Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Kövesd online a vonatokat: teszteltük a MÁV új rendszerét!

Kíváncsi, hogy a Budapestre induló vonat mikor fut be végre a győri állomásra? Nézze meg a MÁV online utastájékoztató rendszerében!

A MÁV-Start Zrt. augusztus 2-án elindította a térképen követhető, valós idejű online utastájékoztatást.

"A www.mav-start.hu honlapon elérhető percenként frissülő Vonatinfo rendszerben a Magyarországon közlekedő személyszállító vonatok helyzete látható. Ennek segítségével megismerhetjük a vonatok érkezését, az esetleges késéseket.

Az online térkép informatikai hátterét a Google és a MÁV Zrt. `UTAS´ rendszere biztosítja.

A rendszer elsődlegesen a mozdonyfedélzeti berendezésekről származó GPS koordinátákat, majd a Központi Forgalom Irányítás és Központi Forgalom Ellenőrzés adatait használja" - tudta meg portálunk a MÁV-tól.

A vasúttársaság ígérete szerint a tényadatok percenkénti gyakorisággal frissülnek a három napja elérhető webes felületen.

A térképes alkalmazás indítása a Mav-start.hu oldalon lévő elektronikus mentrendi kereső felületén levő "Vonatinfó" gomb megnyomását követően lehetséges; az oldalon az országos térképhálózat látszik az éppen közlekedő vonatokat jelző ikonokkal.

Lassan tölt be a térkép, de ha egyszer működésbe lép, akkor tuti!

A kisalfold.hu természetesen letesztelte a MÁV online utastájékoztató rendszerét, amely valóban hasznos segítséggé válhat a vasúton gyakran utazóknak.

Más kérdés, hogy sokkal nagyobb kapacitással bíró szerver nem ártana a MÁV informatikai rendszerében: csütörtök fél 12-kor csak az 4-5 percbe telt, amíg Mozilla böngészőnk letöltötte a térképet.

A vonatok ikonos jelmagyarázata a képernyő bal sarkában viszont egyszerűen nagyszerű: a zöld ikon azt jelenti, hogy 5 perc alatt áll jelenleg a vonat késése.

A sárga 5-15 perc között késést, a narancssárga 15-60 perc közötti késést, míg a piros egy órán túli késést jelez.


A jelmagyarázat a bal oldali, alsó sarokban található.
A jelmagyarázat a bal oldali, alsó sarokban található.


Ameddig ezeket a sorokat - pár perc alatt - leírtuk, az ikonok "mozgásba" lendültek, azaz valóban nyomon lehet követni az épp közlekedő vonatokat.

Győr közelében csütörtök délben két vonat szállította az utasokat; az egyik Hegyeshalom, míg a másik Szombathely irányába tartott.


Csütörtök délben így mozogtak a vonatok megyénkben és az ország nyugati részén.
Csütörtök délben így mozogtak a vonatok megyénkben és az ország nyugati részén.


Hasonló a kezelőpult, mint az ELVIRÁ-nál

A képernyő jobb oldalán a kezelőpult található, amelynek segítségével - az ELVIRA rendszerénél már megszokott módon - kereshetünk rá a kiválasztott vonatra.


Az útvonalkereső az Elvirát juttatta eszünkbe.
Az útvonalkereső az Elvirát juttatta eszünkbe.


Mind a kezelőpult, mind pedig a jelmagyarázat "kiikszelhető" a képernyőről, hogy ne takarjon ki hasznos információt, de ezeket az alkalmazásokat a későbbiekben bármikor vissza is lehet kapcsolni.



Karácsonyra okostelefonokon is elérhető lesz a szolgáltatás

A MÁV jövőbeni utastájékoztatási fejlesztéseiről azt is elárulta, hogy idén karácsony környékén okostelefonokon is elérhetővé válnak a vasúti közlekedési információk, például vágányzárról, rendkívüli eseményekről, marketingakciókról.

A vonaton utazó jegyvizsgálók szintén megkapják majd SMS-ben az információkat, hogy az utasokat helyben tájékoztathassák a közlekedés pillanatnyi állásáról.



