Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Kerékpáros konferencia Győrben

Kerék-Pár a várospolitikában címmel tartanak konferenciát Győrben, csütörtökön. Célja: az önkormányzatok és civil szervezetek együttműködésének elősegítése biciklis ügyekben.

A világ minden táján egyre többen ismerik fel, hogy a kerékpár, mint közlekedési eszköz hozzájárul a fenntartható közlekedés fejlesztéséhez, kellemes városi élettér kialakításához, javítja a városi életminőséget, és nem utolsósorban jelentős város-imázs formáló eszköz.

Győr élen jár a magyarországi városok között a kerékpárosok melletti ˝harcban˝. (A győri fejlesztésekről itt olvashatnak.) Többi között ezért is itt kerül megrendezésre a konferencia. A kitűzött cél – a városok biciklis-baráttá tétele – eléréséhez elsősorban a várospolitikai elköteleződés a döntő, így a rendezvényen bemutatásra kerülnek a közeli osztrák és magyar városok, melyek már elindultak ezen az úton. Emellett bemutatják, hogyan tud ebben a folyamatban egy-egy civil szervezet segítően részt venni. Cél, hogy ezek a modellek, valamint a konferencián elhangzottak a többi városnak is lendületet adjanak.

Galéria! Fotók: Cseh Róbert


A konferencia ideje alatt poszter-kiállítás keretében lehetőség nyílik a bringabarát városok számára jó példák bemutatására, illetve a támogatóik szakmai bemutatkozására.

A konferencia célja, hogy minél több város bekapcsolódjon a bringakultusz kiépítésébe
A konferencia célja, hogy minél több város bekapcsolódjon a bringakultusz kiépítésébe

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Magyar Kerékpárosklub 2010. november 18-án közös tanácskozást szervez ˝Kerék-Pár a várospolitikában˝ címmel Győrben. A konferencia célja, hogy felhívja a biciklizésért tenni kívánó polgármesterek és a városfejlesztésben, illetve közlekedésfejlesztésben leginkább érintett szakemberek figyelmét a városfejlesztési lehetőségekre és eszközökre. Emellett sikeres példákon keresztül mutassa be az önkormányzatok és civil szervezetek közötti együttműködés lehetőségeit a kerékpár használat fellendítése érdekében.

További információkat itt olvashat.

Olvasóink írták

  • 15. Nagy3845 2010. november 19. 14:27
    „üdv Nektek! Visszaolvasva magamat, valóban félreérthető voltam, sorry. Nem vagyok döntéshozó, nem építettem egy centi bringautat sem (bár tehetném). Illetve döntést mégiscsak hozok minden nap, amikor nyeregbe pattanok (szinte minden nap), én így fejlesztem a kerékpáros közlekedést :) Fájdalmasan kevesen tesznek így. Csomó szituációból az látszik, hogy társaink az úton (gyalog vagy autóval) egyszerűen nem számítanak ránk, jé egy biciklis! Nem beszélve a manapság divatos harcos "párbeszédről", amivel egymást mérgezzük, beleértve magunkat (ebben is benne van a "mi", pedig nagyon távol áll tőlem). A vágyaimat és reményeimet fogalmaztam meg általában. A kritikákkal pedig szóról szóra egyetértek, mindhez odaírhatnám, hogy +1, +1. Mit is kívánhatnék mindannyiunknak, mint jó utat!”
  • 14. humer 2010. november 19. 08:42
    „13. Goldmund: no ebben igazad van: azok az utcák, ahol 20 éve nem volt felújítás, használhatóbb és biztonságosabb, mint a 4-5 éve épült agyontervezett csodák. Széles utcák: elfér rajta biztonsággal mindenki.

