Kisalföld logö

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 25°C Még több cikk.

Másfél év múlva autók mennek Győr új hídján

Győr - Még a 2010-es önkormányzati választások előtt elkészül Győr új, kétszer egysávos Mosoni-Duna-hídja. A fejlesztés révén körbejárhatóvá válik a város, és csökkenhet a belváros átmenő forgalma.

A 2006–2010-es ciklus legnagyobb győri önkormányzati közlekedési beruházása lesz a Szigetet Révfaluval összekötő híd megépítése. A fejlesztés mérföldkőhöz érkezett tegnap: a városházán kihirdették a tervezésre és a kivitelezésre kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. Borkai Zsolt polgármester kérdésünkre elmondta: a nyertes a Mahid, a Strabag és a Közgép alkotta KSM–2008 Konzorcium lett, amely egyedüli pályázóként indult a tenderen. A három cég bruttó 3 milliárd 236 millió forintos ajánlatot tett. Az összegben nincsenek benne a közműépítési költségek. Erre a győztes egységárakat adott meg, mert csak később derül ki, hogy pontosan milyen beavatkozásokra van szükség. A közgyűlés tavaly júniusban 4 milliárd 120 millió forintot tett félre a megvalósításra.

Győr új Mosoni-Duna-híd látványterv a Szigetet Révfaluval összekötő Mosoni-Duna-híd.
Győr új Mosoni-Duna-híd látványterv a Szigetet Révfaluval összekötő Mosoni-Duna-híd.


A beruházás tervei idén augusztusra készülnek el, így az építési munkálatok várhatóan ősszel kezdődhetnek meg. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, az új híd a kis Erzsébetnek is nevezett Vásárhelyi Pál gyaloghíd helyére kerül. Utóbbit nem bontják el, csupán arrébb viszik. Az első ütemben maga a híd készül el a szigeti és a révfalui csomóponttal. Ennek határideje 2010. augusztus 10.

Az első ütemben maga a híd készül el a szigeti és a révfalui csomóponttal.
Az első ütemben maga a híd készül el a szigeti és a révfalui csomóponttal.


A második ütem a csatlakozó úthálózat ki- és átalakításáról szól. Körforgalom épül a Rónay utca–Szövetség utca–Hédervári út, a Kálóczy tér–Egyetem tér csomópontban, a Petőfi híd szigeti hídfőjénél és a Rát Mátyás téren. Számos útszakaszt teljesen felújítanak, több helyre jelzőlámpák kerülnek, egyes szakaszokat pedig egyirányúsítanak. Mindez 2012 márciusára történik meg.

 Számos útszakaszt teljesen felújítanak, több helyre jelzőlámpák kerülnek.
Számos útszakaszt teljesen felújítanak, több helyre jelzőlámpák kerülnek.


Borkai Zsolt kérdésünkre úgy ítélte meg: bevált az a Győrben eleddig példa nélküli forma, hogy egyben hirdették meg a pályázatot a tervezésre és a kivitelezésre, mert így gyorsabban megvalósulhat a beruházás.
Látványterv: Az új hídon kamionok nem közlekedhetnek majd.

