Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Légi felvételeket készít Győrről a távirányítós léghajó - Galéria!

A győri világbajnok robotépítő, Juhos Sándor ismét ámulatba ejti a helyieket. Ezúttal egyedülálló távírányítós léghajójával készít minőségi légi felvételeket a városról.


Juhos Sándor ismét egy nem mindennapi technikai eszközzel rukkolt elő. 12 m3-es, 5,5 méter hosszú, 2,5 méter átmérőjű léghajó egyedülálló a világon.

- Sokan kísérleteznek a precízen mozgatható távírányítós léghajó megalkotásával, ám eddig nem sikerült száz százalékosat építeni. Ez a léghajó egy 6,2 méter széles boltív alatt is megfordul a maga 5 és fél méteres hosszával. Képes emelkedni, süllyedni, megfordulni, s 8 kilogrammot is felemel.

Sándor repülő léghajójával az ETO Park teljes belterét bejárta szombaton, a barangolást követően pedig 300 méter magasból készített vele légi felvételeket a városról.



- A helyszínen bámészkodók mindegyike azt hitte első látásra, hogy a szerkezet kötélre függesztett. Miután megbizonyosodtak róla, hogy mire képes, s valóban távvezérlésű, csodálattal tekintettek rá.

Megfogalmazódhat azonban a kérdés: Mi szükség van erre, mi hasznát vehetjük? Minőségi légi felvételeket eddig csak helikopterrel lehett készíteni. Ez a módszer roppant költséges, zajos, és környezetszennyező.

A léghajó olcsóbban, hangtalanul, és légszennyezés nélkül képes HD minőségű felvételt készíteni. Lehető teszi nagyszabású rendezvények, magas épületek vagy akár az úthálózat felülnézetből történő rögzítését- magyarázta a szakember.

Juhos Sándor a magasba engedi léghajóját (Fotó: Sulyok Natália)

Olvasóink írták

50 hozzászólás
  • 50. elemér 2010. november 17. 19:14
    „Beszéltem Danival és azt mondta hogy 2 motor van mind a 2 oldalon a gondolában. Maga a propeller pedig forog egyik jobbra és a másik ballra. Ugy néz ki mintha csak egy lenne mind a 2 oldalon. A far motor és propeller pedig manoverezésre van. Árakat nem mutassa mert szerintem ez úgy müxik mint Mo.-n. Ezek rugalmas árak és a kuncsaftol függ. Igy van ez a net-n is. Kapsz egy cookiet és onnan tudják hogy milyen árat adjanak mert már ismernek. Ezért használlják a foxy proxy-t. Ide már inglis lengvidzs kell. Igen, ezek után Sanyi is tud ilyet épitteni a garázsban.”
  • 49. elemér 2010. november 16. 22:15
    „Azt a xart amit Robosanyi készitett elfujja a szél 4 motorral együtt. Igy néz ki egy négymotoros a realitásban. Bent a teremben pedig felesleges 4 motoros. A motorok gondolában vannak és nem látod.

    https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=db52884b90&view=att&th=12c55c9c907319e5&attid=0.2&disp=inline&zw”
  • 48. elemér 2010. november 16. 03:59
    „Itt van a léghajó történelme. Ezt a világ igy elfogadja, mert történelmet nem Robosanyi irta Györben.

    http://www.absoluteastronomy.com/topics/Airship

    "Én csak azért szálltam veled vitába, mert még mindig nem érted, hogy mi a lényege. Amúgy én nem láttam az Interneten egy 4 motoros léghajót egyet sem. Általában szinte mind 1 vagy 2 motoros, és a működése egyiknek sem olyan alapos, és meggyőző mint a srácé. Amin fix motor van, nem pedig forgatott, olyat meg egyet sem találtam. Mutass már egy olyan linket, ahol ekkorát (12m3) 4 motorral árulnak? Na és ilyen motorelrendezéssel?"

    Én beszéltem a cég vezetöjével és mondta hogy 4 motorost plusz far motorral árulják ami nem ujság. Ott a telefon is meg emil. 75 országban 14 éve arulják amit gyártanak. Szóval mikor a szádba világitanak a zseblámpával, akkor meg ezt mondod.

