Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

Kirúgott győri buszsofőr: ˝figyelmeztettem a többieket, amit teszünk, az törvénytelen˝

Valóban nem hallgatták meg a sztájk miatt kirúgott sofőrt. Úgy tudjuk, a bizonyítékokat elégnek látták a döntéshez.

 

„Először is mindenkitől elnézést kérek, akinek akkor reggel kellemetlenséget okoztunk" – írta csütörtökön a kisalfold.hu
Facebook-oldalán a február 11-i késések miatt menesztett győri sofőr. 

Az exvolánost – aki a Munkástanácsnak is vezetőségi tagja volt – szerdán többször próbáltuk elérni, végül csütörtökön sikerült. Azt mondta: a sztrájk óta folyton csörög a telefonja.

– Engem nem hallgattak meg az eset után, a többiek aláírták, hogy nem tudtak a következményekről és én lettem a felbujtó. (Más illetékestől úgy tudjuk, valóban nem hallgatták meg. A bizonyítékokat – mint a kijárat eltorlaszolásáról készült videofelvétel – elégnek látták a döntéshez.)

– Keserűen vettük tudomásul – meséli az akcióról –, hogy a várt bérmegtakarítás után még a fizetés sem érkezett meg tizenegyedikén reggelre. Spontán dőlt el az akció. A többiek is egyszerre mondták: „nem megyünk ki". Nem igaz, hogy én voltam az egyszemélyű kezdeményező. Akkor figyelmeztettem őket, hogy amit teszünk, az törvénytelen. Én tanácsoltam azt is, hogy a munkásjáratok menjenek ki, így „csak" huszonkét fő maradt még benn. Azokat a kollégákat is sikerült megnyugtatni, a pénz úton van. Ezek után mindenki megkezdte a munkát – mondja a sofőr.

A Kisalföld más forrásokból viszont úgy értesült: nem a sofőr, hanem a szakszervezeti vezető nyugtatta meg a dolgozókat, akik  végül kimentek a járművekkel és félórás késedelem után véget ért az akció. Ezután megérkezett a fizetés a számlákra. Az is másképp fest a visszájáról, hogy a férfi egyszerűen keresztbe állt a rábízott busszal a kijárat előtt, ezért az elsőként induló Audi-járatok a bejáraton keresztül mentek ki, ami balesetveszélyes.

Az elbocsátott sofőr  azt állítja: szerinte aki akart, az ki tudott volna hajtani a telephelyről. Lapunknak elmondta: nem fél az állástalanságtól, máris több ajánlatot kapott. Arra, hogy szerinte számíthat-e a győri utasok együttérzésére, azt felelte: mindenhol csak a támogatást látja. „Abba a bizonyos pohárba, ami akkor betelt, már régóta csepegett a sok keserűség, gond, kezeletlen probléma. Az addig  még kezelhető problémák a régió-összevonással  hatalmas káosszá nőttek" – írta nekünk a Facebookon.

Takács Erika, a KKSZ szakszervezet vezetője kifejtette: „A Volán-integráció kétéves időszakában is folyamatosan vitáink voltak a menedzsmenttel. Ma is vannak ilyenek, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben is lesznek. Ugyanakkor elmondhatom, hogy a társaság menedzsmentjében megvan a hajlam az egyeztetésre, a kompromisszumok elfogadására."

Az ÉNYKK Zrt. a csütörtökön is folytatott bértárgyalásokról szólva közölte: optimisták, s úgy gondolják, hogy a hónap végéig sor kerülhet az országos szintű megegyezésre a szakszervezetekkel. „Ez módot ad a helyi bérmegállapodások gyors megkötésére is." Kérdésünkre válaszolva leszögezték azt is: a február 11-i járatkimaradások miatti kártérítés kérdését a közszolgáltatási szerződés szabályozza, az ebből származó költségeket nem hárítják át az ügyben érintett munkavállalókra.

Csütörtökön írtuk


A kirúgott sofőr a kisalfold.hu-nak Facebookon küldte el véleményét, mint írta, "vártuk mi buszvezetők, hozzánk mikor lép oda valaki".

Szerdán írtuk meg, hogy azonnali hatállyal megszüntették a munkaviszonyát annak a buszvezetőnek, aki a nem egész két héttel ezelőtti munkabeszüntetést tevékenyen irányította közlekedési társaság szerint.

A többi vezetőt a szakszervezet és a menedzsment közti tárgyalás eredményeként nem vonták felelősségre, fizetniük sem kell.

