Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Kétszer két sávos autóút Győrtől Szombathelyig

A tervek szerint még ebben az európai uniós költségvetési ciklusban kétszer két sávos autóút épül Győrtől Szombathelyig.
E távlati terv részeként folyik a Győrtől Csornáig, illetve a Csornától Szombathelyig tartó út kiépítésének előkészítése. Az előkészítésre csaknem 13 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek nagy részét az Európai Unió bocsátja rendelkezésre.

A Győr és Szombathely közé tervezett új, kétszer két sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna megvalósításával a Győr-Moson-Sopron megye kelet–nyugati tengelyét alkotó 85. számú főút, valamint az észak–déli tengelyt alkotó 86. számú főút forgalma lakott területen kívül lesz vezethető.

A beruházás megvalósításával így a közlekedési csatorna erős forgalma nem károsítja a környezetet, nem zavarja az ott élőket, és a közlekedés is biztonságosabbá válik. A kedvezőbb utazási körülmények javíthatják a mobilitást, így bővülhet a foglalkoztatottság is.

„Az új gyorsforgalmi út megépítése növeli a régió gazdasági potenciálját, javítja az érintett megyeszékhelyek és a főváros közötti közlekedést. A Győr és Szombathely között tervezett, új nyomvonalon kiépítendő M85 és M86 gyorsforgalmi út jelentősen javítja majd a főúthálózat, illetve a gyorsforgalmi hálózat elérhetőségét is” – emeli ki Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.

A szakember szerint az útépítés hálózati szempontból kiemelt jelentőségű, kedvező hatása átnyúlik a szomszédos kistérségekre is: közös turisztikai fejlesztések indítását, a gazdaság élénkülését eredményezheti. A térség főútjainak számító és a beruházás által érintett 85. és 86. számú utakon jelenleg naponta átlagosan több mint 12 ezer jármű közlekedik, a tranzitforgalom által súlyosan terhelt Csornán pedig naponta több mint 23 ezer gépjármű hajt át.

Az előkészítés a Győr, Csorna és Szombathely közötti útpálya 90 kilométeres szakaszának kiépítéséhez szükséges dokumentumok elkészítését, továbbá az engedélyek beszerzését, a területszerzést, a régészeti feltárást foglalja magában. A megvalósíthatósági tanulmányok többsége elkészült, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része is rendelkezésre áll. Több környezet- és örökségvédelmi hatásvizsgálat már ugyancsak elkészült, és a kiviteli tervek egy része is. A szükséges közműengedélyek beszerzése előkészítés alatt van. A beruházások előkészítése a tervek szerint 2013-ban fejeződik be.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 12,76 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.


Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. zag 2010. október 22. 19:53
    „A Győr-Sopront is 20 éve "csinálják"!”
  • 20. LordByron 2010. október 22. 15:21
    „És hol van ebből a felsorolásból a Győr-Sopron-Szombathely gyorsforgalmi út? Ugyanis biztos vannak akik emlékeznek, hogy kb. fél évvel ezelőtt ilyen igéreteket hallottunk a soproni városvezetéstől.”
  • 19. GabeszI 2010. október 21. 23:01
    „urbaniastapista

    Tehát, ha jól látom ez a nyomorult Csorna akkora forgalmat visel el, mint az M6 és az M35-ös autópálya együttesen. A teherforgalom pedig Csornán több mint 10%-al több, mint a két 2x2 sávos autópályán együtt.
    Enesén épül az ország elkerülőutat! Vagy én vagyok hülye, vagy mindenki más, aki az útépítésekkel kapcsolatban döntéseket hozott és hoz. Bár az enesei elkerülő építése szerintem a csornai helyett kedves csornai barátunk Molnár Csabika bosszúja saját szülővárosa ellen. Nem írok az Úriemberről jelzőket, mert úriember vagyok, de szépeket gondolok róla!”
  • 18. astra1 2010. október 21. 22:29
    „20 éve készül. Előbb-utóbb meglesz. Valamikor...”
  • 17. urbaniastapista 2010. október 21. 22:21
    „Nem valami jól beazonosítható, hogy mi hol van, de mégis a tények:
    http://internet.kozut.hu/szakmai/orszagos_kozutak_adatai/eredmenyek/Documents/AZ ORSZÁGOS KÖZUTAK 2009. ÉVRE VONATKOZÓ KERESZTMETSZETI FORGALMA.pdf

