Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

Kevés a jól képzett gépjárművezető

Győr-Moson-Sopron - Vonzó, rangos és biztos állás volt valamikor tehergépkocsi-vezetőnek vagy buszsofőrnek lenni. Ma a közúti személy- és árufuvarozásban égető gond a jól képzett gépjárművezetők hiánya.
„Országjáró", tíz helyszínt érintő sorozatában Győrött is tartott tagi találkozót a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary. A szervezet 4100 hazai teherfuvarozó és autóbuszos személyszállító vállalkozást tömörít. A szakmai párbeszéd aktuális kérdésekről folyik, egyebek között a közúti közlekedési vállalkozások és a kormány közti, a versenyképességet javítandó megállapodásról, a jelenlegi gazdasági-pénzügyi válságról, a jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlatokról.

Kiemelten foglalkoznak azzal, hogy a hazai közúti személy- és árufuvarozásban égető hiány van jól képzett gépjárművezetőkből. Sokan elhagyják a pályát vagy külföldre mennek dolgozni, nincs utánpótlás, a szakma úgymond „felhígul", nem vonzó a fiatalok számára. A NiT Hungary komplex képzési programmal igyekszik javítani a munkaerőhiányon.

A gépjárművezető-képzés és -továbbképzés feltételei idén szeptembertől gyökeresen megváltoztak.

Az ipartestület számításai szerint a kormányzati megállapodásban rögzített egyszeri, 150 millió forintos támogatás idén és jövőre 60 buszsofőr és 280 teherautó-vezető teljes körű képzésére nyújt fedezetet. A regionális munkaügyi központok keretein belül is lehetőség van ilyen jogosítványok megszerzésére. A jövőben kormányzati garanciával megteremtődik annak lehetősége, hogy a közúti közlekedési szolgáltatóknál a C vagy D kategóriás jogosítvány meglétéhez kötött munkakörben dolgozók esetében a szakképzési hozzájárulás teljes egészében elszámolható.

A fiatalok érdeklődésének felkeltésére több módon is törekszik az ipartestület, például a magas színvonalú képzésért Kamionsuli néven akkreditált gazdasági társaságot hozott létre. A NiT Hungary, mint a tegnapi győri sajtótájékoztatón is elhangzott, kéri és javasolja a munkáltatóknak, hogy vállalkozásukon belül úgynevezett „segédvezető" munkakör bevezetésével a fiatalok egy-egy tapasztalt kolléga mellett szerezzenek gyakorlatot.

Olvasóink írták

  • 5. fortuna54 2008. december 02. 19:28
    „Elemer,mar nagyon unalmas vagy .Megertettuk,hgy a te amerikad mindenben a legjobb.Ezt meseld mar el,a
    nyomornegyedekben,gettok ban.Valoszinu lehuznak rolad azt az egy rovidnadragot.
    Kerlek,hagyd most a profi soforoket hozzaszolni. Meg szeretnem tudni,jarsz e meg magyarorszagra?
    Na meg annyit,en nem vagyok nagy magyar,hanem egy atlagos magyar. De te ki vagy?”
  • 4. elemér 2008. november 20. 07:26
    „Ebben a globalizmusban az Amcsik vezetnek és minket majmol a világ. Sipákolnak hogy nincs elég soför, de az igazság hogy nincs elég olcsó soför. Évekkel ezelött aki munkanélküli volt annak fizették a kamionos sulit ha akarta. Rájöttek a cégek a sok garambol után hogy ez nem éri meg nekik.
    Inkáb maguk toboroznak és válogatnak. Legjobban fizetik az utat tengerpartrol-tengerpartig hogy felváltva hajt az ember vagy egy házastárs.”
  • 3. matriné 2008. november 19. 11:48
    „Általában a gépkocsivezetőket a vezér-elvtársak csupán "nyikorgó alkatrésznek nézték"! Sőt az volt a szlogenjük,ha nyikorog, akkor ki kell cserélni! Természetesen mindig is voltak bennfentesek (önkéntes rendőrök és hasonló besúgók) akiknek a "minőségi-prémium" sokat hozott a konyhára és nem is kiellett nagyon megerőlködni érte. Csupán a "párt-tagsági díjat" kellett rendszeresen fizetni és a főnök előtt jól kellett nekik hajbókolni. Később pedig a szajrékból a jattot leadni! Mert a jól fizető fuvar az az elvtársak kezében volt és nem mindegy,hogy kik kapták! Vajon ma mennyivel másabb a gépkocsivezetők helyzete?
    Talán a "pancser" olvasótársunk biztosan jobban tudja Ö aktív a közutak témájában. Lehet hogy a bérezés és a munkamenetről is ad tájékoztatást!”
  • 2. oldtrucker 2008. november 19. 05:43
    „Ez így van ,de nézd meg az okát.
    Fiatal sofőr megelégszik egy darabig azzal a kevés pénzzel amit adnak neki.Egy darabig.Aztán jön más.
    Az új kanionnal meg villoghat a családja előtt,csak nem veszi észre ,hogy közben csóró marad.
    Kamionoztam én is 11 évet ami nem sok de nem is kevés.Jártam európát és csak belföldet is.
    Kiszálltam a család miatt.Külföldről belföldre álltam át.Megbántam a pénz miatt és szinte ugyanannyit voltam úton.Most furgonnal járok napi 8-9 órában és jobban keresek mint belföldön kamionon.Mindennap otthon alszom.
    Tehát a jól képzett sofőr nem sokáig kockáztat bírságot kialvatlansággal balesetet.
    Meg kell fizetni a tudást.Ehelyett újakat képeznek mert ők majd dolgoznak hálából kevés pénzért.”
  • 1. páctivald 2008. november 18. 11:18
    „Mikor kezdtem nemzetköziben,több mint 1 hónapig jártam egy "öreg" kolegával,aki megtanított az alapokra.
    A betanulásnak akkor volt vége,mikor ő úgy látta,hogy már egyedül is boldogulok. Addig nem kaphattam kocsit.
    Az elmúlt években,különösen mióta EU tagok vagyunk,sokszor kezdő,tapasztalatlan fiatalok alá kapásból oda teszik a több 10milliós szerelvényeket.
    Felhigult a "szakma" erősen.:(”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alig élünk jobban, mint 1989-ben

Magyarország - Az átlagnyugdíj csupán egyhetedével, az átlagbér pedig egyhatodával ér többet, mint… Tovább olvasom