Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Képviselőjelöltek Győr közlekedési helyzetéről

Győr közlekedési helyzetének javításáról kérdeztük a 2-es számú választó- körzetben induló képviselőjelölteket. A válaszokból egyértelműen kitűnik, hogy az érintettek szerint a probléma nem csupán a belvárosra korlátozódik, ezért a megyeszékhely úthálózatának több szakaszán is átalakításra lenne szükség.
Minden jelölt nagy terveket sző, s majd mindegyik hozzáteszi rögtön azt is: a helyzet konszolidálásához állami és uniós pénzek kellenek.
Dr. Szakács Imre (Fidesz-MPP): – Magam is sokat mérgelődöm a győri közlekedés miatt, hiszen a belváros forgalma ma már nem csak csúcsidőben dugul be. A közlekedési lámpák összehangolatlanságának megoldása csak egy kis odafigyelést igényelne. A helyi közlekedés szervezése és fejlesztése önkormányzati feladat, azonban rendkívül fontosnak tartom, hogy végre megépüljön a Tihanyi Árpád úti vasúti aluljáró, ami a Baross híd forgalmát tehermentesíthetné. A Fehérvári úti polgárok panaszára is csak félmegoldást jelent a jelenleg tervezett megkerülő útszakasz, itt a helyes megoldás csakis a keleti tehermentesítő út teljes kiépítése lehet. Rendkívül fontos, hogy mi-

előbb megépüljön a Szigetet Révfaluval összekötő Mosoni-Duna-híd, mert a város közlekedése szempontjából ez alapvető stratégiai jelentőségű, hiszen jelenleg aki át akar menni az egyik városrészből a másikba, az gépkocsival kénytelen naponta többször is a belváros felé kerülni.
Reuter György (Centrum Párt): – Győr közlekedése jelenleg kritikus állapotban van. A legszükségesebb intézkedés szerintem a Révfalut Szigettel, illetve Bácsát Likóccsal összekötő közúti hidak megépítése, így a Szent István utat és a belvárost a gépjárműforgalom egy része alól tehermentesíteni lehetne. Kialakításra kerülhet egy körút, mely a város forgalmát felgyorsíthatná. Meg kellene újítani a tömegközlekedés koncepcióját is, a Révai utcára központosított buszközlekedést pedig megszüntetni. A végállomásokat a peremkerüle- tekben helyezném el. A jelenlegi végállomás helyén parkolókat, és egy – a városban igen hiányolt – őrzött kerékpártárolót alakítanék ki. El kellene azon gondolkodni, hogy esetleg troli vagy helyi érdekű vasúti közlekedést be lehetne vezetni a városban, hiszen a szabadhegyi pályaudvar és a marcalvárosi pályaudvar között adva van a sínpályarendszer. Fejleszteni szükséges a kerékpárút-hálózatot is. Ezekhez az elképzelésekhez sok pénz kell, de EU-pályázatokkal és állami segítséggel megvalósíthatóak lennének.
Szabó Sándorné (MSZP): – Győrben az úthálózat minőségi javítása, a csomóponti beavatkozások folytatása folyamatosan szükséges, azonban a további terhelésnövekedést a város úthálózata szerkezeti változás nélkül nem lesz képes levezetni. Meg kell teremteni a hiányzó forgalmi kapcsolatokat Újváros és Révfalu, Bácsa és Likócs között. Két új híd szükséges a Mosoni-Dunán. El kell készíteni a 82. sz. főút új bevezetőszakaszát, valamint a város északi és keleti elkerülőszakaszát. A belváros forgalmi terhelésének csökkentésére a Tihanyi Á. út vonalában tervezett aluljáró sem nélkülözhető sokáig. A város úthálózatának terhelése jelentősen mérsékelhető, ha a tömegközlekedés a mainál fejlettebb, versenyképesebb. A városi tömegközlekedés biztosítása a törvény szerint önkormányzati feladat, azonban Európában mindenütt bizonyítja a gyakorlat, hogy csak jelentős támogatással lehetséges a versenyképes szolgáltatást fenntartani. Nálunk címzet t és céltámogatásként költségvetési forrásokat kell a város közlekedési helyzetének javítására mozgósítani.
Csanda Gergely (FKGP): – Győrben és környékén nemcsak a mellékutak, de a főutak állapota is meglehetősen rossz. Rengeteg kátyú és úthiba nehezíti a közlekedést. Győrben több helyen körforgalmat kell építeni a biztonságos gyalogosátkelés érdekében. Így például a Nagysándor József utca – Ipar út kereszteződésében, melynek érdekében aláírásgyűjtést kezdeményeztünk. Az óvodáknál és iskoláknál közlekedési lámpákkal kell biztosítani a gyerekek átkelését. A mozgáskorlátozottak nehezen tudják megközelíteni a különböző közintézményeket, és nem tudják használni a tömegközlekedési eszközöket, ezért az új buszok vásárlásánál az ő igényeiket is figyelembe kell venni. Tehermentesíteni kell a belvárost az autóforgalomtól, valamint a Szent István utat a teherforgalomtól. A Győrt elkerülő, Likócs és Vámosszabadi közötti utat minél előbb be kell fejezni és a további építésnél figyelembe venni a környéken élők érdekeit, hiszen ők annak idején a zöldövezet miatt költöztek arra a részre.
Dr. Petneházy Attila (MIÉP): – Győr az ötvenes, hatvanas években területileg jóval kisebb volt a jelenleginél. Ez a területi növekedés nagy követelményeket támasztott a tömegközlekedéssel szemben is. Több városkörnyéki falu került a városi közigazgatás hatálya alá. Nagy tömegek utaznak Győr közigazgatási határainak egyik pontjától a másikig. Sajnos a kamionforgalom jelentős része is a városi utcákon zajlik. Szeretnénk elérni, hogy a kamionok ne a győri közutakon (például Fehérvári út) közlekedjenek. Mivel statisztikailag is Győrben van a legtöbb kerékpár az országban, több teret szeretnénk biztosítani a kerékpárosok számára. Ne tiltsuk ki a biciklistákat olyan sok utcából. Talán lehetne ésszerűbb megoldást találni az autóbusz-közlekedésre is. Véleményem szerint a városi autóbusz-közlekedés jelenleg túlságosan Révai utca központú. Több olyan járatot kellene beállítani, amelyekkel a várost át lehetne szelni átszállás nélkül, észak – dél, illetve kelet – nyugati irányban a legszélsőbb pontok között is. Az újonnan építendő Tihanyi Árpád úti felüljáró építését is újra kellene kritikusan gondolni.
Szemes János (SZDSZ): – Közlekedésmérnökként és egyszerű autósként is nap mint nap szembetalálkozom a város közlekedési problémáival. A Baross híd tehermentesítését megoldó Tihanyi úti aluljáró, illetve a Révfalut Szigettel összekötő híd megépítése a következő négy év feladata lesz. Az ehhez szükséges komoly pénzösszegek elnyerését az európai uniós források kiaknázásával látom megoldhatónak. Győr másik fő közlekedési problémája a megnövekedett átmenő teherforgalom. A várost elkerülő és tehermentesítő további útszakaszok mielőbbi megépítéséhez a mainál jobban együttműködő kormányzati szerepvállalást tartok szükségesnek.
Tekintse meg választási mellékletünket! >>
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Képviselőjelöltek a megoldásokról

A győri 1. számú választókerületben induló képviselőjelölteknek a Kisalföld ugyanazt a kérdést tette… Tovább olvasom