A társaság további indoklását ide kattintva olvashatja el >>


Íme a sofőr véleménye, amelyet változtatás nélkül közlünk:

"Nem akartam, de talán megengedik, hogy én is hozzászóljak. Már csak azért is mert én vagyok a kirúgott buszvezető. Először is mindenkitől elnézést kérek azoktól, akiknek akkor reggel kellemetlenséget okoztunk. A történet azért nem ilyen egyszerű, mint az lejött a különböző médiában. Hét éve dolgoztam a KV. Zrt.-nél, utaspanasz nélkül. Ez az ominózus eset sokakat megosztott, az amúgy is megtépázott buszvezetők hírnevét tovább szaggatva. Magam is a Munkástanács vezetőségi tag voltam, de jelen esetben ez nem nagyon játszott szerepet. Az a bizonyos pohár, ami akkor betelt, abba már régóta csepegett a sok keserűség, gond, kezeletlen probléma és az addig még kezelhető problémák a régió összevonással csak hatalmas káosszá nőtt. A problémákat több fórumon is jeleztük a vezetés felé, de az okok megszüntetése továbbra sem tettek semmit. A kedves utasok csak azt tapasztalhatták, egyre több járat marad ki, nap mint nap. Ez valószínű tovább fokozódik, hiszen a működő busz egyre kevesebb és az alkatrészellátás nem megfelelő, kevés a szerelő, sorolhatnám. Akkor reggel korábban mentem be, mert előző este telehányták a buszomat, kíváncsi voltam megszáradtak-e az ülések a takarítás után, plusz az ilyenkor kötelező vizsgálatok miatt. A busszal elindultam a telephelyen, hogy feltöltsem fagyállóval, miközben a többi kollégám is sorba érkezett a telephelyre. A kapu kijárat előtt megálltam (14 percre) és a kollégákkal beszédbe elegyedve értesültünk, hogy a munkabérünk nem érkezett meg egyikünk számlájára sem. ( a K.SZ. értelmében 10.-én már rendelkezni kell a pénzzel.) A kollégáimmal keserűen vettük tudomásul, hogy a bérmegtakarítás után még a fizetésünk is elmarad. A vezetőnknek nem jutott eszébe, hogy az esetleges késést jelezze. A felfokozott hangulatban spontán eldőlt, nem megyünk ki. A buszomat visszatettem a sorba, majd a kollégáknak felhívtam a figyelmét, amit teszünk törvénytelen. A hangulat nem változott akkor sem amikor a vezetőink beérkeztek, nem hallgattunk a szép szóra. Itt felmerült bennünk a fedezethiány gyanúja is, a bérmegtakarítással kifizetésével kapcsolatos időhúzás, amelyet a mai napig nem tisztáztak. A részvényesek kifizetésének a határideje október volt, a pénzhez csak dec. 31.-én jutottak hozzá. Alkatrészre nincs pénz. A bérpapírok értelmezhetetlenek voltak. Szóval tolongtak a fejünkben a gondolatok. Viszont az un. munkásjáratokat nem akartuk kihagyni ezért azokat a kollégákat megkértem menjenek ki, a járatokat kezdjék meg. Mivel a társaság rám hallgatott, így "csak" 22 fő maradt még benn. Azokat a kollégákat is sikerült megnyugtatni, a pénz úton van. Ezek után mindenki megkezdte a munkát. Az én szerepem viszont most is nagyobb megvilágításba került, hiszen a kollégák rám hallgattak, ezért felbujtónak, hangadónak minősítve azonnali felmondással elküldtek. A útilapu mellé megkaptam azt is, hogy a facebookon rendszeresen "lázitottam". Az „ítélet" meghozatala előtt engem meg sem hallgattak, esélyt sem adtak a védekezésre, arra hivatkozva, hogy elég bizonyíték van ellenem. Az érdekvédelmet nem szeretném minősíteni, ezt már régebben megtettem. Bízom abban, a többi kollégám kisebb büntetéssel megússza. A cégnél elkezdték a jegyzőkönyvek felvételét az eseményekkel kapcsolatban, abban eléggé az én szerepemet erősítik fel. Viszont elég jó újrakezdő vagyok és van több végzettségem, ami megkönnyítheti a további jövőt."

A kirúgott sofőrrel kapcsolatos további véleményeket ide kattintva olvashatja el >>

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Algainvázió Gyirmóton: van megoldás, de 2,2 milliárd forintba kerül

A vízügyi igazgatóság szerint az üledékből visszaoldódó tápanyagok, a gyirmóti üdülőfalu ingatlanjainak csatornázatlansága, valamint a vízbe juttatott csalianyagok egyaránt felelősek a kialakult helyzetért. Tovább olvasom