Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Különleges repülőgép Péren: egy hidroplán érkezett megyénkbe - fotók

Egy Cessna 206 Sea Plane hidroplán landolt a napokban Péren - tudtuk meg Tudósítónktól. Olvasónk jutalma 3000 HUF. Fotók.

Tudósítónktól, Pap Ferenctől tudjuk, hogy nem mindennapi repülőgép landolt Péren a napokban.

"Egy európai körtúra keretében egy Európában is különlegesnek számító Cessna 206 Sea Plane hidroplán érkezett a Győr-Pér repülőtérre. Néhány nap pihenő után a gép pilótái vasárnap délután indultak tovább a
montenegrói Tivatba" – tudtuk meg Olvasónktól.


Különleges repülőgép, egy hidroplán landolt Péren. Fotók: Pap Ferenc.
További fotókat a Péren landoló Cessnáról itt találnak!

Tán nagyon mondani sem kell, hogy földrajzi fekvésünk – magyarán nincs tengerünk – miatt nem túl sűrűn látogatnak hozzánk hidroplánok.

Ezért is különleges annak a Cessna 206-osnak (N206MX) a landolása a péri repülőtéren, amely a hagyományos futóművek helyett úszótalpakkal szereltek fel. (A fotókon jól látszik, hogy a gép természetesen rendelkezik alternatív futókkal szárazföldi leszállásokhoz is.)

Ráadásul a különleges történetű Cessna pilótái egy európai körút állomásaként érkeztek Pérre: Barcelonából egészen a norvég fjordokig repültek, majd ismét dél felé vették az irányt.

A szóban forgó európai utazás blogját ide kattintva olvashatják el.

Információnk szerint Cessna 206 szerdán lépett be a magyar légtérbe. Célreptere Siófok-Kiliti lett volna, de eredetileg sem oda készültek a pilóták, hanem a Balatonon szerettek volna leszállni, de erre nem kaptak engedélyt.

Az élet azonban közbeszólt, mivel a siófoki reptér bezárt azelőtt, hogy a Cessna oda ért volna - így esett a választás a Győr-Pér repülőtérre.

A péri repülőtéren az utóbbi években tiszteletét tette egy Airbus 319-es óriásgép is - ez a típus árnyalatnyival kisebb a Boeing 737-esnél.

Ezenkívül katonai gépek és 60-70 éves oldtimer repülők is landoltak már Pér Airporton.  

Fél millió dollárt érő Cessnák

1962-ben kezdték el gyártani a Cessna gépeket, s 2006-ig a különböző modellekből 8509 készült.

Egy ilyen repülő beszerzése nem éppen olcsó mulatság; az alapgép is több mint fél millió dollárba kerül.
 


Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. Udvaros 2010. szeptember 21. 23:08
    „De miért HUF?
    Azt magyarul forintnak hívják és Ft-nak kell rövidíteni...
    (Vagy csak fel kell vágni, hogy tudunk "külföldiül"?)”
  • 28. piroskaésabarkasz 2010. szeptember 21. 19:35
    „22.!I.A.F:Iran Air Force.....”
  • 27. vonLichthofen 2010. szeptember 21. 15:34
    „20 és 22 meir bar yaakov aus Cfed,

    látod meir ezért szeretünk mi annyira téged és a hozzád hasonlókat.

    De ahogy a nagyszakállú próféta mondta volt sábeszdeklijét magyarmiskásan félrecsapva:
    Jön még kutyára dér /vagy nagyobb kutya/”
  • 26. elemér 2010. szeptember 21. 10:11
    „Nekem tetszik és a különleges az lenne szerintem, ha nem okoskodnának. Nicsak már megint olyasmit mutatnak itt nekünk ami minket nem érdekel, mert mi magyarok vagyunk´ és mi mindent tudunk.;))”
  • 25. annobon 2010. szeptember 21. 08:08
    „24-hez: Hát én sem mondanám, hogy különleges, inkább azt, hogy Magyarországon ritka látvány. Mondjuk Kanadában 12 egy tucat belőle, meg a világ sok más pontján is.”
  • 24. fióka 2010. szeptember 21. 07:37
    „mi ebben a különleges???”
  • 23. elemér 2010. szeptember 21. 01:19
    „21. h.sz. omm
    Az a gép amit bemutatsz E-3 (Boeing 707)

