Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

Közbeszerzések heteken belül

Győr-Moson-Sopron - Várhatóan több mint tízmilliárd forintba kerül összesen a 85-ös főút enesei elkerülőjének megépítése, valamint a 86-os főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti szakaszának felújítása. A közbeszerzési pályázatokat heteken belül kiírják.

A következő években százmilliárd forintnál is több európai uniós forrás jut a megye két fontos főútja, a 85-ös és a 86-os fejlesztésére. Nagyrészt új utak építéséről van szó, hiszen néhány szakasz kivételével új nyomvonalon épül kétszer kétsávos gyorsforgalmi autóút, párhuzamosan a meglévő főutakkal.

Az említett összegben ugyanakkor benne van a 86-os főút Csorna és a mosonmagyaróvári autópálya-csomópont közötti 33 kilométeres szakaszának felújítása is.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tájékoztatása szerint a közbeszerzési pályázatot heteken belül kiírják. A munkálatok jövőre kezdődnek el és 2010 végére fejeződnek be. A beruházás részeként Bősárkánynál és Jánossomorjánál forgalomcsillapítást szolgáló „településkapukat" is kialakítanak.

Hasonlóan jól áll a 85-ös főút enesei elkerülőjének ügye is. A jogerős építési engedélyek fél éve megvannak s a nyomvonalon nyár közepe óta folyik a leletmentő ásatás, amelynek eredményeiről már több ízben beszámoltunk. A kétszer kétsávos, 7 kilométer hosszú gyorsforgalmi útszakasz építésére ugyancsak heteken belül megjelenik az ajánlattételi felhívás a Közbeszerzési Értesítőben. Az avatásra 2010 végén kerülhet sor, akkor, amikor a jelenlegi számítások szerint a csornai elkerülő első ütemének körülbelül három évig tartó kivitelezése elkezdődhet.

Fotó: Krizsán Csaba
Fotó: Krizsán Csaba

A Csorna és az enesei elkerülő, illetve az enesei elkerülő és az 1-es főút közötti két, csaknem 15 kilométer hosszú szakasz ugyancsak kétszer kétsávos autóút lesz, nagyrészt új nyomvonalon. A régészeti hatástanulmány már elkészült. A NIF Zrt. 2010-es munkakezdést és 2012-es befejezést prognosztizál. Ugyanezek a dátumok szerepelnek az M85-ös Pereszteg és Sopron közötti szakasza mellett is, amelynek kiviteli tervei már elkészültek. A Sopron és az országhatár közötti részen a jelenlegi állás szerint egy évvel később vághatják át a nemzetiszínű szalagot. A Csorna és Pereszteg közötti etapnál viszont jelenleg még csak egy tanulmányterv készítése van soron, így a csornai elkerülő déli és nyugati részének tervezése sem kezdődött el. Végezetül említsük meg az új nyomvonalú, szintén kétszer kétsávos, M86-os autóút Csorna és megyehatár közötti szakaszát, amelyet – most úgy tűnik – 2011-től és 2013-ig építenek.

A tervezett és a tényleges kezdési és befejezési időpontok között ugyanakkor lehetnek eltérések a sok bizonytalanság miatt. A NIF Zrt. szerint ezek közé tartoznak a környezetvédelmi előírásokban 2006 végén bekövetkezett változások, a magasabb szintű rendezési tervekkel összhangban nem lévő települési rendezési tervek léte (ez a helyzet például Barbacs esetében), valamint az ásatások és a területvásárlások esetleges elhúzódása.

Az M85-ös gyorsforgalmi út 1-es főút és az enesei elkerülő közti szakaszát legkorábban két év múlva kezdik építeni. Az Elvis-parktól az M1-es sztrádáig tartó 2 kilométeren – ahol felvételünk készült – a meglévő pályát bővítik majd négysávosra, utána új nyomvonalon vezetik az utat.

Olvasóink írták

  • 5. Breki 2008. október 27. 14:42
    „"A beruházás részeként Bősárkánynál és Jánossomorjánál forgalomcsillapítást szolgáló ,,településkapukat" is kialakítanak." Ettől még ugyanannyi kamion fog átzúgni rajtuk, csak lassabban.”
  • 4. Zsoltika 2008. október 26. 15:17
    „Én egyet tudok, amikor a 85ösön megyek be vagyok szarva attól, hogy mikor murdelek meg, mert egy előző auto lenyom az utról. Hosszú évek óta szükséges lenne a fejlesztés, de vagy nincs rá pénz, vagy szarnak rá. A kedves urakat szépen kiállítanám Rábapatonánál a felezővonalra. 2 éven belül lenne normális út.Amikor összefosták a gatyájukat, akkor rájönnének milyen a helyzet. Egyébként pedig én is osztom azt a nézetet, hogy az itt leirtakból nem biztos, hogy minden ugy lesz, ahogy olvassuk. Bár Patonánál tényleg kapirgálnak valamit.”
  • 3. Oklahoma 2008. október 26. 13:43
    „Ahogyan az várható volt nagy xarban vagyunk tehát szükség van a propagandára a hülyítésre. Ez a cikk (is) tele van csusztatásokkal és rengeteg megválaszolatlan kérdéssel.
    Csak egy példa:

    "csornai elkerülő első ütemének körülbelül három évig tartó kivitelezése elkezdődhet".

    Aki egy kicsit is jártas az útépítésekben annak nyilvánvaló hogy 3 év alatt akár 100 km-t is meglehet építeni ( lásd: M6 ) nem egy nyomorult néhány kilomáteres szakaszt.
    A valóság azonban az, hogy nincs pénz és emiatt nem a máról beszélünk és a közeljövő építéséről, hanem a sohanapján elkészülő beruházásokról. Mindenki tudja hogy pl.a csornai elkerülőt 2006-ra ígérték befejezni, tudjuk hol tart az ügy. Hát kb ez mutatja is , hogy mennyi értelme van a 2011 és még annál is később kezdődő munkákról beszélni.
    A 83-as út NATO által is kért fejlesztése egy éven belül murdelt ki. Elkerülő út helyett ma már legfeljebb burkolat megerősítés lesz.”
  • 2. nagymamika 2008. október 25. 21:55
    „Egyetértek Tapmancs-csal, és én azt sem értem minek a 4 - 5 év. Addigra mekkora forgalom lesz már?”
  • 1. Tapmancs 2008. október 25. 17:27
    „Közbeszerzésen minden kb 3x annyiba kerül mintha egy cég lenne a megrendelő.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Segítség kompromisszumok nélkül

Győr-Moson-Sopron - A „72 óra kompromisszumok nélkül" című karitatív programban részt vevő… Tovább olvasom