Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Magatartáskultúra mint tantárgy

A falusi oktatási intézmények harcában küzdve olyan újszerű programokba kapcsolódott be a bőnyi iskola, melyek minden részében a gyermek a főszereplő.
(illusztráció)
– A gazdag lehetőségeket biztosító városi iskolák lépéselőnyben vannak a vidékiekkel szemben. De több falusi oktatási intézmény munkájának színvonala is magas és mellettük szól, hogy kis osztálylétszámokat, családias hangulatot teremtenek, szoros kapcsolatban állnak a szülőkkel. Akárcsak mi a bőnyi Szent István Király Általános Iskolában, küzdenek a győri iskolák elszívóereje ellen – kezdte az általa vezetett intézmény bemutatását Balogh Zsolt igazgató és rögtön megjegyezte: Bőnyben a diá
kok angolt, németet és számítástechnikát is tanulhatnak.

Vannak olyan tényezők, melyek miatt egy gyermek eleve hátrányos helyzetből indul, de azok nagy részét az iskolák nem befolyásolhatják. A lelki tényezőkkel, a magatartási képességek fejlesztésével viszont foglalkozniuk kell. Ezt az elvet követi a bőnyi intézmény is, ahol kiemelt szerepet kap az egészséges életre nevelés, a természet megbecsülése. Erre épül az érzelmi nevelés. A gyermekek személyiségfejlődését, értékrendjét negatívan befolyásoló hatásokat kívánják az ott dolgozók a szülőkkel együtt enyhíteni, ezért jelentkeztek „ Az esélyteremtés együtt – jobban " Phare-projektre. Együttműködtek a kisebbségi önkormányzatokkal és a pázmándfalui iskolával. Bevezették a magatartáskultúrát mint tantárgyat, így az első és a második osztályosok heti egy órában megismerték a legfontosabb érintkezési szabályokat, a helyes táplálkozás, a napirend alapelemeit és azokat szituációs játékok révén gyakorolták. A pedagógusok a felsősöket is bevonták a programba és foglalkozásaikat vendégkollégák is megtekintették.

1998-ban a belső gondozás rendszerének (BGR) kiépítésére is pályázatot nyert a bőnyi iskola, ráadásul három éve referenciaintézményként működik e szempontból. A Hollandiában kidolgozott BGR-t a megyei pedagógiai intézettel együttműködve vezette be. A rendszer alapja az, hogy a gyerekekről a lehető legtöbb információval rendelkezzenek a pedagógusok és azok alapján gondjaikat közösen orvosolják. Tanulmányi fejlődésük érdekében pedig differenciáltan foglalkoznak velük. Az erőt mindehhez az igazgató szerint nem az anyagiak jelentik, hanem a felnőtteknek az a szándéka, hogy a gyerekeknek örömet akarnak szerezni. A nemrég zárult tanév során egyébként ezt a rendszerüket is megismerte a megye mintegy negyven szakembere egy nyílt nap keretében.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vonattal ütközött Szanynál

Súlyos vasúti baleset történt szerda este Szanynál. Az autóban ülő kislányt a gyermekülés óvta meg. Tovább olvasom