Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

Kötelező biztosítás 2009: sokféle kedvezmény, árengedmény

Érdemes összehasonlítani a különböző biztosítók ajánlatait, ugyanis nagyon nagy különbségeket lehetnek. Fontos persze az is, hogy csupán "fapados" biztosítást választunk vagy hajlandóak vagyunk többet fizetni bizonyos extrákért.
• Számítsa ki kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását a kisalfold.hu díjkalkulátorával!

Az első két nap adatai igazolni látszanak a Biztosítás.hu által október 30-án - a tarifák elemzését követően – kiadott prognózist.

Az első két nap után látható, hogy legnépszerűbbek a nagy árengedményt, illetve a Wabard esetében alacsony induló díjat kínáló társaságok.

A Biztosítás.hu első 3000 váltója közül az Allianz-t választották a legtöbben, őt követi az új szereplő a Wabard és az árait idén 8%-al növelő Genertel majd az erre az évre árait szintén jelentősen csökkentő Posta.

Továbbra is népszerű a KÖBE, de szokatlan, bár 22 százalékos idei árengedményének köszönhetően nem meglepő a Generali jó szereplése. Vidéki szegmensben hagyományosan jól szerepel az OTP és a Groupama, az AEGON-tól lefelé azonban már nem ilyen rózsás a helyzet.

A K&H, az Uniqa és az Union még számíthat néhány ezer szerződésre, de az MKB, a Signal és a TIR idén biztosan a vesztesek között lesz.

Téves információt tett közzé vasárnapi gyorsjelentésében a Biztosítás.hu internetes alkuszcég az Allianz 2009-es évre vonatkozó kötelező biztosítási díjszabásával kapcsolatban. A közlemény állítása szerint „az Allianz jó szereplése - az új szerződőknek 30 százalékos engedményt kínálnak - mellett azonban kérdéses, hogy hány régi ügyfelet veszítenek azzal, hogy még a kármentesek is csaknem 5 százalékos emelést kapnak az idén." A valóság ezzel szemben az, hogy az Allianz személygépkocsival rendelkező, kármentes, lakossági ügyfeleinek díja a várható infláció ellenére is változatlan 2009-ben, azaz ezen ügyfeleknél a díjváltozás mértéke 0%. Ezeken túl lehetővé teszi további kedvezmények (díjfizetési gyakoriság és mód változtatása, és e-mail cím, mobilszám megadása) igénybevételét is, így az ügyfél a 2009. évi gépjármű-felelősségbiztosítási díját akár 19%-kal is csökkentheti. Emellett az Allianz régi, hűséges ügyfeleinek több más termékéből (például casco és otthonbiztosítás, Autós Hitelkártya) is kedvezményt biztosít. A további részletek a 06 40 421 421-es telefonszámon, vagy a www.allianz.hu weboldalon.


A második Wabard esetében az „új belépő alacsony árral csábít" effektusnak lehetünk tanúi, bár figyelemreméltó, hogy az ismeretlen, korábban a MÁV által biztosított Waberer’s Holding által létrehozott új biztosítótársaság milyen nagy bizalmat kap az autósoktól.

Online biztosítás: www.kisalfold.hu/biztositas
Online biztosítás: www.kisalfold.hu/biztositas

Új kötelezőjét itt is megkötheti, érdemes utánaszámolni jobban járna-e! 

Az egyesületek tekintetében látható, hogy csak és kizárólag a díj számít, nem pedig a „rokonság". Az egyes szegmensekben kifejezetten alacsony díjú KÖBE-t szembeállítva az árait idén 17% körül emelő TIR-rel láthatjuk, hogy a KÖBE egyesületként is sikerre számíthat.

Bár még a kampány elején járunk nem várható, hogy a két nap után a lista végén álló társaságok később előre törnének. Az előző évek tapasztalatai alapján az is valószínűsíthető, hogy akik táblázat második felében helyezkednek el idén is mindenképpen „nettó vesztők" lesznek.

