Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

Kiszámoltuk, mennyi pénzbe kerül az új M85-86-os Győrtől Hegyfaluig!

Cikkünkből nem csupán Győr-Moson-Sopron megye eddigi legdrágább közlekedési beruházásának ára derül ki. Úgy tudjuk, hogy Győr és Kóny között kedd délután megnyitják az új utat.
"Épphogy csak lezárult a beszámoló leadási határidő, de az már biztosan látszik, hogy növekedett a főtevékenységként út- és autópálya-építéssel foglalkozó cégek árbevétele 2014-ben" - derül ki a Bisnode friss elemzéséből.

Várhatóan az idei évben is folytatódik az útépítési hullám

Az már most szembetűnő, hogy az iparág cégeinek összárbevétele jelentősen meg fogja haladni a 2013-as szintet. Ebben a stádiumban még nem lehet pontos becsléseket adni, ám ha feltételezzük, hogy az iparág legnagyobb vállalkozásai - 2012-höz és 2013-hoz hasonlóan - továbbra is az iparági összbevétel 55-60 százalékát teszik ki, akkor a 2014-re várható összárbevétel akár 40 százalékkal is meghaladhatja 2013-ast.

Ennek a feltűnően magas árbevétel-növekedésnek a hátterében a rendszeres út- és autópálya-építési projekteknek és -fejlesztéseknek köszönhetően megélénkülő piac, illetve a korábbi évek során igényelhető EU-s támogatások pozitív hatásai állnak.

A kormány tervei szerint várhatóan az idei évben is folytatódik az útépítési hullám; az új út- és autópálya-szakaszok építése, illetve a meglévő szakaszok bővítése pedig kedvezően hat majd az iparági bevételek növekedésére is - áll a Bisnode elemzésében.


Az aszfaltban a milliárdok, avagy pillanatkép az M85-ös építéséről - fotó: Bertleff András
Az aszfaltban a milliárdok, avagy pillanatkép az M85-ös építéséről - fotó: Bertleff András

De hova tűnt a Közgép?

A listát vizsgálva furcsának tűnhet, hogy a Közgép Zrt. miért nem szerepel a legnagyobbak között. Ennek oka nem Simicska Lajos elhíresült kirohanása Orbán Viktor ellen, hanem az, hogy a Közgép Zrt. a fémszerkezet-gyártást jelöli meg főtevékenységeként, és emellett a főtevékenység mellett foglalkozik út-és autópálya-építésekkel is.

Bár az eltérő főtevékenysége miatt a listába nem került be, attól még náluk is jelentős - csaknem 90 százalékos - bevétel-növekedésről beszélhetünk 2014-ben. Üzemi eredményük pedig még ennél is nagyobb mértékben, közel 270 százalékkal növekedett.

Az ugyanakkor szinte biztosra vehető, hogy Simicska durva sértései egy év múlva már éreztetik majd hatásukat a Közgép eredményein.

Vezet a Strabag

Vissza a jelenlegi listához. A Strabag Általános Építő Kft. vezeti a tavalyi összesítést 88,5 milliárd forintos árbevétellel, míg az iparág teljes árbevétele 553,8 milliárd forint volt 2014-ben.

Íme, a top 10 és a röpködő milliárdok! Kattintson a nagyobb táblázatért! Forrás: Bisnode
Íme, a top 10 és a röpködő milliárdok! Kattintson a nagyobb táblázatért! Forrás: Bisnode


Nézzük, a sok-sok milliárd közül, mennyi érkezett megyénkbe az utóbbi években

A Győr-Enese, valamint az Enese-Csorna M85-ös szakasz építését a Colas-csoport összesen 27,1 milliárd forintért nyerte el közbeszerzésen, a csornai elkerülő első ütemére pedig a Magyar Aszfalt Kft. és a Közgép Zrt. tette a legkedvezőbb, 30 milliárd forintos ajánlatot.

A leendő M86-os Csorna és Hegyfalu közötti részén a Közgép Zrt. és a Strabag Zrt. vonulhatott fel, s a munkáért 65,9 milliárd forintot kap. Itt a beton útalap építése ősszel, az aszfaltozás pedig az év végén kezdődhet el.

Az M85-86-os gyorsforgalmi utak megyei szakaszaira az utóbbi három és fél évben 123 milliárd forintot költött az Európai Unió és a magyar állam.

Ebben az összegben benne sincs a 2011 végén átadott enesei elkerülő építése, mely 12,9 milliárd forintból épült meg. Az említett útépítések már most Győr-Moson-Sopron történetének legdrágább közlekedési beruházásait jelentik.

Teszteltük az M85-öst Enese és Csorna között: 15 perc lesz az út a két település között!

A kisalfold.hu információi szerint kedd délután megnyitják az M85-ös Győr-Enese közötti új szakaszát. Ide kattintva tekinthetik meg videón az M85-ös Győr és Csorna közötti szakaszt, melyet a kisalfold.hu munkatársai két hete jártak végig. Az Enese és Csorna közötti szakaszt várhatóan idén ősszel adják át.  

A keleti elkerülő ára "aprópénz" az M85-86-oshoz képest

Az M85-ös milliárdok mellett aprópénznek tűnhet a keleti elkerülő építése Győrnél. Az első szakaszra, melyet várhatóan idén ősszel nyitnak meg az autósok előtt, 4,5 milliárd forintot költenek az adófizetők pénzéből. Az első szakasz kivitelezője a Strabag.

A tervezett második és harmadik szakasszal együtt a keleti elkerülő teljes bekerülési költsége körülbelül 20 milliárd forint lesz.

Épül a keleti elkerülő Győrnél!

Íme, a keleti elkerülő építéséről szóló, folyamatosan frissülő híranyagunk - sok-sok képgaléria plusz videók!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Squash verseny Győrben a jótékonyság jegyében

Az Edutax Kft. vasárnap jótékonysági fallabda programot szervezett a Marcal Teniszcentrumban,… Tovább olvasom