Kisalföld logö

2018. 07. 18. szerda - Frigyes 18°C | 26°C Még több cikk.

Két kerékpárost gázoltak el Tényő és Ménfőcsanak között

Két kerékpárost gázoltak el Tényő és Győr-Ménfőcsanak között szombaton délelőtt.

A kisalfold.hu értesülései szerint egy hölgy vezette azt a személyautót, aki a két negyven év körüli biciklis férfit elgázolta.  

A balesetnek két könnyű sérültje van.

Olvasóink írták

59 hozzászólás
  • 59. ombi 2011. május 02. 18:18
    „Pax vobis, Madarász!”
  • 58. knifemaster 2011. május 02. 17:17
    „Meg tegyük hozzá még nyugodtan a szent Imre úthoz a Tihanyit,a gyalogos forgalommal való vicces keresztezésekkel,a minőségi kanyarokkal.Meg a Szigethyn a festékgyár oldalát ami felér egy rázópaddal.
    Mellesleg mán régen megmondtam,mindegy mivel mész ,aki paraszt az paraszt.”
  • 57. vanessa 2011. május 02. 16:39
    „elözi a másikat, utána meg már nem siet, mert ő nem megy senki mögött,ilyen magyar, csak pocskondiáztok,mert a seggtek alatt auto van, ja meg mikor az mebrt a zebrán majdnem elgázolja mert a szőke nő éppen telfonál vezetés közben,hányat látunk ilyeneket,telefon is elveszi a figyelmet, nem kéne mindig a kerékpárosokat,szidni,sokkal több az autos szabálytalankod,ja meglehet nézni a kocsmáknál állo autokat,biztos nem colát inni megy,utána vezet, na iilyent is láttam”
  • 56. vanessa 2011. május 02. 16:34
    „szép napot!Madarász,nem dugja senki a homokba,csak a mgyar fejekben kéne rendet tartani,sok a kivagyiságbol ugy vezet mint egy örült,hány autos elöz zárovonalon ahol nem lehet”
  • 55. urbaniastapista 2011. május 02. 08:29
    „#Madarász.
    Pont a Szent Imre úti körforgalmak táblaerdői és kacifántjai a legelrettentőbbek.”
  • 54. Demanda 2011. május 02. 07:51
    „Madarász: "Én már többször is rászóltam világítás nélkül közlekedőkre és tudod mi volt a válasz? A dinamó miatt nehezebb tekerni."

    Dinamó? Pajtás, te a 30 éves bicajokon részegen kerékpározó nyugdíjasokról beszélsz? Azoknál ne is csodálkozz, ha sosem tudtak helyesen közlekedni, de ne is ezekből általánosítsd. Megvan már, hogy hol a hiba...”
  • 53. Sceptic 2011. május 01. 22:05
    „Madarász, pont ez a lényeg: nem csak látni kell a bringautakat, végig is kell menni rajtuk. Hidd el, a győri bringainfrák nagyon-nagyon jelentős része használhatatlan és/vagy balesetveszélyes. Ennek ellenére valóban ott kellene közlekedni, csak hogy ezt meg lehessen tenni, meg kellene teremteni a lehetőségét. Ennek egyik - a bringások által sokat hangoztatott, a tervezők által meg le sem tojt - módja az, hogy a bringautak az autókkal és nem a gyalogosokkal közös útszelvényen haladjanak.
    Ami a bringalámpákat illeti: márciusban ugyancsak a CM-on zajlott egy országos bringalámpa-számlálás. (Szintén nem reprezentatív, de valós adatokon alapuló).Több, mint 2500 megfigyelt bringásból 77%-nak volt valamilyen világítása elöl vagy hátul, 57%-nak elöl ÉS hátul is volt. Tudom, hogy ez nem az elvárt 100%, de nem is az általad hangoztatott 10-ből 9. Hidd el, épeszű bringás tisztában van vele, hogy a saját érdeke kivilágítania magát. A számlálást szabályos időközönként megismétlik-ismételjük, látszani fog, hogy van-e foganatja a szájtépésnek bringalámpa-ügyben.

    Mellesleg, hogy a vitaindító cikkre is visszatérjünk: két kerékpáros haladt nappal, jó látási viszonyok között egy védett úton. Egy, a helyzetet rosszul felmérő autós ütötte el őket, kihajtva egy alsóbbrendű útról. A balesetet nem gondolom, hogy befolyásolta a kerékpárok felszereltsége. ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy meg fogják vizsgálni a bringáikat, és ha nem felelnek meg a vonatkozó KÖHÉM-rendeletnek, szabálysértési eljárást fognak indítani a kerékpárosok ellen (ami ellen egy szavuk sem lehet). Az autós ellen meg azért indul meg az eljárás, amit okozott.

