Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Kétszázhúszmilliós körforgalom Nyúlon

Nyúl nagy fába vágta fejszéjét: ötágú körforgalmi csomópont kiépítését kezdeményezték a település bevezető részén, amely nagyban hozzájárulna a közlekedés biztonságához a temető előtt, az igen forgalmas 82-es főúton.
– Kezdjük a jelenlegi probléma jó oldalával: a községben magas a fiatal családok és a kiköltözők száma, ennek fő okai a település infrastrukturális kiépítettsége, a magas színvonalú óvoda és iskola megléte, a jó szociális ellátás és a jó közlekedési lehetőség. A célunk egy élhető, harmonikus település megteremtése minden korosztály számára – mondta Schmiedt Henrik polgármester.

A településen csaknem 300 vállalkozás működik, ez is indokolta, hogy a rendezési tervben – a település külterületi részén – egy 15 hektáros gazdasági övezetet jelöljön ki a település. Ugyanakkor mindenki jól tudja: Nyúl legnagyobb gondja, hogy nem biztosított a terület biztonságos megközelítése, s ez jelenleg a község főutcáján, valamint egy keskeny lakott területi, majd egy mezőgazdasági úton zajlik. A projekt részeként a község szeretné megoldani egy olyan elkerülőút és körforgalom építését, mely lehetőséget teremtene arra, hogy a nehézgépjármű-forgalmat már a település bevezető részén el lehessen terelni. A körforgalom kiépítésével egy benzinkút is jelezte letelepülési szándékát.

Ebből kifolyólag a település beadott egy pályázatot a Regionális Operatív Program keretén belül, amelynek tartalma egy ötágú körforgalmi csomópont kiépítése a település bevezető részén, s ez nagyban hozzájárulna a közlekedés biztonságához. Mint tudjuk, itt található a község temetője, melynek parkolója a 82-es főút túlsó oldalán van. Ez jelentős veszélyt okoz az átkeléskor. A körforgalom kiépítése nagyban lecsökkentené a beérkező forgalom sebességét, és az egyik kihajtóággal megközelíthető lenne az új temetőparkoló. A másik kicsatlakozás jelentené az ipari elkerülőút kezdetét, melynek a vasúti átkelési szakaszát 2008-ban az önkormányzat saját erőből finanszírozta meg.
A projekt előzetes költségvetése nem kevesebb, mint 220 millió forint, amelyhez a község 75 százalékos támogatással mintegy 170 millió forintos pályázati pénzt nyert. A projekt kivitelezésének fő partnere a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Schmiedt Henrik polgármester és Kara Ákos országgyűlési képviselő: a cél és az érdek közös. Kisalföld-archívum. Fotó: H. Baranyai Edina
Schmiedt Henrik polgármester és Kara Ákos országgyűlési képviselő: a cél és az érdek közös. Kisalföld-archívum. Fotó: H. Baranyai Edina


Hogy miért kerül mindez ennyibe? A magyarázat az, hogy a főút íve a csomópont miatt megváltozik, szükség van egy új kerékpárútszakaszra és a közművek áthelyezésére is. Csak ez utóbbi több mint 50 millióba fog kerülni, mivel például a bicikliút alatti zárt csapadékelvezetőből 150 métert kell „arrébb vinni".

Kara Ákos, a térség országgyűlési képviselője korábban a Kisalföldnek elmondta: a probléma nemcsak a nyúliaké, hanem az egész térségé, mivel az állami 82-es főútról beszélünk, amelyen egyébként naponta 12 ezer autó hajt keresztül. A csomópont hozzájárulna a közlekedés biztonságához, ennek révén lehetővé válna a mintegy 9000 négyzetméteres parkoló kialakítása a temető oldalán, épülhet elkülönített kerékpárút, gyalogút, lámpa és zebra, de ez a kulcsa az elkerülőútnak is, amelynek köszönhetően fejleszteni lehet a 15 hektáros ipari telepet.

A probléma nemcsak a nyúliaké, hanem az egész térségé, mivel az állami 82-es főútról beszélünk, amelyen egyébként naponta 12 ezer autó hajt keresztül.

Olvasóink írták

  • 10. exodus 2011. május 29. 08:34
    „Ha csak egyetlen emberi életet sikerül megmenteni Uniós pénzből, - mert nem gázolja el a temérdek autó egyike átkelés közben - akkor már megérte! Az Ipari terület jó ötlet. Mindig lesznek ellenvélemények. A fejlődés egyeseknek mindig hoz a konyhára, egyesek meg sírnak miatta. Legyen kész.”
  • 9. Rinpócse 2011. május 25. 20:41
    „Nem egészen értem,egy temető és parkolója miatt miért kell körforgalom ?Sebességkorlátozó tábla nem elég ?”
  • 8. zakarias3 2011. május 25. 19:09
    „A 83 as út a metrónál egyáltalán nem veszélyes.Ott nem kell semmit csináéni!A 82 es a temetőnél életveszélyes!
    Hajrá Kara Ákos!”
  • 7. onem 2011. május 25. 12:46
    „a vasúttal párhuzamos elkerülő útnak több értelme lenne, vagy attól félnek, hogy az átmenő forgalom elterelésével a bevételek is csökkennek?”
  • 6. Pedró 2011. május 25. 11:34
    „5. Nem Fő tér, hanem Fő út! Végülis a lényegen nem változtat. :)
    Nem is kell oda elkerülő, de városi rang sem!
    Szerintem Nyúl jobban megérdemli...”
  • 5. urbaniastapista 2011. május 25. 11:20
    „Nem értem az itt vergődőket.
    Téten a gyár a Fő téren van, a templommal szemközt, nem kell oda elkerülő út. :)”
  • 4. Pedró 2011. május 25. 11:00
    „1.: SOHA!!!”
  • 3. Spion 2011. május 25. 10:39
    „220 millió......pfff...”
  • 2. OldSpice 2011. május 25. 10:17
    „TTTTTÉTTTTT :DDD”
  • 1. Bo9903 2011. május 25. 09:29
    „Tét "város" mikor fog kb. feleekkora szintre elérni?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Balesetveszélyes akna a győri Árpád út és Kiss János utca sarkánál

Egyik olvasónk a győri Árpád út és Kiss János utca sarkánál lévő aknaszemre panaszkodott. A… Tovább olvasom