    "Nem venni a lényeg, hanem építeni. Az egy sorozat gyártott valami, ezt meg építették, nem kis sikerrel itthon egy garázsban. Ezzel én is rád hagyom a dolgot mint a többiek, mert látom nálad csak az a jó amit te mondasz."

    Lényeg az hogy V.B. Robosanyi épitette Györben a garázsban. Úgy is néz ki. Te engem összekeversz itt a riporterral.;))”
  • 47. győri1 2010. november 15. 23:10
    „Megnéztem hogy megnyugodj.
    Én csak azért szálltam veled vitába, mert még mindig nem érted, hogy mi a lényege.
    Láttam hogy gyártanak ilyen léghajót elég sokan. Na és?
    Láttam hogy a léghajó általában ugyanúgy működik egyik mint másik, az elv nagy vonalakban hasonló.
    Nem venni a lényeg, hanem építeni.
    Amúgy ezen az oldalon is a 2 és a 2+1 hátsó motoros léghajókat láttam.
    Ő legalább épített egyet, ami 4 motorral igen ügyes, és biztosan azért, mert nem csak nem teheti meg hogy olyat vegyen, de én se vennék, ha építeni is tudok.
    Ez a modellezés része, amit meg te firtatsz, az meg az üzleti több százezres része.
    Az egy sorozat gyártott valami, ezt meg építették, nem kis sikerrel itthon egy garázsban.
    Ezzel én is rád hagyom a dolgot mint a többiek, mert látom nálad csak az a jó amit te mondasz.

    Amit Jean Baptiste épített, inkább légballon.A hőlégballon könnyű gázzal töltött változata.
    Szimmetrikus, mint egy nyomott gömb.
    Ez olyan vita lenne mint a helikopter vitatása, a dinamó vitatása.stb.........
    Ezt is hagyjuk szerintem......
    Egy igazi magyar azt mondaná hogy Schwarz Dávid.(még ha más is próbálkozott volna ilyennel vagy hasonlóval)
    Amúgy meg még nem is hasonlít a kettő.

    Veled vitatkozni nem lehet, csak veszekedni, mert nem vagy vitapartner.Én meg nem szeretek veszekedni.
    Ezért írtak többen is, hogy rosszul látod a dolgot, vagy inkább hogy másképpen fogalmazzak, rossz szemüvegen keresztül nézed a világot.
    Ezzel én is rád hagyom a dolgot mint a többiek, mert látom nálad csak az a jó amit te mondasz.
    És ez nem arra vonatkozik amiről szól, hanem ahogyan.”
  • 46. elemér 2010. november 15. 22:47
    „Igy néznek ki ezek a léghajók, és nekik van a legnagyob tapasztalatuk ebben a világon.

    http://www.blimpguys.com/video.htm”
  • 45. elemér 2010. november 15. 22:36
    „A léghajó feltaláló az Francia hadnagy volt, Jean Baptiste Marie Meusnier (1754--93) Ezen ujitottak utána és cserélték mig végre Zeppelin lett a vázas merev léghajó épitésével hires száz év mulva. A modern léghajó viszont nem vázas és merev. Te látom hogy ideges vagy, mert nyomogatod a gombot.
    Nem arrol van itt szó hogy a cikk elvan rontva, hanem arrol hogy olyasmiket dobnak ide be, amit nem is néznek meg. Ha azt irják Sanyi ezt állitsa az más, mint ez itt valami szentirás.”
  • 44. győri1 2010. november 15. 21:25
    „http://www.robocup2009.org/186-0-results
    http://www.robocup2009.org/184-0-teams
    ott a két magyar csapata”
  • 43. győri1 2010. november 15. 20:46
    „Szerintem ebben is tévedsz, mert a léghajót a magyarok találták fel, mint sok mindent.(Schwarz Dávid)

    Én azért kíváncsi lennék a linkre, mert most már engem is érdekel.

