Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Kínai autók: Bóvli vagy új trend?

A kínai autógyárakkal szakmai körökben gyakran viccelődnek, ugyanis külföldön még mindig az a hír járja, hogy lopott formatervezéssel készült bóvlikat gyártanak olyan bizarr márkaneveken, mint a Cool Bear, a Tiggo vagy a Dingle.
A gúnyos megjegyzések azonban egye inkább csak a múltat idézik, miután a kínai gyártók a helyi eladások növelésére és a külföldi piacok meghódítása érdekében egyre szebb és jobb minőségű autókkal rukkolnak elő.

A világ második legolcsóbb modellje a kínai gyártmányú Chery QQ négyszemélyes városi kisautó.
A világ második legolcsóbb modellje a kínai gyártmányú Chery QQ négyszemélyes városi kisautó.


A helyi gyártók új generációs modelljeit elsőként a 10. Pekingi Nemzetközi Autókiállításon mutatták be. Az elődjeikhez képest fejlettebb motorokkal és eredeti dizájnnal megjelenő fejlesztéseken már látszik a külföldi alkatrész-beszállítókkal, mint a Bosch vagy a Pininfarina olasz dizájnstúdióval való együttműködés.

Az alsó kategóriás autókkal induló Chery Automobile új károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiával, és számos felsőbb kategóriás autóval jelent meg. A rivális Geely Automobile választékában az olasz formatervezésű Tiger névre keresztelt koncepcióautót mutatták be, amely jobban hasonlít egy Alfa Romeóra, mint a már Ázsiában befutott modellekre.

„Új technológiákat, továbbfejlesztett minőséget, jobb vezetési élményt és szervizszolgáltatást szeretnénk" – mondta Li Su-fu (Li Shufu), a Geely igazgatója Pekingben, hozzátéve, hogy a kínai gyártók már egyre többet adnak el Délkelet-Ázsiában, Dél-Afrikában, Latin-Amerikában, Kelet-Európában és a Közel-Keleten. A közeljövőben pedig az észak-amerikai és a nyugat-európai piacokon szeretnének megjelenni.

Iparági elemzők szerint a kínai autógyártók korai ballépései okozta károkat csak néhány év alatt sikerül majd helyrehozni. A kínai gyártóknak a kihívást az jelenti, hogy miként tudják az igencsak megtépázott „Made in China" imázst újra eladhatóvá tenni, szerintük ehhez jelentős árengedményekre lesz szükség.

Az indiai Tata Motors félmillió forintos népautója után a világ második legolcsóbb modellje a Chery QQ négyszemélyes városi kisautó, amelyet Kínában 4800 dolláros (780 ezer forintos) induló áron kínálnak.
A Great Wall Motor Company, amely Kínában az egyik legdinamikusabban növekvő autógyár és az ország legnagyobb városi terepjáró- (SUV) gyártó vállalata – az Egyesült Államokból importált felszerelésekkel csúcstechnológiás törésteszt-laboratóriumot épített fel az észak-kínai gyárában.

„A minőségre kell törekednünk annak érdekében, hogy változtathassunk a helyi gyártású autókról kialakult véleményen" – mondta Vang Feng-jing (Wang Fengying), a Great Wall igazgatója a pekingi autókiállítás kapcsán.
A világ legnépesebb országában – a japán és az amerikai kínálatot is felülmúlva – a vásárlók több mint száz autómárka közül választhatnak. A nemzetközi márkák a kínai gyárakkal versenyezve, szintén a kínai piacokon szeretnének pozíciókhoz jutni.

Az eladási adatok szerint Kínában 2008 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 21,4 százalékkal több, mintegy 2,58 millió darab autót értékesítettek. Az előrejelzések szerint a tavalyi 8,79 millió darabos eladáshoz képest idén 10 millió feletti eredmény várható.
A kínai autógyárak tavaly 612.700 darab autót exportáltak, s ez közel 80 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Olvasóink írták

  • 11. pepedino70 2008. május 21. 08:06
    „matriné nincs igazad. kecskeméten már árulják a BMW x5 klónjátami Kínában készül. 1-2 év és a német autógyárak lehúzhatják a rolót a 33 eurós órabérükkel egyetemben.”
  • 10. RudyD 2008. május 21. 02:18
    „Tojni kisz kinaji vatszakre.

    Komoly biznisz a tütü, úgyhogy nem is lenne illő hogy hagyják a dolgot.
    Ha már 4 kereke van perelni kell. (Amúgy kínaszerte népszerű nevet találtak neki, valahogy egyetlen internetes cég sem pereli őket? )

    Már csak azt az egyet hiányolom hogy ki számolt azzal hogyha Kínában is egyre többen járnak majd autóval, akkor mikor fog a fekete arany kifogyni a törülközősapkások s...e alól? Nomeg világgazdasági szinten. Ha nő a kereslet akkor mi is lesz annak az eredménye?

