Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Legyen gyorsabb a veszprémi vonat!

A Lehet Más a Politika (LMP) Veszprém és Győr-Moson-Sopron megyei szervezete a hétvégén a két megyeszékhely közötti vonatközlekedés fenntartásáért szállt síkra.

– A Győr–Veszprém vasúti vonalon a járatritkítások és a vasúti pálya karbantartásának elhanyagolása helyett a kormány biztosítson forrásokat a vonal korszerűsítésére, hogy reális alternatívát nyújthasson a nagyobb környezetterhelésű közúti közlekedéssel szemben – hangoztatták.

Partizer Gergő, a szervezet megyei koordinátora szombaton a győri vasútállomáson tartott demonstráción megerősítette: tiltakoznak a kormányzat szándéka ellen, hogy a Veszprém–Zirc szakaszon a hétvégére korlátozza az utasforgalmat.

A cikk bővebben a Kisalföld napilapban olvasható.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. LMPgyőr 2009. november 17. 20:23
    „moderálva off”
  • 22. llaci63 2009. november 17. 13:19
    „Olyan jó, hogy ezen a vonalon mindenki csak gyönyörködik, túrázik, és így persze kiválthatónak tartja bringával! De könyörgöm, van aki DOLGOZNI jár ezzel a vonattal! Nem csak a Bakony van, előtte számtalan település is van, onnan pedig bejárók! Na nekik nem mindegy, hogy zsúfolt busz, vagy kényelmes vonat!”
  • 21. humer 2009. november 16. 22:50
    „Szerintem nem 30 év az, hanem 150. Az utóbbi 50 év sajnos a vasútfelszámolásról szól az országban. Ami megmaradt a két vh után, azt tudatosan lezüllesztették. Gondolj bele: ha XIX.századi sínek vannak lerakva, akkor azon ne akarj XXI.századi szinvonalat. Gondolj bele, hogy az 1900-as évekbeli technológiával épült úton jutnál el valahová gépjárművel.
    A Veszprém-Győr szakasz tényleg gyönyörű, de a pálya olyan kriminális, hogy egy átlagos bringás hamarabb megjárja, mint a vonat 80km; ~2,5 óra.”
  • 20. civac 2009. november 16. 21:31
    „azért a vonat ne azért közlekedjen, hogy visszalépjek 30 évet az időben.”
  • 19. jörg 2009. november 16. 21:11
    „ez a vonal/vasút/vonat úgy jó, ahogy van.
    Pont ez benne a kuriózum, hogy lassú, döcögős, ráérős, lehet gyönyörködni a páratlanul szép tájban és ki lehet lépni a rohanásból... mintha egy másik idősíkba lépnénk

    Én rengetegszer "találkozom" vele, s ha csak meglátom is, elmosolyodok és örülök, hogy még van. Mint a nagyi.”
  • 18. Agent 2009. november 16. 20:30
    „"Én mint diák szeretek a Bakonyba túrázni, bicózni de ha csak busz megy oda akkor kérem hogy fogom én oda levinni a bicajt?"