    Szép hobbid van.
    Azt nézd, hogy egy magyar 100000-et keres, mégis belefeccöli a többszörösét a a hobbijába, te meg nem hogy ambicionálnád, inkább leszólod. Ha nem értékeled, és nem teszik, ne nézd.
    Én többször is visszaolvastam, de sehol nincs az, hogy ő találta fel a spanyolviaszt, csak azt írták, hogy mit alkotott. Lehet alkotni úgy is, hogy meglát egy már működőt, és átszabja, hogy neki megfelelőbb legyen, de itt nem is erről van szó. Lehet hogy az a valami 1300$-ért is működik, de azt csak akkor tudhatod, hogy ez jobb-e vagy rosszabb, ha kipróbálod.
    És ne gyere már Amerikával, meg a dollárral......
    Itthon mit alkotna nagy amerikai, amikor kapna 3-400 dolcsi fizetést, és éhen halna.
    Mi magyarok meg amit nem tudunk megvenni, azt megépítjük.Szerintem nagyobb szám valamit egy kis munka árán elérni, mint elutalni a pénzt, és megjön a csomagban valami, ami nem is teljesen olyan, mint amilyet szeretnél.
    Miért vagy ilyen rosszmájú?

    Azért mert a világon már máshol létezik, itthon még lehet egyedülálló.
    Igen is érdekes, mert amikor én az ETO Parkban voltam aznap, a tűzriadót leszámítva szerintem még annyian sosem voltak, mert a modellezők csináltak egy jó kis bemutatót egész hétvégén.
    És igen is, akkor illik leszólni valamit, ha te jobbat tudsz.

    A cikkekről meg annyit, hogy ha ilyen tájékozott vagy, te tudod a legjobban, hogy a cikkíró ért a legkevésbé ahhoz amiről ír. Ezért terjedt el a szakújságírás, mert az újságíró egy általa kiagyalt szóösszetétellel sok mindent elronthat azért mert nem igazán ért hozzá.
    De hát te ezt úgy is jobban tudod, mint mindent.............”
  • 42. elemér 2010. november 15. 17:05
    „Javitás, amit árulnak $1.385-ért az 4 motoros plusz far motor, pontossan fotozásra. Ilyesmi nem a te eredeti ötleted volt. Én csupán azért teszem ide hogy a Györiek is tájékozodhassanak.;))”
  • 41. elemér 2010. november 15. 16:39
    „Sanyi a spanyolviaszt az amcsik találták fel. Tizennégy éve ezzel foglalkoznak és 75 orszában adtak el hirdetésekre ilyesmit, amiröl te álmadozol. $1.385- ér árulják és az USA-ban napi $500-at keresnek ezzel mikor fotóznak. Egyébként 4 motorost is árulnak, plusz van rajt egy far motor.

    http://www.blimpguys.com/companyWho.htm”
  • 40. elemér 2010. november 15. 15:18
    „Juhos Sándor győri villamosmérnök egy sajtgyárnál területi képviselő. Magyarul sajtkereskedő világbajnok. Szerintem Amerikában többre vitte volna ala John von Neumann;))”
  • 39. elemér 2010. november 15. 09:57
    „Én se láttam ilyent és a cikk se erröl szóllt.

    "Most már egyre inkább kíváncsi vagyok, hogy neked mi a hobbid."

    Az én hobbim hogy a hazugságoknak utána nézek, és elég sikeres vagyok.”
  • 38. elemér 2010. november 15. 04:08
    „Maradjunk csak a leközölt cikknél, ami egy hazugság.

    "A győri világbajnok robotépítő, Juhos Sándor ismét ámulatba ejti a helyieket. Ezúttal egyedülálló távírányítós léghajójával készít minőségi légi felvételeket a városról. Sokan kísérleteznek a precízen mozgatható távírányítós léghajó megalkotásával, ám eddig nem sikerült száz százalékosat építeni. Ez a léghajó egy 6,2 méter széles boltív alatt is megfordul a maga 5 és fél méteres hosszával. Képes emelkedni, süllyedni, megfordulni, s 8 kilogrammot is felemel."