    Kína mikor fog már olcsó megújuló energiaforrásokkal kezdeni rendes tételben?”
  • 9. Belinea 2008. május 19. 19:22
    „Ne becsüljük le Kínát !
    A hatvanas évek közepén csak röhögött a világ a japán autókon....”
  • 8. matriné 2008. május 19. 17:43
    „Nem is oly régen e sajtó Indiában gyártott új autót 4oo ezerrre becsülték pőersze se abból sem ebből nem fognak Magyarországra hozni! Jó a magyarnak a méregdága nyugati autó is! Majd kinyödi a hároszoros árát is. Az ország vezetése ezze sem törödik és úgy mint az üzemanya-árak és vonzatának gátlástalan adóztatásával!”
  • 7. mtt 2008. május 19. 16:52
    „Bocsi, kedves Jujj, én egy szóval semírtam, hogy kínai autóm van, teljesen tisztában vagyok vele, honnan származik. Sztem a többiek is csak példaként említették. Üdv.”
  • 6. Jujj 2008. május 19. 16:44
    „A koreai (Daewoo/Chevrolet) az NEM kínai! Mikor a GM betette a lábát oda, autókat kezdtek gyártani. Ugye a Daewoo Racer egy az egyben Opel Kadett, a Nexia pedig annak az alapján, kicsit más lemezmunkával készült. Az Aveo nem rossz autó, egyedül a töréstesztje volt katasztrófális... Még a Spark is jobban szerepelt nála, pedig olcsóbb, kisebb autó. Amúgy én vallom, hogy egy koreai autó, pl. egy Kia sokkal különb akármelyik franciánál. És nem a külsőre gondolok, mert ahhoz értenek a csigazabálók, de használhatóság, minőség, ár/érték arányban bőven veri őket!”
  • 5. mtt 2008. május 19. 16:27
    „Nekem Daevoo Nexiám van 11 éve, megy mint a golyó, klímán kívül minden extra van benne, nekem tökéletes. Egyébként tört már meg más hibájából, frontálisan az eleje, biztos szerencsénk is volt, de nem tört jobban, mint bármilyen más márkájú autó. Fiamnak 5 ajtós Aveo Elite-je van, full extrás, 1,4es, szuper, kis fogyasztású, sportos autó, igazi fiatalos designe. Nem értem miért kell leszólni. Ja, és még egyszer sem volt szerelőnél, csak a 15ezer km-es szervizen, amit 9 hónap alatt gyúrt bele. És naponta használja, mert kell a munkájához.Nekünk bevált. Annyit tennék hozzá, hogy a fiam, bár 21 éves, nem gáz Aveoval járni, semmivel sem érzi magát kevesebbnek, mintha 5-7millás autóval feszítene.Üdv.”
  • 4. jay 2008. május 19. 14:27
    „Nekem Aveom van és tőkéletesen működik, sokan szídják, hogy szar meg minden főleg az ismerőseim, csak míg nekem eddig egyszer se kellet szerelőhöz vinnem, addig az ő csúcskategóriás (wv, audi,seat)kocsijaikat állandóan javítani kell, de persze ez nem álltalánosítás!!!”
  • 3. gromer 2008. május 19. 12:34
    „georgbb:europaban. ellenben amerikaban 3-es lett egy fuggetlen laborban. ez azert erdekes. ja es nincs aveo-m:)”
  • 2. georgbb 2008. május 19. 12:09
    „Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a Chevy Aveo is hírhedten-híres a borzalmasan rossz töréstesztjéről...”
  • 1. Jujj 2008. május 19. 12:01
    „Az összes nagy autógyártó odatelepült, a kínaiak meg szépen lemásolták őket. Még az emblémák is kísértetiesen hasonlítanak az eredetire. Mindezek tetjében meg hulladékot gyártanak, EGYELŐRE. Mert ha van pénzük (mégpedig van...), akkor megveszik a technikát, a szakembereket, utána lehet, hogy AUTÓT is gyártanak, nem csak kacatot.

    Csak 2 megjegyzés:

    "A világ második legolcsóbb modellje a kínai gyártmányú Chery QQ négyszemélyes városi kisautó." Utolsó információim szerint a Daewoo/Chevrolet/GM -vagy ki minek nevezi- pereli a gyártóját, mert az autó a Matiz/Spark tökéletes koppintása. Ennyit az egyediségről.

    Másik: az EuroNCAP töréstesztjén pár hónapja egy ÚJ(!) kínai autó (ha jól emlékszem valami terepjáró vagy SUV) az eddigi legrosszabb eredményt érte el az EuroNCAP történetében!

    Amig ezek nem változnak, addig nem is számíthatnak sok jóra.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Induló busz, zebra, index - elfelejtett KRESZ-szabályok

Győr-Moson-Sopron - Vajon hányan tudják az utakon közlekedők közül, hogy a zebrán át kell engedni a… Tovább olvasom