Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Marcalváros csurig lett autóbusszal - besokalltak a lakók

Aláírást gyűjtenek a lakók a győri Marcalváros II. városrészen, mivel az autóbusz-decentrumban várakozó járművek sokszor szabálytalanul, balesetveszélyesen állnak meg.

A helyi képviselő szerint nyitott kapukat dönget a lakosság, a probléma hamarosan megoldódik.

Az egyik lakó szerint dél körül 19 busz áll a decentrumban, közülük jó párnak már nem marad hely, ezért van, amelyik a füvön, olyan is akad, amelyik a parkoló autók helyén vagy tilosban.

Jádi Imre, az egyik aláírásgyűjtő szerint igen balesetveszélyessé vált a helyzet, mivel a marcalvárosi kis utcából kikanyarodó
autók nem látnak a sokszor sofőr nélkül álló busztól.

– Nincs személyes problémánk a buszvezetőkkel, hiszen kényszerhelyzetben vannak. A kilencven család azért írta alá az állásfoglalásunkat, hogy a decentrumot helyezzék át máshová, mivel amikor kialakították, még csak három busz használta. Most viszont már tarthatatlan ez az állapot – mondta Jádi Imre.

Jádi Imre szerint tarthatatlan ez az állapot, a decentrum rég kinőtte a területet. Fotó: H. Baranyai Edina
Jádi Imre szerint tarthatatlan ez az állapot, a decentrum rég kinőtte a területet. Fotó: H. Baranyai Edina

Horváth László önkormányzati képviselő elmondta: ismeri a problémát, de szerinte a lakóközösség nyitott kapukat dönget.

– Tudni kell, hogy az önkormányzat néhány éve egy tízezer négyzetméternyi területet eladott egy vállalkozónak, aki piacot és vásárcsarnokot kíván építeni. Sokáig úgy tűnt, hogy a gazdasági válság ezt keresztülhúzza, de most reményeim szerint mégis megvalósulhat a beruházás. Az adásvételi szerződésben a vállalkozó vállalta, hogy a
jelenlegi helynél hátrébb kiépíti a decentrumot. A napokban megkeresett a Kisalföld Volán vezérigazgatója, kérve, hogy egyeztessünk a kérdésről, és én most azt üzenem a lakóközösségnek, amit neki is mondtam: kezdeményezem a helyszíni bejárást az önkormányzattal, a tulajdonossal, a társasággal, szükség esetén a szakhatóságokkal is.

Higgyék el, nincs szükség aláírásokra, meg merem ígérni a marcalvárosiaknak, hogy a probléma még az idén megszűnik – közölte portálunkkal a képviselő.

Amikor kialakították ezt a decentrumot, még csak három busz használta. Most viszont már tarthatatlan ez az állapot - mondta Jádi Imre.
Portálunk megkereste Pócza Mihályt, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatóját is, aki szerint a kérdést valóban meg kell oldani, hiszen a jelenlegi helyzet senkinek sem jó. Még akkor is meg kell oldani – teszi hozzá –, ha az egy központú irányítási rendszerre kiírt közbeszerzési eljárás sikeres lesz, mivel pihenőhelyekre a kiállási időkben később is szükségük van a buszvezetőknek. Ugyanakkor a Kisalföld Volán nem rendelkezhet a területről, s évek óta várja az önkormányzat döntését: hol legyen a decentrum, hiszen ennek ismeretében lehet tárgyalni a befektetővel is. Mint mondta: az elmúlt év decemberében kapták kézhez azt a 2008-as értékesítési hirdetményt, amely alapján a terület értékesítése megtörtént, e szerint az önkormányzat elképzelhetőnek látja, hogy a jelenlegi helyszín déli szomszédságában fekvő füves területet építsék ki e célra. Pócza Mihály leszögezte: ez ellen nincs is elvi kifogása, fontos ugyanakkor, hogy ne csak az egyébként okkal panaszkodó lakók, de a decentrumot használó utasok is elmondhassák véleményüket a megfelelő helyszínnel kapcsolatban.