    Az a baj, hogy az eu pénzeket mondjuk megpályázzák kerékpárútra: ez jó is lenne ha pl az agglomerációt kötnék be normálisan, de nem: a városon belül építenek életveszéleyes dolgokat (körforgalom, piros kő és ilyesmik) .”
  • 13. Goldmund 2010. november 18. 21:35
    „11.hsz-ra:
    A kerékpáros közlekedést nem úgy kell fejleszteni, hogy használhatatlan kerékpárutakat építtetek.
    Sem a minőségük, sem a vonalvezetésük nem jó. Sokszor éppen ezzel csináltok balesetveszélyt.
    Azokon az utakon lehet normálisan bicajozni, amikhez még nem nyúltatok hozzá.”
  • 12. ombi 2010. november 18. 19:38
    „Nagy3845: ha a szavaidból jól érzem, a döntéshozók közé tartozol a kerékpáros közlekedésfejlesztés ügyében.
    Jók a gondolataid, tényleg fontos, hogy legalább megpróbáltátok. Vannak pozitív jelenségek, örülök nekik. Jó volna, ha a felelősségteljes döntéseitek nyomán a Nádor aluljáróhoz hasonló szörnyűségek többé nem készülhetnének.
    Néhány kritika, ha megengeded:
    Még mindig alapelvnek tűnik Győrben, hogy a kerékpárokat a többi járműtől akár több méterre is elkülönítve kell kezelni.
    Még mindig egymás közé vannak terelve a gyalogosok és a kerékpárok.
    Még mindig a piros rázókőből építik a kerékpáros létesítményeket, fel nem foghatom, kinek jó ez.”
  • 11. Nagy3845 2010. november 18. 18:44
    „A kerékpáros közlekedés fejlesztése egy biztosan, sokszorosan megtérülő beruházás. És felelősség is, ha az utánunk jövő generációk számára egészséges, élhető várost akarunk átadni. Mi megpróbáltuk...”
  • 10. urbaniastapista 2010. november 18. 17:32
    „Szép pántlika, de a gyakorlaton még lenne mit javítani. Mint a 2. és 4. előttem szóló is pedzegette.”
  • 9. ombi 2010. november 18. 16:19
    „Pityesz, Madarász, itt van nektek egy jogosítványos:
    http://www.kisalfold.hu/tudosito/autoval_-_keresztul_a_jatszoteren/2189561/”
  • 8. ombi 2010. november 18. 16:12
    „Madarász, a saját szememmel láttam: sötétben, egyirányú kerékpárúton, forgalommal szemben borzasztó rozoga kivilágítatlan biciklin kerekezni egy jóembert, aki a Fehérvári út-Mészáros Lőrinc utcai kereszteződésben (akkor még nem volt körforgalom) a Mészáros Lőrinc utca felől jövő forgalommal szemben (egyenesen haladó sáv), majd a normál forgalommal szemben játszotta a nagymenőt egészen a garázsokig, ahol lerakta az ócskavasát, és beült az autójába, majd elhajtott.
    Nem a jogosítvány a megoldás, hanem a morál.
    A második felvetésed olyan ordasfarkas, hogy kár volna rá szót vesztegetni.”
  • 7. nüs 2010. november 18. 15:44
    „madarász ugorj neki a kép nézésnek még egyszer, pontosan ? kerékpáron nem látsz világítást?
    Én így most 2db látok, de azon is csak fix első lámpa nincs, a másik kettőn lehet a lecsatolható, ledes lámpa, ami a mérete miatt így nem látszik a képen.
    De ha úgy is van ahogy írod, 6 kerékpár látszik azonosíthatóan abból kettőnek tegyük fel nincs első lámpája, akkor hol itt a sokaknál?
    De persze, ha épp nem kamionos cikk van, akkor ugassunk a kerékpárosokra.
    szánalom a köbön”
  • 6. Madarász 2010. november 18. 15:05
    „1. Tökéletesen igazad van!

    2. Ez csak szerencse rájuk és másokra is nézve, legalább nincs olyan sok baleset. Kamikázéból a jelenlegi mennyiség is sok.

    A rendőrök helyében szépen ellenőriztem volna a képen látható bicikliseket is, ahogy elnézem sokaknál a lámpa nem tartozik az alapfelszereltséghez.”
  • 5. miracle. 2010. november 18. 13:40
    „Nem konferenciázni meg pfázni kéne, hanem tenni is végre valamit.”
  • 4. ombi 2010. november 18. 10:23
    „Tisztelettel a figyelmükbe ajánlom azokat a Győrrel szomszédos falvakat, ahonnan kerékpárral nem lehet a városba kerékpárral bemenni, mert a meglevő útról ki vannak tiltva a biciklik. Csak a tökölődésig jutottak az illetékesek
    kerekparut.uw.hu”
  • 3. háté 2010. november 18. 08:54
    „Megy a süket duma,Kerékpáros konferencia Győrben,--- de a Dunakapu téren mélygarázs kell!
    Érdekes 70-es-nyolcvanas években nem kellet erről dumálni, mégis normálisan ment a kerékpáros közlekedés.
    A sok média hülyítéssel, /rtl,-tv-2 -stb.--/elkorcsosították a fiatalok gondolkodását”
  • 2. Nebuchadnezzar 2010. november 18. 08:52
    „Legnagyobb probléma szerintem a helytelen kerékpárút tervezés. Sokszor annyira közlekedésellenes, balesetveszélyes és túlzottan alárendelt szerepet szánnak a kerékpárosoknak, nem csoda hogy sokan nem szívesen tekernek munkába/iskolába. A tervezők főleg a fel- és lehajtókat, körforgalmakat cseszik el (vagy a kivitelezők egyszerűsítik le a munkát). Csak részben használható, balesetveszélyes szakaszokat - már csak a saját egészség megőrzése érdekében - "célszerű" áthágni. De ha ilyenre kényszerítik rá a kerékpárost, akkor mit lehet elvárni tőlük?
    A tervezésbe több gyakorlott bringást kellene bevonni!!
    Most is lenne pár pont, amit jó lenne átépíteni. Az szerintem nem elfogadható, hogy tervezési hibák miatt párszáz méterenként 5-10 km/h sebességre kell visszalassítani, mikor az nem is lenne indokolt, ha normálisabban lett volna megtervezve a nyomvonal.”
  • 1. pityesz 2010. november 18. 08:00
    „Legyen Kötelező KRESZ vizsga.ha Ugyan olyan jármű mint a többi.PL : Tilos az Alkohol.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem adnak elsőbbséget a biciklisek

Nőtt a kerékpáros-balesetek száma: tavaly az első tíz hónapban 66, idén 87 biciklist ért baleset Győrben. Tovább olvasom