 95 km/h. Sok személyautó is 145 km/h-val megy,mert tudja 150 a tűréshatár.
    Igen,az utánfutósra is a nagy kamionos sebesség hatályos.

    Szerb busz,ha le van tempó 100-ra vizsgázva,akkor mehet ennyivel nyugodtan. Kérdezz,hogyha nem tudsz valamit,szívesen válaszolunk.”
  • 27. Oscar 2012. szeptember 17. 11:19
    „Csak ennyi?
    Ha a kamionokat is ellenőriznék mindegyik a megengedett 80 helyett 90-95-110el megy.
    A következő: Külfüldi szgk +utánfutó,rajta valami személygépkocsi 100-110es tempó.Másfél óra alatt ezekből több tucat megy, nehogy ezeket ne ellenőrizze senki.
    Szerb autóbusz utánfutóval kb 120as tempó.
    MIRŐL BESZÉLÜNK??????????????????? Mit mérnek?”
  • 26. MotorosPista 2012. szeptember 16. 20:06
    „Nem ez volt a kérdés, de látom a lényeg lejött:))))))”
  • 25. dundi08 2012. szeptember 16. 15:11
    „21. MotorosPista
    Miért kell hogy feltétlenül baleset legyen? A te lelked attól lenne nyugodt ha baleset lenne? Szerinted miért beszéltem mondjuk én balesetveszélyes helyzetről?? Picit túlokoskodtad ezt most a szememben, mert elhiszed vagy nem, nem egyszer okoztak már nekem balesetveszélyes helyzetet az ilyen "tötymörgők". Az hogy baleset nem lett és mondjuk nem durrantottam bele amikor kijött a belső sávba elém 100-zal, nem az ő érdeme volt. Sőt neki állt feljebb hogy mit képzelek én hogy merek 130-cal menni autópályán. Picit rágódj még ezen szerintem...”
  • 24. netro 2012. szeptember 16. 12:23
    „22. xjs 2012.09.16. 08:19

    Hát nemtudom, mert pl most mikor mentünk pályán olaszoknál, külső sávban a 130-as tempónk lassú volt :) Fix trafit láttam, de azoknál, ahogy nálunk pl az m1esen, kiírták előre.”
  • 23. orbison 2012. szeptember 16. 09:35
    „12, 16:
    Ez igaz, de nem ott élünk, teljesen más az életritmus.... Nézzétek meg Törökországot, Oroszországot, Indiát, Kínát.. Ott a mi ritmusunk is kevés lenne, hát ne nyavalyogjunk.....

    Az autópályák ellenőrzését tényleg máshogyan kellene csinálnia a T. Sünöknek, ez a "felüljárólól radarozunk oszt´ annyi" egy vicc, az ország szégyene és vicce is (merthogy külföldieket így nem is büntetnek meg).”
  • 22. xjs 2012. szeptember 16. 08:19
    „13. netro: olaszok tényleg szarnak a szabályokra ami az indexelést és a sebességhatárokat jelenti. De pályán betartják azért, mert sok a fix trafi, meg a fizetőkapuk között is van hogy mérik az eltelt időt. Így ha a kettő között nincs is trafi, akkor is lebuksz hogy gyorsabban mentél.
    De főúton, falvakban tényleg leszarják :D”
  • 21. MotorosPista 2012. szeptember 16. 08:04
    „Sok okos wartyog itt a tötymörgésről, mégsem olvasni olyan híreket, hogy lassú hajtás következtében többen

    vesztették életüket!