Olvasóink írták

  • 11. Freehill 2010. április 18. 11:14
    „#8: "A jelenlegi autóbuszok zöme érinti a városközpontot. Miért?" - Azért, mert az utasok zöme oda akar menni :). Továbbá így biztosított az átszállás mindenről mindenre, a városban nem kell 1-nél többször átszállni. Szóval a városközpontot egyik külvárostól sem szabad elvágni, viszont a Munkácsy utcát enélkül is be lehetne - és jó is lenne bevonni. Az Újlak utcai vasúti átjáróról viszont könnyű belátni, hogy az *menetrendszerinti* forgalomra alkalmatlan.”
  • 10. Freehill 2010. április 18. 11:09
    „Pár éve valóban komolyan foglalkoztak a villamos kérdésével, én is sajnálom, hogy egyelőre lekerült a napirendről. Pedig számos kutatás bizonyítja, hogy a villamos - már csak az újdonság ereje miatt is - mennyivel több autóst képes átvonzani a közösségi közlekedésre. Legindokoltabb valóban Marcalváros felé lenne megépíteni, ahonnan - ha normál nyomtávval épül - rá lehetne vinni a MÁV-vonalra is, és a nagyvasúttal közös pályán kivinni Ménfőcsanakra (sok helyen van ilyen Németországban, Franciaországban, ún. "tramtrain"). Így a jelenlegi 22-es vonalat sem kellene kettévágni, és átszállásra kényszeríteni a csanakiakat, hanem a mai buszoshoz hasonló rendszerben működhetne a vonalcsoport. Ha már lenne elektromos rendszer a városban, akkor valóban el lehetne gondolkodni a közepes forgalmú vonalak (2, 7-17, 14, 23?) trolivá alakításáról is. Az ilyen rendszerek kiépítését az EU erősen támogatja, a gond inkább az üzemeltetéssel van, mert azt sajnos nem, és jelenleg a buszközlekedés is finanszírozási gondokkal küzd :(.”
  • 9. Edem85 2010. április 06. 21:22
    „nem muszáj villamos! Elég lenne a sima trolibusz is és akkor csak egy felső drótot meg pár villamos betáplálást kéne csinálni meg, pár jármű azt kész!!! Szintúgy támogatja az EU! Szegeden a troli hálózatot is fejlesztik!
    Na és akkor a 7-17 körjárat 17alváltozatai és a 22a-23/23a valamint a 2es lehetne nyugodtan troli! Ipar uti telephely lehetne Troligarázs!!!”
  • 8. njozsi 2010. április 06. 13:48
    „Több autóbusz végálloás kellene amit nem decentrumnak hívnának.
    A jelenlegi autóbuszok zöme érinti a városközpontot. Miért? Ezeket kellene decentralizálni. A Mukácsi és az Újlak utca például tömegközlekedésből ki van rekesztve. Miért?
    1950-es évekhez képest nem sok változás történt az autóbuszok útvonalában. Az új lakótelepek jelentenek "új színfoltot".
    Az előző városvezetés terveiben volt villamos vonalak építése. Le lett seperve az asztalról. Miért? Szgeden Deberecenben új vonalak épülnek. Miskolcon meghosszabítják a 1-es vonalát mintegy 3 km-rel. Mindezek uniós támogatással. Pécsett is vissza fogják építeni a villamost. Csak Győr marad el. Pedig a villamos környetzetbarát, gyors és csendesebb mint az autóbusz. Pályáját le lehet zárni a gépjármű forgalom elől. A Baross hidat úgyis fel kell újítani. Akkor már miért nem lehet úgy, hogy elbírja a villamos közlekedést? Igaz a Baross utat is ki kellene hozzá szélesíteni. Szerintem keskeny nyomtávú vonalakat kellene építeni. Ilyenek vannak pl. Pozsonyban, Zágrábban.
    A 17-es, 22-es és a 23-as autóbuszt ki lehetne váltani villamosközlekedéssel. Kevesebb korom kerülne Győr város levegőjébe.”
  • 7. Mankapunka 2010. április 06. 10:29
    „tarcus

    Meg még az lesz a bajuk,amire most nem gondolnak,hogy napközben hova parkolnak majd a kocsijaikkal,ah ide épül Marcalba a Lidl.

    Akkor meg ezért sírnak majd. Vissza fogják sírni a régi időket,figyelj csak.”
  • 6. tarcus 2010. április 06. 03:29
    „A délebbre tolással adtak a sz..nak egy pofont, mivel akkor majd azok fognak anyázni, akik délebbre laknak, az új társasházak és a nyugdíjasház lakói, meg a bolt körűl lakók. A piaccal meg akkora autóforgalom jön, mint a vásárcsarnoknál, akkor meg az lesz a baj, meg az árusok és járműveik, a sátortábor hetente 3x, az éjszakai áruszállításokról nem is beszélek.”
  • 5. Primax 2010. április 05. 18:12
    „Nem fogják áthelyezni.
    Van mögötte viszont hely, ez jól látszik a fotón.
    Ki fogják bővíteni.
    Szerintem.”
  • 4. raffy2 2010. április 03. 21:39
    „most mi a probléma?hogy ott állnak a buszok?de az jó,amikor reggel vagy este vagy akármikor nem kell átszállni másik buszra,hogy hazaérjenek?lassan már odajutunk,hogy a harangozás miatt is aláírást gyűjtenek.ez hihetetlen.”
  • 3. urbaniastapista 2010. április 03. 20:06
    „Lesz Piac.
    Mint Uszoda?”
  • 2. Tabornok 2010. április 03. 19:55
    „A Révai utcában is rendszeresen szabálytalanul parkolnak. Őket nem cseszegetik a rendőrök.”
  • 1. Roben 2010. április 03. 10:50
    „Miért az uijabb bevásárloközpont majd jobb lesz?A buszok nem jelentenek akkora problémát,mint egy amugy is zsufolt városrészben ujabb áruház nyitása.A személyautok gátlástalan száguldása meg szinte az egész városban szentesitve van. Biztos állnak idegen érdekek emögött is. Győr egyetlen még nem beépitett szélcsatornáját akarják beépiteni?Fantasztikus:(ujabb fák és zöldterület pusztitásával persze.Hazaárulo ez az önkormányzat!Hajrá Jobbik!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ünnepi esztendő a Pannonhalmi Főapátságban

Ünnepi esztendővel emlékeznek meg a Pannonhalmi Főapátságban a templomi orgona felavatásának 25.… Tovább olvasom