    Felülsz rá és odatekersz, Tényő-Sokorópátka-Gic-Bakonyszentlászló-Vinye felé nincs is olyan messze:) Mondjuk ha még a Bakonyban is tekereg egy kicsit az ember, akkor könnyen összejön a 150+km egy napra (tapasztalat)”
  • 17. LMPgyőr 2009. november 16. 19:57
    „Kedves kikelet!
    Várjuk a bizonyítékokat az szdsz-es kijelentésed bizonyítására.
    Kedves Túrabakancs!
    Szerintem eltévesztetted a házszámot, ez nem a kuruc.info, gyűlölködéshez, kérlek fáradj másik portálra! Egyébként meg mi köze a "roma gárdistáknak" a vasútritkításokhoz?
    http://lmpgyor.blog.hu/”
  • 16. llaci63 2009. november 16. 15:16
    „todoer!
    Akkor próbálj meg Te azokon a mindig tele buszokon munkába járni egy életen keresztül!
    A Volánnál (és máshol se) nincs álló és ülő bérlet, ugyanannyit fizetek akkor is ha mindig csak állóhelyem van a buszon, vagy kényelmesen ülök a vonaton. Az nem a mi hibánk, hogy elüldözték a vonatról az utasokat! Igaz ugyan hogy már jópár éve annak, de utaztunk mi munkába jól kihasznált vonatokon is!”
  • 15. todoer 2009. november 16. 14:38
    „bocs : állomás”
  • 14. todoer 2009. november 16. 14:37
    „Elég sűrün kapok sorompót a szabadhelyi vasútálomásnál . Utas szinte nem is látható a vonatokon míg ugyanezen a vonalon járó busz szinte mindig tele van . A lányom BP-re utazik az egyetemre , szülőként biztonságosabbnak tartom a buszt ( a sofőr lát mindent ) mint a vonatot ahol a kalauz lehet hogy másik kocsiban van . A mai világban sajnos az utas biztonságát is figyelembe kell venni .”
  • 13. medvebocs 2009. november 16. 13:17
    „Tessék szépen felújítani a pályát, villamosítani, aztán mehetnek arra is a Talent vagy Flirt vonatok. Sokkal kényelmesebb és gyorsabb lenne, mint a busz. Talán még autó helyett is többen választanák.Ráadásul gyönyörű környezetben halad, a Bakony egész évben csodálatos látványt nyújt.”
  • 12. kikelet_ 2009. november 16. 13:07
    „#6: ki ragadt le minél? Nem olvastad véletlenül egybe az #1 hozzászólással? Grat..”
  • 11. ébredjetekmárfel!!! 2009. november 16. 13:01
    „Üdv!
    Régebben a Veszprém és Balatonfüred között is volt vonal csak az még jó régen be zárták. Igazából a vonatok tényleg gyorsabban mehetnének rajta csak 1 nagy gond van hogy a pályafelügyelet, pályafenntartók, pályajavítók nem mennek el oda és javítják ki a hibákat. Mi már találtunk 1896-os sínszálat ami nem valami új ez még a nyitás évében való sínszál. Ha ezt a vonalat felújítanák és normális sebességgel lehetne közlekedni akkor 1 óra alatt le lehetne érni Veszprémbe és ha már ez megvan oldva akkor a busz és a vonat menetrendet össze elehetne hangolni hogy mindenki jól járhasson. Én mint diák szeretek a Bakonyba túrázni, bicózni de ha csak busz megy oda akkor kérem hogy fogom én oda levinni a bicajt??? A közösségi közlekedésben benne van a vasút is nem csak a busz. (Felhívom figyelmüket azoknak akik a vasútbezárása mellett döntenek hogy a vasút gazdaságosabb és környezetkímélőbb mint egy autóbusz akármilyen új is az!)”
  • 10. bakke 2009. november 16. 12:03
    „9.
    Egyetértek, sajnos sok vonalon csak lassan haladhat a vonat.. Az elmebeteg mávosok még a közvetlen Bp.-Siófok vonalat is megszüntették...”
  • 9. Goldmund 2009. november 16. 11:51
    „7-8.hsz-ra:
    Ez csak az érem egyik oldala.
    Először is legyen olyan menetrend, ami a munkába, iskolába járáshoz megfelelő. A csatlakozó buszok menetrendje legyen ehhez hangolva (ma ez nem érdeke a Volánnak, és ez látszik is a menetrendeken).
    Aztán: normális minőségű síneken, normális állapotú vonatok közlekedjenek, akkor majd Veszprém-Győr egy-másfél óra vonatozás lesz, ami már jóval kevesebb, mint a busz.