Az idén megszűnt MÁV ÁBE biztosítótársaság kötelező gépjárműfelelősség biztosítási ügyfelei közül 28 ezer választotta az első magyar direkt biztosítót, a Genertelt. A társaságnak jelenleg 100 ezer kliense van, ez 1,63 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

A direkt biztosító azt jelenti, hogy a társaság csak az interneten és telefonon köt biztosításokat. Csikós Dániel vezérigazgató keddi sajtótájékoztatóján elmondta: november első háromnapján csaknem 1,4 millióan számították ki a generteles kgfb tarifákat a biztosító és az internetes alkuszok honlapjain, míg egy évvel ezelőtt mindössze 355 ezren tették meg ugyanezt. Ebből arra következtetnek, hogy idén a biztosítót váltók száma elérheti a 800 ezret. A társaság vezetése úgy számol, hogy a november elsején beindult biztosítóváltási időszakban várhatóan 10 ezren távoznak el a biztosítótól, viszont 60 ezer új kgfb ügyfél jöhet. A MÁV ÁBE biztosítónak megszűnésekor összesen 195 ezer ügyfele volt. A hazai kötelező gépjármű-felelősség biztosítások száma körülbelül 3,6 millió.

Olvasóink írták

  • 16. éne 2008. november 06. 07:50
    „Nekünk 1980 óta az Alliansnál (akkor még Hungária) van biztosításunk! Az idei évre negyedévente 7800 ft volt, és kiszámoltuk, ha újrakötjük az Alliansnál, negyedévente 5800 ft lesz!! Érted??? Ha újrakötjük!!”
  • 15. Torrente2 2008. november 05. 20:27
    „Top 10 tanács a kötelezőről a HunVistán: http://hunvista.net/2008/10/31/kotelezo-biztositas-2009-kgfb-top-10-tanacs/”
  • 14. tudorka 2008. november 04. 19:43
    „Matriné!

    A kötelező biztosítás nem a tulajdonos autójában bekövetkezett kárt téríti, hanem a másnak okozott kárt. Nem értem az okfejtésed, hogy miköze van a kötelező biztosításban az autó értékének.
    Szerintem ezt Te sem érted, még csak nem is kapiskálod.”
  • 13. Elemér 2008. november 03. 22:19
    „Az spbiztositas.hu a legkirályabb!”
  • 12. matriné 2008. november 03. 18:16
    „Kedves Blaze! látom kezded érteni a köbcenti és a díjszabást már kapiskálod.Persze azt is rosszul. A telhetetlen kapzsi biztosítók és az országunk vezetése, akik kiengedik fosztani a népet osztoznak a koncon. nekik ugyan mindegy,hogy hány köbcentis autók törik egymást össze lényeg, hogy a díjkiszabást kitudják agyalni üldözetlenül és sértetlenül! Ahhoz meg bazi nagy értelem kell, hogy valaki megértse az értékalapú biztosítást! Ugyan úgy mint más. pl. ingatlan, műkincs stb. értéknél. Az a feltételezés meg nevetséges,hogy a 20 éves csotrogány totálkár esetén a tulaj milliókat várjon, ugyan annyi biztosítási díj miatt, mint a puccos 30 milliós totálkáros gazdi e rendszerben!”
  • 11. Blaze 2008. november 03. 09:14
    „Martinné!

    A kötelező felelősségbiztosítás nem a saját kárt fedezi, hanem a másnak okozott kárt. Mi a fene köze van ahhoz az okozott kárnak, hogy mennyibe került az autó? Előre lehet tán tudni, hogy egy öreg roncs csak egy másik bontószökevényben okoz kárt, a méregdrága pedig csak luxusautóban? No meg az a hozzáállás, hogy a puccos akár milliókat tehet zsebre. Hm... Marha jó. Ha egyszer akkora kár érte, akkor igen, milliókat kap, de egyben veszít is. No, igen, akinek nem ér az autója 20 ezernél többet, az ne akarjon milliókat kapni érte. Az teljesen rendben van, hogy a díjak baleseti statisztikák alapján készülnek, de a köbcentinek nem igazán értem, hogy mi a köze ehhez. Mert ugye egy 1,4-es lehet 90 lóerős, vagy egy 1,6-os 75 lóerős. A különbség 30% körül van és nem hiszem, hogy ez tulságosan több baleseti kockázatot jelentene.

