Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 13°C Még több cikk.

Közösen a lobbiznak bakonyi vasútért

Bakonyszentlászló - Munkamegbeszélést tartottak civilek és a Győr-Veszprém vasútvonal által érintett települések önkormányzati képviselői. Egy közhasznú társaságot hoznak létre és együtt próbálnak meg lobbizni a vasútért.
Januárban alapítványt hoznak létre az érintett önkormányzatok és civil szervezetek a bakonyi vasútvonalak, köztük a Veszprém-Győr vonal megmentéséért - erről állapodtak meg keddi munkamegbeszélésükön az önkormányzatok és a civilek Bakonyszentlászlón.

Az alapítvány neve a tervek szerint Bakony Közhasznú Alapítvány lesz, és azért jön létre, mert az érintett körülbelül 100 önkormányzat, illetve a civil szervezetek együtt erőteljesebben tudnak majd lobbizni a vasútonalak fennmaradása érdekében - mondta el a Független Hírügynökségnek Czaun János, Veszprém alpolgármestere. Azt is el szeretnék érni, hogy az emberek a hétköznapokon is minél töbször használják a vasutat, azzal járjanak munkába, iskolába.

Az M47-es a Cuha völgyében. - Fotó: Szabó L.

A vonalat korábban meg akarta szüntetni a gazdasági tárca, mert a működését gazdaságtalannak találták. Győr-Moson-Sopron és Veszprém megye is tiltakozott a tervezet ellen, felhívták a figyelmet a vasútvonal turisztikai értékeire is. A vonal végül megmenekült a bezárástól, 2007 nyarán a Veszprém és Bakonysznetlászló közötti szakasza ideiglenes védettséget is kapott.

A vasútvonal Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva–Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyben. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vasút helyiérdekű vasúti besorolást kapott s az üzemeltetése mellékvonali. A vonatok átlagsebessége 37 km/óra. 2005-ben a Cuha-völgyben a támfalak lábazatát az alámosások ellen hosszú betonküszöbökkel, kőfalakkal megerősítették. Az eredeti támfalakat olasz hadifoglyok építették az első viágháború alatt.
(Forrás: Wikipedia)

Virtuális vasút a Bakonyban.

A 11-es vonal turisztikai vonzerejét és népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint az, hogy egy számítógépes vonatszimulátorhoz lelkes magyar rajongók készítettek egy olyan kiegészítést, amely segítségével a Bakonyban vezetheti a vonatot a vonatszerető játékos. Az érdeklődők itt érhetik el a kiegészítést: http://www.zsigis.extra.hu/download.php?list.5 

Olvasóink írták

  • 1. Domino 2007. december 05. 11:39
    „Kár lenne ezt a szép vonalat megszüntetni. Rengeteg kirándulót fosztanának meg a Bakony szépségeitől. Persze arra oda kéne figyelni, hogy a Vinye-Porva közti szakaszt használóktól elkérjék a menet árát. Többször szálltunk fel ezen az úton, de kallerral még nem találkoztunk, pedig fizetnénk csak nincs kinek. A menetjegy ára is nevetségesnek mondható 125.-ft. Szerintem simán lehetne 500.-ft csak legyen szép a vagon és tartsák kordában a vandálokat, szemetelőket.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Karácsonyi ajándékmustra

- Notebook-ok, LCD-, Plazma televíziók, MP3 és MP4 lejátszók, a számítástechnikai eszközök,… Tovább olvasom