Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

Lezárták az állomás főbejáratát

Lezárták, szalag- kordonnal elkerítették a győri vasútállomás főbejáratát: élet- veszélyessé vált.

Kattintson a képre >>
Lezárták, szalagkordonnal elkerítették a győri vasútállomás főbejáratát: életveszélyessé vált, bármikor lepotyoghatnak a burkoló márványlapok. Ha 21 méter magasból akárcsak egy tízdekás málladék valakire ráesik...

A főbejárat lezárásának Kedves Ferenc állomásfőnök nem örül: a karácsony előtti csúcsforgalomban kellemetlen az utasoknak a lépcsős kijárat felőli közlekedés, és a fogadócsarnokot bérlő árusok bevétele is megcsappan. A szakemberek életveszélyesnek minősítették a bejárat márványburkolatát, kény szerhelyzet adódott. Inkább a kel lemetlenség, mint egy esetleges tragédia.


Tervek ugyan vannak...


A győri vasútállomás avatása 1958. augusztus 20-án volt. Az épület az ötvenes évek stílusában, az akkor divatos márványlapos burkolással készült. Azóta csak némi javítgatáson esett át, igazán nagy felújítást nem kapott, pedig már alaposan ráférne. Kedves Ferenc szerint szerepel ugyan a MÁV állomásrekonstrukciós programjában (mint például Székesfehérvár, Nyíregyháza, Miskolc is), a tervek elkészültek, ám azt ma még senki nem tudja, mikor lesz rá pénz.

Két éve figyelmeztetett

A bejárat burkolatának átvizsgálásához és legszükségesebb javításához a tűzoltóságtól bérelt darus kocsival szombaton kezd Köllő László épületburkoló-mester, s mint lapunknak mondta, talán hétfőtől újra lehet itt már biztonságosan közlekedni. A lezárást az egyetem építészeti tanszékének szakvéleménye alapján kellett elrendelni. Az idő „megette" a burkolatot, bármikor bármekkora darab lezuhanhat 21 méter magasból. Ne is gondoljunk rá.

Köllő László speciális burkolótechnológiájával Győrött már több középületet is felújított, például a megyeházát, a vízügyi székházat. A csíkszeredai származású mester jól ismeri a város épületeit, lapunkban korábban többször beszélt is ezekről. A vasútállomásról például ezt mondta (Kisalföld, 2002. augusztus 5.): ráférne a felújítás, nemcsak azért, mert például peronaluljáróinak burkolatai gyalázatosan koszosak, hanem mert a peronon potyognak is a márványlapok. A peronokon azóta megtörtént a megerősítés, ez most már – két és fél évvel a figyelmeztető jelzés után – a főbejáratnál is szükségessé vált.

Igazából nem tudni, mondja Köllő László, mekkora munka lesz ez, hiszen eddig csak távcsővel lehetett megnézni, mi van a magasban. Hogy a több évtizedes beázások, a fagyok, a felgyülemlett madárürülék és egyebek milyen kárt okoztak, csak most derül ki igazán. Egyelőre az életveszély elhárítása a fontos.
Győri vasútállomás a város szégyene lett! Bravó, illetékesek!

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Legyen látható a Duna!

A Mosoni-Duna úgy szép, ahogy van, de „láthatóvá” kell tenni a folyóról a mellette lévő településeket, és fordítva is: ez a környéken élők általános véleménye. Kedden megismerkedhettek a rehabilitáció tervezési munkáival. A rehabilitáció egy egész térséget érint, mondta Dunai Ferenc, olyan munka, aminek talán sosincs vége, és igazából nem is szabad, hogy vége legyen. Tovább olvasom