Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 7°C | 10°C Még több cikk.

Lassúbb tempó, zajvédő falak

Gyors ütemben, mindössze 11 nap alatt újítják fel a 14-es főút győri belterületi szakaszát.
Gyors ütemben, mindössze 11 nap alatt újítják fel a 14-es főút győri belterületi szakaszát, ahol a nagy forgalom miatt zajvédő falakat is építenek. A környéken élők régóta vártak már erre a munkára. Április 11-én kezdik és a szerződés szerint április 22-én befejezik a 14-es főút győri belterületi szakaszának átépítését.

Közbeszerzési eljáráson a kivitelező a Strabag lett, vállalva a feszített munkatempót. Mint Wimmer József, a megyei állami közútkezelő kht. főmérnöke elmondta, szempont volt a gyorsaság is. Hiszen mostanában Győrben több nagyberuházás is indul, amely komoly hatással lesz a megyeszékhely közlekedésére, nem akarták ezt a „terhelést" még a nagyon forgalmas főút munkáival is növelni.

A régi Bácsai úti csomóponttól a város határáig húzódó, 1700 méter hosszú főútszakasz két új (összesen tizenhárom centis) aszfaltréteget kap. Átépítenek csomópontokat, gyalogosátkelőket jelölnek ki és szabványos autóbuszöblöket alakítanak ki. A lakott terület határánál forgalomcsillapító, lassítósziget kényszeríti majd az autósokat a tempó mérséklésére. (A Szigetköz felé, a bevezető csomópontban is szerettek volna ilyet, de a beépítettség miatt nincs rá hely.)

Az útszakaszon sebességjelző berendezések adnak majd tájékoztatást az autósoknak, mennyire érdemes nyomniuk a gázt, hogy folyamatosan haladhassanak.

A környék lakói számára talán az útfelújításnál még fontosabb, hogy zajvédő falak is épülnek több helyen. A közútkezelő kht. végeztetett zajszintmérést, a falak elkészülte után szintén mérnek, s összehasonlítják az adatokat. Egy rész van, ahová, bármennyire kellene is, nem kerülhet zajvédő fal. A szigetközi út bekötésével szemközti oldalon áll hét ház, amely túl közel van a főúthoz. Ha ide falat húznának, lehetetlenné válna a házak megközelítése. Technikailag megoldható lenne ugyan, hogy a zajvédő falat elhúzható kapukkal szereljék fel, de vajon ki mozgatná állandóan azokat? Másrészt pedig a telkek is sokat veszíthetnének értékükből.

A főútszakasz felújítása, „felöltöztetése" – beleértve a csapadékvíz-elvezetést is – a szerződés szerint 170 millió forintba kerül.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadták a Wáberer-ösztöndíjakat

Átadták a legnagyobb hazai szállítmányozó és logisztikai cég magánösztöndíját. Tovább olvasom