Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Másfél milliárdos útberuházás

A győri városházán 
ünnepélyes keretek között írták alá a 81. számú főút II. ütemű kivitelezési szerződését.
A 81. számú főút, Győr belterületi szakasz (Fehérvári út) térségének infrastruktúra-fejlesztése az elmúlt évtizedekben elmaradt. Ezen hiányosság mellett tovább fokozta a problémát a növekvő forgalom, valamint az a tény is, hogy az M1-es autópálya a várost délről kerüli meg és a megyeszékhelyről kivezető forgalom is ezt az útvonalat használja. A meglévő út 2x1 forgalmi sávos, nyílt árkos csapadékvíz-elvezetéssel, kétoldali járdával, szerény paraméterekkel kialakított útvonal. Burkolata a többszöri felújítás ellenére is elhasználódott. Az üzemelő közműhálózat korszerűtlen, elavult.

Már nem megfelelő

Az út a folyamatosan növekvő forgalmi igényeknek már nem felel meg, mert nem képes ellátni a város szerkezetében betöltendő forgalmi szerepét. Jelenlegi állapotában ugyanis a Fehérvári út nem tudja fogadni a Zöld utca, az Erfurti utca és az Adyváros mögötti út csatlakozását. További, már-már elviselhetetlen torlódásokat okoz a 81. számú főút és a MÁV Győr–Celldömölk vasútvonal szintbeli keresztezése. A rendelkezésre álló építési és szabályozási szélességek alapján a jelenlegi keresztmetszet tovább nem bővíthető. A Szigethy Attila út–Ipar u. jelzőlámpás csomópont kapacitástartalékai az eltelt negyed évszázad alatt kimerültek, a pályaszerkezet elhasználódott.

Két ütemben

Győr város rendezési terve régóta tartalmazza a Fehérvári út új, 2x2 forgalmi sávos bevezetőszakasza megépítésének szükségességét. Az említett közlekedési problémák megoldására a Nemzeti Autópálya Rt., a Győr-Moson-Sopron Megyei Állami Közútkezelő és Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata háromoldalú beruházási megoldást írt alá tegnap, melyben a 81. számú főút győri új bevezetőszakaszát két ütemben tervezik megvalósítani.

Ennek első része a kiemelt közútfejlesztési program részeként, a Nemzeti Autópálya Rt. beruházásában már megvalósult. Ennek folytatásaként az önkormányzattal és a közútkezelővel kialakított példaértékű együttműködés, előkészítő munka eredményeként írta ki a Nemzeti Autópálya Rt. a nyílt közbeszerzési eljárást a második ütem megvalósítására. A területszerzéseket a második ütem keretében is az önkormányzat vállalta jelentős anyagi ráfordítással, csaknem 450 millió forint ér tékben.

Különleges csomópont

A beruházás különlegessége lesz a Szigethy Attila út–Ipar u.–Fehérvári út csomópontban tervezett jelzőlámpás szabályozású, 3–4 sávos, körgeometriájú csomópont, amit az országban elsőként alakítanak ki. A kivitelezés tervezett ideje 2004. november–2006. május. A beruházás várható értéke másfél milliárd forint.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tervek Győr fejlődéséért

A város közgyűlése decemberben tárgyalja Győr stratégiai tervét, amelynek sorána lakosság véleményét… Tovább olvasom