Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Két halál és a pénzhiány

Győr - Újvárosban a Nép utca és az 1-es számú főút kereszteződésénél idén két kerékpáros halt meg.

Járművek is gyakran összeütköznek itt és koccanásos baleset esetén is hosszúra nyúlnak a feltorlódott autók sorai, sokáig kell várakozni. A probléma okán Polgár Sándor, az újvárosi részönkormányzat képviselője levelet írt a közútkezelőnek. Megkereste a rendőrkapitányságot is, kérte a csomópont baleseti statisztikáját és szakmai javaslatukat, mit lehetne tenni, hogy kevésbé balesetveszélyes legyen a kereszteződés. Még vár a rendőrségi válaszra.

– Hány embernek kell meghalnia, hogy tegyenek valamit? Lehet, hogy a kerékpárosok is okolhatók, de ha táblákkal, fényvisszaverő felfestéssel ˝kidekorálnák˝ az utat, kevesebb baleset történne. Ha előbb megtörténik a felfestés, lehet, hogy a kerékpáros életben maradt volna – fogalmazott a képviselő. Szerinte megoldást jelentenének az említett figyelemfelhívó jelzések, amelyek tavaly ott voltak e helyen.

A közútkezelő válasza szerint a burkolati jelek a forgalom miatt lekoptak, az újabb festés közbeszerzésének előkészítése folyamatban van, szeptemberben várható a munkák megkezdése. A sárga feliratos táblák a Kossuth utcai csomópont építése miatti ideiglenes forgalomelterelés miatt kerültek ki, leszerelték azokat, amikor a kereszteződés elkészült. A Nép utcai csomópont átépítésére 2006-ban engedélyezési terv készült, de forráshiány miatt nem valósult meg. Nem tudni, mikor lesz rá pénz.

