Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Már hat a zéró tolerancia

Győr-Moson-Sopron - Jóval kevesebb baleset történt az országban és a megyében az év első három hónapjában, mint tavaly. A rendőrség szerint ez a zéró tolerancia első eredménye.
A Központi Statisztikai Hivatal tegnap hozta nyilvánosságra az első negyedéves közlekedési baleseti adatokat. Eszerint az országban 10 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó karambol történt 2007 azonos időszakához képest.

A balesetek kimenetele még jelentősebb javulást mutat: a halálos balesetek száma 34, a könnyű sérüléssel járóké 6 százalékkal csökkent. Azok aránya, akik megsérültek, megközelítette az 5300-at, közülük 187-en életüket vesztették.

Minden második elhunyt vétlen volt.


Az életüket vesztett sofőrök 50, elöl ülő utasaik 56 százaléka nem használta a biztonsági övet.

A megyei rendőr-főkapitányság adatai szerint Győr-Moson-Sopronban 185 sérüléses baleset történt az év első három hónapjában, szemben az egy évvel korábbi 196-tal. A csökkenés mindössze 6 százalékos volt – látszólag. A megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője, Kiss Zoltán alezredes lapunknak elmondta: az autópályán történt balesetek tavaly még külön statisztikában szerepeltek. Amennyiben ezeket idén sem a megyei adatok közé számítanánk, a csökkenés 10 százalékos lenne.

A 185 megyei baleset közül 14 volt halálos kimenetelű, szemben a tavalyi 9-cel. Nagymértékben esett vissza a súlyos sérüléssel járó karambolok száma (80-ról 55-re), míg a könnyű sérüléseseké kismértékben nőtt (107-ről 116-ra).

Szabálytalan előzésre hat, műszaki hibára mindössze egy ütközés volt visszavezethető. Míg 2007 első negyedévében a megyei sérüléses balesetek 13, addig most csak 10 százalékát okozták ittasan.
A rendőrség a csökkenő tendenciát egyértelműen a zéró tolerancia tavalyi meghirdetésének és idei bevezetésének tudja be. Ismeretes, hogy idén januártól az ittas sofőrnek a helyszínen bevonják a jogosítványát. Az objektív felelősség, azaz az „akié az autó, az fizet" elvét és a jelentősen megemelt bírságot ugyan csupán május 1-jétől alkalmazzák, de úgy tűnik, a közlekedők rákészültek a „drákói szigorra".

„Amióta az autósok tudnak a szigorításról, visszaesett a súlyos sérüléssel járó balesetek száma. Ez azt bizonyítja, hogy ha történik is ütközés, a kisebb sebesség miatt a sérülés is enyhébb. A fokozott közúti ellenőrzéseknek köszönhetően egyharmadával kevesebb ittasan okozott baleset volt" – fogalmazott tegnapi közleményében a megyei rendőr-főkapitányság.

Minden negyedik baleset gyorshajtás, minden ötödik
az elsőbbségi jog meg nem adása miatt következett be. E kettő számít
a leggyakoribb oknak.

Olvasóink írták

  • 17. Váradi Péter 2008. május 22. 19:20
    „Szerintem is csak kamu az egész, játék a statisztikával. Aki barom volt eddig a közúton, barom marad továbbra is. Nekem valahogy úgy tűnt, hogy az országutakon száguldozó elmebetegek jelentős része több tízmillás terepjárón, vagy más kategóriájú luxuskocsin közlekedik. Ezeknek tökmindegy, hogy 30.000,- Ft vagy 300.000,- Ft a büntetés - kipengetik. Ugyanúgy végigelőzik a sort az előzési tilalom ellenére, ugyanúgy le akarják tolni (pl. Kapuváron, ahol az útépítés miatt hosszú szakaszon 30-as korlátozás van) az útról azt, aki betartja a korlátozást, ugyanúgy beledöngölnek a pirosba, mikor már leléptek a gyalogosok a zebrára (Győr, Baross-hídra a Városháza előtti felkanyarodó külső sáv 05. 21-én 16.15-kor, vagy 05. 22-én a 22-es busz (!!!) a Mónus-Nagy Imre kereszteződésben 14-14.15 között). A szigorítások önmagukban semmit sem érnek, lehet, inkább pszichológiai vizsgálatnak kéne alávetni azokat, akiket legalább két alkalommal megbírságoltak gyorshajtás vagy elsőbbség meg-nem-adása, netán más hasonló közlekedési szabálysértés miatt - persze, ehhez nem értek. Egy biztos: szerintem semmivel nem megnyugtatóbb a közúti közlekedési helyzet, mint egy évvel ezelőtt.”
  • 16. csöbrös 2008. május 22. 00:23
    „Én még olyan rendőrségi beszámolót nem halottam, nem olvastam,
    aminek a végkifejlete ne a működésük egyre jobban javuló haté-konyságáról szólna.”
  • 15. rendor hol? 2008. május 21. 22:19
    „Nezzuk csak. Gyorbol Sopronba menet, en voltam az egyetlen, aki betartotta a sebesseg hatarokat, es alig varta mindenki (meg a kamionok is!!!) hogy kielozzenek. Sehol egy darab rendor vagy radar. A rendorok csak Sopronban szeretnek buntetni, ha valaki 55-el megy (50 helyett), mert az ugye kenyelmes.
    Semmi tisztelete sincs a rendoroknek. "Szolgalunk es vedunk" - nevetseges. Bizonyitsak be!!!”
  • 14. pan.cser 2008. május 21. 21:52
    „A híreket olvasva, ez az amit nem hiszek! Sőt súlyosabbnál súlyosabb balesetekről szólnak a híradások, minden napra jut halál ebben az újságban is! Ha valaki 10-20-al túllépi a sebességet, attól még nem lesz baleset. Tudtam, hogy megint hazudni fognak, a döntéshozóknak igazolásokat kell gyártani. Gyártanak is. Öszödöm-böszödöm-böszmei hazugságok mindenütt. Sajnos túl sok a halott az utakon, ne beszéljünk félre!”
  • 13. pontvadasz 2008. május 21. 21:52
    „Nem tudom, ki hogy van vele:
    2007 1 negyedév 196 baleset
    2008 1 negyedév 185 baleset
    A balesetek száma 11-el csökkent - ez 10%? Engem nem így tanítotak %-ot számolni...

