Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

Kerékbilincs lehet Győrben

A tilosban parkolás ellen kerékbilincsekkel küzdene az önkormányzat.

A győri közgyűlés jövő csütörtöki ülésén döntenek arról a képviselők, hogy április 14-ig kidolgoztassák-e a kerékbilincs alkalmazásáról és a járművek elszállításáról szóló rendelet tervezetét. A leendő „Eredics-bilincs"  – az előterjesztést jegyző alpolgármesterre utalva használta a kifejezést a Fidesz tegnap – már most tiltakozik a jobboldal, az írásos indítványból viszont az tűnik ki, hogy a belvárosi parkolóhelyek megszüntetésének csak akkor lesz értelme, ha azt be is tudják tartatni az autósokkal – akár súlyos szankciók árán is.
Az autósokkal nehéz lesz lenyeletni ezt a békát, mivel április 1-jétől a belvárosi parkolóhelyek negyede is megszűnik.

Eredics-javaslat: a kerékbilincs a leghatékonyabb

Ha a most tervezett rendeletet kidolgozzák, majd bevezetik, akkor a tilosban parkolók még kerékbilincsre is számíthatnak. A közgyűlési anyag mindenesetre azzal indokolja a szankcionálás bevezetésének szükségességét, hogy „Győrben elszaporodtak a gépjárművel elkövetett szabálysértések. A forgalom tempója lassult, időszerűvé vált a helyzet további romlásának megakadályozása." A leghatékonyabb megoldásnak a kerékbilincset, végső esetben a jármű elszállítását tartja az előterjesztő (Eredics Imre alpolgármester), ezért javasolja az ennek alkalmazásáról és a járművek elszállításáról szóló helyi szabályok megalkotását. Ahhoz, hogy ezt a rendszert bevezessék, rendeletet kell alkotni. A tervezet elkészítésére április 14-ét szabták meg határidőnek.

Fidesz–MDF– MKDSZ: Összeomolhat a győri parkolóhelyzet
 
A győri Fidesz–MDF– MKDSZ-frakció vezetője, Németh Zoltán és Szakács Imre, a körzet országgyűlési képviselője tegnap sajtótájékoztatón jelentette be tiltakozását az „Eredics-bilincs", illetve a belvárosi parkolóhelyek megszüntetése ellen. A „parkolózárról" a Kisalföld csütörtöki számában olvashattak, a képviselők a cikkben szereplő adatokhoz (a 250 parkolóhelyből április 1-jével 63-at megszüntetnek) annyit tettek hozzá: az átgondolatlan lépés miatt káosz várható a győri közlekedésben. Elmondták: a döntéshozók nem vették figyelembe, hogy az időközben meginduló építkezések miatt (Árkád üzletközpont, Tihanyi úti aluljáró, ítélőtábla) felszámolták a belvárosszéli ingyenes parkolókat a Gárdonyi Géza és a Vas Gereben utcában, illetve a Domb utca környékén. S bár a Mosoni-Duna melletti rakparton lehet parkolni, de elég egy árvíz, s akkor valóban összeomlik a győri parkolóhelyzet.
 
A "parkolózár" elhalasztását javasolják

A politikusok is kifejtették, hogy a parkolóhelyek megszüntetése önmagában nem megoldás a gyalogosoknak, mert az autósok továbbra is behajthatnak az érintett utcákba, legfeljebb ott nem állnak meg. A hazai vezetési szokásokat ismerve pedig szerintük kijelenthető, hogy a szűk utcákban „pöfögő autók" jelentős levegőszennyezést okoznak. Mindezeket figyelembe véve a Fidesz-frakció a jövő héten javasolni fogja az április 1-jére hirdetett „parkolózár" elhalasztását – legalábbis addig, amíg az ingyenes parkolóhelyeket nem lehet újra igénybe venni.

A halasztást Gergely Zoltán polgármesteri szóvivő, belvárosi szocialista önkormányzati képviselő maga is javasolja a városvezetésnek, azonban egészen más miatt – derült ki a tegnapi városházi sajtótájékoztatón. Szerinte akkor érdemes megszüntetni az ominózus parkolóhelyeket, ha a város már élhet a kerékbilincs és az elszállítás büntetéssel, azaz a két rendeletet össze kell kapcsolni. Ebben még nincs egyetértés a városházán belül sem, amit mutat, hogy Kun András alpolgármester egyik lehetséges okként azzal magyarázta a parkolózár április 1-jei bevezetését, hogy az autósoknak még a nyári idegenforgalmi szezon előtt legyen idejük megszokni az új rendszert.

A tervezett győri és budapesti rendszer között nagy a különbség
 
Gergely Zoltán hangsúlyozta: a majdani győri és a budapesti rendszer között nagy a különbség. Míg a fővárosban a díjfizetés nélküli parkolásért is jár a kerékbilincs, Győrben csak a szabálytalan parkolásért.
A súlyosabb szankció, az elszállítás akkor lenne alkalmazható, ha a jármű balesetveszélyt okoz vagy a forgalmat akadályozza.
A szóvivő kiemelte: a kirívóan sok szabálytalanság, a kaotikus helyzetek csökkentésére más hatékony módszer nincs, a cetlis büntetésnek ugyanis alig van visszatartó ereje. Gergely Zoltán emlékeztetett arra is, hogy a januári egyeztetésen a másik belvárosi képviselő, a jobboldali frakcióban ülő Somogyi Tivadar is támogatta a kerékbilincs bevezetését.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ír hallgatók az iskolákban

Győrbe jöttek tanítási gyakorlatra az ulsteri egyetem hallgatói, akik az angolt idegen nyelvként oktató tanárokká válnak. A brit és a távol-keleti országokból származó, indiai, tajvani, Srí Lanka-i és kínai hallgatók az önkormányzat általános és középiskoláiban tartottak órákat Rosalind Pritchard szakmai irányítása
segítségével. Tovább olvasom