    Milyen érdekes nem?”
  • 20. oPTiKa 2012. szeptember 16. 07:37
    „loglift, igazad lehet. magyarországon rengeteg átutazó okoz balesetet a fáradtság miatt. németországban a fö ok az ottani rendörség szerint a követési távolság és a sebesség helytelen megválasztása.”
  • 19. oPTiKa 2012. szeptember 16. 07:33
    „Ferke, persze, javult pár dolog. de pl. a reakcióidödböl adódóan egy bizonyos sebesség felett a féktávolság csak minimálisan csökkent. az eps, abs, stb. csak egy bizonyos határon belül müködhet. sokan ezt felejtik el....

    meg persze nem kellene összehasonlítani a német és magyar autópályákat. más szabványok alapján épültek...”
  • 18. Loglift 2012. szeptember 16. 07:30
    „Talán azt sem ártana megnézni, hogy milyen napszakban történik az autópályákon a legtöbb súlyos vagy halálos baleset, és hogy kik okozzák!”
  • 17. menyus76 2012. szeptember 16. 06:49
    „Tudomásul kell venni autopálya 130 akkor annyi.csak nálunk vannak autok de vezetni magyarok nem tudunk.csak a középső ujjal integetni.”
  • 16. páctivald 2012. szeptember 16. 02:53
    „Hollandiában a mai napig is 120 a megengedett autópályán. Oszt mégis odaérnek mindenhova.

    Emberek lassítsatok...minden téren!”
  • 15. Csetneky 2012. szeptember 16. 00:52
    „Kérdésem: A 14 "gyorshajtó" mennyi balesetet okozott?

    A tötymörgők - főleg autópályán - nagyságrendekkel veszélyesebbek. Megy 100-al, előzi a lekorlátozott kamiont, de a tükörbe nem néz bele a nagytudású.
    Folyik a pénzbehajtás, közben meg a bűnözők élik világukat.
    Nem jó ez így.”
  • 14. dundi08 2012. szeptember 16. 00:29
    „8. Ferke
    Mivel nem soproni vagyok én meg pont azt sz...m le hogy milyen ott a közbiztonság. Autóval viszont közlekedek, így nekem tényleg ez a fontosabb, szégyen vagy nem szégyen. Adott témánál majd kifejtheted a véleményedet az általad fontosnak tartott dolgokról is. :)”
  • 13. netro 2012. szeptember 16. 00:25
    „Most voltam olasz/horvát/szlovén utakon. Arrafele szarnak a sebességkorlátokra, a táblákra vagy épp az index használatára. Mégse láttam se pályán, se máshol balesetet. Mikor visszaértem mo.ra, az első ami eszembe jutott, hogy ha nem tudtam volna a határról, akkor is tudnám a közlekedés miatt, hogy itthon vagyok.. kint több mint 2 000 km alatt egy deka rendőrt vagy trafit nem láttam.. Itthon, közvetlen a határ után 10 km-rel (!) már belefutottam egybe. Túlkorlátozott, bürokratikus szar az ami itthon van.. Kint valamiért engedik a gyorsabb (településen belüli) tempót olyan helyeken ahol semmi nem indokolja a korlátot.. itthon meg inkább kitesznek pár 30-as táblát, végülis hadd sz***unk mi, autósok..”
  • 12. zrx_xzr 2012. szeptember 15. 23:19
    „xjs : a svedek azt mondjak, a csorok sietnek, aki gazdag, raer es elvezi az utazast :-)”
  • 11. zrx_xzr 2012. szeptember 15. 23:03
    „nemetorszagban annyival mesz sok helyen, amennyivel akarsz, nincs azzal semmi gond, viszont, ha ramesz a masikra, tolod le az utrol, stb, azonnali jogositvany bevonas, es kamerak vannak szep szammal .. igy ha 110-zel elozol, akkor a bmw is 110-zel megy mogotted 40-50 meterrel, amig le nem huzodsz, utana pedig folytatja az utjat 180-nal .. aki 180-nal tud haladni, annak az autojan gondolom fekek is vannak”
  • 10. Ferke 2012. szeptember 15. 22:34
    „oPTiKa: Sem a passzív, sem az aktív védelem nem ugyanaz... Ha szerinted ezek az autók ugyanúgy viselkednek 130-nál, mint a régiek, akkor olvass utána picit.”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Románok kötöttek bele a fiatalokba a Kálóczy téren

Győrben, a Kálóczy téren kérték a győri járőrök segítségét azok a huszonéves fiatalok, akikbe egy… Tovább olvasom