Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 21°C Még több cikk.

Két év után is nyitott a tragédia dossziéja

Egy sor technikai és szervezési problémát rögzített zárójelentésében a Közlekedésbiztonsági Szervezet a két évvel ezelőtt, március 15-én este a győri vasútállomáson történt tragédia vizsgálatakor. A rendőrség még nem fejezte be a vizsgálatot, újabb szakértőt rendelt ki. A balesetben meghalt lány szülei sok kérdésre várnak még választ.
A nyúli Horváth Ilonát halálra gázolta egy tolató szerelvény a győri vasútállomáson 2010. március 15-én este. A szülők közel két év után is elszántan keresik a választ, hogyan történhetett a baleset.

Ennyi idő eltelte után a rendőrség még mindig szakértői véleményre vár, addig nem mondja ki a végleges választ. Úgy tudjuk, egy újabb szakértőt kért fel a győri kapitányság rendkívüli haláleseteket vizsgáló munkatársa. A vasúttársaság szerint nem történt emberi mulasztás.

A család „Ilcsi
A család "Ilcsi" tragédiájára annak helyszínén, a győri vasútállomáson gyertyagyújtással emlékezett március 15-én este 8 óra előtt 7 perccel. Fotó: Mészáros Mátyás


A független vizsgálatot végző Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) a közelmúltban elkészítette a zárójelentését.

A vizsgálóbizottság a tragédia bekövetkezését emberi tényezőre, illetve műszaki hiba közrehatására vezette vissza. Egyben ajánlásokat fogalmazott meg az állomáson dolgozók munkamódszereivel, a személyszállító vonatok üzemeltetésével és a szerelvények összeállításával kapcsolatban.

A szakértők a többoldalas zárójelentésben többek között megfogalmazták, hogy annak a szerelvénynek az automatikus távajtózáró rendszere, amelyikről a fiatal lány leugrott – vagy leesett –, nem működött. A feljáró ajtók nem voltak reteszelve, azokat menet közben ki lehetett nyitni.

A szerelvény MÁV- és GYSEV-vonatokból állt, s a Budapestről Győrbe érkező, s a Sopronba tartó szerelvényhez csatolt kocsik hibásak voltak. A jegyzőkönyv szerint: "Vonat-, illetve kocsiátadás-átvétel nincs a MÁV és a GYSEV között. Az egyesített vonatokat továbbkísérő személyzet az újonnan felvett személykocsiknál nem ellenőrzi az ajtóműködtetés és az ajtóreteszelés működését."

Azzal kapcsolatban is található utalás a zárójelentésben, hogy miként szállhatott fel a Budapestre induló szerelvény helyett az ellenkező irányba tartó vonatra Horváth Ilona. Például, hogy a két vonatrészt nem húzzák szét egymástól. A vonat első három kocsiját elhagyva már más színű kocsik következtek. Tekintettel arra, hogy a szétváló vonatrészeket nem húzták szét, azt a hamis érzetet kelthette a lányban, hogy nem a Sopronba tartó vonatra szállt fel.

A zárójelentés "kiegészítő adatok" pontjában az szerepel, hogy a vizsgálóbizottság birtokába jutott információk szerint a 21-55 sorozatú (MÁV-Start Zrt.) kocsik ajtózáró berendezései megbízhatatlanul, esetlegesen működnek. A vonatkísérő személyzet a hiba gyakori előfordulására tekintettel ezt a meghibásodást nem tekinti hibának, azokat nem szokták bejelenteni.

Olvasóink írták

  • 3. Goldmund 2012. március 24. 22:34
    „Lehet felháborodni, felelősnek kikiáltani a szolgálatot teljesítő egyszerű beosztottakat, ettől még nem lesz több pénz a vasútnál.

    Egyébként sok olyan vonatkocsi van, ahol eleve nyithatók az ajtók menet közben. Az önműködően záródó ajtók csak a ´90-es évek vége óta kezdtek elterjedni. Addig sem ugrott ki boldog-boldogtalan a mozgó vonatból, mert tudta, hogy életveszélyes. Ennek a lánynak ezt úgy látszik, nem tanították meg a szülei, és lelkiismeretfurdalásukat most azzal leplezik, hogy a vasútban keresik a bűnöst. Pedig az önműködően záródó ajtók csak a saját felelőtlenségüktől védik az utasokat. Aki tud magára vigyázni, annak számára bármilyen lehet az ajtó.”
  • 2. megyerzsu 2012. március 23. 14:36
    „Tisztelt "Goldmund"!

    Vajon akkor is ezt írná, ha az Ön gyermeke, tása, szülője lenne az áldozat? Amíg minden hiányosságot, hanyagságot, gondatlanságot ilyen legyintéssel rendeznek el, semmi nem fog változni!”
  • 1. Goldmund 2012. március 19. 09:06
    „"A vonatkísérő személyzet a hiba gyakori előfordulására tekintettel ezt a meghibásodást nem tekinti hibának, azokat nem szokták bejelenteni."

    Mondjuk meg őszintén: ha minden hiba miatt leállítanák a közlekedést, akkor egy vonat sem járna ebben az országban.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ünnepi elismerések rendőröknek, tűzoltóknak

Kuti Rajmund soron kívüli alezredes lett, Horváth Ákos tűzoltó törzszászlós pedig Bátorság… Tovább olvasom