    Ilyesmit már évek óta árulnak gyerekeknek és ez nagyszerüen müxik. Bárki biggyeszthet rá camerát. Az hogy világbajnok robotépitö nincs igazolva. Az viszont köztudott hogy a Kisalföldön ez nem számitt. Ilyesmi egy elismert ujságban nem megy, mert a szerkesztöt menesztik. Ha ez részedröl fárasztó akkor fejezd be, mert én itt felvilágositást adok.”
  • 37. győri1 2010. november 14. 17:25
    „Igaza van zotya975-nek, szerintem is már kezdesz részemről is fárasztó lenni, és unalmas.
    Te biztosan nem modelleztél annak idején az MHSZ-ben, mert akkor minden ilyen dolgot értékelnél.
    Most már egyre inkább kíváncsi vagyok, hogy neked mi a hobbid.
    Amúgy én nem láttam az Interneten egy 4 motoros léghajót egyet sem. Általában szinte mind 1 vagy 2 motoros, és a működése egyiknek sem olyan alapos, és meggyőző mint a srácé.
    Amin fix motor van, nem pedig forgatott, olyat meg egyet sem találtam.
    Mutass már egy olyan linket, ahol ekkorát (12m3) 4 motorral árulnak? Na és ilyen motorelrendezéssel?”
  • 36. elemér 2010. november 13. 21:41
    „Az amit ö produkállt az csak egy xar, ahoz képest amit a játéküzletben árulnak. Nagyszerüen müxik és senkinek nem kell az Eto parkba menni azért hogy lássa.”
  • 35. elemér 2010. november 13. 21:37
    „34. h.sz. győri1
    Itt semilyen komplexusrol nincs szó, csupán egyszerü hazudozásokrol. Egyáltalán hogy kerülhetett ez fel a Kisalföldre ? Úgy hogy ott valakit megfizettek és onnan kapom a férges cookiet.”
  • 34. győri1 2010. november 13. 20:29
    „Szerintem neked más komplexusod van.
    Ez a reakció tipikusan olyan, mint annak idején, a műszaki újdonságokat ellenzők reakciói.
    Van egy elved, és az akkor is rossz, ha amúgy jó.
    Én ismerem, és láttam a dolgait. Minden igaz. A robotjait még fog(hat)tam is.
    Ha nem hiszed, miért nem hívod fel? Még a számát is megadta. Meglátogatod, és meggyőződhetsz róla.
    És szerintem nem vagyok a fiad.
    Én inkább örülök, hogy a magyarok is elszántan követik az újdonságokat és a látványos technikás dolgokat.
    És alkotnak, ami szerintem a leglényegesebb.
    Az alkotás, ha tanul mások dolgaiból, és optimalizál, mindig jobbra sikerül mint a már meglévőek.
    Ezt meg én láttam, és nem az Interneten, hanem élőben.
    Ha nem tetszenek a dolgai, és a robotjai, ne nézd.Hagyd békén.
    Miért kell szét "off"-olni?
    Amúgy meg amit belinkelt, nem férges, megnéztem, csak ahonnan belinkelte, sok átjárón ment keresztül.”
  • 33. elemér 2010. november 13. 19:28
    „Nekem nem az volt a bajom hogy Györi hanem az hogy hazudozik. Erröl van itt szó fiam és nem a helyesirásrol. Amit adott pedig férges.”
  • 32. győri1 2010. november 13. 17:39
    „Inkább tanulj meg írni mint itt osztod az észt.
    Az "ETO" az mozaik szó, tehát nagy betű, a gyerekcipöben hosszú "ő", és nem felvilágosittást, hanem felvilágosítást. És ha már Györ, akkor hosszú "ő".”
  • 31. győri1 2010. november 13. 17:33
    „Te elemér!
    Szerintem te igen félreérted a dolgokat. Azt írta hogy ő építette. Nem azt hogy ő találta fel, tehát nem a találmánya.
    Abban pedig igaza van, hogy az övé legalább jól működik.Én pl. láttam működni, iszonyatosan stabil, és jól működik.Láttam már pár ilyet, de egyik sem volt ilyen jó.
    Szállj már le róla. Nincs jobb dolgod, hogy itt játszod az okost?
    Igen is ügyes dolgokat csinál magyarként.
    Te talán jobb vagy?
    Ha olyan nagy angol vagy, nézd az angolokat.
    Amúgy meg ha csak nézed és hallgatsz, bölcsebb maradsz.
    Szerintem”
50 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A győri kábel-előfizetők 39 százaléka nézi a Revitát

A győri kábel-előfizetők körében végzett reprezentatív kutatás szerint a Revitát az előfizetők 39 százaléka nézi, a legnépszerűbb rádió a Kék Duna. Tovább olvasom