    A történet ennyiről szól, és nem többről. Szerintem kár tovább osztanunk az észt egymás ellen. Egy úton közlekedünk, és nem bozótharcról, hanem az egymásra való odafigyelésen alapuló közlekedésről van szó, függetlenül attól, hogy hány keréken - vagy éppen lábon - haladunk.”
  • 52. Madarász 2011. május 01. 19:35
    „Urbanistapista!

    Ahol én láttam ezeket a dolgokat, nagyon is jó a kerékpár út, csak nem használják, vagy nem tudják melyik irányba kéne használni, a Szent Imre úton nincs probléma a körforgalmaknál a bicikliúttal, mégis autóként akarnak közelekedni. Ha tényleg van jogsijuk, lehet, hogy elfejtik, hogy nem autóban ülnek.
    Pont ez a lényeg, a körforgalomban, útkereszteződésekben a biciklisnek a két sárga szaggatott volna között kéne átkelni és nem az autók közé besorolni az úttestre.

    Traktoros!

    A baj a 83-as csomópontjainál, hogy lefelejtették azt a bizonyos kis villogó lámpát, ami figyelmeztetné a kanyarodókat arra, hogy a gyalogos és biciklis is mehet. Aki nem jár arra rendszeresen és még nem figyelt fel rá, nem tudja, nagyon sokszor le is dudálják szegény gyalogosokat, holott elsőbbségük lenne az autókkal szemben.

    Demanda!

    Már javasoltam, még egyszer is javasolom, állj ki mondjuk a Kakas vendéglő környékén sötétedés után és számold meg a szabályosan közlekedő bicikliseket, ha szerencséd van találsz.

    Az interneten nem lehet reprezentatív felmérést csinálni, mivel sokan nem használják, akinek mindegy, hogy piros, vagy zöld, melyik irány a menet irány, tuti nem fog ilyen kérdésekre válaszolni, lehet, hogy olvasni sem tud, nem hogy írni.

    Ombi!

    Neked is ugyanezt javaslom, álljatok ki egy forgalmasabb helyre és számoljátok meg, hány biciklis is közlekedik szabályolsan!

    Én már többször is rászóltam világítás nélkül közlekedőkre és tudod mi volt a válasz? A dinamó miatt nehezebb tekerni.

    Sceptik!

