Kisalföld logö

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 8°C | 19°C Még több cikk.

Ki építi az új hidat?

Győr - Egy hónap múlva dől el, ki tervezi és építi a megyeszékhely új Mosoni-Duna-hídját, amelyet 2010-ben terveznek átadni. A költségeket egyedül a város állja.


A rendszerváltás óta eltelt csaknem két évtized legnagyobb önkormányzati közlekedési beruházásának ígérkezik Győrben a Szigetet Révfaluval összekötő Mosoni-Duna-híd megépítése. A beruházásról még tavaly novemberben döntött a városi közgyűlés, idén júniusban pedig az is eldőlt, hogy a képviselők 4 milliárd 120 millió forintot szánnak a megvalósításra. Az új műtárgy kétszer egysávos lesz, külön gyalogos és kerékpáros sávval, és a köznyelvben csak kis Erzsébetnek nevezett Vásárhelyi Pál gyalogoshíd helyére kerül. Utóbbit elszállítják, és várhatóan a Püspökerdő és az Aranypart között állítják fel. Hasonló manőverre egyszer már sor került a városban száz éve, amikor a Rábca elterelésekor az Újvárost Szigettel összekötő hidat uszályokon vitték mai helyére, Pinnyédre.

A megyei mérnök kamara látványtervén is látszik, hogy az új hídon az autók kétszer egysávon közlekedhetnek, míg a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak külön sávot alakítanak ki.
A megyei mérnök kamara látványtervén is látszik, hogy az új hídon az autók kétszer egysávon közlekedhetnek, míg a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak külön sávot alakítanak ki.

A fejlesztés részeként jelentős átalakításokat végeznek a környék úthálózatán. Körforgalom épül a Rónay utca–Szövetség utca–Hédervári út, a Kálóczy tér–Egyetem tér csomópontban, a Petőfi híd szigeti hídfőjénél és a Ráth Mátyás téren. Számos útszakaszt teljesen felújítanak, több helyre jelzőlámpák kerülnek, egyes szakaszokat pedig egyirányúsítanak.

Az önkormányzat augusztusban írta ki a közbeszerzési pályázatot a hídra és a csatlakozó úthálózatra, a megyeszékhelyen eddig nem megszokott módon a tervezésre és a kivitelezésre egyben. Kétszakaszos eljárásról van szó: első körben a jelentkezőknek csupán a részvételüket kellett „jelezni", s az alkalmasnak talált indulók tehetnek ajánlatot a második körben. A többes szám használata ugyanakkor nem indokolt, mert csupán egyetlen pályázó akadt. A városháza közbeszerzési csoportjának tájékoztatása szerint neve az eljárás jelenlegi szakaszában nem nyilvános.

A megyei mérnök kamara így képzeli el a hidat, ami azonban nem köti a tervezőt.
A megyei mérnök kamara így képzeli el a hidat, ami azonban nem köti a tervezőt.

Borkai Zsolt polgármester a Kisalföld kérdésére elmondta: az ajánlattételi határidő január eleje. Hozzátette: ha az ár és az egyéb vállalások megfelelőnek bizonyulnak az önkormányzat számára, akkor szinte azonnal megköthetik a szerződést. Ő úgy számol, hogy legkorábban nyáron kezdődhet el a híd építése. Az időpont azért bizonytalan, mert számos tényező okozhat csúszást, például az, ha az engedélyeket megtámadják. Szintén van bizonytalanság az árban, a politikus ugyanis kérdésünkre elképzelhetőnek nevezte, hogy a beruházás többe kerül a tervezettnél, miután például a közműcserékre-közműkiváltásokra előzetesen kalkulált összeg alulbecsültnek tűnik.

A híd egyébként az első kapavágás után kilenc-tíz hónappal már állhat. Arról ugyanakkor nincs szó, hogy minden elkészül 2010-re, a csatlakozó úthálózat átalakítása-kiépítése ugyanis várhatóan csupán 2012-re fejeződik be.

Az új, kamionok által nem használható műtárgy megépítésétől azt várják szakemberek, hogy csökken a belváros és a Szent István út forgalma.

A jelenlegi helyzet ugyanis az, hogy sok autós csupán rövidebb útvonal híján hajt át a központi városrészen, emiatt több utca rendszeresen bedugul.

Olvasóink írták

  • 5. tönd 2008. december 10. 06:39
    „ezért gondolom valaki zsebébe megint nem kevés pénz vándorol majd..................”
  • 4. Judytka 2008. december 09. 18:33
    „Csak lesz valamelyik sógor-komának egy hídépítő cége...”
  • 3. knifemaster 2008. december 09. 16:06
    „Szeretném ha a kerékpárút a gyalogos forgalomtól villanypásztorral lenne elválasztva.”
  • 2. Poltergeist 2008. december 09. 14:58
    „Én szeretnék jelentkezni az építésre.Megtudom csinálni!!! Aszongya kell kínai toll"hőre eltűnő) kellenek még testvírek jó sokan,hogy sokfele tudjanak szaladni ha mégis ellenőriznek a munkaügytől.Kivágom a városháza elől a kárpáttokból hozatott fenyőket oszt abból lessz a pillér.Aztán felszedem valamelyik este a térköveket is a városháza elől merthát az úgy is annyiba került,hogy 2x kijötvolna belőle."majd pótolják"
    Beadom a pályázatokat az építésre szerzek hozzá frankó kis fiktív számlákat csak pár embert kell megkennem"lessz mani".Szerzek bontásból szegeket azokkal fogom összeütni mert azt szakértő már bevizsgálta "papíron"merthát ugye annak jónak kell lennie.És uniós minőségben természetessen akár két szembe jövő biciklis is el fog rajta férni"ha egyik leszáll".Aztán csinálok nagy mulatságot hídavatást meghívok pár paprikajancsit kicsit belekeverem a politikát azon majd elcsemegéznek egy darabig és mire észhezkapnak,hogy összedölt a híd én már régen Hawai-n vagyok.
    :D peace”
  • 1. matriné 2008. december 09. 13:13
    „A régészeket el ne felejtsék oda terelni a leendő híd alá pepecselni egy kéz törött cserépért.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelentkezzenek a sértettek!

Győr - A Győri Rendőrkapitányság üzletszerűen elkövetett csalás vétség gyanúja miatt folytat… Tovább olvasom