    Igy néz ki a C-17

    http://www.youtube.com/watch?v=N2awzBWwr3Y

    C-17 akár 71 afrikai elefántot is tud szállitani Izraelba, és még arrol hires, hogy a Péri reptéren is használható. Négy turbo prop. motor nyomja fel és elöre a gépet mikor felszáll, vagy le hogy gyorsabban leszálljon. Innen van a zaj.

    The C-17 is powered by four fully reversible, F117-PW-100 turbofan engines (the Department of Defense designation for the commercial Pratt and Whitney PW2040, used on the Boeing 757). Each engine is rated at 40,400 lbf (180 kN) of thrust. The thrust reversers direct air upward and forward, reducing the chance of foreign object damage and providing enough thrust to back the aircraft on the ground. The thrust reversers can also be used in flight at idle-reverse for added drag in maximum-rate descents.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-17_Globemaster_III”
  • 22. meir 2010. szeptember 21. 00:55
    „21/Omm!!
    tessek beengedni az I.A.F. gepeit,azok egeszen halkan jonnek-mennek!!
    -lasd,; legutobb a teljes Magyar legvedelem,meg csak eszre se vette oket,csak mar Ferihegy felett!!
    I.A.F. = Israel Air Force.”
  • 21. omm 2010. szeptember 20. 23:43
    „A pápai reptérről szállt fel gondolom, a múlt héten egy ilyen húzott el felettünk többször is nem sokkal magasabban:
    http://www.digart.pl/zoom/2514339/AVACS_-_Ostrawa.html
    Eszméletlen szürkés csíkot húzott maga után.

    Az első pápai C17-es hivatalos átadása előtt a géppel már jóval korábban végeztek napjában többször gyakorlatokat. Párszor olyan alacsonyan húztak át felettünk, hogy a pilóta fején a fejhallgató is kivehető volt (nem vicc!). Tetőcsere volt nálunk azokban a hetekben, a cserepesek állandóan az eget lesték. :)
    Hihetetlen milyen hangtalanul repülnek még alacsony magasságon is.

    Mostanában ritkábban jönnek felénk.

    Amikor a Mig-ek (20 évvel ezelőtt) repkedtek állandóan beremegtek a duplaablakok, a saját szavunkat nem hallottuk.”
  • 20. meir 2010. szeptember 20. 23:12
    „Egy otlet!!
    lehetne-e a kovetkezo "kulonleges" latogato ott, az I.A.F. egyik vadaszgepe??”
  • 19. Túrabakancs 2010. szeptember 20. 22:57
    „Funtana! /13/
    Köszi a segítséget, sejtettem egyébként hogy C-17-es amit
    látok, a többi jelzés vele kapcsolatban viszont új számomra,
    jó tudni!
    Repülő sárkány! /15/ :)
    Hát igen, a károsanyag kibocsátás, az nem semmi! Csak úgy húzzák maguk mögött gázadáskor a fekete csóvát. Viszont a
    hanghatás érdekes módon akkor brutális amikor felemelkednek, sima siklásnál viszont feltűnően csendesek,
    nem is hinné az ember. Nagy testük ellenére hihetetlenül fordulékonyak, viszonylag könnyen manőverezhetőek.
    Egyébként irigyellek a repkedéseidért, nem lehet rossz látvány
    a környék odafentről.”
  • 18. elemér 2010. szeptember 20. 22:01
    „Nekem ez tetszik a jövöböl.