    Debrecen M35 - 10000 Egységjármű/nap, 1500 teherautó/nap
    Dunaújváros M6 - 12000 Egységjármű/nap, 2400 teherautó/nap (Pécsi szakasz átadása előtt)
    Csorna dél, 86 - 13000 Egységjármű/nap, 2500 teherautó/nap
    Csorna 85-86 közös szakasz - 21000 Egységjármű/nap, 4400 teherautó/nap
    Enese 85 - 14000 Egységjármű/nap, 1600 teherautó/nap
    és csak viszonyításképpen:
    Dunaújváros M6 - 12000 Egységjármű/nap, 2400 teherautó/nap

    Enesén van egy tucatnyi lakás a 85-ös út mellett, Csornán több száz.

    Ja és a szanyi göröngyös: -1200 Egységjármű/nap, 100 teherautó/nap
    +
    Lövő 84 - 6700 Egységjármű/nap, 640 teherautó/nap
    Fertőszentmiklós 85 - 8500 egységjármű/nap, 1500 teherautó/nap
    ++
    Tatabánya M1 - 53000 Egységjármű/nap, 8500 teherautó/nap”
  • 16. háté 2010. október 21. 21:44
    „Sopron-Győr között azért nem épül négysávos pálya, mert a gazemberek nem erre járnak!
    De minek is épülne?--persze a sok autós még elkényelmesedne.”
  • 15. GabeszI 2010. október 21. 21:28
    „Ami engem megdöbbent az az, hogy 2013-ban még csak terveznek. Mikor épül meg akkor az út? A csornai elkerülőről azt ígérték, hogy 2011-ben elkezdik építeni. Amennyiben a Fidesz is hazudott el kell kezdeni megszervezni Csornán az útlezárásokat, mert ami ebben a városban folyik, azt már nem lehet elviselni. Az előttem szólókhoz,- az M6 tényleg üres, a forgalom rajta nulla. Az M3-as Hatvanig valamennyire kihasznált, utána kisebb a forgalom mint a 85-ös úton. Polgár után, Debrecen felé a forgalom kb. megfelel a Csorna-Szany-Pápa 6 számjegyű, régi parasztszekér minőségű út forgalmának és ez nem vicc.”
  • 14. KendericeÁkos 2010. október 21. 19:33
    „Sok zseb fogja elnyelni azt a 13 milliárdot. Elvégre Magyarországon vagyunk!”
  • 13. Stweart 2010. október 21. 19:19
    „Elvirán megnéztem, Rajkáról Rédicsre (kb a 86-ossal párhuzamosan) elméletben lehetséges 4 és fél óra alatt lejutni. Míg Útvonaltervező szerint ugyanez közúton négy óra. Jó menetrenddel és horribilis útdíj mellett versenyképes lehetne a vasút és akkor nem kéne évente rendbe tenni az utakat a napi 2760 Ft-ot fizető Balti kamion után! Vasútra velükl!”
  • 12. kefefejű 2010. október 21. 18:28
    „Csak az előkészítésre 13 Mrd Ft. Jobb helyeken ennyiből már az utat is megépítik...”
  • 11. gabika86 2010. október 21. 18:15
    „Mégis hogyan? Ahhoz előbb a vasútat kellene fejleszteni az országban, mind sebesség, mind kapacitás szintjén.
    Nem kell ide autópályaépítés, előbb vasut és gyorsforgalmi utak (külön kamion és lassú saller-jármű:) sávokkal)...”
  • 10. Mátyásfeketeserege 2010. október 21. 17:40
    „Az összes kamiont rá kell kényszeriteni a vasutra(főleg a külföldieket).
    Hogy hogy? Akkora útdijat kell kiszabni rájuk hogy ne érje meg nekik az úton menni( persze ilyenkor a magyar is fizet ezért neki meg kompenzációként valami adókedvezményt adni hogy ő ne járjon rosszul.
    És mingyárt lessz egy csomó pénze a MÁV nak.

