Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kátyúk sok ezer négyzetméteren

Győr-Moson-Sopron - Ismét egymás után jelennek meg a kátyúk az aszfaltban, ezúttal nem a tartós fagy, hanem a csapadék miatt. Ha nem vigyázunk, a felnink és a lengéscsillapítónk bánhatja. Állami vagy önkormányzati út: az autós sem feltétlen tesz különbséget, nemhogy az időjárás.
Pedig nem biztos, hogy a káromkodó sofőr alkalmasint azt szidja, akit „kell", hiszen vannak számozott és névvel ellátott utak, s mindegyikért más felel. Az állami utakat felügyelő Magyar Közút Kht. Észak-dunántúli Regionális Főmérnökségének főmérnöke tudatta: idén április és december között a főútvonalakon melegaszfalt-keverék beépítésével javították ki a forgalomra veszélyes burkolathibákat.

Sümegi Péter főmérnök szerint a téli hónapokban azonban az aszfaltkeverő telepek leállása miatt ideiglenesen hidegkátyúzó-keveréket kell alkalmazni a burkolathibák napi karbantartási feladatainak biztosításához. A nagy forgalmú megyei főútvonalak közül a pályaszerkezet teherbírási problémái miatt a téli időszakban is folyamatos forgalomkorlátozásra kell számítani például a 86-os számú főút Szil és Páli térségében, a 83-as főúton Gyarmatnál, illetve a 81-es számú főúton Pér és Mezőörs környékén – tájékoztatott a főmérnök.

Azt, hogy mikor áll helyre a rend, még pontosan nem tudni, mivel az ilyen jellegű hibák javítása már nem a napi karbantartási tevékenységhez tartozik, hanem teljes burkolatfelújítást igényel, amelyet az előre elkészített kiviteli tervek szerint, közbeszerzési eljárás lefolytatása után lehet csak megkezdeni és nagy teljesítményű aszfaltbedolgozási technológiával elkészíteni. Ezeknek a felújítási munkáknak az elvégzéséhez az év hátralévő téli időszaka technológiailag már nem alkalmas – tudatta Sümegi Péter.

Az úthálózat nagy részének teherbírása nehezen igazodik a megnövekedett személygépkocsi-forgalomhoz. Fotó: Bertleff András

Győr 180 millió forintot költhetett idén kátyúzásra, ez nem kevesebb mint 60 ezer négyzetméternyi hiba kijavítását jelentette decemberig. Máthé-Tóth Péter, a győri Útkezelő Szervezet tájékoztatási vezetője szerint szükség van a hatékony megelőzésre, amíg a melegaszfaltozásra lehetőség nyílt, s még most is mintegy 1000 négyzetméternyi kátyú kijavítását végzik, többek között Újvárosban, Győrszentivánon, Révfaluban és Ménfőcsanakon. Máthé-Tóth Péter hozzátette: bár még nem volt tartós fagy, idén a sok csapadék miatt megrepedezik helyenként a felszíni aszfalt. Számítani kell a január és a február hozadékára is: az útkezelő egy alvállalkozójával tart kapcsolatot, hogy szükség esetén hidegaszfalttal is „betemethesse" a gödröket a főhálózati utakon.

Sajnos azonban ez az örök probléma ettől még nem szűnik meg, mivel az úthálózat nagy részének teherbírása nehezen igazodik a megnövekedett személygépkocsi-forgalomhoz és a nagy súlyú tehergépkocsikhoz. Sopronban például évente mintegy 2000–2500 kátyúhoz vonulnak ki – tájékoztatott a Sopron Holding Vagyonkezelő Zrt. illetékese. A gödrök kialakulása természetesen a „hűség városában" is időjárásfüggő: jelentős számban tavasszal a hóolvadás után jelentkeznek, de az őszi esőzések is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy az autószerelők és a gumiszervizek némi többletbevételre tegyenek szert.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kodály-jubileum a zeneakadémián

Győr–Budapest - Megtisztelő felkérést kapott a Győri Filharmonikus Zenekar. December 12-én, … Tovább olvasom