    És ha kicsit jobban belenézünk a táblába: 196 balesetből 2007-ben 9 haláleset volt. 2008-ban 185-ből 14. Ez szerintem nem pozitívum.”
  • 12. Webnagyi 2008. május 21. 21:02
    „Talán külön kellene választani a halálos és a könnyebb sérüléseket
    a statisztikusoknak! Mindjárt nem lenne olyan rózsás az eredmény.”
  • 11. G.I 2008. május 21. 20:35
    „Szerintem meg ideje lenne megtanúlni vezetni!! Má élég régóta járunk ki a sógorokhoz, sokmindent eddig nem sikerült el lesni.”
  • 10. szabályokatbetartó 2008. május 21. 19:17
    „szóval... a zéró toleranciát nem januárban vezették be igaz? A statisztikát meg onnantól kezdve nézik...hol az összefüggés? Amúgy meg amíg engem megbüntetnek, mert 95-tel megyek, mellettem elhajt valaki 130-cal, utána előz záróvonalon, semmi baj...neki nagy autója volt, nekem meg egy régi öreg...100-nál szétesik”
  • 9. Igazságosztó 2008. május 21. 18:11
    „Jobb utak,kevesebb baleset! ijen egyszerű lenne. azt kellene összehasonlítani hogy hány százalékát javították ki a főutaknak! de mi nem itt tartunk! bűnbakok mindig is voltak,és mindig is lesznek! ennyi!”
  • 8. FREDDY/S 2008. május 21. 16:18
    „Először az utak minőségét kell biztosítani ahhoz, hogy a gépkocsik műszaki állapota ne romoljon, mert ez is hozzájárul a balesetek előfordulásához, nemde...”
  • 7. csabi7105 2008. május 21. 16:16
    „Hogyan lehet két különböző évet összehasonlíani? Ugyanolyan utakon, ugyanolyan autókkal, ugyanolyan időjárási körülmények között, ugyanolyan idegállapotba volt minden és mindenki? Ez hülyeség!!”
  • 6. Autós 2008. május 21. 14:50
    „Kíváncsi lennék ha az autósok is zéró toleranciát hirdetnének a sok helyen tapasztalható méltánytalan közlekedési feltételek megszűntetésére.:))”
  • 5. colomano 2008. május 21. 14:07
    „A zéró tolerancia a 2. negyedévtől van. Az adatok az első negyedévit mutatják...”
  • 4. stef 2008. május 21. 13:16
    „Rainbow: az én olvasatomban ha 2007-ben 9, 2008-ban 14, az 5-tel több!!!!”
  • 3. Rainbow 2008. május 21. 12:40
    „Stef: annak a statisztikailag életben maradt 5 embernek és a hozzátartozóinknak igenis nagy eredmény.”
  • 2. hatalmas_kamu 2008. május 21. 11:01
    „ez egész egy hatalmas kamu, szedi az állam a pénzt, ennyi...statisztikát én is tudok gyártani!!!!”
  • 1. stef 2008. május 21. 10:50
    „9 helyett 14 halálos, háááát? annyira azért nem egyértelmü a siker...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bokros Lajos: A verseny nem ördögtől való

„Azért találkozom mindig szívesen vállalkozókkal, mert rengeteget tanulhatok a kérdéseikből"… Tovább olvasom