Korábban>>

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. kisem 2009. január 17. 21:53
    „ad. #11.)
    Érdekes következtetés, már ami a marhaságot illeti.
    Tavalyelőtt és korábban még nem, de 2008-ban már hozzájutott a város úgy plusz 7 milliárd forint adóbevételhez. Egyszóval, most van miből a hídra fordítani. Hogy csak kétszer egysávos lesz? Ja, hogy ne vonzza oda a forgalmat? De ki az, aki csak a másik két sáv kedvéért menne a hídhoz?
    Hogy kell, mi több már régen kellett volna, nem vitás. Hogy a felvázolt szűk kapacitással, az már -nagyon is- kérdéses.
    Az eleve elrendelt korlátozás pedig nem tűnik szerencsés döntésnek. Mint ahogy az sem biztos, az az üdvözítő, a legoptimálisabb megoldás, ha ugyanaz a szervezet a tervező, mint a kivitelező. A bekerülési összegre biztosan nincs jó hatással.
    Ami pedig az említett vadasparkot illeti. Akartak mellé még vidámparkot is. De 1965-ben elvitte az egészet a több hónapig tartó árvíz.”
  • 20. elemér 2009. január 17. 17:14
    „Ha az igazság magától értetodo lenne, nem volna szükség az ékesszólásra.
    - Cicero”
  • 19. fortuna54 2009. január 17. 14:54
    „Elemér.Te mindent csak a google térképröl ismersz? Azért böfögsz annyi gyermekes marhaságot össze.
    Gyere már egyszer m.országra,szeretnélek megismerni.En minden évben ott töltöm a vakáciomat,te mért
    nem? Ugy gondolom,téged apád a zacskojában vitt amerikában.Te csak iritálod a többi hozzászolot.”
  • 18. babuka 2009. január 17. 12:26
    „elemér! megint kezdődik az amerikázás?? :D”
  • 17. elemér 2009. január 17. 11:54
    „Elárulok egy titkot, ez mindenhol igy megy a világon és felesleges magyaroskodni. Elösször nincs elég pénz és rájönnek hogy késöb job lett volna többet költeni.”
  • 16. éaa 2009. január 17. 08:20
    „"Építsünk hidat, ha nem megy másképp, hát így kezdjük el, míg magyar szóra magyar szó felel."
    elemér 2009.01.17. 06:59 Juj,ne gyötörje magát, túl bonyolult önnek a külváros.”
  • 15. elemér 2009. január 17. 06:59
    „Nem vagyok tisztában a külvárossal, mert belvárosi vagyok. Nékem minden csak egy séta volt. Látom azt a sok hidat itt a Google téképen, de kicsit zavaros. Majd jobban utánanézek ha lessz Györben egy Google Street View.”
  • 14. Goldman 2009. január 17. 05:27
    „varpeter és VJack: Egyetértek...
    aTibi: szintén egyetértek, főleg az utolsó mondattal :)”
  • 13. Tabornok 2009. január 17. 05:25
    „ÁMEN!”
  • 12. VJack 2009. január 17. 00:32
    „A híd tényleg jó, hogy elkészül. Néha persze egy 20 méteres útszakasz felújítása fél év, de hát ugye nincs ember az önkormányzatoknál, aki ezt ellenőrizné.

    Az meg, hogy az önkormányzati választások előttre... na, arra sokat nem lehet mondani. Jó lenne, ha a vezetés nem játszótérnek nézné a várost, és barmoknak a lakóit.”
  • 11. aTibi 2009. január 17. 00:23
    „Ennek a készülő hídnak kellene ott állni ahol a Vásárhelyi Pál híd áll!
    Amikor az Egyetem tervei készültek csak is köz úti híddal jöhetett volna létre.
    Biztos van olyan aki emlékszik a fahídra? Jókat lehetett róla fejest ugrálni,persze előtte megnézni nem akadt-e el fadarab!
    Akkor azt mondták azért nem készü más csak a kis híd, mert a csatorna közmű miatt nem lehet!

    Nagy marhák voltak a komcsik! Elmentek a város éléről most lehet?---igen lehet!

    Közel 40 --azaz negyven évet vártam, hogy el fog készülni!
    Hányszor szidtam és mennyi időmbe ,-pénzembe került/ma is/ hogy a munkám végett átjussak a Rábán túli területről Révfaluba és vissza!
    Hány embernek okozott --okoz még ma is komoly gondot!
    A hülyeség, az eszetlenség !

    Ahova szánták a kis-hidat ésszerű elgondolás összekötni a ketté vágott Püspök erdőt!
    Lehet valakinek nagyon újat írok: ott volt a Győri vadaspark! azon a rész körül ahol jelenleg játszó és pihenő rész van kialakítva!

    Azért illett volna tudósítónak/ mert újságírónak egyik sem nevezhető/ezekre a dolgokra kitérni!
    A mai újságíróknak fogalmik nincs hol is élnek,milyen az adott hely múltja.
    Igaz amilyen a vezetés olyan a beosztott.

