Kisalföld logö

2018. 07. 16. hétfő - Valter 17°C | 28°C Még több cikk.

Kétvágányúsításra vár a Győr-Sopron vasútvonal

Olyan magas a Győr-Sopron vasútvonal kihasználtsága, hogy megérett a kétvágányúsításra. Tervek már készültek, pénz még nincs. Átlagosan napi 70-80 vonat közlekedik a szakaszon.
A Győr–Sopron vasútvonal a soproni székhelyű GYSEV Zrt. koronaékszere, amelyre már ráférne a fejlesztés. A közlekedési társaság a Kisalföld kérdésére azt válaszolta, a szakasz kihasználtsága valóban magas. Egy átlagos hétköznapon 82 vonat (59 személyszállító, 23 tehervonat), hétvégente pedig átlagosan 72 vonat (54 személyszállító, 18 tehervonat) közlekedik rajta.
A vasútvonalon több vágány csak az állomásokon van, ahol egy-egy vonatnak esetenként félre kell állni, hogy egy másik elhaladhasson. Felvételünk hétfőn készült Ikrényben. Fotó: Mészáros Mátyás
„Egyes hétköznapi, a vonatközlekedés szempontjából frekventált időszakban a kapacitáskihasználtság elérheti a 80–85 százalékot, azonban az átlagos kihasználtság ennél alacsonyabb. A legtöbb vonat Csorna és Győr között közlekedik, hiszen ez a szakasz érintett a szombathelyi intercity-forgalomban, emellett 16-os, Szombathely–Hegyeshalom vonal irányából és irányába közlekedő tehervonatok is foglalják" – közölte a cég.

A magas kihasználtság miatt a vállalat tervezi a Győr–Sopron vonalszakasz teljes vagy részleges kétvágányúsítását. 2015-ben engedélyezési tervek készültek és a vasúttársaság megszerzett különböző engedélyeket a fejlesztéshez.
A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással. Fotó: Mészáros Mátyás
A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással. Fotó: Mészáros Mátyás
„A beruházás összegét jelenleg nehéz lenne pontosan meghatározni. A GYSEV Zrt. keresi a forrásokat a kivitelezésre, a projekt azonban egyelőre nem rendelkezik támogatással" – tudtuk meg.
Egyelőre az sem ismert pontosan, mennyi időt vennének igénybe a munkálatok. A cég egyelőre nem rendelkezik az összes, szükséges engedéllyel, emellett további előkészítés is szükséges még: például kiviteli terveket kell készíteni és a települési szabályozási terveket módosítani. Ezután indíthatnák csak el a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást. A tervek szerint egyébként ütemesen készülne a kétvágányúsítás, amelynek első lépcsője a Győr–Csorna szakasz lehetne: ennek előkészítése és kivitelezése mintegy négy-öt évet vehet igénybe.
Egy kis történelem
A Győr–Sopron vasútvonalat – Magyarország jelenleg 8-as számú fővonalát – 1873-ban kezdték építeni, s bár a beruházást az abban az évben kitört bécsi tőzsdeválság hátráltatta, 1876-ra elkészült. A vonalat 1987-ben villamosították.

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiürítették a győri Olimpiai Sportpark multicsarnokát - fotók

Kiürítették a győri Olimpiai Sportpark multicsarnokát - fotók
Gyakorlatot tartottak, a tömeget a győri általános és középiskolások alkották. Tovább olvasom