Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Már csak feleannyi a roncsautó Győrben

Júliusban még háromszáznál több roncsautó csúfította Győr utcáit, közterületeit, ma ennek már a fele se. A határozott intézkedések úgy tűnik, meghozták hatásukat.
illusztráció
Hosszas előkészítő munka után júliusban (egészen pontosan 22-én) kezdődött meg Győrben az utcákon „gazdátlanul" csúfoskodó roncsautók elszállítása. A gazdátlanul szót azért tettük idézőjelbe, mert persze minden autónak van (volt) tulajdonosa, mégha ezt nem is egyszerű kideríteni.

Sokan önként eltüntetik

Mostanáig a háromszáznál több roncsautóból eddig pontosan 39-et szállítottak az önkormányzattal kötött szerződés értelmében az Alcufer telepére. Ennél azonban jóval több eltűnt „szem elől", mondta lapunknak Cseh Ferenc, a városi közterület-felügyelet vezetője. Bizonyos procedúrát ugyanis végig kell járni, mielőtt az elszállításról szóló megbízást kiadhatják (pl. felszólítás harmincnapos határidővel). Tapasztalat, hogy a felszólítottaknak több mint a fele maga intézkedik a roncs eltávolításáról – néhányan jelzik is a közterület-felügyeletnek, hogy ezt megtették. Ma száz-százötven közöttire tehető a megyeszékhelyen a közterületet csúfító, a parkolóhelyet mások elől foglaló roncsautók száma.

Érdeklődés országszerte

Tapasztalat azonban az is, hogy a felszólítottak egy része csak pár utcával odébb tolja a roncsot. A felügyelőknek azonban úgymond jó az emlékezetük (s persze a dokumentációjuk), ilyen trükkel nemigen lehet becsapni őket. Nehezebb, lassúbb munka az elhagyott autók tulajdonosainak felderítése. Ilyenkor derül ki, hogy az autót régi tulajdonosa már réges-rég eladta (ezt adásvételi szerződéssel is igazolja), ám az új tulajdonos nem íratta saját nevére. Az sem ritka, hogy a papíron szereplő tulajdonostól három-négy emberen át vezet az út az utolsóig. Mindez persze rendkívül időigényes.

Nem igazán helyénvaló

A kiszabott bírság behajtása az önkormányzat részéről még kívánnivalókat hagy maga után, s információink szerint a jövő héten erről részletesen is tárgyalnak az érintettek, hiszen nem igazán helyénvaló, hogy az elhagyott autókat városi közpénzből elviszik a bontóba, míg a törvénytisztelő polgárok mindezt saját költségükre teszik... Mindazonáltal a győri tapasztalatok országos figyelmet keltettek, s például ez is szóba kerül majd a hónap végén Egerben, a megyei jogú városok értekezletén. A közterület-felügyeleti munkabizottság elnöke egyébként már a megalakulás óta Cseh Ferenc. Az értekezlet témája lesz egyebek között a térfigyelő és a rendszámfelismerő rendszerek működési tapasztalata: mindegyik érdekes és fontos téma.

Hová vihetik?

A témához tartozik: mit kezdhet az ember használaton kívülivé vált autójával? Az autóbontók finoman szólva nem veszik szívesen, ráadásul nem is igen tehetik, hiszen szigorúak a veszélyes hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi előírások. Mit lehet kezdeni például egy „kibelezett" Trabant műanyag, üveg-, gumirészeivel? A már említett Alcufer rendelkezik a megfelelő felkészültséggel, átveszi a roncsautókat s még alkalmasint fizet is értük valamennyit – ám a beszállításra nincs mindig kapacitása. A fuvarköltség tehát a tulajdonost terheli, de még mindig jobban jár, mintha bírsággal tetézve kellene fizetnie.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felavatták az élményfürdőt

„Háromdimenziós csoda" - a jól értesültek már a pénteki megnyitó előtt így emlegették a győri… Tovább olvasom