Olvasóink írták

  • 10. Tibi1 2011. augusztus 06. 06:41
    „2. calico: igazad van! Erre nem gondoltam... :-)”
  • 9. urbaniastapista 2011. augusztus 05. 21:53
    „Győrből nézve egy rakás .... az egész. Mivel a GYESEV és ÖBB mozdonyok által vontatott vonatok továbbra sincsenek rajta. Azaz a Győr-Budapest között közlekedő gyors és IC vonatok nagyobbik fele "nincs a térképen".
    Innen nézve tényleg minek?”
  • 8. Jandex 2011. augusztus 05. 17:09
    „3. egyolvasó 2011.08.05. 08:25
    Ne legyél már ilyen borúlátó, ki mondta hogy a vonatok ezután nem járhatnak külön utakon?! :))) / ez a fejlődés, már nem csak vasúton járhatnak,teccikérteni?!:))) Nincs sín? Kit érdekel, a szerelvénynek mennie kell,kérdezzétek alkoholoszt-róla olvastam egy cikk címét, hogy már újra kisvasutat épít!:))) /”
  • 7. mmppss 2011. augusztus 05. 16:08
    „Azért meg csak elnézést tudnak kérni, hogy a 36 fokban a pótjegyes vonaton nem volt másodosztályú ülőhely, és az elsőosztályra +pótjegyet kellett venni, majd átszállás után a másik vonaton nem ment a légkondi, de az ablakokat csak a kaller tudta nyitni, nem magától, sokak kérésére. Azért még a hírlevelüket felajánlják, ha esetleg érdekel. Na, erre a tipikus válasz: "szerinted?"...

    A témához pedig: rohadtul nem érdekelne hol tart a vonat, ha tartanák a menetrendet.”
  • 6. jóhatudod 2011. augusztus 05. 10:56
    „Ez a fejlesztés annyira felesleges volt " mint az árvaházban a szülői értekezlet " !!!! Nem érdekel merre jár a vonat meg a busz ! A MENETRENDET KELL BETARTANI !!! Az órát meg ismerem !!

    EZ OLYAN KIADÁS A MÁVNÁL ÉS A KV:VOLÁNNÁL AMI VALAKIKNEK A ZSEBÉT TÖMI MEG !!! PARASZTVAKITÁS !!!!”
  • 5. bojtár 2011. augusztus 05. 10:53
    „Talán ez inkább érdekesebb cikk lenne:
    Ügyes állam: a mi pénzünkön sokadjára is megmentette a MÁV-ot és a BKV-t a csődtől

