Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Már a vasút alatt épül az aluljáró

Ma megtörténik a győri Nádor aluljáró vasúti hídjának dinamikus terhelése, s aztán a vonatok újra gyors tempóban közlekedhetnek. .
A győri Nádor aluljáró „megrendelője", a polgármesteri hivatal irodavezetői és vezető munkatársai tegnap a helyszínen is meggyőződhettek róla, jó ütemben haladnak a munkák. A déli oldalon épül az Eszperantó utca felőli szervizút és az aluljáró több bekötése. Az északi oldalon, a Szent István út felől már „aluljáróformát" öltött az építkezés. A vasúti híd alattig kiszedték és elszállították a földet, ezen az oldalon kezdődik az aluljáró alaplemezének és útjainak építése, ez már a nem szakemberek számára is látványos munkaszakasz.

Az új vasúti híd próbaterhelései után ma elvégzik az úgynevezett dinamikus terhelést is. Vagyis a hídon nagy sebességgel átrobog a vasúti szerelvény, miközben a híd alatti állványzaton műszerek mérik a szerkezet viselkedését. Az öt új vasúti pályán egyelőre még (a szükséges szilárdulás miatt) 40 kilométeres óránkénti sebességgel járhatnak a vonatok, de hamarosan akár 100 kilométeres sebességgel roboghatnak.
Az aluljáró úgynevezett alaplemezét oldalt bekötik az elsőként megépült résfalba. Így az alaplemeznek nem kell túl súlyosnak lennie, hiszen a bekötések miatt a talajvíz (ezen a részen tizenkét méter mélyen már komoly erőt képvisel) nem tudja megemelni.

Ha már a víz került szóba: az aluljáró hetven százaléka fedett lesz – egy jó szakaszon átlátszó burával –, így viszonylag kevés eső juthat bele. A víz eltávolításáról speciális szivattyúrendszer gondoskodik, s tározó is lesz, ha a városi csatorna nem bírná az elvezetést.

A „gödörben" még látszanak a nagy átmérőjű csövek, amelyek a résfalak megtámasztására szolgálnak addig, amíg az aluljáró alaplemeze el nem készül. Körülbelül egy hónap múlva szedik ki őket. Az építők egyelőre nem tudnak átjutni a vasúton a déli oldalra, hiszen az Eszperantó utca új hídja alatt még ott a föld. Amikor majd kiszedik, ott is le kell venniük a csupán a zsaluzás miatt készített betonlemezt. Nem a híd szakad le tehát, mint hitték többen nemrégiben a Révai utcai oldalnál...

Balogh József polgármester tegnap először járt a Nádor aluljáró építkezésén, bár, mint lapunknak elmondta, „kívülről" természetesen figyelemmel kíséri. Jó látni, mondta, hogy Győr város eddigi legnagyobb, önerőből megvalósuló közlekedési beruházása milyen jó ütemben halad. A kivitelező Strabag rt.-t külön is elismerés illeti azokért az újító megoldásokért, amelyekkel változatlan műszaki paraméterekkel sokmilliós megtakarítást tud elérni. A polgármester úgy véli, ez a létesítmény Győr egyik büszkesége lesz.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tiltakoznak a rábapatonaiak

Rábapatonán nagy vihart kavart a 85-ös főút átépítéséhez kapcsolódó településközi út terve. A falubeliek egy csoportja aláírásgyűjtésbe kezdett a községet a térkép szerint kettészelő nyomvonal módosításáért. Három nap alatt hétszázötvenen erősítették meg kézjegyükkel, hogy változtatást szeretnének, s azt, hogy a falut érintő út ügyét napirendi pontként tárgyalja a testület. Tovább olvasom