Olvasóink írták

  • 20. zotya975 2009. szeptember 24. 19:11
    „Van még jó pár ilyen necces hely, személy szerint az ember csak annyit tud tenni, hogy jobban figyel.”
  • 19. a.h.a. 2009. szeptember 24. 18:56
    „Így már egyetértünk.
    De a témától ne térjünk el.
    Most ez a nép utca a világ közepe.
    ...és itt kezdik emlegetni a sebességkorlátozást.”
  • 18. zotya975 2009. szeptember 24. 18:45
    „Jó lenne ha a kerékpárosok is tanulnának Keszt, vagy akár be lehetne vonni a nemzeti alaptantervba már alsó osztályba, nekünk ha jól emlékszem a technikatanár oktatta de csak saját szakállára. Felelni kellett belőle, és csak azt engedték bicajjal menni a suliba akinek volt egy kis kártyája, hogy megfelelt. Minen reggel volt két diák a biciklitárolónál, és csak azt engedte be aki bizonyította Kresz tudását. Igaz akkoriban a zebránál is voltak piros táblával diákok, és láss csodát az autósok megálltak a diáknak is. Így legalább volt kiről pédát venni a gyereknek. Pontosan melyik is az a útvonal ahol a kerékpárosok miatt van korlátozás? Én általában a veszélyesnek ítélt ütközést szimbolizálló táblával jelzett helyeken szoktam látni 70-es táblát, a kátyuknál meg 50-30-asat. Melyik is írható a tudatlan kerékpáros számlájára?”
  • 17. tibipityu1951 2009. szeptember 24. 18:12
    „Nem érted ugye,én kötelezném minimális KRESZ tudásra az összes kerékpárost,legalább az elsőbbségadás táblát ismerjék,ne kelljen a körforgalomból kihajtáskor leblokkolni a vigyorgó,fenyegetőző kerékpárosok miatt”
  • 16. a.h.a. 2009. szeptember 24. 16:17
    „Persze. Akkor miért ne mehetne autópályán is.A Kresz mindenkire nézve egyforma.
    Korra, nemre való tekintet nélkül.”
  • 15. tibipityu1951 2009. szeptember 24. 15:28
    „Táblákat senki nem tartja be,idős ember is ember,ha már biciklizhet autók között KRESZ tudás nélkül,vigyázni kéne rájuk.tán egy körforgalom lassítaná ott a sebességeteket”
  • 14. a.h.a. 2009. szeptember 24. 12:19
    „Igazad van mos zotya!
    Csak írd már le lécci, hogy melyik főúton lehet 90-el menni!Melyik nincs 50-70-re korlátozva a rossz minőség vagy az ostoba , szabályokat be nem tartó biciklisek miatt?
    Egyébként az amit leírtál az tökéletesen megfelelne. Mármint a sebességek.
    De most a nép utcánál is mi lesz? Kirakják a táblákat azt meg van oldva.
    Barom autós,úgyis te vagy a hibás alapon!Ez az ország lassan a lakott területek országa lesz!”
  • 13. zotya975 2009. szeptember 24. 12:07
    „Miért is agyrém aki betartja a Kresz -által előírt max. sebességet? Akkor legyen káosz az utakon mindenki menjen annyivalamennyivel akar. Kérdem én mint mazsola. Városban 50- országúton 90, ne haragudjatok rám. Szóljatok ha jöttök, majd lehuzódok.”
  • 12. urbaniastapista 2009. szeptember 24. 08:12
    „Közlekedési lámpát oda is!
    Haverek zsebeljenek, sor érjen Ikrényig, Öttevényig.”
  • 11. a.h.a. 2009. szeptember 24. 08:02
    „Miért nem szüntetik be az autózást azon a szakaszon.Aztán a tudatlan gyalogosok és biciklisek biztonságban lesznek.Nem 30-as táblákkal kell teletűzdelni a várost, mert azt egy-két agyrém kivételével úgysem tartja be senki.Legyen kötelező kiszállni az autóból és tolni.Így elég biztonságos lesz nektek mazsoláknak is!?”
  • 10. pemozsu 2009. szeptember 23. 21:46
    „Patriot remélem Te is leszel egyszer öreg, aki megéri a hetvenet nem biztos hogy hülye, és nem biztos hogy szórakozásból ül bicajra, valahova el kell jutnia, és ha fáj a lába inkább kerékpárra ül. Szóval azért ezt nem kellett volna.”
  • 9. zotya975 2009. szeptember 23. 20:50
    „Ez rendkívül épületes hsz-volt Patriot! Majd jön pár csekk, és pöszén vigyorogsz. Vagy megölsz valakit, de gondolom nem érdekel. Gondolom nincsenek nagyszüleid, szüleid, vagy bezárod őket a szeneskamrába, nehogy biciklizzenek, meg te sem leszel öreg. Szoktál néha azon gondolkodni, hogy valójában mit írsz, vagy csak úgy pötyögetsz?”
  • 8. a.h.a. 2009. szeptember 23. 20:07
    „Falazzák le!”
  • 7. Patriot 2009. szeptember 23. 20:00
    „Zárják le a francba ha nincs pénz rendesen megcsinálni! Én nem fogok lakott területen kívül is harminccal menni az biztos.
    70-80 évesek meg szobabiciklivel közlekedjenek,lehetőleg felügyelet mellett.”
  • 6. zotya975 2009. szeptember 23. 19:34
    „Na jó abban egyezünk meg, hogy aki azt firtatja hogy 70-80 éves ember miért nem mérlegeli a bicajozás kockázatát, vagy a hozzátartozók miért engedik neki, annak úgy néz ki nem volt idős rokona, nagymamája-papája, mert az öregek sokszor olyan konokak, hogy lekötözni sem lehet öket. Valszeg mi is ilyenek leszünk. Amúgy a Kreszkönyvben ki is térnek külön az idősekre-gyerekekre. Persze ezt nem ezzel a cikkel kapcsolatban írom, mert ha kiteker valaki eléd, akkor nem sokat tehetsz, vagy meg tudsz állni, vagy nem, de sokszor rossz nézni, hogy az imbolygó anyóka/gyerek mellett elhúznak 3 centire, mert nem bírják megvárni amg a szembe jövő elmegy.”
  • 5. Bokk 2009. szeptember 23. 19:13
    „A nép utcából nem lehet kijönni, a főúton balra kanyarodni szándékozókba pedig hátulról szállnak sokszor bele. A balra kanyarodóknak kanyarodósáv, meg sövénynyírás a kikanyarodóknak. Esetleg a vonalvezetés átalakításával a sebesség csökkentésére kényszerítés. Szerintem.”
  • 4. humer 2009. szeptember 23. 18:52
    „Az a kereszteződés sajnos kevéssé belátható: kanyarban van, lakott területen kívül, ahol a 70-es táblát nem nagyon tartják be. Az úttesten átjutni nagyon nehéz a nagy forgalom miatt, és számos autós baleset is van ott.
    Aki a Nép utcából ki akar menni, az szép lassan kiaraszol, majd ha nem lát semmit jönni, akkor elindul. Ez alatt a kanyarból simán odaér egy 90-10 as tempót hajtó kocsi. Aki az 1-es úton jön, az sem lát semmit a kereszteződésből, meg a forgalmi helyzetből, max 40-50 méterre.
    Lámpás csomópont? Ahol a csekély keresztforgalom néha megállíthatja a közlekedőket? Vagy egy olyan sebességmérő a 70-es táblához, ami pirosat jelez gyorshatás esetén...
    Talán egy járdasziget sávelhúzás segítene, meg leginkább az, ha végigvinnének egy gyalog-kerékpárutat az ikrényi leágazóig. Ez kb 500 méter lenne. A 85-ös csomópontig (1,5 km), vagy Abdáig meg 3,5 km.
    Szerintem ez csak akarat kérdése és még eu pénz is lenne rá....”
  • 3. Gab2000 2009. szeptember 23. 18:26
    „Nem akarok rosszindulatú lenni de mindegyik elhunyt jóval 70 év felett volt aki nem biztos, hogy felfogta hogy hol is kerékpározik a tilosban illetve hogy egy kicsit nagyobb a forgalom mint mondjuk 40 éve”
  • 2. Goldmund 2009. szeptember 23. 13:38
    „Lehet, hogy ha táblákkal, fényvisszaverő felfestéssel ˝kidekorálnák˝ az utat, kevesebb baleset történne, de a két kerékpáros halála nem vezehető vissza erre. Ott a felelőtlenség volt a döntő: ahelyett, hogy leszálltak volna és kivárták volna, amikor nyugodtan áttolhatják a biciklit, a szembe jövő autók elé hajtottak.
    Az meg egy külön kérdés, hogy 70-80 évesen miért biciklizik valaki ezen a nagyon-nagyon forgalmas főúton. Jó lenne, ha felelősséggel mérlegelnék, hogy mi az, ami számukra már veszélyes, ezért inkább el kéne kerülni.”
  • 1. Qvik 2009. szeptember 23. 13:33
    „Na-ja! Mindenfele szakertöi dijra............van penz! Embereletre nincs!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az ifjabb Lázár megyénkben edz

A többszörös fogathajtó világbajnok, Lázár Zoltán tizenegy éves fiának, ifj. Lázár Zoltánnak nagy jövőt jósolnak lovasberkekben. Tovább olvasom