    Generteles!

    Mire sikerült ilyen alacsony összeget kihozni? Segédmotorra? Nekem 167.533 forintra hozta az 1,5-ös autót A0-ban. Két év és kifizetném az autó árát nekik.”
  • 10. Korrekt 2008. november 02. 20:59
    „......bocs, MATRINÉ :))”
  • 9. Korrekt 2008. november 02. 20:57
    „Kedves GEORGE!

    Azért kell kötelezö biztositást fizetni (egész európában), hogy az ártatlan összetöröttek megkapják a kocsijavitás diját stb.

    -----------------------------------------------------------------------------------

    Kedves MARTINÉ!

    Ha magyaroszágon valóban nem kell többet fizetni a drágább autóknak, akkor az egy förtelmes nagy hiba, és ellene van minden logikus érvnek.
    Na de nem csak ez az egy ami teljesen rossz az országban, a hivatali rendszerek nagy része tök rosszúl vannak felépitve.”
  • 8. generteles 2008. november 02. 19:19
    „genertel: tavaly 13 ezer/év, 2009: 12 ezer/év...állati, szerintem ezt már nem lehet fokozni....”
  • 7. matriné 2008. november 02. 17:43
    „Szerintem az a disznóság, hogy nem érték szerint szabják meg a díjakat! A puccos drága autós fizessen többet az autója után, hisz annak a javítása is sokkal többe kerül mint egy öreg használt autóé. Mivel legtöbbször, azt már csak bontott alkatrészekkel lehet javítgatni. No meg nem mis beszélve arról, hogy a totál kár esetén a puccos akár milliókat tehet zsebre ugyan azért a biztosítási díjért míg a másik meg csak ezreket! Itt már számít az érték! De hát ez is a banán-köztársaság egyik vívmánya!”
  • 6. George 2008. november 02. 15:14
    „behalok....a díjkalkulátorral tavaly és idén is kiszámítottam: a legolcsóbb és a jelenlegi biztosítóm között éves szinten 1.000 ft a különbség. Amit kihozott legdrágábbnak na, mennyi? ötször több mint a mostani. Hát vált a fene. Tulképpen a legnagyobb baj, hogy kötelező....mire fel?”
  • 5. Blaze 2008. november 02. 14:35
    „Én sem értem, de ajelenlegi autómra is kiszámoltam és a Genertelnél 29 ezer valamennyi, a jelenlegi Signalnál 9.087 forint a negyedéves díj. Fogalmam sincs, hogy miért ez a nagy különbség, tán azért, mert pár évig nem volt a nevemen biztosítás, így tavaly újraindultam A0-ból. De ez akkor is túlzás.”
  • 4. SAmu 2008. november 02. 14:10
    „Minthogy a Genertel tavaly a 0-ról indult, piacot csak a jobb áraival tudott szerezni. Ezért nem értem , miért adott blazenak magasabb árat...”
  • 3. Blaze 2008. november 02. 14:09
    „Helyesbítek!

    Signal: éves díj - 26.330
    Genertel: csak az ez évre vonetkozó, tehát nem egészen 2 hónap - 27.457

    Erről ennyit. 11 éve nem okoztam kárt, 20 éve vezetek, van már autóm, most egy másikat vennék, arra számoltam ki a biztosítást. Igaz a szlogen, csak tagolni kell: "Micsoda? Biztosító?" :D”
  • 2. Blaze 2008. november 02. 13:59
    „Érdekes, nekem a Genertel többet számolt egy negyedévre, mint a legtöbb egy évre.”
  • 1. SAmu 2008. november 02. 13:19
    „Nekem a Genertel volt a legolcsóbb, más bizt. több mint kétszer drágább!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadidőpark a panelok árnyékában

Győr - Jövő nyárra teljesen megújul a győri Barátság park: az adyvárosi panelházak tövében sport- és… Tovább olvasom