    http://www.youtube.com/watch?v=peN88IT4Sz0&feature=player_embedded”
  • 17. oPTiKa 2010. szeptember 20. 19:43
    „A kommentelők szebben írnak magyarul, mint a cikkíró. Elég égő a Kisalföldre nézve...”
  • 16. annobon 2010. szeptember 20. 17:17
    „A két világháború között bizony "állomásoztak" úszótalpas repülőgépek a Balatonon, a Balatoni Vízirepülő Iskola (BAVI) szervezetében. Az antant-ellenőrzés időszakában Junkers hidroplánokon kaptak kiképzést a későbbi Magyar Királyi Honvéd Légierő pilótái! Sőt az egyik Junkers F-13-as gépükkel rendszeres utasrepüléseket (ma úgy mondanánk: sétarepüléseket) végeztek a tó fölött. Említett gépben a pilótán kívül 5 utas foglalhatott helyet.”
  • 15. aerodragon 2010. szeptember 20. 16:37
    „12. Túrabakancs! Ennek azért annyira nem örülök, bár csak átutazó vagyok Pápán, havonta párszor. Kisgépes pilótaként én tudom, te meg sejtheted, hogy ezeknek a dögöknek milyen nagy a káros anyag kibocsájtása! Gondolhatod, hogy az ott lakók, mennyire verik a seggüket örömükben a flaszterhoz...
    A cikkben leírtakhoz meg csak annyit, hogy évekkel ezelőtt kudarcba fulladt azon törekvésünk, hogy a gyári motoros sárkányomra szintén gyári úszótalpakat szereljek és ezzel a Balatonon végezhessek üzletszerűen utasreptetést. Meg lett volna a kijelölt, bójázott fel - leszálló hely, senkit nem zavart volna. A légi közlekedési hatóság csak úgy engedélyezte volna, ha a MAHART kiadja az engedélyt rá. Na már most: ha egy jármű alkalmas vízi közlekedésre, az akkor vízi jármű kategória, és mivel motoros, ezért a Balatonból eleve ki van tiltva! Ergo: mindenki beveheti a végét! Nincs engedély: MAGYARORSZÁG! Bócsán láttam egy privát tavon egy Piper Cherokee magángépet, ami szintén amfíbia, ő szerencsés, mert a magán területén azt csinál amit akar...”
  • 14. szabo1936 2010. szeptember 20. 16:26
    „Funtana
    A Boeing repulogepgyar azert nem csinalt egy olyan gepet mint az A380 mert nem gondoljak,hogy anyit el lehet belole adni,hogy az epites utan a gep nyereseges legyen az A380 az az Eu adofizetok penzebol epult vagyis alami penzbol legalab 600db ell kell,hogy adjanak mire visza kapjak a penzuket.A Boeing pedig megepitete a Boeing787 ent azokat most repulik be mag nincsen forgalomban de mar tob mint 800 db elvan adva.Az Europai aviation meg nem elozte meg az amerikait csak nezuk a problemakat az EU-fighterel.
    Egy Boeing nyugdijas tech.”
  • 13. Funtana 2010. szeptember 20. 15:48
    „Túrabakancs!

    C-17 Globemaster III. Gépeket Látsz....
    Strategic Airlift Command...gépei...magyar lajstrommal
    SAC1
    SAC2
    SAC3

    Én is szoktam nézni őket...Szombaton is mentek...”
  • 12. Túrabakancs 2010. szeptember 20. 15:38
    „A Pápa melletti területeken lehet szép nagy amerikai szállítógépeket látni
    ill. hallani a leszállópályánál. Amikor felemelkednek azok a monstrumok és gázt adnak a pilóták,
    na az valami fenomális. A repülők gigantikus refrektorainak fényei nappali világosságot eredményeznek
    a sötétség beállta előtt, mindezt természesetesen a levegőből előidézve. Amikor érintőlegesen gyakorolják a leszállást, az sem semmi, irdatlanul nyekeregnek a kerekei.”
  • 11. Funtana 2010. szeptember 20. 14:33
    „adamvok!

    Ez jóóóóóó.....:-D”
  • 10. adamvok 2010. szeptember 20. 14:27
    „kis orszag kis hirei :) holnap az lesz a cimplapon, hogy valaki lefotozot tegy Ferrari-t, jutalma 3 ezer Ft :D:D:D”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aki rendőr akar lenni, jelentkezzen!

A Belügyminisztérium pályázati felhívást tett közzé, amelyben 18–34 év közötti érettségizettek… Tovább olvasom