    Egyébként lehet, hogy az is baj, hogy van jogsijuk, mert sokszor úgy akarnak közlekedni a biciklivel, mintha autó lenne és ott, ahol az autóval mennének és nem ott, ahol a biciklivel kéne.”
  • 51. Sceptic 2011. május 01. 14:08
    „ombi: nem a rendezvényen, hanem a criticalmass.hu honlapon tették fel a kérdést. Nem csak a site rendszeres látogatói, hanem általuk megkérdezett kerékpárosok is válaszoltak. Az eredmény nem reprezentatív, de a nagyságrendet szerintem körülbelül hozza: 357 válaszadóból 296-nak van jogosítványa, ami majdnem 83%. Lehet, hogy egy reprezentatív mérés ennél valamivel alacsonyabb számot hozna ki, de a lényeg akkor is az, hogy nagyon nagy az átfedés.
    Amit egyébként a bringás infrákról írtak többen, az sajnos nagyon igaz. Sajnos olyanok tervezik és építtetik őket, akik legjobb esetben is csak szükséges rossznak tekintik az odatervezésüket, és még véletlenül sem jutna eszükbe megkérdezni bringával közlekedőket arról, hogy hogyan is lenne mindenkinek jó...
    Amit farkasbálintnak említettem, az, hogy már nem szorosan, hanem csak "simán" jobbra húzódva kell közlekednünk, sem más, mint álmegoldás, verbális útépítés: nem csinálom meg a sz..r utakat, de megengedem, hogy kikerüld a kátyúkat. Ha közben egy kocsi kereke alá mész, az legyen a te bajod... Ez pedig nagyon nincs így jól.”
  • 50. ombi 2011. május 01. 12:56
    „Madarász, azt írod: "10 bicaljosból 9 szabálytalanul közlekedik" Valahol nemrég olvastam, ám sajnos nem tudom hol, hogy a budapesti Critical Mass rendezvényen végzett felmérés szerint a biciklisek nyolcvan százalékának van vezetői engedélye. Mondjuk, hogy Győrben ez az arány csak hetven.
    Tehát: ha tízből kilenc szabálytalanul közlekedik, és tízből csak háromnak nincs jogsija, így legjobb esetben is hatan vezetői engedéllyel a zsebében viselkedik rosszul az utakon.
    Ezek azok az emberek, akik kocsiban ülve egész jól követik a szabályokat, míg ha átnyergelnek biciklire, elvesztik a józan eszüket, hajmeresztő dolgokat művelnek.
    Rájátszik erre a buta közlekedéspolitika, ami Magyarországon a járdákra vezényli, tehát de facto kivonja a járművek közül a kerékpárt.”
  • 49. Demanda 2011. május 01. 12:07
    „Madarász: Nagyon szereted ezt a 10ből 9es arányt, ez nagyon nagy csúsztatás. Mellesleg senki se védi a szabálytalankodó bicikliseket, írtam, hogy mi sem szeretjük őket. Szinte minden kerékpáros fórumon megtalálhatóak - és terjesztik is - a szábályos közlekedésre buzdító kis könyvecskéket, a kerékpár szabályos felszereléséről szóló leírásokat. Tehát már megint csúsztatsz olyan témában, amiről nincsenek ismereteid. Ahogy a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó passzusairól sincs, ezt már bizonyítottad.”
  • 48. traktoros 2011. május 01. 11:59
    „JA és még valami fontos nem kellene vezetés közben mobilozni hanam a vezetésre kellene koncentrálni az autósoknak!”
  • 47. traktoros 2011. május 01. 11:53
    „Vannak gondok mindenhol a közlekedésben, pl minden kerékpárútra rállnak az autósok és ha szólok nekik elkezdenek integetni meg magyarázni hogy mi van.Legnagyobb baj a 83 főút Csanaki és a Gyirmóti csomópontnál van amikor egyszerre engedi a kerékpárost meg az autósokat és nem mindig sikerül átmenni mert aki kocsival van az nagyon siet.Üzenem a sok b....i autósnak hogy figyelhetnének a kerékpárosokra is .”
  • 46. urbaniastapista 2011. május 01. 10:36
    „Az a baj, hogy Győr környékén az úthivatalokat és hatóságokat is "Madarász" meg "duc_de_Orbieu" mentalitásúak vezetik. A "szabálytalankodó" biciklisek nagy része azért teszi, amit tesz, mert a fenti hivatalok ámokfutásának használhatatlan és balesetveszélyes műveit próbálják elkerülni. Ugyanez igaz a közlekedési lámpákra is, ahol a gyalogosok és kerékpárosok idejét rövidítve növelik az autósok idejét. Csúcsidőn kívül - a válságban negyedével visszaesett forgalomban - a gyalogos és biciklis meg néz hülyén, hogy egy perce autó nem ment el, nekik meg még mindig piros. Nyilván a lámpák figyelmen kívül hagyása elfogadhatatlan, de nehéz megállni, különösen pl. a Decathlon csomópont volt egy jó ideig olyan, hogy a bicikliseknek a járdaszigeten kellett dekkolni, mert egyszerre sosem volt zöld mindkét oldalon.”
  • 45. ombi 2011. május 01. 09:57
    „Madarász 2011.04.30. 23:38 "Nekem úgy tűnik, hogy szerinted ez jó így, szemet kéne hunyni a biciklisek viselkedése felett"
    Ha másból nem, abból, hogy ismerem a közlekedés szabályait, leginkább azt a részt, ami rám, az általam használ járműfajtákra vonatkozik, következtethetnél arra is, hogy be is tartom őket.
    Az iskolában már késő a biciklisek KRESZ-oktatását elkezdeni, ez a mi felelősségünk, szülőké.
    Ahogy az is a mi felelősségünk, hogy ezek betartására is rászoktassuk a gyerekeket. Nem súlyos büntetésekkel, hanem a közös biciklizések alkalmával példamutatással, figyelmeztetéssel. Ha ezek ellenére hülyeséget csinálna a gyerek, igen, akkor jöhetne a lecseszés.
    Nem tudom, észrevetted-e, a rendőrség évi néhány nap kivételével rá se tojik a biciklisekre. Csinnadrattás akciók vannak, de hétköznapi, szorgalmas munkát nem végeznek ezen a téren.
    Gépjárművekkel kapcsolatban szinte az egyetlen megjelenési formájuk a traffipax. Sosem láttam-hallottam, hogy valakit az irányjelzés elmulasztása miatt figyelmeztetett volna a rendőr, pedig ennek elbírálásához drága műszerre sincs szükség. Meg is látszik az eredmény: járműfajtától függetlenül egyre ritkább az irányjelzés használata.
    Nem a büntetés súlyossága, hanem az elkerülhetetlensége a visszatartó erő. A fizika teszi a dolgát, nem lehet ellene szegülni, úgy látszik, a jog oldaláról vannak még kívánnivalók a szabályok betartatását illetően.”
  • 44. Madarász 2011. május 01. 09:53
    „tonybácsi, attól hogy a fejed a homokba dugod, ez még a nap, mint nap közlekedőknek elég nagy probléma. Nem védeni kéne a bringásoknak sem a hülye társaikat, hanem tenni valamit azért, hogy megtanuljanak normálisan közlekedni!
    Kezdenek a biciklisek is olyanok lenni, mint a romák egyes csoporjai, jogaik vannak,kötelezettséget meg nem akarnak.