    Továbbá: valaha volt sín Veszprém és Alsóörs között, tehát Győrből vonattal le lehetett jutni a Balaton északi partjára. Ha most is lenne, a balatoni nyaralók is igénybe vehetnék a vonatot, tehát nőne a kihasználtsága.
    Jelenleg csak Celldömölkön és Tapolcán át lehet eljutni a Balaton északi partjára, minimum 2 átszállással (nagy csomaggal, biciklivel roppant kényelmetlen) és sokszor várni kell az átszállásnál is jó sokat, ami tovább növeli a menetidőt.
    Egyébként szombat délelőtt (pláne jó időben) most is dugig van a 8.40-es veszprémi vonat és a délután visszajövők is. Ennyi emberhez minumum 8-10 buszjárat kéne, ami sosem lesz, ha megszüntetik a vonatot. Ráadásul a legtöbben ott szállnak le, ahová busz nem megy: Vinyén, Porva-Cseszneken. Egyszerűen azért, mert innen indulnak a túraútvonalak. Ki van itt minden találva, működhetne is, ha nem olyan lenne a vasúti közlekedés, hogy elvegye az ember kedvét a vonatozástól.”
  • 8. bakke 2009. november 16. 11:20
    „Ekkora vasúthálózatot nem lehet gazdaságosan üzemeltetni. Ez van sajnos, el kell(ene) fogadni. A FIDESZ szóvívő legutóbb azt mondta, hogy jövöre visszaállítják az eredeti vasútközlekedést. ? Súlyos pénzekbe kerülő lépés, csak azért, hogy ismét ellentmondjanak az MSZP lépésére. Örület hogy az egyik ezt lép és a másik csakazért is az ellenkezőjét csinálja, ésszerű érvek nélkül.”
  • 7. bakke 2009. november 16. 11:15
    „Minek a vonat? Szinte töküres vonatok járnak, én nem akarok fizetni a fenntartásért, csak azért, hogy legyen. A buszközlekedés elég gyakori Zirc illetve Veszprém felé, a vonat is kb. épp olyan lassú. Bakonyi kirándulók-osztálykirándulások néha használják, de buszt ugyanannyiból lehet bérelni.
    Ja, és ez az elképesztő:
    A mostani rendszerben akár ingyen is utazhatunk a vonaton, derült ki az interjúból, mivel "a jegyértékesítéssel és ellenőrzéssel foglalkozó vasutasok foglalkoztatásának költsége és a kapcsoló ráfordítások nagyságrendje hasonló, mint a tényleges jegyárbevétel".
    "A MÁV- és a Volán-társaságok működésének hatékonyabbá tételével évi 15-16 milliárd forintot lehetne megspórolni a költségvetési kiadásokból"
    Miről is beszélünk?”
  • 6. tajga 2009. november 16. 10:02
    „kikelet_: ezt nem bevenni kell, hanem belátni. Másrészt nem kéne leragadni a cigánykérdésnél, mert azzal ugyan oda lehet kerülni a húsosfazékhoz, de egyéb fontos témák IS vannak. Ráadásul olyanok, amelyekre nem lehet két szóban megoldást ígérni. Végre ezekkel is foglalkozik valaki!!!”
  • 5. tornacipő 2009. november 16. 09:58
    „Túrabakancs
    nézegesd a kurucinfódat ott megtalálod, és ott cigányozhatsz kedvedre, ahogy szokásod, vidd magaddal a haverjaidat is”
  • 4. kacsagep 2009. november 16. 09:55
    „Teljesen egyetértek abban, hogy a szárnyvonalak bezárásának ügye csak figyelemelterelés. Sokkal több pénzt lehetne megspórolni, ha a közösségi közlekedést (buszok, vonatok) összehangolnák, és készülne egy integrált menetrend, ésszerűsítenék a közlekedést.

    A jobbikos kommentelőktől meg azt szeretném kérdezni, hogy mikor fejezik már be végre az LMP mocskolását? Úgy látszik, hogy ennyire kellemetlen, hogy van egy párt, aki mást akar, mégsem a jobbikos mantrát fújja, hanem megoldásokat kínál. A jobbikos kommentelő csapat minden cikk alá betesz legalább egy kommentet a cigánybűnözésről, és az LMP mocskolásáról. Ezt már én nagyon unom személy szerint. Előremutató politikát és megoldásokat akarok, nem leegyszerűsített válaszokat és ellenséggyártást.

    Hajrá LMP!”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Helikopteres keresésre gyűjtenek

Lezárult a Kínában eltűnt magyar hegymászók gyalogos keresése. A szakmai stáb kéri a helikopteres… Tovább olvasom