    Ja elfelejtettem, a múlt az örökség és fenn marad időtlen ideig!
    De a napi senki sztárok a fontosak! SZÉGYEN!
    aTibi”
  • 10. elemér 2009. január 16. 23:09
    „Györben nemcsak hogy a legtöbb hid van, de az mind magyar és még áll. Igaz hogy nagy teherforgalom ott nincs.”
  • 9. varpeter 2009. január 16. 23:06
    „Freehill (6)!
    Tekintettel arra, hogy városunkban közlekedéstudományokkal foglalkozó felsőfokú intézmény működik, csak jobban tudják... (ha-ha...) Helyi tudoraink szerint ugyanis a forgalmat úgy lehet szabályozni, hogy csökkenteni kell az áteresztő képességet, a keresztmetszetet (lásd pl. a Teleki-Pálffy csomópontot!!!). Erről egyedül a forgalom nem tud; ha szűkítik előtte a keresztmetszetet, nem fog csökkenni, hanem torlódni kezd. És ha itt problémák adódnak majd, nem lehet egyszerűen azzal megoldani, hogy az ostobán felfestett útburkolati jeleket (amikkel próbálták szűkíteni a szelvényméreteket) átfestik, megszüntetik (lásd: Tihanyi-aluljáró). A híd utólagos szélesítése nem egyszerű feladat - de gondolom, mi, hozzá nem értők hiába is szövegelünk, hisz a mi pénzünkből készül, miért dumálunk bele?”
  • 8. babuka 2009. január 16. 22:37
    „azért az aluljáró is nagyon kellett.szerintem...
    igaz, most már nem csak a Baross-hídon, hanem ott is araszolgathatunk reggel. De még mindig gyorsabb, mintha csak az öreg híd lenne.”
  • 7. TakácsTamás 2009. január 16. 21:44
    „Végre egy hasznos beruházás, városi pénzből. Nem ám aluljáró, 100 százalékos hitelre... Vicc.”
  • 6. Freehill 2009. január 16. 21:43
    „A gyaloghidat tudtommal jóval arrébb viszik, a Püspök-erdőhöz, ezért van szükség járdára is az új hídon.

    A híd azért nem 2x2 sávos, mert nem akarnak túl nagy (átmenő) forgalmat zúdítani a környező városrészekre, csupán a helyi igényeket kielégíteni - ugyanezért lesznek letiltva a kamionok is. (A városon átmenő forgalom számára a később megépítendő északi-nyugati elkerülőút szolgál majd.) Ugyanakkor ez egy kicsit ellentmondásos, mert az új híd a belváros tehermentesítését is szolgálná - az utóbbin átmenő forgalom átvételével -, ahhoz viszont valóban nem ártana a 2x2 sáv. Bár az is igaz, hogy a folytatása, a Petőfi híd még szűkebb...”
  • 5. babuka 2009. január 16. 21:34
    „azért jó lenne ha megépülne, de ÉSSZERŰEN! ha már egyszer költenek rá, legyen optimálisan kihasználható!”
  • 4. csakujpest 2009. január 16. 21:31
    „Remélem soha nem készül el...”
  • 3. kikelet_ 2009. január 16. 21:27
    „Ezek a képek már régiek, az egyetem tervei. Szerintem nem ez fog megépülni, de cáfolja meg, aki biztosan tudja.”
  • 2. Kadét 2009. január 16. 21:12
    „Csatlakozok az előttem szólóhoz.Ha megmarad a gyaloghíd akkor tényleg felesleges a járda a hídra és értelmesebb lenne kétszer két sáv járda nélkül. Amúgy meg hiszem ha látom. Már jó pár éve tervben van ez a híd, és tényleg nem értem miért nem építették még meg, mert jelentősen csökkentené a belvárosi forgalmat.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szentiván uralta a közmeghallgatást

Győr - Utak, szemét, iskolák – ezek a kérdések kerültek leggyakrabban szóba a győri közgyűlés… Tovább olvasom