    Átvállalja az állam a MÁV 300 milliárd forintos és a BKV 78 milliárd forintos adósságát - derül ki a Magyar Közlöny csütörtöki számában megjelent kormányrendeletből. Ebben a kabinet elrendeli a PPP-beruházások felülvizsgálatát azzal, hogy azok megszüntetésére, állami tulajdonba vételére 2011-ben kerüljön sor legfeljebb 200 milliárd forintos összeghatárig.
    A határozat szerint a nemzeti fejlesztési miniszternek és a nemzetgazdasági miniszternek kell meghatároznia a MÁV-csoport, elsődlegesen a MÁV Zrt. és a MÁV Trakció Zrt., valamint a BKV Zrt. hitelviszonyon alapuló adóssága átvállalásának elveit, tartalmát és ütemezését azzal, hogy az átvállalás összege nem haladhatja meg a MÁV-csoport esetében a 300 milliárd forintot, a BKV Zrt. esetében a 78 milliárd forintot. A kormány e rendeletben felkéri a főpolgármestert, hogy az erről szóló tárgyalásokon vegyen részt. A két szakminiszter az Államadósság Kezelő Központ Zrt. bevonásával tárgyal majd az érintett felekkel az adósságátvállalások jogi és pénzügyi feltételeiről. A rendelet kitér arra is, hogy az adósságátvállalás miatt módosul a 2011. évi költségvetés.
    A nemzeti fejlesztési miniszter feladatul kapta, hogy az adósságátvállalás kapcsán készítsen előterjesztést a kormány részére, ennek tartalmaznia kell a társaságok ésszerű alapokon nyugvó költséghatékony átalakítására, a nemzeti közlekedési irányító szervezet keretében elérhető legnagyobb megtakarítására, a jelenleg fennálló díj- és kedvezményrendszer átalakítására, valamint az adósságállomány újratermelődésének elkerülését biztosító működési modellre vonatkozó javaslatot. Az előterjesztésnek szeptember 30-ig kell elkészülnie.
    200 milliárd a határ
    A csütörtökön megjelent és péntektől hatályos rendeletben a kormány elrendelte a köz- és magánszféra együttműködésében megvalósuló (úgynevezett PPP) beruházások állami tulajdonba vételi lehetőségének célszerűségi és hatékonysági szempontokon alapuló haladéktalan felülvizsgálatát. A rendelet szerint erre a közpénzek takarékos és átlátható felhasználásának előmozdítása érdekében van szükség. Az állami feladatellátás infrastrukturális feltételeinek hosszú távú megteremtése céljából a PPP-beruházások megszüntetésére 2011-ben kerülhet sor legfeljebb 200 milliárd forint összeghatárig úgy, hogy a megszüntetés további évekre vonatkozó kötelezettségvállalást, a létesítmény üzemeltetésén kívül, nem jelenthet - szögezi le a rendelet.
    A fejlesztési miniszternek kell kidolgoznia az állami tulajdonba veendő PPP-beruházások kiválasztásának gazdasági-pénzügyi és ágazati-szakmai szempontokat egyaránt figyelembe vevő szempontrendszerét, valamint ez alapján kell konkrét, lehetőség szerint projektmélységű javaslatot terjesztenie a kormány elé. A tárcavezetőnek szeptember 30-ig kell a kormány elé javaslatot tennie arról, hogy miként állapodik meg a beruházásokat tulajdonló magánpartnerekkel az állam által kezdeményezett megszüntetés feltételeiről, miként gondoskodik a technikai háttér (elsősorban a jogi munka) előkészítéséről. A nemzetgazdasági miniszternek pedig a PPP-beruházások megszüntetése kapcsán elő kell készítenie a költségvetési törvény módosítását.
    A Széll Kálmán-tervben is benne volt
    A kormány a Széll Kálmán-tervben már jelezte, hogy a terv keretében rendezi a MÁV 300 milliárdos tartozását, és úgy szervezi át a vasúti közlekedést, hogy a nemzeti vasúttársaság önfenntartóvá válik és működése megfelel majd egy ,,normális" gazdasági társaság működési elveinek. A Széll Kálmán-terv szerint a fejlesztési tárca december 31-ig kapott határidőt a MÁV adósságrendezési tervének kidolgozására. A Széll Kálmán-terv a közösségi közlekedésről szólva azt rögzíti, hogy 2012. január elsejével alakul meg a Nemzeti Közlekedési Holding és kezdődik meg a közösségi közlekedés szervezeti konszolidációja. Tarlós István főpolgármester még tavasszal pedig azt jelentette be, hogy az állam várhatóan átvállalja a BKV adósságát.
    Fellegi Tamás fejlesztési miniszter egy bizottsági meghallgatáson július 5-én jelentette be, hogy a kormány megtárgyalta és hamarosan döntést hoz arról, hogy milyen ütemezéssel, milyen megállapodásokkal váltsák ki a jelenlegi PPP-szerződéseket. Akkor a tárcavezető leszögezte: a PPP-szerződések megszüntetése nem járhat sem a hiány, sem az államadósság növekedésével. Kiemelte azt is, hogy a tárca átvilágította a több mint 100 futó PPP-szerződést, amely közül egyik sem tartalmazott kockázatmegosztást az állam és a magánszereplők között; minden kockázat az államé volt. Úgy fogalmazott: sok szerződés volt túlárazott, biztosított jelentős magánhasznot és sok esetben offshore cégen keresztül valósult meg.
    Emlékeztetett, hogy a PPP-szerződések kiváltására a Széll Kálmán-terv 200 milliárd forintot biztosít, amelyet remélhetőleg az idén sikerül felhasználni. Elmondta még, hogy az autópálya-szerződéseket külön kezelik. Úgy vélekedett: ha nem változtatnának, akkor a szerződések végigfutása 3000 milliárd forintos terhet jelentene a költségvetésnek, ezért ,,elemi érdeke" az országnak, hogy amilyen mértékben csak lehet, váltsák ki ezeket az új megállapodásokkal.
    MTI”
  • 4. Pepe9111 2011. augusztus 05. 09:57
    „Nem érdekel, hogy éppen hol járnak a vonatok!
    Az érdekel, hogy időben érkezzenek, legyen rajtuk ülőhely, legyenek tiszták, és időre érkezzenek a célállomásra!
    Illetve jó lenne legalább hétvégeken egy éjszakai járat Budapest és Győr között, hogy egy esti színház, mozo, koncert után, még haza lehessen jönni! Jelenleg az utolsó 21:30-körül indul, így az túl korán van!”
  • 3. egyolvasó 2011. augusztus 05. 08:25
    „A rendszernek azért maradtak hibái az első verzióból . Ott van például a 25-ös vasútvonal (Bajánsenye-Boba). Még mindig a régi nyomvonal szerepel rajta, pedig már egy éve átádták a teljes felújított szakaszt új nyomvonallal. Sok helyen oda van jelölve a vasútvonal, ahol már sínpár sincs.A régebbi vonatkövető rendszer legalább annyiban jobb volt ennél az újnál, hogy a vonatokat jelölő pöttyök a vasútvonalat jelölő vonalról letérve a valódi nyomvonalon mozogtak. Gondolom akkor még GPS koodináták alapján ment a dolog.”
  • 2. calico 2011. augusztus 05. 08:00
    „1. Tibi1:
    Befuthat pl. úgy, hogy a vonat Sopronból indul Budapestre, az útvonal pedig Győrt is érinti. Nem Győr a világ közepe...”
  • 1. Tibi1 2011. augusztus 05. 06:52
    „"Budapestre induló vonat mikor fut be végre a győri állomásra?"
    ...arra bizony kíváncsi vagyok!!! :-)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A nagy eső miatt embereket is mentettek Győrben - Galéria, videó

A legmélyebben fekvő házból két embert kimenekítettek a tűzoltók. Tovább olvasom