    Demanda!

    A szabálytalankodók arányában van különbség! Amíg 10 bicaljosból 9 szabálytalanul közlekedik, ez azért szerencsére nem igaz az autósokra. Mikor láttad tőlem, hogy én nekiálltam védeni a hüye autósokat? Ti viszont nekiálltok védeni az idióta kamikáze bicikliseket, holott jó lenne, hogy ha felfognátok, az autósok hiába kezelik egyenrangú partnerként a bicikliseket, egy balesetben azért nem egyformán fognak sérülni, ha a biciklis elékever szabálytalanul az autósnak. Jobb esetben az autós nem sérül, a biciklis megüi magát, rosszabb esetben az autó megüti magát, a biciklisből meg donor lesz.

    Ezt kéne végre felfognotok és nem arra bíztatni az embereket, hogy menjenek munkába biciklivel, mint a vaklégy, hanem arra, hogy tanuljanak meg közlekedni a biciklivel, majd utána menjenek ki a forgalomba.

    Én csak azt a biciklist (ez az autóra is igaz) tekintem egyenrangú partnerkén, aki képes betartani a közlekedés alapvető szabályait, ez esetben, ha a biciklis ott áll a körforgalom átjárójánál, minden további nélkül átengedem, ami a gyalogosra is igaz.
    De amit a többség művel az utakon az autósként, gyalogosként és még ha bringával megyek is mélységesen felháborít, mert sajnos a többség ön és közveszélyes.”
  • 43. Demanda 2011. május 01. 09:39
    „25. Dödölle:

    A Zalai dombságnak mi köze van Győrhöz, ami szintén lapos, mint az asztal?

    Madarász:
    Lehetne az autósok szabálytalanságait is naphosszat sorolni. Gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, veszélyes sávváltások, táblák figyelmen kívül hagyása, ittas vezetés, stb. Tény, hogy az autósok is legalább ilyen arányban szabálytalankodnak. Mellesleg egy másfél tonnás fémtömeggel, ami pillanatok alatt képes ölni. A kérdés csak az, hogy mire megyünk vele, ha egymásra mutogatunk?

    Mindenesetre valóban elindult egy folyamat, amiben az autósok már szépen lassan elkezdték partnerként kezelni a bicikliseket, akármennyire is akartok ezen folyamat ellen dzsihádot kiáltani. Vannak pozitív fejlemények, vegyetek példát: http://divany.hu/eletmod/2011/04/29/7_ok_amiert_egy_biciklis_szereti_az_autosokat/ :)”
  • 42. duc_de_Orbieu 2011. május 01. 09:31
    „#41Zotya75:Na igen. Az utak mentén csak gumifákat, gumi villanyoszlopokat kéne telepíteni és csak gumiból készült épületek lehetnének az utak mentén. Sőt az autókat is csak gumiból.....A balesetek elkerülése érdekében....”
  • 41. zotya975 2011. május 01. 08:47
    „Látom sok autós támadja a bicikliseket, csak az nem fér a fejembe, hogy a cangásokat sokan kresz tanfolyamra küldenék, mert hogy nem ismerik a szabályokat...ez oké rendben van. De az autósok hogy a túróba ütköznek folyton egymásnak, útmenti fáknak, ülnek ittasan a volán mögé, hiszen ők jártak tanfolyamra ismerik a szabályokat...hmmmm?”
  • 40. tonybacsi 2011. május 01. 07:27
    „akik egy ilyen cikkből,ezt a balhét csinálják,
    kerűljék el az utakat,akár autoval,akár bringával!!!
    Magyar stilus”
59 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VIII. Asztrológiai Nap Győrben – Videóval

Nyolcadik alkalommal rendezik meg Győrben az Asztrológiai napot. Egész nap várják az érdeklődőket… Tovább olvasom