Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Kedden tárgyalják a gönyűi kikötőtendert

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) kedden tárgyalja a győr–gönyűi kikötő logisztikai tenderével kapcsolatban a Strabag-Szentes konzorcium jogorvoslati kérelmét. A tét nem kicsi: 7,5 milliárd forintos vasútvonal-fejlesztés.
A tendert kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövízig), február 16-án a Viadom–Beton-
út–Közgép konzorciumot hozta ki győztesnek. A Strabag-Szentes konzorcium azonban e döntés ellen a KDB-hez fordult jogorvoslatért, kérve a döntés megsemmisítését és új eljárás kiírását. A döntőbizottságnak március 24-ig kell a tárgyalás alapján írásos határozatát meghozni, a közbeszerzési törvény szerint a határidőt 10 nappal, április 4-ig meghosszabbíthatja.

A tenderkiírásban több mint 7 milliárd forintosra becsült beruházás megvalósítására háromszor írtak ki közbeszerzési pályázatot, harmadszorra január 5-én gyorsított közbeszerzési eljárást, ebben a február 2-i határidőig öt pályázat érkezett. Pályázott a Gránit Hungária és a Subterra alkotta GS–2007 Konzorcium, a Strabag-Szentes Konzorcium, a Swietelsky és az érdekeltségébe tartozó Mávépcell, Resonator alkotta SMR 2007 Konzorcium, a Vegyépszert, a Hídépítőt és a Montáviát magába foglaló Vasmacska Konzorcium, és a győztesnek kiválasztott Győr–Gönyű VBK Konzorcium.

A tenderkiírásban nettó 7,2 és 7,5 milliárd forintra becsült beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív Program (KIOP) biztosítja, a maradék 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá.

A pályázaton a Strabag vezette konzorcium tette a legalacsonyabb, 4,599 milliárd forintos ajánlatot, majd a Gránit irányította társulás következik 5,457 milliárddal. A Swietelsky vezette konzorcium 5,482 milliárd forintért, a Vegyépszer irányította társulás 5,611 milliárdért vállalná a munkát, míg a nyertes Viadom irányította konzorcium a legmagasabb, 5,695 milliárd forintos ajánlatot tette.

A nyertes feladata csaknem 12 kilométer vasúti összeköttetés megépítése a kikötő és a Bécs–Budapest közötti fő vasútvonal között. Emellett a kivitelezőnek meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzá tartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót. A kikötő 25 hektáros logisztikai parkjának belső infrastruktúráját is ki kell építenie a leendő győztesnek, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány-hálózat és a közművek kialakítását.
A tenderkiírás szerint a beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig el kell készíteni. A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már készülnek a határozatok

Nem a kilókat, hanem a lóerőket adóztatják. Győrött 58 ezer épjárművet tartanak nyilván. Jó hír: idén a tavalyinál később kell (lehet) befizetni a gépjárműadót. Rossz hír: viszont már készülnek a határozatok... Győrött 58 ezer gépjárművet tartanak nyilván. Idén már biztosan a szokásos határidőhöz képest késve érkeznek a csekkek, súly helyett a lóerők után fizetünk gépjárműadót – írtuk nemrégiben (Kisalföld, február 27.), táblázatot is közölve. Tovább olvasom