Kisalföld logö

2017. 08. 16. szerda - Ábrahám 17°C | 30°C Még több cikk.

Kossuth híd: új kerékpárút szűkülettel, oszloppal

A Kossuth hídon két helyen is a szabványos 2 méter helyett 1 méter 70 centin kell elférni egymás mellett a bicikliknek.

Tizenöt centis padka védősáv nélkül, a szabványnál szűkebb hely, villanyoszlop a biciklisávban – tapasztalt bringás olvasónk szerint balesetveszélyes a győri Kossuth híd új kerékpárútja.

Az útkezelő szervezet szerint nincs több akadály, amint ami a sűrű nagyvárosi beépítésből adódik - de lássuk a részleteket.

A győri önkormányzat 87 millió forintból végeztette el a Kossuth híd járdakonzol-szélesítését az ősszel. A Belvárost és Révfalut összekötő műtárgy keleti oldalán kétirányú kerékpárutat alakítottak ki, amit egyelőre le van zárva, hiába fejeződött be a beruházás.


A felvétel december elején készült.
A felvétel december elején készült.


A győri Horváth Zsolt, a Magyar Kerékpáros Klub tagja terjedelmes levélben kereste meg szerkesztőségünket a fejlesztés végeredményével kapcsolatban.

Azt írta: a kétirányú kerékpárút szélességének az érvényes szabványok szerint két méternek kell lenni, itt azonban a fel- és lehajtásnál az acélszerkezet és a kőpilonok – pontosabban az eléjük helyezett plexifalak – között ennél jóval szűkebb a hely, ami balesetveszélyes.

Szerinte a 45 fokos szögben döntött acélkonzol sarka mellett elmenni életveszély, s az említett plexifal is leginkább arra alkalmas, hogy elakadjon benne a bicikli kormánya.

Tapasztalt bringás olvasónk hozzátette: nem felel meg a szabványnak az sem, hogy a "szorosból" kijutva az út és a kerékpárút között 15 centiméteres padka van, mindenféle védősáv nélkül.

"Érdeklődve várom, hogy miként oldják meg a sávközépre került lámpaoszlop problémáját" – jegyezte meg. Horváth Zsolt egyetlen pozitívumnak azt tartja, hogy a Jedlik híddal ellentétben a dilatációs lemezek szintbeli eltérése nem vészes.

"A híd áteresztőképességét sosem a kerékpárosok fogták meg, hanem a belváros felőli hídfőnél kialakult forgalmi szituáció okozott gondot.

Ez most csak rosszabb lesz, mert a belvárosi oldalon jelenleg egyetlen iránypár van az autósok és a gyalogosok számára, ami folyamatosan keresztezi egymást.

Sikerült tehát egy olyan megoldást létrehozni, ami nem jó a kerékpárosoknak, nem jó a gyalogosoknak, és nem jó az autósoknak sem. Kinek jó hát? Csak azoknak, akiknél a nyolcvanhétmillió landolt?" – írta.

Szerinte ennyi pénzből rendbe lehetne tenni a szégyenteljes Fehérvári úti kerékpárutat, el lehetne tüntetni a Nádor aluljáró végeinél a bringagyilkos háromcentis ugratókat, újra lehetne gondolni az Újkapu utcai körforgalom (és egyéb körforgalmak) élet- és balesetveszélyes padkáit a kerékpárkihajtóknál.

Olvasónk felvetéseit elküldtük a városi útkezelő szervezetnek. Máthé-Tóth Péter tájékoztatásért felelős munkatárs azt közölte: a Kossuth híd konzoljain állagromlási okok miatt kellett beavatkozásokat végezni.

Úgy gondolták, hogy a felújítás kombinálható szélesítéssel, melyre kétirányú kerékpárút telepíthető, így végérvényesen biztosítható a szigetközút út – Hédervári út – Rónay Jácint utca – Kossuth híd – Jedlik Ányos utca vonalvezetésű kerékpáros útvonal.

Szerinte a biciklisek ennek használata során nem fognak több akadállyal találkozni, mint ami egy nagyváros sűrű beépítéséből adódhat. Előnyként értékelte, hogy a kerékpárosokat elválasztották az autósoktól, valamint hogy a révfalui oldalon pedig biztonságos gyalogos-kerékpáros átkelést alakítottak ki.

A szakember azt is kifejtette: a kerékpárút szélessége a hídon kétszer egy, a hídfőknél lévő kő posztamenseknél pedig 1,7 méteres. Utóbbi lokális szűkületnek minősül, amit az engedélyező közlekedési hatóság elfogadott.

"A posztamensek áthelyezése több százmillió forintba került volna" – fűzte hozzá. Megjegyezte: a lámpaoszlopoknál a felfestést korrigálják.

Az útkezelő szervezet jelenleg az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyre vár, ha megkapja, utána nyithatja meg a kerékpárutat.
A kerékpárúton lámpaoszlop nehezíti a haladást.

Megkeresésünk után a sávfelfestést eltüntették, később pedig módosítani fogják. A behajtani tilos táblánál csak 1,7 méter széles helye lesz a bicikliseknek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lakástűz Győrben: ismét a tűzhelyen felejtették az ételt

Egy gázzal működő berendezésen maradt lábos okozta azt a lakástüzet,melyhez a tűzoltókat és a… Tovább olvasom