    Amugy remélem minnél elöbb nekiálnak a 85-86 os útnak és remélem jó lesz..”
  • 9. annobon 2010. október 21. 16:52
    „Mondjuk a cikk a szombathelyi útról szól, nem az M6-ról! Ettől függetlenül annak is örülök (mégha egyelőre gyérebb rajta a frogalom), meg ennek is örülni fogok, ha elkészül (valahára).”
  • 8. nagyfulesbagoly 2010. október 21. 16:37
    „oPTIKA
    Ez nekem nemjutott eszembe.
    Emberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Te egy zseni vagy
    :)))”
  • 7. davesmail 2010. október 21. 16:34
    „artie 75: Igazad van, az M6-ost nagyon elrontották, mivel úgy rossz a nyomvonal, ahogy van. Szekszárdig ok, de utána Pécsig hatalmasat kerül. Sokkal ésszerűbb lett volna fejleszteni M1-M7 közötti pályát Fehérvárig és onnantól Pécsig. Ami "jó" még az M6-oson, hogy nincs rajta senki, kivéve a rendőröket a hidakon, pedig az üres és nyílegyenes pályán aztán igazán lehetne menni.”
  • 6. oPTiKa 2010. október 21. 16:31
    „5, nagyfulesbagoly, a negyedik lehetöség: mindenki pont 130-cal ment, ezért aztán nem láthatott több autóst. A másik oldali közlekedöket meg eltakarták a bokrokaz elválasztó sávban. (Tudom, aludjak tovább ;) )”
  • 5. Tmoha 2010. október 21. 16:22
    „Talán ha átterelnék a forgalom egy részét a nem rég még bőszen védett vasútra, kevesebb lenne a kamion terhelés az utakon és a vasút is jobban ki lenne használva!”
  • 4. nagyfulesbagoly 2010. október 21. 15:58
    „artie75
    ennek 3 variációja lehet
    1:mindenki szabin volt
    2:olyan gyorsan mentek el meletted,hogy nem láttad őket
    3:lehet,hogy mégiscsak jól láttad
    :))”
  • 3. artie75 2010. október 21. 15:31
    „Nem rég jártam az M6-oson. Dunújvárostól Pécsig összesen nem láttam 10 autót.

    Ja, péntek délelőtt, csúcsidőben.

    Vicc. Oda tényleg kellett autópálya.”
  • 2. Hedon 2010. október 21. 15:15
    „Ami nálunk a megyei On-line-n "sikertörténet" az vas megyéből
    nézve egyre borúsabbnak látszik:
    http://www.vasnepe.hu/cimlapon/20101020_nyolcvanhatos_atadas_csuszas

    Ebből az első bekezdés:
    ,,M86-os út: leállt a munka, csúszik az átadás
    Az épülő M86-os főútvonal Szombathely és Vát közötti szakaszán lelassult a munka, van,
    aki szerint az egyik kivitelező levonult."

    Érdekes módon az Enesei elkerülő sem lesz idén átadva
    pedig a tervek szerint 2010 novemberéről volt szó.

    Gondolom sokkal fontosabb az M3-t építeni Vásárosnaményig
    hisz az mégis csak a ,,keleti putri" felé visz. Az hogy forgalom Polgáron túl
    már nincs rajta (csak úgy mint az M6-on) kit érdekel.
    Nem mellékesen, ami az ukránok felé autópályaként épül az a nyugat-Dunántúlon
    már csak leállósávok nélküli autóút lesz majd valamikor.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kistérségi régi-új vezetők

A Téti Kistérség Sokoróaljai Önkormányzatainak Többcélú Társulása elnökének újból a kistérség egyetlen városának, Tétnek a polgármesterét választotta meg. Mégis változás történik ezen a poszton, mert a korábbi városvezető, Szabó Ferenc nyugdíjba ment, a városlakók négy jelölt közül téti polgármesternek Kukorelli Lászlót választották meg. Tovább olvasom